Mitä McDonald's tarkoittaa tällä?

Ympäripyöreää

McDonald'sin nettisivuilta lainattua:

"McDonald’s-ketjun periaatteena on käyttää kotimaisia raaka-aineita ja alihankkijoita aina, kun se on mahdollista."

Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

Miksi McDonald's ei käytä esim. kotimaista lihaa?

8

2590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      kysymys lihan laadusta ja määrästä ?
      Eli saako Suomesta tarpeeksi laadukasta lihaa...

      • cares...

        se on saksalaista se Mäkkärin liha, eli voit syödä ihan turvallisin mielin. Sinapit ja ketsupitkaan ei ole muuten siellä kotimaisia. Jännä että ruuat on silti miljoona kertaa parempia kuin ällö Hesen sapuskat.


    • lista vaan

      Nämä tulevat McDonald'siin aina ulkomailta:

      - Naudanliha

      - Kanatuotteet

      - Kalatuotteet

      - Ranskalaiset

      - Mehut

    • eppulainen

      eli mäkkäri, pizza hut yms
      tuotteet ovat ulkomaisia sillä ne tilataan omalta valmistajalta ihan siksi ettei suurta eroa tuotteissa ole maiden välillä, koska muuten tuotteen maku muuttuu.olikohan epäselvästi ilmaistu?

      suomessa varmasti käytetään suomalaisia salaatteja ja tomaatteja ainakin.

      • Ympäripyöreää

        Mäkkärin mukaan heidän naudanlihapihvi sisältää ainoastaan jauhettua naudanlihaa.

        Niitä on kai sitten aivan mahdotonta tuottaa Suomessa.

        Onhan McDonald’s-ketjun periaatteena käyttää kotimaisia raaka-aineita ja alihankkijoita aina, kun se on mahdollista.

        http://www.mcdonalds.fi/ruokaopas/faktat.php


      • eppulainen
        Ympäripyöreää kirjoitti:

        Mäkkärin mukaan heidän naudanlihapihvi sisältää ainoastaan jauhettua naudanlihaa.

        Niitä on kai sitten aivan mahdotonta tuottaa Suomessa.

        Onhan McDonald’s-ketjun periaatteena käyttää kotimaisia raaka-aineita ja alihankkijoita aina, kun se on mahdollista.

        http://www.mcdonalds.fi/ruokaopas/faktat.php

        mutta sittenhän niitä pitäisi toimittaa englantiin,saksaan yms.yms ympäri eurooppaa. totuushan on se että muualla euroopassa tuotantokustannukset ovat varmasti pienemmät kuin suomessa.


      • pöpöläinen
        Ympäripyöreää kirjoitti:

        Mäkkärin mukaan heidän naudanlihapihvi sisältää ainoastaan jauhettua naudanlihaa.

        Niitä on kai sitten aivan mahdotonta tuottaa Suomessa.

        Onhan McDonald’s-ketjun periaatteena käyttää kotimaisia raaka-aineita ja alihankkijoita aina, kun se on mahdollista.

        http://www.mcdonalds.fi/ruokaopas/faktat.php

        Mäkkärin raaka-aineista:
        Raakaliha toimitetaan Ruotsista, Saksasta ja Irlannista.
        Kanapihvien ja -palojen valmistaja on tanskalainen Danpo A/S.
        Kalapihvit valmistetaan Pohjanmeren turskafileistä tanskalaisen Espersen A/S:n tehtailla.
        Suomalainen Baco Oy leipoo sämpylät, Moilas Oy valmistaa gluteenittomat sämpylät. Myös ruisleivät on kotimaisia.
        Ranskalaiset perunat tulee Ruotsista.
        Vihannekset tulee Suomesta Hollannista ja Espanjasta. Huom. Suomen lyhyt kasvukausi.
        Maitotuotteet tulee Ingmanilta.
        Tropicana-mehujen appelsiinit poimitaan pääosin Brasiliassa, ja omenat Iso-Britanniassa. Mehut purkitetaan Ranskassa, ja kuljetetaan Suomeen meriteitse.
        Kahvi on Pauligin presidenttiä ja erikoiskahvitkin tulee Pauligilta eli kotimaista on.

        Nämä tiedot löytyy myös mäkkärin kotisivuilta, sinne vaan surffaamaan.

        Mäkkärissä hampurilaisten paketteihin on tulossa GDA-taulukot, jotka kertovat perusravintoarvot ym..

        Kylläpä onkin tosi terveellistä! :o)

        t. itte en kyllä syö mäkkiruokaa..heh! :o)


    • Anonyymi

      Jonkun teorian mukaan käyttävät ihmisenlihaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe