Neon ärsyttää.

Ostaja

Heikko varustelu
Itse OLIN hankkimassa uutta Neonia, mutta homma tyssäsi siihen kun halusin manuaalina turvallisen ja kulkevan perheauton. OVH n. 125000.- ilmastointi 6000.- ABS 8000.- vaikka mitä varusteita pitää ostaa autoon mitä kehutaan hyvin varustelluksi! Sama homma Fiat Bravon kanssa mitä joskus harkitsin. Auto on todella edullinen; 108000.- ovh ilmastoinnilla, mutta kun lisätään 4* airbageja ja abs:t pari muuta perusjuttua nousee hinta n. 20.000 markkaa! Ei perkele voi hyväksyä tuollaista asiakkaan vedättämistä.

Kusevat omat markkinansa tuollaisella toiminnalla. Onneksi löytyy merkkejä ja malleja samoihin rahoihin, mitkä kulkevat paremmin ja ovat oikeasti paremmin VARUSTELTUJA.

13

1212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turvallinen ja kulkeva

      Mitä päässäsi liikkui, kun halusit turvallisen ja varustellun perheauton, ja päädyit Neoniin?

      Mars mars Biliaan hakemaan uusi Reanult Megane tai Clio.

      • Koff

        siinä Meganessa niin viehättää?
        Sehän on altehoinen ja alustaltaan tosi löysä. Ovien kaukosäädin toimii satunnaisesti kuten kaikissa ranskalaisissa. Penkit ovat muodottomat möykyt ilman mitään tukea. Perse liimautuu penkkiin niin ettei asentoa voi vaihtaa nousematta ylös.


      • Turvalllinen ja kulkeva
        Koff kirjoitti:

        siinä Meganessa niin viehättää?
        Sehän on altehoinen ja alustaltaan tosi löysä. Ovien kaukosäädin toimii satunnaisesti kuten kaikissa ranskalaisissa. Penkit ovat muodottomat möykyt ilman mitään tukea. Perse liimautuu penkkiin niin ettei asentoa voi vaihtaa nousematta ylös.

        "Alitehoisessa" 107hv:n 1.6 Meganessa viehättää alle 10 sekunnin kiihtyvyys sataseen, ja 198 kilometrin huippunopeus. 7.0 litran eu-kulutus ja huippu varustelu viehättää myös.

        Nyt olisikin kiva kuuulla minkä merkkinen ja mallinen on se 1.6 litrainen perheauto, joka mielestäsi on "oikean tehoinen"
        Luulen, että Meganen 1.4 litraiset 95-heppaiset ovat myös mielestäsi "alitehoisia" joten kerro ihmeessä missä autossa on 1.4 litrainen yli sataheppainen kone.

        Clio 2.0/172hv. vastaan Neon2.0, ei kannata edes mainita kumpi on mopo. Niin siinä käy, kun verrataan autoja samankokoisilla moottoreilla. Clio on helppo maali kokonsa vuoksi, mutta kaikki Cliot ei ole malliston pienimällä 1.2 konella. Cliosta on saatavilla myös V6-konella varustettu vesio, mutta sehän on mielestäsi myöskin "Alitehoinen".

        Meganen, testien mukaan "mukavan pehmeissä" penkeissä on esim. ristiseläntuen säätö ja jos penkit tuntuu noin huonoilta kaikesta säätämisestä huolimatta, on vika luultavasti perseessäsi. Ja tarviiko sitä persettä liikutella eestaas ajonaikana, eihän se ole mikään soutulaite. Vuotavista peräpukamista kärsivän "hinkkailijan" kannattaa hankkia nahkapenkit, asennon vaihto käy kivuttomasti ja puhtaanapitokin on helpompaa.

        Renault mallisto, on hieman muuttunut 60-luvusta ja tipparellusta. Kannattaa ehkä päivitää tietojaan, ennen kuin päästelee sammakoita suustaan.

