Onko meidän yleisurheilumme mennyt näin alas?
Missä monen urheilijan tulokset on syntyneet(kyläkilpailuissako),että he ovat päässeet euroopan mestaruuskilpailuihin? Mukana on liian paljon valmentajia ja johtajia.Eikö heidänkin palkkionsa voitaisi ohjata nuorille urheilijoille joita on jo mukana hyvillä tuloksilla. Suomen joukkueen vahvuus olisi ollut oikea nin 10% nykyisestä vahvuudesta
Yleisurheilu
3
295
Vastaukset 3
- penkkiurheilija nro 2
Kyllä nyt tarvitsisi tehdä jotain, että saataisiin taas nauttia useista mitaleista yleisurheilun arvokisoissa. Oppia voisi ottaa vaikkapa rakkaasta naapurimaastaamme Ruotsista, jossa tällä hetkellä on monia hyviä mitaleista taistelevia yleisurheilijoita.
Nuoriin lupaaviin lahjakkuuksiin tulisi panostaa aivan eri tavalla kuin nykysin. Harjoitusmahdollisuudet, valmennus ja rahoitus olisi saatava aivan eri tasolla kuin millä ne tällä hetkellä Suomessa ovat.
Toivottavasta nämä päättäjät ymmärtävät, että nyt on se hetki tehdä jotain, jotta tulevaisuudessa suomalaiset taas taistelevat mitaleista edes EM-kisoissa. Nykyisellä systeemillä näitä huippuja ei näköjään synny, kisaturisteja suurin osa.- LLLLLLLLL
...mitalit ovat vain ja ainoastaa ruotsin kehittyneen laboratoriotekniikan tulosta...
Eikä pidä unohtaa, että ruotsalaisilla on vahva edustus WADAssa. Sieltä käsin on hyvä hoidella homma niin, että ruotsalaisurheilijan päästä otettu virtsanäyte ei joudu koskaan oikeasti syyniin...
Tässä taannoinhan ruotsalaisia suunnistajia kupsahteli oikein joukoittain. Oliko kyseessä sattuma? Vai olisikohan kenties kyseessä ollut perustavanlaatuisesti munilleen mennyt uuden doping-aineen testaus, jossa koekaniineiksi joutuneille suunnistajille kävi kehnosti...?
- Tuet pois
Lajiliitto yrittää pönkittää isolla joukkueella lajin asemaa ja samalla tuhlaa panoksia tarpeettoman suuren ja menestymättömän joukkueen resurssointiin. Johtajat tietysti haluavat itse mukaan ja tämä on mahdollista kun kukaan ei johda ketään ja valtion avut tälle huonotasoiselle lajille (yu) on menestykseenkin nähden aivan liian suuret.
Yleisurheilu on vain yksi laji muiden joukossa, sen valtionapuja tulee OPM:n toimesta nopeasti pienentää, rahat voi suunnata vaikkapa trendikkäämpiin ja nuortenkin parissa huomattavasti harrastetuimpiin lajeihin. SUL:n ylisuuri mtoimihenkilöorganisaatio on myös purettava kun kerran yuloksia ei tule vaikka resrsseja on paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1432068Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja185924Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91907Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37848- 60830
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47762Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat51726- 73711
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö284709Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol35660