KAN-kodista raiskaajaksi Suonenjoelle

Ajojahti Suonenjoella mansikkatyttöjä raiskanneen Simo Ruumensaaren kiinniottamiseksi päättyi pidätykseen Ranualla. Kyseinen henkilö oli saanut edellisen vankeustuomionsa 72-vuotiaan naisen kuolemaanjohtaneen raiskauksen seurauksena. Tämän jälkeen hän ennen kiinnijäämistään asui Kristillisen alkoholisti- ja narkomaanityö ry:n tukikohdassa Tuusniemellä. (Lähde: Savon Sanomat 5.8.2006)

Helluntailiikkeessä julistetaan synnit anteeksi suurinpiirtein sormia napsauttamalla. Siksikö juuri helluntailaisuus vetää puoleensa väkivaltarikollisia?

40

1998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin...

Eh... hehe... tuota...

• totuus.

Mitäs siellä ruotsissa Knytbyn hellarikodissa tapahtui?
        Kerro siitä.

• Tuota...
        totuus. kirjoitti:

Mitäs siellä ruotsissa Knytbyn hellarikodissa tapahtui?
        Kerro siitä.

Siellähän siis... äh... tapahtui mitä tapahtui... eh...

• uskossa tänään

-Kan kodit tekevät hyvää työtä Jeesuksen nimessä ja monesta väkivaltarikollisesta on tullut senkin työn kautta entinen, väkivaltarikollinen, entinen alkoholisti, entinen narkkari ja entinen monesta muustakin, elämää, pilaavasta asiasta..
      -eikä se ole sen paremmin Kan kotien kuin Helluntaiseurakuntienkaan syy että, ihmiset on vajavaisia, lankeilevaisia ja monen nouseminen on kovan takana, linnakierteistä ja em. asioista..täytyy sanoa että nostan hattua korkealle niiden edessä, jotka vuodesta toiseen, jaksavat tehdä, työtä näiden lähimmäisten, parissa kaiken em. keskellä!
      -lehdet ja media hakevat tietenkin sensaatiouutisia juuri em. perustein ja näkyvät onnistuvan ihmisiä hulluttamaan, ostamaan tuotteensa aina jollakin juoru-uutisella jolla vaan saadaan repostella jonkun ihmisen elämällä ja mitä rankemmin sen parempi! koska se myy uutista !
      -kumpikohan siinä on viisaampi sekä joka näitä repostelee vai sekö joka ostaa lehtiä, niitä lukee ja saa niistä, jotakin kiksejä ?
      -entäs sitten jos kukaan ei auttaisi em.ihmisiä, mikä sitten olisi tilanne yhteiskunnassamme ?
      -järki käteen ja maalais sellainen

• Amen

Niin, Simo-veli on tehnyt parannuksen, mutta toisinaan hän haksahtaa synnin teille, kuten jokainen meistä. Armo voi kuitenkin kohdata häntä uudelleen. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Kuka heittää ensimmäisen kiven?

• kaaleppi..

tuon kirjoitti? "luotettavat" homoseksuaalit työmies vai poikalapsi...ei ole puppeleihin luottaminen kun vastaavat omiin juttuihin voi voi!!!!!!

• vinoviettinen, ku
        kaaleppi.. kirjoitti:

tuon kirjoitti? "luotettavat" homoseksuaalit työmies vai poikalapsi...ei ole puppeleihin luottaminen kun vastaavat omiin juttuihin voi voi!!!!!!

aina jaksat innostua homoista?

• kaaleppi..

raiskaus ja murhaaminenkin on hellareiden vika...joopa joo...hei pystytkö istuun vai oletko jo menny illan viettoon????

• vetoaa rikollisiin ja pieniälyisiin.

• juomari turmio

Kan- koteihin ym.kristilliseltä pohjalta toimivissa hoitolaitoksissa ei edellytetä taustayhteisön seurakuntaan kuulumista.

• Älyyväx itee

Nooh, minkäs kokoisella "älyllä" itse sait väkerrettyä tuon
        "hengen tuotteen" koneellasi, vai oliko sinulla joku apuna?
        -Ainakin näyttämässä että mitä näpäytintä kuuluu painaa että tulee oikea kirjain...

"A-painas nyt tuota tuosta; eii sitä, nyt siellä meni sitte kapslokit päälle,
        mikäs nyt neuvoksi, voi sentään minkäs menit tekemään
        -missähän se tiatokonesvirman helepparin nummeroki taas on..."