        Megane on hyvä vaihtoehto perheauton ostajalle jolle on tärkeää turvallisuus ja varustelu.Kun megane ei 1.6 litraisena häviä suorituskyvyssäkään 2.0 litraiselle neonille, on se 2 litraa vähemmän satasella kuluttavana hyvä vaihtoehto. Tämä siis jos arvostettiin niitä arvoja, joita keskutelun aloittaja peräänkuulutti. Tuntuu kuitenkin, että keskustelun aloittaja luuli saavansa "Oikean jenkki-auton" 120.000 Mk:lla ja työnsi kätensä paskaan.
        Siinä tapauksessa unohda Megane ja Neon, ne painii ihan väärässä sarjassa.


      • 215/40/16"
        Turvalllinen ja kulkeva kirjoitti:

        "Alitehoisessa" 107hv:n 1.6 Meganessa viehättää alle 10 sekunnin kiihtyvyys sataseen, ja 198 kilometrin huippunopeus. 7.0 litran eu-kulutus ja huippu varustelu viehättää myös.

        Nyt olisikin kiva kuuulla minkä merkkinen ja mallinen on se 1.6 litrainen perheauto, joka mielestäsi on "oikean tehoinen"
        Luulen, että Meganen 1.4 litraiset 95-heppaiset ovat myös mielestäsi "alitehoisia" joten kerro ihmeessä missä autossa on 1.4 litrainen yli sataheppainen kone.

        Clio 2.0/172hv. vastaan Neon2.0, ei kannata edes mainita kumpi on mopo. Niin siinä käy, kun verrataan autoja samankokoisilla moottoreilla. Clio on helppo maali kokonsa vuoksi, mutta kaikki Cliot ei ole malliston pienimällä 1.2 konella. Cliosta on saatavilla myös V6-konella varustettu vesio, mutta sehän on mielestäsi myöskin "Alitehoinen".

        Meganen, testien mukaan "mukavan pehmeissä" penkeissä on esim. ristiseläntuen säätö ja jos penkit tuntuu noin huonoilta kaikesta säätämisestä huolimatta, on vika luultavasti perseessäsi. Ja tarviiko sitä persettä liikutella eestaas ajonaikana, eihän se ole mikään soutulaite. Vuotavista peräpukamista kärsivän "hinkkailijan" kannattaa hankkia nahkapenkit, asennon vaihto käy kivuttomasti ja puhtaanapitokin on helpompaa.

        Renault mallisto, on hieman muuttunut 60-luvusta ja tipparellusta. Kannattaa ehkä päivitää tietojaan, ennen kuin päästelee sammakoita suustaan.

        Megane on hyvä vaihtoehto perheauton ostajalle jolle on tärkeää turvallisuus ja varustelu.Kun megane ei 1.6 litraisena häviä suorituskyvyssäkään 2.0 litraiselle neonille, on se 2 litraa vähemmän satasella kuluttavana hyvä vaihtoehto. Tämä siis jos arvostettiin niitä arvoja, joita keskutelun aloittaja peräänkuulutti. Tuntuu kuitenkin, että keskustelun aloittaja luuli saavansa "Oikean jenkki-auton" 120.000 Mk:lla ja työnsi kätensä paskaan.
        Siinä tapauksessa unohda Megane ja Neon, ne painii ihan väärässä sarjassa.

        Vertaat kovaan ääneen manuaali Mecanon suorituskykyä automaatti Neoniin.. Miksi ihmeessä? Manuaalit rinnakkain niin, Chrysler kiihtyy helposti ohi. 5-lovisella laatikolla uusi Neon kiihtyy 0-100km/h 9.2s ja vanha 8.7s.

