Voisiko joku Herran palvelija kertoa miten on tälläisen langenneen ja aikaisemmin uskoon tulleen laita. Olenko menossa helvettiin, kun olen tehnyt haureuden syntiä uskovana. Kuuluuko sellaiselle helvetin tuomio? Sanotaanko ettei sellaiset voi periä Jumalan valtakuntaa?
LANGENNUT USKOVAINEN
8
848
Vastaukset
- Usko ja ota vastaan
1.Joh.1:
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 JOS ME TUNNUSTYAMME SYNTIMME, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että HÄN ANTAA MEILLE SYNNIT ANTEEKSI ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Tätä puhdistusta tarvitsemme päivittäin ja hetkittäin. Jeesus on kärsinyt rangaistuksen kaikista synneistäsi. Kaikille katuville annetaan anteeksi. Ota tämä armo vastaan, ettei se jää turhaksi.
Jes.1:18
Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.- pelkään
Tuntuu vain, että voimat eivät riitä. Tiedän mitä Sana sanoo, mutta aina lankean uudelleen. En tunne sellaisia luotettavia Herran palvelijoita, jotka voisivat rukoilla vapauttavan rukouksen. Asun pienellä paikkakunnalla ja jos menisin rukoiltavaksi niin kohta koko kylä tietäisi asiani. Haluaisin kuitenkin vapauteen ja tiedän, että uskon rukous voi paljon. En enää arvosta itseäni ihmisenäkään vaan näen aina nuo kauheat synnit edessäni. Jos tietäisin varmasti, että rankaistusta ei tulisi niin päättäisin päiväni. Myös vaimoni ja lasten tähden en pysty sitä tekemään. Tiedän, että Raamatun henkilöt lankesivat, mutta tekivät parannuksen ja pääsivät vapaaksi. Tuhlaajapoikakin palasi Isän kotiin ja ei lankeillut jatkuvasti vaan kerran. Miksi minä lankean jatkuvasti ja miksi jumala ei kuule avunhuutojani?
- ylhäältä
pelkään kirjoitti:
Tuntuu vain, että voimat eivät riitä. Tiedän mitä Sana sanoo, mutta aina lankean uudelleen. En tunne sellaisia luotettavia Herran palvelijoita, jotka voisivat rukoilla vapauttavan rukouksen. Asun pienellä paikkakunnalla ja jos menisin rukoiltavaksi niin kohta koko kylä tietäisi asiani. Haluaisin kuitenkin vapauteen ja tiedän, että uskon rukous voi paljon. En enää arvosta itseäni ihmisenäkään vaan näen aina nuo kauheat synnit edessäni. Jos tietäisin varmasti, että rankaistusta ei tulisi niin päättäisin päiväni. Myös vaimoni ja lasten tähden en pysty sitä tekemään. Tiedän, että Raamatun henkilöt lankesivat, mutta tekivät parannuksen ja pääsivät vapaaksi. Tuhlaajapoikakin palasi Isän kotiin ja ei lankeillut jatkuvasti vaan kerran. Miksi minä lankean jatkuvasti ja miksi jumala ei kuule avunhuutojani?
Eihän sinulla niitä voimia olekaan.
Et sinä voi voittaa vihollista, joka on kaikkia hyviä päätöksiämme viekkaampi ja saattaa meidät jatkuvasti lankeamaan. Ei ole tarkoituskaan, että sinä olisit niin voimissasi, että omilla tahdonponnistuksillasi ansaitset armahduksen. Jeesus on jo hoitanut ongelmasi ristillä. Katso vain itseäsi siellä ristillä Jeesuksen kanssa ristiinnaulittuna synteinesi.
Kaikki riippuu Jeesuksesta. Hän vaikuttaa sinussa kaiken sen hedelmän, joka näkyy sitten elämässäsi.
Se elämänmuutos vaan ei tapahdu yhtäkkiä kuin napista painamalla. Siihen vaaditaan monen monituista kiusausta, lankeemusta ja nousemista Jeesuksen vereen turvaten. Pyhä Henki tekee meissä näin työtään pikkuhiljaa, vaikuttaa kauhistuksen ja katumuksen kun huomaamme taas langenneemme. Lopulta koittaa se päivä, jolloin huomaat väsyneesi synteihisi. Mielesi on muuttunut. Pyhän Hengen johdatus on vaikuttanut sinussa tahtomisen ja tekemisen; olet päässyt vapaaksi.
