Luin seuraavanlaisen viestin:
>Yritit taas
Kirjoittanut: silmänkääntötemppua 23.8.2006 klo 16.00
Sinun oppisi mukaan se usko lahjoitetaan lapselle kasteessa.
Mutta Jeesus itse sanoo, että lapsi voi uskoa. Ilman
kastetta!!!!!! Ei hän tässä puhunut sylivauvoista
vaan sellaisista, jotka osaavat vastat kutsuun;HÄN
KUTSUI TYKÖNSÄ LAPSIA!!!!!!!<
Nyt kysyn, että uskovatko lapset. Miten Raamattu todistaa sen, etteivät lapset usko? Tähän liittyy myös vakava kysymys, että miten pelastuvat lapset, jos heissäkin on liha?
Uskovatko lapset?
98
1913
Vastaukset
- Potifar II
...tietävät, ettei sellaista ole olemassakaan.
Tuo lihaongelmasi, siitä en ymmärrä mitään.- AlpoAhola
>Tuo lihaongelmasi, siitä en ymmärrä mitään.<
Siis myönnät, ettet ymmärrä sitä, miten ihminen on turmeltunut ja tullut synnin ja kuoleman alaiseksi.
Ilmeisesti Egyptin viisauteen ei asia kuulu, kun Potifar II ei ymmärrä Raamatun opetuksesta "liha" mitään. - Nimetön
AlpoAhola kirjoitti:
>Tuo lihaongelmasi, siitä en ymmärrä mitään.<
Siis myönnät, ettet ymmärrä sitä, miten ihminen on turmeltunut ja tullut synnin ja kuoleman alaiseksi.
Ilmeisesti Egyptin viisauteen ei asia kuulu, kun Potifar II ei ymmärrä Raamatun opetuksesta "liha" mitään.Liha viitannee jonkinlaiseen naintihalukkuuteen eli jos mies saa lämmintä lihaa kikkelinsä ympärille, niin se on syntiä. Ainakin jotain sinne päin?
En ole vuosiin lukenut satukirjoja, terveisin
Potifar II - AlpoAhola
Nimetön kirjoitti:
Liha viitannee jonkinlaiseen naintihalukkuuteen eli jos mies saa lämmintä lihaa kikkelinsä ympärille, niin se on syntiä. Ainakin jotain sinne päin?
En ole vuosiin lukenut satukirjoja, terveisin
Potifar IIHuomaa, ettet ole lukenut Raamattua. Ei liha tarkoita yksinomaan huoruutta, vaan kaikkea syntiturmelusta ihmisessä. Varastaminen, valehteleminen ja kaikenlainen syntielämä ja uskosta vieraantunut elämä on lihan, siis turmeluksen tuote. Jos järki on valunut haarojen väliin, niin silloin viestisi ovat sellaisia kuin tuli esille.
- Nimetön
AlpoAhola kirjoitti:
Huomaa, ettet ole lukenut Raamattua. Ei liha tarkoita yksinomaan huoruutta, vaan kaikkea syntiturmelusta ihmisessä. Varastaminen, valehteleminen ja kaikenlainen syntielämä ja uskosta vieraantunut elämä on lihan, siis turmeluksen tuote. Jos järki on valunut haarojen väliin, niin silloin viestisi ovat sellaisia kuin tuli esille.
...tarkoittaa, jotakin automaattisesti mätänevää kudosta elollisen olennon kuoltua.
Ei teitä uskiksia paljon "päätä pakota". Liha voi olla vaikkapa nöttköttiä...
Potifar II - AlpoAhola
Nimetön kirjoitti:
...tarkoittaa, jotakin automaattisesti mätänevää kudosta elollisen olennon kuoltua.
Ei teitä uskiksia paljon "päätä pakota". Liha voi olla vaikkapa nöttköttiä...
Potifar IITämä on uskoon liittyvä sivusto, mutta viestisi osoittavat aivan jotain muuta. Mitä tahdot jengata?
Onhan sanoilla eri merkityksiä. Ilmeiseti et sitten ole perehtynyt suomen kieleenkään, kun esität asiasi jotenkin sillä tavalla. Onhan samoille sanoille löydettävissä useita jopa vastakkaisia merkityksiä. Liha on luonnollista lihaa, mitta liha on myös turmeltuneen ominaisuuden nimitys. - Nimetön
AlpoAhola kirjoitti:
Tämä on uskoon liittyvä sivusto, mutta viestisi osoittavat aivan jotain muuta. Mitä tahdot jengata?
Onhan sanoilla eri merkityksiä. Ilmeiseti et sitten ole perehtynyt suomen kieleenkään, kun esität asiasi jotenkin sillä tavalla. Onhan samoille sanoille löydettävissä useita jopa vastakkaisia merkityksiä. Liha on luonnollista lihaa, mitta liha on myös turmeltuneen ominaisuuden nimitys.Lopetan, kun olen väärällä areenalla.
Potifar II - AlpoAhola
Nimetön kirjoitti:
Lopetan, kun olen väärällä areenalla.
