Tunteettomuus = vihamielinen luonne

Ajattelija1

Miksi psykopaatteja sanotaan tunteettomiksi? Vaikka psykopaatit tuntevat ainakin vihaa ja itserakkautta, ovathan nekin tunteita?

20

1325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohtija 2

,,,

• Saviola

Psykopaatti on ihminen, jolla ainoa mahdollinen tunne on pelko. Pelko voi esiintyä harhaisina väärinä tunteina, kuten kateutena ja ylpeytenä.
      Psykopaatti siis tuntee kateutta ja ylpeyttä jne, mutta ei pysty normaaleihin tunteisiin, kuten rakkauteen.

• Psycho vai ei

Onko mahdollista että ihminen voi olla tietämättään psykopaatti? Että hän voi olla oikeasti tunteeton robotti mutta pystyy jäljittelemään aidosti inhimillisiä tunteita ja elämään mahdollisesti normaalin ihmiselämän.

Onko yksilöllä mitään keinoa testata tätä "ominaisuutta" itsessään?

• Saviola
        Psycho vai ei kirjoitti:

Onko mahdollista että ihminen voi olla tietämättään psykopaatti? Että hän voi olla oikeasti tunteeton robotti mutta pystyy jäljittelemään aidosti inhimillisiä tunteita ja elämään mahdollisesti normaalin ihmiselämän.

Onko yksilöllä mitään keinoa testata tätä "ominaisuutta" itsessään?

Psykopaatti on ihminen, joka on käytännössä täydellisen paha ja äärettömän narsistinen. Sellainen ihminen pitää itseään aina poikkeuksetta ainoana tärkeänä asiana koko maailmassa. Sellainen ihminen ei pysty tuntemaan normaaleja tunteita ja hänelle ei ole toisilla ihmisillä mitään arvoa.

Esim. jos vertaisin itseäni psykopaattiin, niin en pysty itse ollenkaan tappamaan ihmistä. Vahingoittaminenkin on vaikeaa. Ja en halua ajatella käyttääkseni toista hyväksi.

Psykopaatille kaikki on vain pelkkää materiaa. Ihmiset ovat esineiden kanssa omasta arvostaan painivia olentoja.

Psykopaattista elämää pidetään nykyään länsimaissa jopa ihailtavana. Kapitalismi suosii ainoastaan yhtä ominaisuutta ihmisissä, eli psykopatiaa. Tästä on seurannut se, että psykopaateilla on poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet pärjätä elämässä.
        Oikeastaan elämme maailmassa, jossa psykopaatit päättävät puolestamme, miten asiat tehdään ja mikä on totta ja mikä ei.

Psykopaatit osaavat luonnostaan imitoida ihmisiä todella hyvin He adoptoivat toisilta tunteita ja osaava huijata muita näyttelemällä tunteita. Ja mikä pahinta; tunteita imitoimalla he voivat helposti manipuloida meidät tekemään, mitä kulloinkin haluavat, koska he vetoavat meidän tunteisiimme.

Psykopaatti ei pysty pitämään itseään psykopaattina misään tapauksessa, joten jos henkilö on psykopaatti, niin hän ei ainakaan epäile olevansa sellainen.
        Jos olet epäillyt olevasi psykopaatti, mutta tajuat näytteleväsi jne. Olet todennäköisesti jokin persoonallisuus, tai keskittymishäiriöinen.

No tämähän ei sitten ollut ihan mikään varma totuus, mutta suuntaa antava.

• homma tiivistettynä
        Saviola kirjoitti:

Psykopaatti on ihminen, joka on käytännössä täydellisen paha ja äärettömän narsistinen. Sellainen ihminen pitää itseään aina poikkeuksetta ainoana tärkeänä asiana koko maailmassa. Sellainen ihminen ei pysty tuntemaan normaaleja tunteita ja hänelle ei ole toisilla ihmisillä mitään arvoa.

Esim. jos vertaisin itseäni psykopaattiin, niin en pysty itse ollenkaan tappamaan ihmistä. Vahingoittaminenkin on vaikeaa. Ja en halua ajatella käyttääkseni toista hyväksi.

Psykopaatille kaikki on vain pelkkää materiaa. Ihmiset ovat esineiden kanssa omasta arvostaan painivia olentoja.

Psykopaattista elämää pidetään nykyään länsimaissa jopa ihailtavana. Kapitalismi suosii ainoastaan yhtä ominaisuutta ihmisissä, eli psykopatiaa. Tästä on seurannut se, että psykopaateilla on poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet pärjätä elämässä.
        Oikeastaan elämme maailmassa, jossa psykopaatit päättävät puolestamme, miten asiat tehdään ja mikä on totta ja mikä ei.