        Suurinosa Suomen Neoneista on automaatteja koska sen saa samaan hintaan. Se on sääli koska Chryslerin 3-lovinen tomaatti on todella epäonnistunut (tehot häviävät jonnekkin välityksiin). Manuaalit ovat luonteeltaan todella erilaisia. Vanhan mallin suorituskyky oli minulle ainakin todellinen yllätys...jonka takia sellaisen sitten lopulta ostin. LE-varusteltuja manuaaleja oli vain todella vähän myynnissä joten meni aikaa ennenkuin oma löytyi.

        Millaiset arvot on muuten automaatti Mecanolla 1.6:n koneella? Voi olla ettei sekään pärjää vertailussa automaatti Neonin kanssa. Hinnat näillä kahdella taitaa olla kuitenkin aika samaa luokkaa.

        PS. Mecanén "mukavan pehmeät" penkit ovat varmasti paremmat kuin vanhassa Neonissa...jossa ne ovat aivan per*eestä.


      • Turvallinen ja kulkeva.
        215/40/16" kirjoitti:

        Vertaat kovaan ääneen manuaali Mecanon suorituskykyä automaatti Neoniin.. Miksi ihmeessä? Manuaalit rinnakkain niin, Chrysler kiihtyy helposti ohi. 5-lovisella laatikolla uusi Neon kiihtyy 0-100km/h 9.2s ja vanha 8.7s.

        Suurinosa Suomen Neoneista on automaatteja koska sen saa samaan hintaan. Se on sääli koska Chryslerin 3-lovinen tomaatti on todella epäonnistunut (tehot häviävät jonnekkin välityksiin). Manuaalit ovat luonteeltaan todella erilaisia. Vanhan mallin suorituskyky oli minulle ainakin todellinen yllätys...jonka takia sellaisen sitten lopulta ostin. LE-varusteltuja manuaaleja oli vain todella vähän myynnissä joten meni aikaa ennenkuin oma löytyi.

        Millaiset arvot on muuten automaatti Mecanolla 1.6:n koneella? Voi olla ettei sekään pärjää vertailussa automaatti Neonin kanssa. Hinnat näillä kahdella taitaa olla kuitenkin aika samaa luokkaa.

        PS. Mecanén "mukavan pehmeät" penkit ovat varmasti paremmat kuin vanhassa Neonissa...jossa ne ovat aivan per*eestä.

        Uusi neon 2.0 automaatti 12.8s/100km/h 195km/h

        Uusi megane 1.6 automaatti 12.2s/100
        187km/h

        Kun verrataan automatti meganen 1.6 koneen 2 litraa alhaisempaa kulutusta (7.1) automaatti neoniin (9.1), niin kyllä mielestäni Rellu pärjää neoninlle paremmin kuin hyvin.

        1.6 litraiseen on vakuutuksetkin edullisemmat. Miksi maksaa 2litraisesta jossa on 1.6 litraisen suorituskyky?

        Neoniin on kyllä tulossa uusi 4 portainen automaattilaatikko, että ehkä se nostaa automaatti neonin omalle tasolleen.

        Vanha automaatti syö neonin tehot.


      • 215/40/16"
        Turvallinen ja kulkeva. kirjoitti:

        Uusi neon 2.0 automaatti 12.8s/100km/h 195km/h

        Uusi megane 1.6 automaatti 12.2s/100
        187km/h

        Kun verrataan automatti meganen 1.6 koneen 2 litraa alhaisempaa kulutusta (7.1) automaatti neoniin (9.1), niin kyllä mielestäni Rellu pärjää neoninlle paremmin kuin hyvin.

        1.6 litraiseen on vakuutuksetkin edullisemmat. Miksi maksaa 2litraisesta jossa on 1.6 litraisen suorituskyky?

        Neoniin on kyllä tulossa uusi 4 portainen automaattilaatikko, että ehkä se nostaa automaatti neonin omalle tasolleen.

        Vanha automaatti syö neonin tehot.