Potifar IIJospa katsoisit valtion toimeksiannosta teettämän Nykysuomen sanakirjaan ISBN 951-0-09106-5 2. osaan, niin voisit vähän avartaa sanavarastosi ja sanojen ja nimitysten merkitystä. Mainitussa sanakirjassa sanalle "LIHA" osataan antaa myös se merkitys, jonka olen esittänyt (turmelus, syntiin taipunut). Sanalle liha on olemassa paljon eri merkityksiä. Jopan hedelmän mehevin osa (malto) kutsutaan lihaksi.
- soomipoika
A.A. kyselee taas tuota samaa päähänpinttymäänsä
lasten uskosta. Hänelle on moneen kertaan sanottu, että lapset ovat eri kehitysvaiheessa ja heidän
ajattelukykynsä ja sitä kautta uskonsa kehittyy
iän myötä.
Lapsikasteopin puolustajat sanovat, että lapsi on
perisynnin turmelema, lihasta syntynyt, ja sen tähden hänet täytyy kastaa.
No nyt Raamattu todistaakin, että lapset voivat
uskoa.Matt. 18:6,,,, ilman kastetta!!!!!!!. Siis
se perisynnin turmelema liha VOI USKOA!!!!!!
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen"
Jos he kerran uskovat Jeesukseen, niin miten on
mahdollista, että he olisivat syntisiä???
Uskomalla Jeesukseenhan saamme synnit anteeksi.
Eikö näiden lasten kohdalla se usko poistakaan
syntejä, kun heidät täytyy kastaa, jotta heistä
tulisi puhtaita.
Melkoisen nurinkurista oppia.
Luther sekoittaa vielä pakkaa ja sanoo, että se
usko lahjoitetaan lapselle seurakunnan ja kummien
esirukouksen kautta. Tämä nyt vasta erikoinen
selitys on, sillä Raamattu sanoo :Usko tulee
kuulemisesta".- terence.hill
ja uskoville kuuluu kaste, niin miksi yhä heidät jätätte kastamatta?!
- kysymys kasteesta
terence.hill kirjoitti:
ja uskoville kuuluu kaste, niin miksi yhä heidät jätätte kastamatta?!
Ei mikään estä kastamasta heitä, jos he itse halu-
avat ottaa kasteen, eli antavat kastaa itsensä.
Mutta ei Raamattu käske kastamaan ketään väkisin, vastoin tämän omaa tahtoa.
"Ottakoon kukin teistä kasteen" - AlpoAhola
kysymys kasteesta kirjoitti:
Ei mikään estä kastamasta heitä, jos he itse halu-
avat ottaa kasteen, eli antavat kastaa itsensä.
Mutta ei Raamattu käske kastamaan ketään väkisin, vastoin tämän omaa tahtoa.
"Ottakoon kukin teistä kasteen"Kasteen saaminen ei ole Raamatussa aktiivimuodossa, MINÄ ITSE OTIN KASTEEN, vaan muodossa TULLA KASTETUKSI, SAADA KASTE. SIIS TULKOON KUKIN KASTETUKSI. PELASTUKSEEN TARVITAAN SEKÄ USKO, ETTÄ KASTE.
Jo käsittää niin, ettei kase olekaan kastetta Kristukseen, niin silloin se onkin lain teko, joka ei anna mitään, mutta vaatii. - venkoilla
AlpoAhola kirjoitti:
Kasteen saaminen ei ole Raamatussa aktiivimuodossa, MINÄ ITSE OTIN KASTEEN, vaan muodossa TULLA KASTETUKSI, SAADA KASTE. SIIS TULKOON KUKIN KASTETUKSI. PELASTUKSEEN TARVITAAN SEKÄ USKO, ETTÄ KASTE.
Jo käsittää niin, ettei kase olekaan kastetta Kristukseen, niin silloin se onkin lain teko, joka ei anna mitään, mutta vaatii.selvän asian kanssa. Et osaa edes alkukieliä, ja
kuitenkin yritätä johtaa ihmisiä harhaan.
Vai että näin : Tulkoon kukin teistä parannuksen
tehneeksi ja tulkoon kukin teistä kastetuksi. Ap 2:28.
Et sinä saa tähän sopimaan sylivauvoja, vaikka kuin-
ka vääntäisit.
Meinaatko todella, että kaikki Raamatussa ilmoitetut
kastetut olivat passiivisia,tahdottomia jotka kastettiin
pakolla ilman heidänomaa suostumustaan? - AlpoAhola
venkoilla kirjoitti:
selvän asian kanssa. Et osaa edes alkukieliä, ja
kuitenkin yritätä johtaa ihmisiä harhaan.
Vai että näin : Tulkoon kukin teistä parannuksen
tehneeksi ja tulkoon kukin teistä kastetuksi. Ap 2:28.
Et sinä saa tähän sopimaan sylivauvoja, vaikka kuin-
ka vääntäisit.