• sun-glasses

Kuvitellaanpa tilanne, että raiskaaja olisi käynyt jonkun naishenkilön kimppuun ja sitten olisi käynyt niin että tämä raiskaajan uhri pääsi niskan päälle ja nuiji hengiltä pahantekijän.

Kysymys kuuluu: kumman rikos oli suurempi? Sen joka yritti raiskata toisen vai sen joka itseään puolustaessaan otti toisen hengiltä?

• ei kuulu lahkoon.

Hell-und-die lahkolaisen rikos on hetimiten valmiiksi anteeksi annettu.

Voi sitten kepein mielin lähteä sitä uusimaan.

Mutta mikä on sunkiksen rikos, kun hänet on lahkosta ulos potkaistu?

• Timoriepu

Kan-kodeissa tehdään tosi arvokasta työtä kaikkein epäonnistuneimpien ihmispoloisten auttamiseksi.
      Se, että työssä ei saavuteta 100% onnistumista, johtuu usein siitä, että asianomainen asiakas ei itse sitoudu sydämestään kuntoutusohjelmaan ja kristilliseen hoitoon.

Kaupunkini viranomaisetkin ovat huomanneet Kan-työn tehokkuuden verrattuna vastaaviin sekulaareihin tahoihin, joita yhteiskunta tarjoaa ja on siksi ollut viime päiviin asti tukemassa rahallisesti ko. työtä.

Ketään ei voida siis väkisin auttaa parempaan ja tasapainoiseen elämään, sillä kukin on viime kädessä itse vastuussa omasta elämästään.

• minun mielestäni ole ihmispoloinen.

• Timoriepu
        Työmies2 kirjoitti:

minun mielestäni ole ihmispoloinen.

En puolustele tätä miestä missään tapauksessa. Hän on tehnyt erittäin törkeitä asioita ja ansaitsee niistä lain määräämän rangaistuksen.

Puhuin Kan-työn puolesta, jonka tahon ikäänkuin epäsuorasti syyllistit, koska kyseinen rikollinen on ollut heillä asiakkaana.

Puhuin yleisesti ottaen ihmispoloisista, jotka monet ovat narkomaaneja ja alkoholisteja, jotka eivät kykene omin voimin vapautumaan ja siksi turvautuvat kristillisen laupeuden varaan, päästäkseen ihmisarvoiseen elämään takaisin. Näitä kavereita on omassa seurakunnassanikin joitakin. Jumala heitä jatkuvasti armahtakoon.

• kaaleppi..
        Työmies2 kirjoitti:

sinähän olet homoseksuelli joka lykit toista miestä peräreikään miten sinä voit ottaa kantaa raiskaaja murhaajaan ihan kuin hellarit olis taas syyllisiä..

• Työmies2 kirjoitti:

oma kokemukseni kan-kodista on myönteinen.syksyllä 2002 tulin uskoon ja menin kan-kodille vahvistumaan.olin 2 kuukautta savonrannan hoitokodissa,ja oon kiitollinen siitä ajasta.tuen ja rukoilen kantyöttä.mulla oli alkoholi ongelma,ei oo ollut 3.5 vuoteen enää.kiitos jeesuksen,ja kan-koti.siunatkaa ja rukoilkaa tämän työmuodon puolesta.t:aksu

• kaaleppi.. kirjoitti:

sinähän olet homoseksuelli joka lykit toista miestä peräreikään miten sinä voit ottaa kantaa raiskaaja murhaajaan ihan kuin hellarit olis taas syyllisiä..

helluntailaisista kertoo paljon:

"mutta
        kaaleppi.. 5.8.2006 klo 22.07
           sinähän olet homoseksuelli joka lykit toista miestä peräreikään miten sinä voit ottaa kantaa raiskaaja murhaajaan ihan kuin hellarit olis taas syyllisiä.."

• todé

murhaajia ja raiskaajia kaikki tyyni.
      on se sentään hyvä, että sinä, työmies, tiedät selostaa noita faktoja ja tuot niitä rohkeasti esille.

• tavallisia hihhuleitakin, sienineen ja aurinkolaseineen.

• todé
        Nas.se kirjoitti:

tavallisia hihhuleitakin, sienineen ja aurinkolaseineen.

entisaikojen ulkoministeri, englannin kielen taituri, a. karjalainen vieraili krimin niemimaalla ja aloitti siellä erään juhlapuheensa: "hello, kriminals!...".