Psykopaatit osaavat luonnostaan imitoida ihmisiä todella hyvin He adoptoivat toisilta tunteita ja osaava huijata muita näyttelemällä tunteita. Ja mikä pahinta; tunteita imitoimalla he voivat helposti manipuloida meidät tekemään, mitä kulloinkin haluavat, koska he vetoavat meidän tunteisiimme.

Psykopaatti ei pysty pitämään itseään psykopaattina misään tapauksessa, joten jos henkilö on psykopaatti, niin hän ei ainakaan epäile olevansa sellainen.
        Jos olet epäillyt olevasi psykopaatti, mutta tajuat näytteleväsi jne. Olet todennäköisesti jokin persoonallisuus, tai keskittymishäiriöinen.

kapitalismi on kaiken psykopaattisen käytöksen taustalla ja psykopatiasta päästään eroon, jos päästään eroon sitä aiheuttavasta kapitalismista? Ja miten kapitalismista päästään eroon? Vain siirtymällä sosialismiin tai kommunismiin?

• Psycho vai ei
        homma tiivistettynä kirjoitti:

kapitalismi on kaiken psykopaattisen käytöksen taustalla ja psykopatiasta päästään eroon, jos päästään eroon sitä aiheuttavasta kapitalismista? Ja miten kapitalismista päästään eroon? Vain siirtymällä sosialismiin tai kommunismiin?

Herätti itseni pohtimaan, miten voidaan määritellä tunteita, kuten viha tai rakkaus? Kuuluvatko nämä ennemminkin psykologian vai filosofian piiriin. Voiko ihminen sanoa toiselle että "Minä osaan rakastaa, sinä et. Sinä olet psykopaatti ja vain näyttelet rakastavasi".

Mitä tulee kapitalismiin, voitaisiinko käyttää vaikka määritelmää psykopatologismi. Olen kuullut käytettävän kalmanhajuista termiä psykopatologia.

• Häiriöinen
        Saviola kirjoitti:

Olen otettu diagnoosistasi. Voin valita olenko persoonallisuus- vai keskittymishairiöinen.

Leikki sikseen, "jos vertaisin itseäni psykopaattiin , niin en pysty itse ollenkaan tappamaan ihmistä" Tuo ei pidä paikkaansa ensinkään. Kyllä sinä pystyt tappamaan ihmisen ja niin pystyy jokainen meistä.

Tarpeen vaatiessa ja jos niin vaaditaan, ja se on jopa sankarillista.

• Psykopatologiaa
        Saviola kirjoitti:

Kuulostaa huolestuttavalta. Pannaan merkille.

• Saviola
        homma tiivistettynä kirjoitti:

Kommunismikaan ei vielä tappaisi psykopaatteja mihinkään. Tiettävästi Neuvostoliiton NKVD on kaikkien aikojen legendaarisimpia järjestöjä psykopaattisuudessaan. Sen johtopaikoilla istui psykopaatteja, ja he sopivat tehtäväänsä. Koska tehtävinä oli sellaisia, kuin vakoilu, kidutus ja massamurhaaminen ja salamurhat jne.

Psykopaatit ovat yliluonnollisen sosiaalisia ihmisiä ja heillä on poikkeuksellinen vetovoima vastakkaiseen sukupuoleen.
        Psykopaatti on immuuni mielisairauksille, eikä hän masennu koskaan. Eli pää pysyy kunnossa tilanteessa, kuin tilanteessa toisin, kuin normaaleilla ihmisillä.

Kommunismi on diktatuurinen järjestelmä ja diktaattoreilla, tai ainakin Stalinilla oli taipumusta epäoikeudenmukaisuuteen. Stalinin kaudella teloitettiin 30 miljoonaa ihmistä poliittisista syistä, tämä tarkoittaa noin tuhatta ihmistä jokaista päivää kohden.

• Saviola
        Häiriöinen kirjoitti:

Olen otettu diagnoosistasi. Voin valita olenko persoonallisuus- vai keskittymishairiöinen.

Leikki sikseen, "jos vertaisin itseäni psykopaattiin , niin en pysty itse ollenkaan tappamaan ihmistä" Tuo ei pidä paikkaansa ensinkään. Kyllä sinä pystyt tappamaan ihmisen ja niin pystyy jokainen meistä.

Tarpeen vaatiessa ja jos niin vaaditaan, ja se on jopa sankarillista.

Anteeksi kovasti. Ei pitänyt haukkua sinua miksikään häiriöiseksi.
        Nauroin hyvän aikaa luettuani viestisi.

• Häiriöinen
        Saviola kirjoitti:

Anteeksi kovasti. Ei pitänyt haukkua sinua miksikään häiriöiseksi.
        Nauroin hyvän aikaa luettuani viestisi.