Meinaatko todella, että kaikki Raamatussa ilmoitetut
kastetut olivat passiivisia,tahdottomia jotka kastettiin
pakolla ilman heidänomaa suostumustaan?Kun tutkit asiaa, niin passivimuoto tarkoitta sitä, että on tullut Jumalan toimesta kastetuksi, siis kastaja on Jumala, siis Isä, Poika ja Pyhä Henki on ottanut nimeensä.
Näytät liikkuvan kovin inhimillisissä kuvioissa ja soveltavan Raamatun järjen tasolle, eikä uskon tasolle. Eikö siis usko olekaan Jumalan teko Joh.6:29 ? - yli, kun
AlpoAhola kirjoitti:
Kun tutkit asiaa, niin passivimuoto tarkoitta sitä, että on tullut Jumalan toimesta kastetuksi, siis kastaja on Jumala, siis Isä, Poika ja Pyhä Henki on ottanut nimeensä.
Näytät liikkuvan kovin inhimillisissä kuvioissa ja soveltavan Raamatun järjen tasolle, eikä uskon tasolle. Eikö siis usko olekaan Jumalan teko Joh.6:29 ?noin sekoilet.
Raamatun mukaan usko ON JUMALAN TEKO.
mutta kastamisen hän jätti opetuslapsille.
Ei pidä hengellistää selvää asiaa. - AlpoAhola
yli, kun kirjoitti:
noin sekoilet.
Raamatun mukaan usko ON JUMALAN TEKO.
mutta kastamisen hän jätti opetuslapsille.
Ei pidä hengellistää selvää asiaa.Minähän väitän juuri niin, että USKO ON JUMALAN TEKO. No kasteesta te sitten väitätte, että se onkin ihmisestä, eikä Jumalasta. Tehän erotatte opillisesti kasteesta pois Pyhän Hengen.
- Isä, Pojan
AlpoAhola kirjoitti:
Minähän väitän juuri niin, että USKO ON JUMALAN TEKO. No kasteesta te sitten väitätte, että se onkin ihmisestä, eikä Jumalasta. Tehän erotatte opillisesti kasteesta pois Pyhän Hengen.
ja Pyhän-Hengen nimeen.
Kaste on Jumalasta, mutta SEN SUORITTAMINEN jätet-
tiin opetuslapsille.
Ei kai teilläpäinkään ole Jumalaa näkynyt vauvojen
valelun yhteydessä? - AlpoAhola
Isä, Pojan kirjoitti:
ja Pyhän-Hengen nimeen.
Kaste on Jumalasta, mutta SEN SUORITTAMINEN jätet-
tiin opetuslapsille.
Ei kai teilläpäinkään ole Jumalaa näkynyt vauvojen
valelun yhteydessä?Siis pääpaino on teillä siinä ihmisen suorituksessa, että ottaa itse kasteen ja kastajat ovat ihmisiä. Minä painotan sitä, että olen kasteessa tullut Isän, Pojan ja Pyhän Hengen omaksi. Olen tullut siis heidän nimeensä otetuksi, kuten lähetyskäsky sanoo: NIMEEN. He siis ovat ottaneet minut synteihin kuolleen omalle nimelleen ja siis kun omalle nimelleen esimerkiksi isä ottaa lapsen, niin isä tunnustaa kyseisen lapsen omakseen. On siis käsityksissämme suurta eroa. Ei mikään ihme, ettei sukset luista, vaan ovat kaiken aikaa ristissä. Tiedä sitten, etten tule luopumaan missään tapauksessa siitä käsityksestä, jonka olen Sanan todistuksen pohjalta saanut.
Lauseesi >Ei kai teilläpäinkään ole Jumalaa näkynyt vauvojen valelun yhteydessä?< on paljon puhuva ja pitää sisällänsä Sanan todistuksen torjunnan. Luemme Raamatusta: Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua 2. Moos.20:24. Kasteeseen on Jumala säätänyt nimensä muiston. Siis vaikka sanot mitä, niin näkymätön, mutta Sanassa läsnä oleva Jumala ON PAIKALLA. En liity kanssasi rationalismiin. - sinäkin tajuat
AlpoAhola kirjoitti:
Siis pääpaino on teillä siinä ihmisen suorituksessa, että ottaa itse kasteen ja kastajat ovat ihmisiä. Minä painotan sitä, että olen kasteessa tullut Isän, Pojan ja Pyhän Hengen omaksi. Olen tullut siis heidän nimeensä otetuksi, kuten lähetyskäsky sanoo: NIMEEN. He siis ovat ottaneet minut synteihin kuolleen omalle nimelleen ja siis kun omalle nimelleen esimerkiksi isä ottaa lapsen, niin isä tunnustaa kyseisen lapsen omakseen. On siis käsityksissämme suurta eroa. Ei mikään ihme, ettei sukset luista, vaan ovat kaiken aikaa ristissä. Tiedä sitten, etten tule luopumaan missään tapauksessa siitä käsityksestä, jonka olen Sanan todistuksen pohjalta saanut.
