jauheliha ja leipä

mä vaan

Voiko 10 kk:lle laittaa ruokaa paistetusta jauhelihasta? Siis jos paistaa sen ilman rasvaa ja öljyä, jauhelihan omassa rasvassa. Olen lukenut joka paikasta ettei saa antaa alle 1 vuotiaalle, mutta en ole löytänyt syytä että miksi. Tuntuu vähän oudolta keittää jauhelihaa, kun sitä ei sitten kukaan muu syö. Tuntuu että hukkaan menee, varsinkin jos vauvakaan ei sitä suostu syömään. Olis kiva jos koko perhe vois syödä samaa ruokaa, vauva tietysti ilman mausteita.
Toinen juttu tuo leipä. Mitä leipää olette antaneet 10 kk:sen maistella, kun niissä kaikissahan taitaa olla suolaa?

6

2368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollaan

syöty ihan paahtoleipää, joskus paahdettuna,joskus ilman. Tai mitä tahansa vaaleaa pehmeää leipää jo puolivuotiaana tai alle. Suolaahan niissä on, mutta jos leipää käsketään jo antaa, ei siitä määrästä kovin paljoa suolaa ehdi saada. Olen joskus antanut myös imeskellä jotain Hesburgerin ranskanperunaa, kun vauva näyttää että syö vanhempien ruoat väkisin.

Itse olen keittänyt jauhelihan (erottanut vauvalle pakkauksesta oman jauhelihanökkösen ennen kuin olen paistanut muulle perheelle. Kypsyy parissa minuutissa, niin ei ole iso vaiva. Yleensä olen tehnyt niin, että olen keittänyt vauvalle 5 litran kattilalla pari kiloa perunaa, reilusti kasviksia (esim. pakaste) ja sit eri kattiloissa jauhelihan ja kalan). Kypsänä soseutan ja maustan osan kalasoseeksi ja osan lihasoseeksi. Lorautan vielä sekaan kasvis- ja liha/kalalientä makua antamaan ja hyvin on kelvannut. Joskus olen myös tehnyt ruispastasta tai riisistä. Pakastan kerta-annoksissa pilttipurkkeihin, niin helpottaa huomattavasti ruoanlaittoa.

• uusavuttomuutta?

Tiedätkö miten haitallisia ovat vauvoille nitriittipitoiset, aromivahventeilla ja runsaalla suolalla kyllästetyt liemivalmisteet?

Jauheliha paistettuna sisältää karsinogeenejä. karsinogeenit aiheuttavat syöpää?

Myös leivässä on sitä enemmän karsinogeenejä, mitä tummemmaksi paistettu/paahdettu

• Opettele lukemaan
        uusavuttomuutta? kirjoitti:

Tiedätkö miten haitallisia ovat vauvoille nitriittipitoiset, aromivahventeilla ja runsaalla suolalla kyllästetyt liemivalmisteet?

Jauheliha paistettuna sisältää karsinogeenejä. karsinogeenit aiheuttavat syöpää?

Myös leivässä on sitä enemmän karsinogeenejä, mitä tummemmaksi paistettu/paahdettu

Teksti sanoo, pojalle keitetään ja lihaliemi tarkoittaa vettä, jossa liha on keitetty, idiootti, ei mitään liemikuutiota! Lihan maku tarttuu veteen.

Ja toiseksi, ei poika sitä leipää syömällä syö,mutta kerjää jos itse syön paahdettua leipää, annan maistaa. Karsinogeenejä joo. Ja jos kaiken otat kirjaimellisesti, mitä sanotaan, niin mitään ei voi syödä. Kananmunatkin tappoi niin kauan kunnes tutkijat kumosi koko väitteen niiden vaarallisuudesta. Kaikesta tulee syöpää, jopa ilmasta jota hengität ja jos et syö tai hengitä, kuolet paljon nopeammin.

• mamma viidelle
        uusavuttomuutta? kirjoitti:

Ottakaa nyt tosiaan "ressiä" siitä et missä on paljon suolaa,rasvaa,karsinogeenejä jne.Jos lapselle annetaan tasapuolisesti monipuolista ruokaa päivittäin,ni ei tarttis niin "ressata".Ja mitä tohon syövän aiheuttajaan tulee...niin elä hyvä ihminen ,äläkä pelkää koko ajan jotain syöpää!!Se tulee jos on tullakseen.Luuletteko tosiaan että teidän terveysintoilijoiden lapsista tulee jotenki fiksumpia tai fyysisestikään terveempiä?!?Kyllä on turha luulo!!Odottakaa kunhan lapset kasvaa,niin jo hampparit ja muut "hyvät" maistuu paremmin kuin soijapihvit tms.

• se tapahtuu
        mamma viidelle kirjoitti:

Ottakaa nyt tosiaan "ressiä" siitä et missä on paljon suolaa,rasvaa,karsinogeenejä jne.Jos lapselle annetaan tasapuolisesti monipuolista ruokaa päivittäin,ni ei tarttis niin "ressata".Ja mitä tohon syövän aiheuttajaan tulee...niin elä hyvä ihminen ,äläkä pelkää koko ajan jotain syöpää!!Se tulee jos on tullakseen.Luuletteko tosiaan että teidän terveysintoilijoiden lapsista tulee jotenki fiksumpia tai fyysisestikään terveempiä?!?Kyllä on turha luulo!!Odottakaa kunhan lapset kasvaa,niin jo hampparit ja muut "hyvät" maistuu paremmin kuin soijapihvit tms.

ja tutkitusti stressi ja pelko voi yksistään jo sen syövän laukaista. Vanhat antiikin filosofit jo tiesi, että ajatuksella on suuri voima, sitä saa mitä tilaa: pelkää syöpää, niin sen saat. Maailman kosminen laki.

• Anonyymi

Hei.Minulla oli aikoinaan lääkärin lapset 10kk ikäiset kaksoset hoidossa. Vauvat söi aivan samaa ruokaa,mitä laitoin muillekki lapsille. Äiti sanoi,että pistelet vaa samalta lautaselta samalla lusikalla molemmille vauvoille.Hyvin maittoi ja terveitä lapsia olivat. Maalaisjärki on sallittua..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4730
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2461
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      576
      1851
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1693
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      112
      1563
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1197
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1138
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      988
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      987
    Aihe