Luota vain Jeesukseen, joka antaa anteeksi jokaiselle katuvalle.
Kuinka monta kertaa?
Matt.18:21,22:
Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.”
Jos Jeesus meiltä ihmisiltä odottaa, että aina annamme anteeksi veljillemme, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan, kuinka Hän ei silloin olisi valmis antamaan loputtomasti anteeksi sinullekin, joka tuskailet oman syntisi kanssa. Luota, että Hän tekee työtä sinussa Pyhän Henkensä välityksellä.
Kyllä Jeesus on kuullut rukouksesi ja nähnyt tuskasi.
Sielunhoitajalla, papilla tai työntekijällä missä tahansa seurakunnassa, herätysliikkeessä tai uskovien yhteisössä on vaitiolovelvollisuus, eivätkä he voi kertoa kenellekään mitään sanomaasi. Sinun on kuitenkin luotettava häneen, jolle ripittäydyt, ja niin voit tunnustaa syntisi ja saada kuulla julistetuksi anteeksiantamuksen sanan. Voisitko joskus matkustaa vaikka aivan vieraalle paikkakunnalle ja sopia jo etukäteen aika joltain tuntemattomalta sielunhoitajalta ripittäytymistä varten?
Herra sinua siunatkoon ja päästäköön vapaaksi tästä sielunvihollisen juonesta. Usko ja luota Raamatun sanaan, että Jumala itse vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen.
Erkki Lemisen sanoin:
”Ristin luona kiusatulla, langenneella, vaivatulla paras paikka on.
Siksi älä koskaan lähde,
älä minkään synnin tähden ristin luota pois.
Ristin luona ainoastaan synnin turmelusta vastaan voitto saatu on.
Ristin luona ainoastaan Isä armahtavi lastaan,
rauhan julistaa, rauhan julistaa.
Ristin luona kiusatulla paras paikka on.”
”Varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.” (Fil.1:6 ) - pelkään
ylhäältä kirjoitti:
Eihän sinulla niitä voimia olekaan.
Et sinä voi voittaa vihollista, joka on kaikkia hyviä päätöksiämme viekkaampi ja saattaa meidät jatkuvasti lankeamaan. Ei ole tarkoituskaan, että sinä olisit niin voimissasi, että omilla tahdonponnistuksillasi ansaitset armahduksen. Jeesus on jo hoitanut ongelmasi ristillä. Katso vain itseäsi siellä ristillä Jeesuksen kanssa ristiinnaulittuna synteinesi.
Kaikki riippuu Jeesuksesta. Hän vaikuttaa sinussa kaiken sen hedelmän, joka näkyy sitten elämässäsi.
Se elämänmuutos vaan ei tapahdu yhtäkkiä kuin napista painamalla. Siihen vaaditaan monen monituista kiusausta, lankeemusta ja nousemista Jeesuksen vereen turvaten. Pyhä Henki tekee meissä näin työtään pikkuhiljaa, vaikuttaa kauhistuksen ja katumuksen kun huomaamme taas langenneemme. Lopulta koittaa se päivä, jolloin huomaat väsyneesi synteihisi. Mielesi on muuttunut. Pyhän Hengen johdatus on vaikuttanut sinussa tahtomisen ja tekemisen; olet päässyt vapaaksi.
Luota vain Jeesukseen, joka antaa anteeksi jokaiselle katuvalle.
Kuinka monta kertaa?
Matt.18:21,22:
Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.”
Jos Jeesus meiltä ihmisiltä odottaa, että aina annamme anteeksi veljillemme, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan, kuinka Hän ei silloin olisi valmis antamaan loputtomasti anteeksi sinullekin, joka tuskailet oman syntisi kanssa. Luota, että Hän tekee työtä sinussa Pyhän Henkensä välityksellä.
Kyllä Jeesus on kuullut rukouksesi ja nähnyt tuskasi.