Lauseesi >Ei kai teilläpäinkään ole Jumalaa näkynyt vauvojen valelun yhteydessä?< on paljon puhuva ja pitää sisällänsä Sanan todistuksen torjunnan. Luemme Raamatusta: Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua 2. Moos.20:24. Kasteeseen on Jumala säätänyt nimensä muiston. Siis vaikka sanot mitä, niin näkymätön, mutta Sanassa läsnä oleva Jumala ON PAIKALLA. En liity kanssasi rationalismiin.että Jumala on paikalla, muuta EI KASTA, kuten olet aikaisemmin väittänyt.
Kyllä teillä se pääpaino on siinä ihmisten (papin, kummien ja vanhempien) suorituksessa. Itse pappi
kastaa, omasta halustaan. Ei siinä ole Jumalalta kysytty aikaa eikä paikkaa, milloin Hänen sopisi
toimia.
Miten sinä nyt sanot, että olit synteihin kuollut, kun tuossa alussa kysyt lapsen uskosta. Olitko jo tehnyt syntiä vauvana? Onko
se uskova lapsikin sitten kuollut synteihinsä??? Mitä merkitystä sillä uskolla sitten on jos ihmi-
nen on synteihinsä kuollut?????
Missä niin on kirjoitettu, että kasteeseen Jumala on säätänyt nimensä muiston? Sinähän sitee-
raat Vanhaa Testamenttia. Ei kaste ole mikään "muistojuhla" vaan vanhan minän hautaus. Mihin unohdit lampaat ja raavaat? Sinä luet Raamattua
kovin valikoiden. - AlpoAhola
sinäkin tajuat kirjoitti:
että Jumala on paikalla, muuta EI KASTA, kuten olet aikaisemmin väittänyt.
Kyllä teillä se pääpaino on siinä ihmisten (papin, kummien ja vanhempien) suorituksessa. Itse pappi
kastaa, omasta halustaan. Ei siinä ole Jumalalta kysytty aikaa eikä paikkaa, milloin Hänen sopisi
toimia.
Miten sinä nyt sanot, että olit synteihin kuollut, kun tuossa alussa kysyt lapsen uskosta. Olitko jo tehnyt syntiä vauvana? Onko
se uskova lapsikin sitten kuollut synteihinsä??? Mitä merkitystä sillä uskolla sitten on jos ihmi-
nen on synteihinsä kuollut?????
Missä niin on kirjoitettu, että kasteeseen Jumala on säätänyt nimensä muiston? Sinähän sitee-
raat Vanhaa Testamenttia. Ei kaste ole mikään "muistojuhla" vaan vanhan minän hautaus. Mihin unohdit lampaat ja raavaat? Sinä luet Raamattua
kovin valikoiden.Sanot: >No johan sinäkin tajuat että Jumala on paikalla, muuta EI KASTA, kuten olet aikaisemmin väittänyt.<
Siis toimitaan käskynantajan nimessä, siis Jumala on läsnä ja todellinen kastaja. En tunnusta vääntämälläsi tavalla.
Sanot: >Kyllä teillä se pääpaino on siinä ihmisten (papin, kummien ja vanhempien) suorituksessa. Itse pappi kastaa, omasta halustaan. Ei siinä ole Jumalalta kysytty aikaa eikä paikkaa, milloin Hänen sopisi toimia.<
Mitähän tuossa järkeilet?
Sanot: >Miten sinä nyt sanot, että olit synteihin kuollut, kun tuossa alussa kysyt lapsen uskosta. Olitko jo tehnyt syntiä vauvana? Onko se uskova lapsikin sitten kuollut synteihinsä??? Mitä merkitystä sillä uskolla sitten on jos ihminen on synteihinsä kuollut?????<
Siis kiellät perisynnin tai ts. syntiturmeluksen. Kaikki ihmiset ovat luonnostaan hengellisessä mielessä Adamissa kuolleet.
Sanot: >Missä niin on kirjoitettu, että kasteeseen Jumala on säätänyt nimensä muiston? Sinähän siteeraat Vanhaa Testamenttia. Ei kaste ole mikään "muistojuhla" vaan vanhan minän hautaus. Mihin unohdit lampaat ja raavaat? Sinä luet Raamattua kovin valikoiden.<
Jeesus sääti kasteeseen koko kolmiyhteisen Jumalan nimen I P PH:n. Ei Uusi Testamentti ole irti Vanhasta Testamentista, jota näkemyksesi edellyttää. Vanha ihminen asuu uskovassa kuolemaan saakka ja vanhan ihmisen kanssa joutuu taistelemaan koko ihmisen eliniän. Vanhaa ihmistä tulee haudata joka päivä ja sijaan on joka päivä noustava uusi ihminen, siis on taistelu kuten Paavali osoittaa sisäisen ihmisen ja synnin jäsenien välillä. Ei vanha ihminen siis meissä lakkaa olemasta kastehetkenä, niin kuin annat ymmärtää. Ilmeisesti olet unohtanut keskustelun otsikon: Uskovatko lapset?, kun sanot: ”Mihin unohdit lampaat ja raavaat?” Kaste ja usko kuuluvat vastauksena kysymykseen, että ketkä pelastuvat. Raamatussa ei ole tiukkaa sellaista järjestystä niin kuin ajattelet, että ensin usko ja sitten kaste. Sitten on yksi kaste. Yksi siis tarkoitta suomenkielessä määrää. Ellei ole lapsena kastettu, niin sitten myöhemmin. Kuitenkin nyt pysytään aiheessa: USKOVATKO LAPSET? - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Sanot: >No johan sinäkin tajuat että Jumala on paikalla, muuta EI KASTA, kuten olet aikaisemmin väittänyt.<
Siis toimitaan käskynantajan nimessä, siis Jumala on läsnä ja todellinen kastaja. En tunnusta vääntämälläsi tavalla.