• pitäisi vaieta?

• todé kirjoitti:

entisaikojen ulkoministeri, englannin kielen taituri, a. karjalainen vieraili krimin niemimaalla ja aloitti siellä erään juhlapuheensa: "hello, kriminals!...".

työmiehen avaamaan keskusteluun onm tullut pitkälti tyypillistä uskislässytystä.

Sen sijaan että otettaisiin kantaa itse asiaan, leimataan kysyjä.

Tuo kertoo teidän ns. "moraalistanne"

• todé
        Nas.se kirjoitti:

työmiehen avaamaan keskusteluun onm tullut pitkälti tyypillistä uskislässytystä.

Sen sijaan että otettaisiin kantaa itse asiaan, leimataan kysyjä.

Tuo kertoo teidän ns. "moraalistanne"

arvuuttelijaksi, epämääräisen arvaustiedon esilletuojaksi.
        ei tässä nyt nassen "tuo kertoo teidän ns. moraalistanne" -tuuppaamiset auta.

• todé kirjoitti:

"kysyjä leimasi itse itsensä arvuuttelijaksi, epämääräisen arvaustiedon esilletuojaksi. "

Siinä se

• todé kirjoitti:

Faktatiedon voit tarkistaa antamastani maakuntalehden numerosta.

Helluntailaisuudessa synnit saa anteeksi julistautumalla Jeesuksen omaksi ja uudestisyntyneeksi, minkä merkiksi voi kaatuilla yms. Rikollinen ei kuitenkaan tuosta vaan muuksi muutu.

Mikä avauksessani on epämääräistä arvaustietoa?

• todé kirjoitti:

miksi avauksessa kertomastani asiasta pitäisi mielestäsi vaieta.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

Faktatiedon voit tarkistaa antamastani maakuntalehden numerosta.

Helluntailaisuudessa synnit saa anteeksi julistautumalla Jeesuksen omaksi ja uudestisyntyneeksi, minkä merkiksi voi kaatuilla yms. Rikollinen ei kuitenkaan tuosta vaan muuksi muutu.

Mikä avauksessani on epämääräistä arvaustietoa?

mainittiinko kyseisessä lehdessä, että tämä raiskaaja oli saanut juuri syntinsä anteeksi kan-kodissa ja jatkoi muina miehinä uudestisyntyneenä raiskauksiaan, ja kaiken tuon on helluntaikirkko siunannut?

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

miksi avauksessa kertomastani asiasta pitäisi mielestäsi vaieta.

en ole kirjoittanut mitään vaikenemisvaatimuksia. sarkasmin tapaiseni ei tainnut siis oikein kolahtaa?

• Nasse.
        todé kirjoitti:

mainittiinko kyseisessä lehdessä, että tämä raiskaaja oli saanut juuri syntinsä anteeksi kan-kodissa ja jatkoi muina miehinä uudestisyntyneenä raiskauksiaan, ja kaiken tuon on helluntaikirkko siunannut?

mutta sinun moraalisi onkin uskovaisen.

• todé kirjoitti:

en ole kirjoittanut mitään vaikenemisvaatimuksia. sarkasmin tapaiseni ei tainnut siis oikein kolahtaa?

kun mainitsin aloituksessani esittämät asiat.

"on se sentään hyvä, että sinä, työmies, tiedät selostaa noita faktoja ja tuot niitä rohkeasti esille."

Sarkasmiahan tuo on, tiedän toki: ethän sinä oikeasti minua kehuskele. Miksi se kohdistuu tekemääni aloitukseen? Miksi en mielestäsi olisi saanut aloitustani tehdä? Jos vastaisit ilman sarkasmia tällä kertaa, niin olisi kuitenkin selvempää.

Se, että sinulla ei ole kyseistä lehteä käytettävissäsi, ei oikeuta väittämään tietojani valheeksi. Helluntailaisena tietysti pystyt "todistamaan" asioita oman mielesi mukaan.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

kun mainitsin aloituksessani esittämät asiat.

"on se sentään hyvä, että sinä, työmies, tiedät selostaa noita faktoja ja tuot niitä rohkeasti esille."