Sielunhoitajalla, papilla tai työntekijällä missä tahansa seurakunnassa, herätysliikkeessä tai uskovien yhteisössä on vaitiolovelvollisuus, eivätkä he voi kertoa kenellekään mitään sanomaasi. Sinun on kuitenkin luotettava häneen, jolle ripittäydyt, ja niin voit tunnustaa syntisi ja saada kuulla julistetuksi anteeksiantamuksen sanan. Voisitko joskus matkustaa vaikka aivan vieraalle paikkakunnalle ja sopia jo etukäteen aika joltain tuntemattomalta sielunhoitajalta ripittäytymistä varten?
Herra sinua siunatkoon ja päästäköön vapaaksi tästä sielunvihollisen juonesta. Usko ja luota Raamatun sanaan, että Jumala itse vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen.
Erkki Lemisen sanoin:
”Ristin luona kiusatulla, langenneella, vaivatulla paras paikka on.
Siksi älä koskaan lähde,
älä minkään synnin tähden ristin luota pois.
Ristin luona ainoastaan synnin turmelusta vastaan voitto saatu on.
Ristin luona ainoastaan Isä armahtavi lastaan,
rauhan julistaa, rauhan julistaa.
Ristin luona kiusatulla paras paikka on.”
”Varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.” (Fil.1:6 )Toivon todella, että se päivä koittaa kun olen täysin vapaa. Kiitos Sinulle.
pelkään kirjoitti:
.
...Se on silti sellaisen synnin harjoittamista, mistä tulee tunnustamisen ja katumisen jälkeen (jotka kirjoituksesi osoittavat jo tapahtuneen)saada puhdistua Karitsan veressä ja josta tulee päästä eroon.
Olen toiminut näissä asioissa sielunhoitajana ja minulla on vaitiolovelvollisuus. Jotkut poloiset ovat langenneet ja taas ripittäytyneet useitakin kertoja, koska ihmisliha on toisilla heikompi kuin toisilla. Olen ripittäytymisasoissa kuin lukittu kaivo. Olen ollut myös vankilassa sielunhoitotyössä.
Tiedän, että monia nuo mainitsemasi asiat painavat raskaasti omallatunnolla. Jumala tahtoo ja myös minä tahdon sinun olevan valmiina ylöstempaukseen Herramme Yeshuan tulemuksessa, mikä voi tapahtua milloin vain.
Siksi voit luottamuksellasi soittaa minulle lankapuhelimella illalla kotiin arkisin, varmimmin klo 19-21 välillä numeroon 02-2446617. Sinun ei tarvitse kertoa kuin etunimesi, sillä kyllä Herra sinut tuntee.
Jos olet jo saanut rauhan sydämeesi, etkä tunne enää tarvetta ripittäytyä, niin aina parempi!
Siunausta Yeshuassa!
.
Hei
Raamatusta voit lukea uskon suurmiestenkin lankeemuksista.
He katuivat ja saivat armon.
Katumus on ainoa keino, ja sen myötä parannus.
Jumalan Henki puhuttelee Sinia vielä, eli et ole täysin paatunut.
Se on hyvä merkki, ja todistus Jumalan välittämisestä, ja Hän kysyy vain vastaustasi.
Löydät aiheesta mielenkiintoista lisää:
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli'
http://media7.fi/raamattuopisto
http://kotisivu.mtv3.fi/tie
Jos ihminen vastaa kieltävästi Hnegwen phutteluun on kyseessä Pyhän Hnegen pilkka, joka jatkuvasti harjoitettuna johtaa paatumukseen.
Sinulla on vielä armon tie hyvin auki, ja JUmala Sinua puhutellut parannukseen.
Kunhan teet parannuksen.
Voithan mennä naimisiin.
Muistan Sinua seuraavassa rukouksessa.
Siunausterveisin
jari laurila- Mr_Nikke
Eikö Raamatussa jossain kohdin sanota, että vanhurskas lankeaa seitsemästi, mutta nousee jälleen?
Kyllä Jeesuksen sovitustyö kattaa meidän syntimme sovituksen, kun siihen turvaamme. Palasihan tuhlaajapoikakin Raamatussa kotiin ja Isä oli ilolla vastaanottamassa. Jumalan puoleen.Tulet uudelleen Jeesuksen Kristuksen luokse,Hän ei käännytä pois.
Mutta sinun täytyy tehdä päätös jättää synti pois.Ja jättää pois.Pyydä Jeesusta avuksesi tässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131444Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 76726
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 52562
- 107562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515