Sanot: >Kyllä teillä se pääpaino on siinä ihmisten (papin, kummien ja vanhempien) suorituksessa. Itse pappi kastaa, omasta halustaan. Ei siinä ole Jumalalta kysytty aikaa eikä paikkaa, milloin Hänen sopisi toimia.<
Mitähän tuossa järkeilet?
Sanot: >Miten sinä nyt sanot, että olit synteihin kuollut, kun tuossa alussa kysyt lapsen uskosta. Olitko jo tehnyt syntiä vauvana? Onko se uskova lapsikin sitten kuollut synteihinsä??? Mitä merkitystä sillä uskolla sitten on jos ihminen on synteihinsä kuollut?????<
Siis kiellät perisynnin tai ts. syntiturmeluksen. Kaikki ihmiset ovat luonnostaan hengellisessä mielessä Adamissa kuolleet.
Sanot: >Missä niin on kirjoitettu, että kasteeseen Jumala on säätänyt nimensä muiston? Sinähän siteeraat Vanhaa Testamenttia. Ei kaste ole mikään "muistojuhla" vaan vanhan minän hautaus. Mihin unohdit lampaat ja raavaat? Sinä luet Raamattua kovin valikoiden.<
Jeesus sääti kasteeseen koko kolmiyhteisen Jumalan nimen I P PH:n. Ei Uusi Testamentti ole irti Vanhasta Testamentista, jota näkemyksesi edellyttää. Vanha ihminen asuu uskovassa kuolemaan saakka ja vanhan ihmisen kanssa joutuu taistelemaan koko ihmisen eliniän. Vanhaa ihmistä tulee haudata joka päivä ja sijaan on joka päivä noustava uusi ihminen, siis on taistelu kuten Paavali osoittaa sisäisen ihmisen ja synnin jäsenien välillä. Ei vanha ihminen siis meissä lakkaa olemasta kastehetkenä, niin kuin annat ymmärtää. Ilmeisesti olet unohtanut keskustelun otsikon: Uskovatko lapset?, kun sanot: ”Mihin unohdit lampaat ja raavaat?” Kaste ja usko kuuluvat vastauksena kysymykseen, että ketkä pelastuvat. Raamatussa ei ole tiukkaa sellaista järjestystä niin kuin ajattelet, että ensin usko ja sitten kaste. Sitten on yksi kaste. Yksi siis tarkoitta suomenkielessä määrää. Ellei ole lapsena kastettu, niin sitten myöhemmin. Kuitenkin nyt pysytään aiheessa: USKOVATKO LAPSET?Edelleen käytät luterilaista mystiikkaa. Mitä tarkoitat tuolla uskolla ?
Jos tarkoitat että uskooko lapsi Jeesukseen, niin eikö Jeesus itse anna sinulle vastauksen sanoessaan, että " .... lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Jos Jeesus hyväksyy lapset niin miksi SINÄ vielä jotain enemmän vaadit ? EIkö tuo vaatimuksesi ole sitä lihan ja itsekkään ihmisen lisävaatimuksia Jeesukselle ? - AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Edelleen käytät luterilaista mystiikkaa. Mitä tarkoitat tuolla uskolla ?
Jos tarkoitat että uskooko lapsi Jeesukseen, niin eikö Jeesus itse anna sinulle vastauksen sanoessaan, että " .... lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Jos Jeesus hyväksyy lapset niin miksi SINÄ vielä jotain enemmän vaadit ? EIkö tuo vaatimuksesi ole sitä lihan ja itsekkään ihmisen lisävaatimuksia Jeesukselle ?>Edelleen käytät luterilaista mystiikkaa. Mitä tarkoitat tuolla uskolla ?<
Aivan samaa, mitä Jeesus tarkoitta, kun hän puhuu pienten lasten, mikrojen, uskosta, jopa Raamattu todistaa kuinka Johannes kuulee sikiönä ollessaan Herran äidin tervehdyksen. On siis kyse uskosta Jeesukseen. Nyt kuitenkin sanon, että taas myllynkivet sidotaan monen kaulaan, kun eivät anna Herran äidin tervehdyksiä, että sikiöt kuulisivat. Nykyisin sikiöt kuulevat paljon vanhempiensa sanoja, jotka ovat sielunvihollisen nimiä ja pilkallisia sukupuolielinten nimiä. Mutta siis missä rukoillaan ja puhutaan Jeesuksen hyvistä töistä, niin totisesti sana todistuksen mukaisesti siellä jopa sikiöt ilosta tanssivat.