Sarkasmiahan tuo on, tiedän toki: ethän sinä oikeasti minua kehuskele. Miksi se kohdistuu tekemääni aloitukseen? Miksi en mielestäsi olisi saanut aloitustani tehdä? Jos vastaisit ilman sarkasmia tällä kertaa, niin olisi kuitenkin selvempää.

Se, että sinulla ei ole kyseistä lehteä käytettävissäsi, ei oikeuta väittämään tietojani valheeksi. Helluntailaisena tietysti pystyt "todistamaan" asioita oman mielesi mukaan.

ja nyt sitten jankataan, saatko sinä tehdä aloituksia ja minkälaisia. vaan minä helluntailaisena en nyt taida kehdata jaksaa. jatka sinä ei-helluntailaisena ja tee lisää mielenkiintoisia aloituksia.
        äh ja pah.

• todé kirjoitti:

ja nyt sitten jankataan, saatko sinä tehdä aloituksia ja minkälaisia. vaan minä helluntailaisena en nyt taida kehdata jaksaa. jatka sinä ei-helluntailaisena ja tee lisää mielenkiintoisia aloituksia.
        äh ja pah.

asiasta pois? Niinsanottu uudestisyntyminen on pelkkää silmänlumetta, joka saadaan aikaan niitä Jeeus-loruja lausumalla (rukoukset, kiitosjeesus-hokemat, "Jeesus-" ja "parannus-" sanojen alituinen toistaminen).

• taappo

"Heidän jatkaessaan kysymistään Jeesus ojentautui ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."" (Joh.8:7)

Kuka tuomitsee toisia?
      Eikö se, joka itse tekee samoja tekoja.

Kuka auttaa särjettyjä sydämiä?
      Eikö se, joka on itse saanut anteeksi omat syntinsä.

Ihminen näkee vain ulkokuoren, Jumala sydämen.
      Kuka uskaltaa mennä vangin rinnalle, löytää vierellään rikkinäisen elämän, väärinkohdellun lapsesta lähtien.

Käännätkö selän vai autatko?
      Jeesus kysyi: "Mitä sinä tahdot, että minä sinulle tekisin?"
      Hän ei koskaan kääntänyt selkää avuntarvitsijalle.

• ovat? On se kumma, että tällaisessa tapauksessa ei tuomiolauselmia tuoda esiin: jos kaksi miestä rakastaa toisiaan, löytyykin sitten jo lippuja tuliseen järveen.

Hyvä kuitenkin, että hihhulit eivät ole täällä valtaa pitävä ryhmä - kriminaalit tuomitsee ihan oikeuslaitos.

• kaaleppi..
        Työmies2 kirjoitti:

ovat? On se kumma, että tällaisessa tapauksessa ei tuomiolauselmia tuoda esiin: jos kaksi miestä rakastaa toisiaan, löytyykin sitten jo lippuja tuliseen järveen.

Hyvä kuitenkin, että hihhulit eivät ole täällä valtaa pitävä ryhmä - kriminaalit tuomitsee ihan oikeuslaitos.

ei ne miehet rakasta toidsiaan vaan hakee himoilleen tyydytystä eikö työmies???? eikö suakin vähä iljetä ja hävetä moinen jota sinä rakkaudeksi sanot....!!!!!!!

• ihan oikeasti
        kaaleppi.. kirjoitti:

ei ne miehet rakasta toidsiaan vaan hakee himoilleen tyydytystä eikö työmies???? eikö suakin vähä iljetä ja hävetä moinen jota sinä rakkaudeksi sanot....!!!!!!!

asianlaidan vai miksi olet niin kiinnostunut homoista?
        vanha sananlaskukin sanoo ... siitä puhe mistä puute... etkö voi vapaasti toteutaa homouttasi? kun siihen aiheeseen jatkuvasti palaat. miksi se sua niin kovasti kiehtoo? jeesus kieltää irstailun niin naisten kuin miestenkin kanssa vaan eipä kiellä rakkautta!

• ...

KAN kodissa pyritään auttamaan ihmisiä vapaaksi tottumuksistaan, eikä yritetä niitä vahvistaa ihmisessä. Olet taas vetänyt johtopäätöksiä hiemän yksioikoisella tavalla...

• kaatuilu ja kielilläpuhuminen rikollisista kunnon kansalaisia?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      80
      5549
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      126
      3897
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      42
      3695
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3414
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2858
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2379
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      25
      2151
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      202
      2065
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      443
      1727
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1658
    Aihe