Etsiskelen aivan yksinkertaista ohjetta riisille ja kanalle. Kokkina toimii köyhä opiskelija jolla on peukku keskellä kämmentä :)
Riisiä ja Kanaa?!
5
2276
Vastaukset
- asksklkt
Tämä on hyvää:
tarvitset kannellisen uunivuoan (savinen paras, mutta lasinen käy myös).
Laitat sinne riisipaketin ohjeen mukaan riisiä, jonka maustat suolalla, pippurilla ja valkosipulilla. Suosittelen kokonaisten kynsien piilottamista riisin sekaan. Voit myös kuullottaa sipulia ja laittaa sitä riisin sekaan tai laittaa sipulirenkaita riisin päälle. Sipulit voi jättää poiskin. Ja muitakin mausteita oman maun mukaan voi käyttää.
Sitten joko murentelet liemikuution riisien sekaan tai teet liemen. Joka tapauksessa kuumennat ohjeen mukaisen määrän vettä ja kaadat sen riisin päälle.
Viimeiseksi laitat riisin päälle broilerin/kanan reisi- tai rintapalat. Joko valmiina maustettuina tai sitten maustat maun mukaan itse.
Kansi päälle ja keskilämpöiseen uuniin. Tämä vaatii aikaa, joten ihan pikaruokaa ei ole. N. tunnin, puolentoista päästä ruoka lienee valmista. Vähennä tai nosta lämpöä tarpeen mukaan ja kurki muutenkin ettei riisi tai kana pääse kuivamaan.
Ja jos käytät savista uunivuokaa niin muista liottaa se hyvin kylmässä vedessä ennen käyttöä. - nuudelimies
1. Keitä munanuudelit kypsiksi ohjeen mukaan ja valuta vesi pois. (Jätetään odottamaan kohtaa 6)
2. Paista marinoidut kanasuikaleet ruskeiksi öljyn JA voin/voimariinin kanssa.
3. Lisää kuutioitu sipuli tai punasipuli ja valkosipulia riittävä määrä.
4. Lisää pari tl soija- ja osterikastiketta.
5. Lisää "pieni purkki" kookosmaitoa ja keitä kunnes se alkaa kiehua.
6. Sekoita kypsäksi keitetyt nuudelit joukkoon, kuumenna pari minuuttia.
7. Nauti hyvän seuran ja valkoviinin kanssa ;)
ps. kanan tilalla voi käyttää oikeastaan mitä tahansa suikalelihaa! - ja nopeaa
Silloin kun itse vielä söin kanaa ja asuin solussa niin parin päivän "en jaksa miettiä mitä söisi" ruoaksi tuli laitettua tällaista:
1 paketti hunajamarinoituja broilerinsuikaleita
1 sipuli
valkosipulinkynsi
omia mausteita, lähinnä paprika- ja curryjauhetta
riisiä
Paistetaan broilerit ja paloiteltu sipuli käyttäen marinadia kastikepohjana. Ja lisukkeeksi riisiä. Helppoa ja ihan hyvää, ainakin ennen kuin ehti ellottua lihantuotantoon ja tutustua eri maiden keittiöihin. - ohje
1. paista marinoidut kanasuikaleet korkeassa kasarissa
(tai maustamattomat, jotka itse maustat)
2. lisää jäiset wokkivihannekset kasariin
(valikoimaa löytyy)
3. laita keitettyä riisiä lisukkeeksi tai sekoita kana-vihannessekoitukseen
(riisiin ei tartte laittaa suolaa tai mausteita, jos sitä on jo kanassa) - kanaaaaaaaaaa
Koipireidet uunivuokaan, merisuolaa päälle ja uuniin 200° 1.5tuntia. Riisit keitän kattilassa paketin kyljessä olevan ohjeen mukaan. Hyvää ja helppoa ja halpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4761723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781487Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100895
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19856- 46777
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15701