>Jos tarkoitat että uskooko lapsi Jeesukseen, niin eikö Jeesus itse anna sinulle vastauksen sanoessaan, että " .... lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Jos Jeesus hyväksyy lapset niin miksi SINÄ vielä jotain enemmän vaadit ? Eikö tuo vaatimuksesi ole sitä lihan ja itsekkään ihmisen lisävaatimuksia Jeesukselle ?<
Siis hyvä todistus, mutta siellä se on voimassa, missä sana on esillä ja jokapäiväisessä käytössä. Viittaan siis yllä olevaan sanomiseeni. Ei siis siellä ole asia ilman muuta selvät, jossa lapsi on vietelty jumalattomuuteen. Tässä sanon, että kuulin 3 vuotiaan sanovan: taatana pelkele ja paikalla olevat vanhemmat vain nauroivat. Ehdottomasti tuollainen lapsi oli vietelty pois uskosta. Mitä ovatkaan nykyisin ne asiat, joita vanhemmat tuovat lastensa silmillä nähtäväksi ja korvilla kuultavaksi moraalittomassa menossaan juovuspäissään. Kyllä lapset voivat sen seurauksena tavattoman pahoin. Tiedän tätä puolta aika monessa kodissa käyneenä.
MYLLYNKIVET KAULAAN VIETTELIJÖILLE JA SYÖSTÄÄN MEREN SYVYYTEEN, SE ON HELVETTIIN. VIETELTYJEN VERI VAADITAAN VIETTELIJÖIDEN KÄDESTÄ Hesekielin 33 ja 34 mukaan. - todistaa
AlpoAhola kirjoitti:
>Edelleen käytät luterilaista mystiikkaa. Mitä tarkoitat tuolla uskolla ?<
Aivan samaa, mitä Jeesus tarkoitta, kun hän puhuu pienten lasten, mikrojen, uskosta, jopa Raamattu todistaa kuinka Johannes kuulee sikiönä ollessaan Herran äidin tervehdyksen. On siis kyse uskosta Jeesukseen. Nyt kuitenkin sanon, että taas myllynkivet sidotaan monen kaulaan, kun eivät anna Herran äidin tervehdyksiä, että sikiöt kuulisivat. Nykyisin sikiöt kuulevat paljon vanhempiensa sanoja, jotka ovat sielunvihollisen nimiä ja pilkallisia sukupuolielinten nimiä. Mutta siis missä rukoillaan ja puhutaan Jeesuksen hyvistä töistä, niin totisesti sana todistuksen mukaisesti siellä jopa sikiöt ilosta tanssivat.
>Jos tarkoitat että uskooko lapsi Jeesukseen, niin eikö Jeesus itse anna sinulle vastauksen sanoessaan, että " .... lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Jos Jeesus hyväksyy lapset niin miksi SINÄ vielä jotain enemmän vaadit ? Eikö tuo vaatimuksesi ole sitä lihan ja itsekkään ihmisen lisävaatimuksia Jeesukselle ?<
Siis hyvä todistus, mutta siellä se on voimassa, missä sana on esillä ja jokapäiväisessä käytössä. Viittaan siis yllä olevaan sanomiseeni. Ei siis siellä ole asia ilman muuta selvät, jossa lapsi on vietelty jumalattomuuteen. Tässä sanon, että kuulin 3 vuotiaan sanovan: taatana pelkele ja paikalla olevat vanhemmat vain nauroivat. Ehdottomasti tuollainen lapsi oli vietelty pois uskosta. Mitä ovatkaan nykyisin ne asiat, joita vanhemmat tuovat lastensa silmillä nähtäväksi ja korvilla kuultavaksi moraalittomassa menossaan juovuspäissään. Kyllä lapset voivat sen seurauksena tavattoman pahoin. Tiedän tätä puolta aika monessa kodissa käyneenä.
MYLLYNKIVET KAULAAN VIETTELIJÖILLE JA SYÖSTÄÄN MEREN SYVYYTEEN, SE ON HELVETTIIN. VIETELTYJEN VERI VAADITAAN VIETTELIJÖIDEN KÄDESTÄ Hesekielin 33 ja 34 mukaan.sen, ettei siinä vauvojen valelussa ole mukana
Pyhä-Henki, jos kerran jo 3-vuotiaat osaavat kiroil-
la.
Yksi P-H:n tehtävä on johdattaa kaikkeen totuuteen.
Kuten itsekin tunnustat, ei se suomalaisten lasten
kohdalla toteudu. Ei Raamattu sano, että vanhemmat
yhdessä P-H:n kanssa johdattavat ja antavat usko-
valle voimaa. Teillä se jää pelkästään vanhempien
varaan, joten sen takia lapsikastetuista ei juuri
tule uskovaisia. - AlpoAhola
todistaa kirjoitti:
sen, ettei siinä vauvojen valelussa ole mukana
Pyhä-Henki, jos kerran jo 3-vuotiaat osaavat kiroil-
la.