Ei todellakaan tarvitse pyydellä anteeksi. Tiedänhän minä jo sen että maailma on hyvin, hyvin paha.

• Kerran
        Häiriöinen kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse pyydellä anteeksi. Tiedänhän minä jo sen että maailma on hyvin, hyvin paha.

Minun tässä täytyisi pyytää anteeksi. Olin silloin nuori ja tyhmä, voi kun voisin elää kaiken sen uudelleen ja tietäen kaiken tämän. Mutta se on nyt myöhäistä. Meille on annettu tämän auringon alla vain tämä yksi mahdollisuus. Olen jäänyt yksinäiseksi ja toivoakseni ja ymmärtääkseni rangaistukseni kärsinyt.

Olin nuori ja tyhmä, ehkä robotti, joka ei koskaan ansainnut rakkautta.

• Korjaaaja

"Psykopaatti on ihminen, jolla ainoa mahdollinen tunne on pelko."

Tämä sivun mukaan pelon tunteen puuttuminen on ominaista psykopaatille:

http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/johdanto.htm

"Näiden vaurioiden ajatellaan siis aiheuttavan psykopaatille ominaiset piirteet kuten esimerkiksi latteat tunnekokemukset, vaihtelunhalun, ahdistuksen tai pelon tunteen puuttumisen"

• Saviola
        Korjaaaja kirjoitti:

"Psykopaatti on ihminen, jolla ainoa mahdollinen tunne on pelko."

Tämä sivun mukaan pelon tunteen puuttuminen on ominaista psykopaatille:

http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/johdanto.htm

"Näiden vaurioiden ajatellaan siis aiheuttavan psykopaatille ominaiset piirteet kuten esimerkiksi latteat tunnekokemukset, vaihtelunhalun, ahdistuksen tai pelon tunteen puuttumisen"

Ei kumoa sanomaani. Psykopaatti ei kykene normaaleihin tunteisiin, kuten sanoin. Hän ei myöskään kykene tuntemaan pelkoa, mikä on oikea tunne. Myöskin psykopaatilta puuttuu itsesuojeluvaisto.

Kertaan siis vielä: psykopaatti ei kykene normaaleihin tunteisiin, kuten pelkoon, vaan hän tuntee pelon harhamuotoja, joita ovat mm. kateus ja ylpeys.
        Hänellä siis ainoa tunne on pelko, mutta se ei esiinny oikeassa muodossaan, vaan vääristyneenä.

• Saviola
        Kerran kirjoitti:

Minun tässä täytyisi pyytää anteeksi. Olin silloin nuori ja tyhmä, voi kun voisin elää kaiken sen uudelleen ja tietäen kaiken tämän. Mutta se on nyt myöhäistä. Meille on annettu tämän auringon alla vain tämä yksi mahdollisuus. Olen jäänyt yksinäiseksi ja toivoakseni ja ymmärtääkseni rangaistukseni kärsinyt.

Olin nuori ja tyhmä, ehkä robotti, joka ei koskaan ansainnut rakkautta.

Haluisitko kertoa tarkemmin ongelmastasi? Jos tuollaisia mietit, niin varmasti olet ansainnut rakkautta.

Sinä olet silloin nähnyt asiat eri tavalla. Se, miten olet asiat nähnyt, riippuu myös muiden käytöksestä ja siitä, millaisen kuvan olet toisista saanut.

• sdfldjlkj
        Saviola kirjoitti:

Ei kumoa sanomaani. Psykopaatti ei kykene normaaleihin tunteisiin, kuten sanoin. Hän ei myöskään kykene tuntemaan pelkoa, mikä on oikea tunne. Myöskin psykopaatilta puuttuu itsesuojeluvaisto.

Kertaan siis vielä: psykopaatti ei kykene normaaleihin tunteisiin, kuten pelkoon, vaan hän tuntee pelon harhamuotoja, joita ovat mm. kateus ja ylpeys.
        Hänellä siis ainoa tunne on pelko, mutta se ei esiinny oikeassa muodossaan, vaan vääristyneenä.

Moon sitten varmaan psykopaatti, ku pystyisin kyllä (haluisin) tappaa ihmisen, montaki ihmistä, enkä minä tuntisi mitään (luulen), ja minusta joidenkin ihmisten kuuluisi kuolla. ;)

• Asking
        Saviola kirjoitti:

näin se minusta näyttää, samaan porukkaan voisi kai lisätä muitakin diktaattoreita?

• Anonyymi

Suomalaiset on tunteettomia psykopaatteja muihin kansalaisuuksiin verrattuna

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9027
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3539
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2767
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      81
      2169
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2050
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      363
      1818
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1462
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1221
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1072
    Aihe