        Siis mitä kulutusarvoja nuo Meganen 7.1 ja Neonin 9.1 ovat? Neon kuluttaa maantiellä 7.1 ltr/100km (uusi sekä vanha ja olen itsekkin siihen arvoon päässyt helposti)

        Uusin Neon automaatti kiihtyy 12.0s 0-100km/h (näin lukee uusimmassa Autokeskuksen asiakaslehdessä)

        Olet oikeasssa, että tulossa oleva 4-lovinen automaatti pitäisi saada Neonin suorituskyvyn sinne minne kuuluisin tämän kokoisella moottorilla ja painolla. Nämä arvot ovat olleet huonot 2-litraiselle.


      • Turvallinen ja kulkeva
        215/40/16" kirjoitti:

        Siis mitä kulutusarvoja nuo Meganen 7.1 ja Neonin 9.1 ovat? Neon kuluttaa maantiellä 7.1 ltr/100km (uusi sekä vanha ja olen itsekkin siihen arvoon päässyt helposti)

        Uusin Neon automaatti kiihtyy 12.0s 0-100km/h (näin lukee uusimmassa Autokeskuksen asiakaslehdessä)

        Olet oikeasssa, että tulossa oleva 4-lovinen automaatti pitäisi saada Neonin suorituskyvyn sinne minne kuuluisin tämän kokoisella moottorilla ja painolla. Nämä arvot ovat olleet huonot 2-litraiselle.

        Mainitsemani kulutusarvot on yhdistetty maantie/kaupunki kulutus molemmilla automaateilla ja tiedot on autovistasta. Huomasin, että neonin suoritus arvoissa on heittoa lähteestä riippuen. Meganen EU-kulutus automaatilla on todella 7.1 ja autokeskus mainosti Neonin vuoden 2000 mallia 9.1 Eu-kulutuksella. 3 portainen laatikko on bensarohmu.

        Pilkun viilaustahan nuo suoritusarvot ovat, mutta kun toinen on 2 litraa pihimpi ja vain 1.6 litrainen, niin asia pistää silmään, varsinkin jos Meganea väitetään alitehoiseksi.

        Asia kiinnostaa minua henk.koht, koska olin itse aikeissa ostaa Neonin automaatin, mutta koeajon jälkeen päädyin automaatti Meganeen. Megane oli hieman tyyriimpi, mutta runsas varustelu ja alhainen kulutus on maksanut erotuksen pois. Tällä hetkellä renault ja toyota tarjonnee parhaan vakio varustelun ja piheimmät sekä tehokkaimmat moottorit luokassaan.


    • viiden hegen perhe!

      Ei löytynyt tossa vuosi sitten muuta vaihtoehtoa kuin toi neon kun tarvi olla automaatti!!! Ei löydy siihen hintaa vastaavan kokoista automaattia joka todella on viiden hengen auto, eikä mikään lava mopo kuten clio/megane!

      • Neon on ahdas lussu

        Ihan hyvä mutta...Megane on
        tiloiltaan reilusti isompi kuin Neon.

        Ja käyppäs vielä tarkistamasta vaikka: AutoVista.fi autojen suorituskyky.

        Megane pesee 1.6 konella Neonin 2.0 litraisen kulutuksessa, kiihtyvyydessä ja huippunopeudessa.

        Eli Neon oli siis se lavamopo!


      • Manuaali

        Neon on automaattina kuin invalidi-mopo. Olit ottanut manuaalina.


    • Corolla

      Totta puhut, ikävää jos auton hinta on keinotekoisesti painettu alas riisumalla vakiovarustusta. Kyllä nykyaikaisesta autosta pitää löytyä ABS ja 4x turvatyynyt vakiona.
      Uusi corolla on hyvä esimerkki hyvin varustetusta ja turvallisesta autosta.

    • Markkamies..

      Haluat hinta alkaen mallin, muttet sitten halukaan?

    • taivas varjele.

      porukka on niin sekaisin, että vastailee yli 10v vanhoihin höpinöihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      3132
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1841
    3. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1730
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1239
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      125
      1019
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      98
      978
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      855
    10. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      849
    Aihe