Yksi P-H:n tehtävä on johdattaa kaikkeen totuuteen.
Kuten itsekin tunnustat, ei se suomalaisten lasten
kohdalla toteudu. Ei Raamattu sano, että vanhemmat
yhdessä P-H:n kanssa johdattavat ja antavat usko-
valle voimaa. Teillä se jää pelkästään vanhempien
varaan, joten sen takia lapsikastetuista ei juuri
tule uskovaisia.Vanhemmat ovat vietelleet jumalattomuuteen. Käsität siis niin, ettei vanhemmilla ole vastuuta. vaikka Raamattu sanoo: Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea Sananl.22:6. No minulle sanoi yksi synergisti, ettei Vanha Testamentti ole voimassa siitä huolimatta, vaikka Jeesus vetosi Vanhaan Testamenttiin.
Joka siis viettelee
Joka ei siis huonettaan hallitse
Tekihän jo Jacop ja Esau syntiä äitinsä kohdussa - vapautua
AlpoAhola kirjoitti:
Vanhemmat ovat vietelleet jumalattomuuteen. Käsität siis niin, ettei vanhemmilla ole vastuuta. vaikka Raamattu sanoo: Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea Sananl.22:6. No minulle sanoi yksi synergisti, ettei Vanha Testamentti ole voimassa siitä huolimatta, vaikka Jeesus vetosi Vanhaan Testamenttiin.
Joka siis viettelee
Joka ei siis huonettaan hallitse
Tekihän jo Jacop ja Esau syntiä äitinsä kohdussatuosta pakkomielteestäsi lasten syntisyydestä
Ei kohdussa tehdä hyvää eikä pahaa!!!Se on sinun
sairaan mielikuvituksesi tuotetta.
Jeesus itse sanoi: ÄLKÄÄ ESTÄKÖ HEITÄ.
Sinä koetat opillasi estää lapsilta taivaskelpois-
suuden ja olet näit viettelemässä heitä pois
taivas- tieltä.
Matt 18:10 Katsokaa, ettette HALVEKSU yhtäkään
näistä pienistä: sillä minä sanon teille, että
heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun
isäni kasvot". - AlpoAhola
vapautua kirjoitti:
tuosta pakkomielteestäsi lasten syntisyydestä
Ei kohdussa tehdä hyvää eikä pahaa!!!Se on sinun
sairaan mielikuvituksesi tuotetta.
Jeesus itse sanoi: ÄLKÄÄ ESTÄKÖ HEITÄ.
Sinä koetat opillasi estää lapsilta taivaskelpois-
suuden ja olet näit viettelemässä heitä pois
taivas- tieltä.
Matt 18:10 Katsokaa, ettette HALVEKSU yhtäkään
näistä pienistä: sillä minä sanon teille, että
heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun
isäni kasvot".Siksipä kun en halveksi lapsia, niin tahdon sanasta osoittaa, että he tarvitsevat ne vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen Jumalan sanan, etteivät he tulisi vietellyksi pois Jumalasta maailmaan.
Uskossa Kristukseen olevat ovat taivaskelpoisia, mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Kun lapset siis uskovat, niin he ovat otollisia. - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
>Edelleen käytät luterilaista mystiikkaa. Mitä tarkoitat tuolla uskolla ?<
MYLLYNKIVET KAULAAN VIETTELIJÖILLE JA SYÖSTÄÄN MEREN SYVYYTEEN, SE ON HELVETTIIN. VIETELTYJEN VERI VAADITAAN VIETTELIJÖIDEN KÄDESTÄ Hesekielin 33 ja 34 mukaan.Uskot siis Jeesuksen sanoihin, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.
Tämä on Jumalan Sanaa eikä tätä vahvistamaan enää tarvita ihmisten keksimiä valelu-riittejä, joita ei taatusti ole Raamatussa eikä Jumala ole asettanut. Ainut minkä Jumala on asettanut Sanassaan on se kun Jeesukseen uskoontullut upotetaan kasteen hautaan. Amen - AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Uskot siis Jeesuksen sanoihin, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.
Tämä on Jumalan Sanaa eikä tätä vahvistamaan enää tarvita ihmisten keksimiä valelu-riittejä, joita ei taatusti ole Raamatussa eikä Jumala ole asettanut. Ainut minkä Jumala on asettanut Sanassaan on se kun Jeesukseen uskoontullut upotetaan kasteen hautaan. AmenTaivasten valtakunta on niiden (lapsi, joka uskoo tai aikuinen, joka uskoo), jotka uskossa omaistavat Kristuksen, satisfactio ficaria. Ilman uskoa on kenenkään mahdoton olla otollinen. Jumalan luo ei voi kukaan tulla ilman uskoa. Se on Raamatun ehdoton totuus. Pelastus on Jumalasta, eikä ihmisestä itsestä. Usko Kristukseeenkin on Jumalan teko.
Sanoppa muuten se Raamatun jae, joka sanoo tarkaswti määrittäen seuraavasti: "Ainut minkä Jumala on asettanut Sanassaan on se kun Jeesukseen uskoontullut upotetaan kasteen hautaan." - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Taivasten valtakunta on niiden (lapsi, joka uskoo tai aikuinen, joka uskoo), jotka uskossa omaistavat Kristuksen, satisfactio ficaria. Ilman uskoa on kenenkään mahdoton olla otollinen. Jumalan luo ei voi kukaan tulla ilman uskoa. Se on Raamatun ehdoton totuus. Pelastus on Jumalasta, eikä ihmisestä itsestä. Usko Kristukseeenkin on Jumalan teko.
Sanoppa muuten se Raamatun jae, joka sanoo tarkaswti määrittäen seuraavasti: "Ainut minkä Jumala on asettanut Sanassaan on se kun Jeesukseen uskoontullut upotetaan kasteen hautaan."Et siis uskokaan Jeesuksen Sanoihin etkä Jumalan Sanaan, vaan haluat ikäänkuin täydentää Jumalan Sanaa ihmisriitein. Surullista ...
- AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Et siis uskokaan Jeesuksen Sanoihin etkä Jumalan Sanaan, vaan haluat ikäänkuin täydentää Jumalan Sanaa ihmisriitein. Surullista ...
Taas tuli esille yhden kerran, että kiellätte uskoni Jeesukseen. Näitä uskoni kieltoja on mukava lukea. Minä kerään ne kultamaljaan.
- Kysyvä ...
Teoreettisesti ei tarvi spekuloida uskooko lapsi Jeesukseen syntiensä sovittajana vai ei. Tarvii vaan kysyä häneltä ... siinä se.
Ymmärrän kyllä, että luterilaiset tarkoittaa "uskolla" jotain muuta kuin uskoa Jeesukseen syntiensä sovittajana, mutta tämä onkin sitten sitä luterilaisuutta eikä kristinuskoa.- AlpoAhola
Sanot >Ymmärrän kyllä, että luterilaiset tarkoittaa "uskolla" jotain muuta kuin uskoa Jeesukseen syntiensä sovittajana<
Siis sano, mitä luterilaiset uskolla ymmärtävät, kun se ei ole uskoa Jeesukseen syntien sovittajana. Mitä luulet siis minun luterilaisen uskovan, kun en sanojesi mukaan usko Jeesuksen Kristukseen syntieni sovittajana. Siis tiedät mihin uskon ja mikä on uskoni kohde, muoto ja sisältä. Anna siis tulla ulos, äläkä kainostele. - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Sanot >Ymmärrän kyllä, että luterilaiset tarkoittaa "uskolla" jotain muuta kuin uskoa Jeesukseen syntiensä sovittajana<
Siis sano, mitä luterilaiset uskolla ymmärtävät, kun se ei ole uskoa Jeesukseen syntien sovittajana. Mitä luulet siis minun luterilaisen uskovan, kun en sanojesi mukaan usko Jeesuksen Kristukseen syntieni sovittajana. Siis tiedät mihin uskon ja mikä on uskoni kohde, muoto ja sisältä. Anna siis tulla ulos, äläkä kainostele.Luterilaiset pääsääntöisesti puhuvat vain "uskosta" - - johonkin eikä kukaan tiedä mitä tällä uskolla tarkoitetaan. Taktisissa tilanteissa - kuten sinä nyt tuossa yllä - kyllä sitten tarkennetaan, että usko Vapahtajaan - Kristukseen - armoon - ... mitä kukin sitten sanookaan. Mutta en ota huomioon näitä taktisia tilanteita, koska ne ovat vain osoituksia ovelan ihmisen kyvystä "pettää" lähimmäistään.
Mutta tosiasia on, että luterilaiset eivät ainakaan saarnaa henkilökohtaista ja julkista uskoa JEESUKSEEN, joka tuli sovittamaan syntimme ja jota meidän tulee joka päivä hyvin hyvin näkyvällä tavalla (emme voi olla suolattomia) seurata kaikkialle minne Hän meidät käskee ja itse menee. Tätä ei saarnata. - AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Luterilaiset pääsääntöisesti puhuvat vain "uskosta" - - johonkin eikä kukaan tiedä mitä tällä uskolla tarkoitetaan. Taktisissa tilanteissa - kuten sinä nyt tuossa yllä - kyllä sitten tarkennetaan, että usko Vapahtajaan - Kristukseen - armoon - ... mitä kukin sitten sanookaan. Mutta en ota huomioon näitä taktisia tilanteita, koska ne ovat vain osoituksia ovelan ihmisen kyvystä "pettää" lähimmäistään.
Mutta tosiasia on, että luterilaiset eivät ainakaan saarnaa henkilökohtaista ja julkista uskoa JEESUKSEEN, joka tuli sovittamaan syntimme ja jota meidän tulee joka päivä hyvin hyvin näkyvällä tavalla (emme voi olla suolattomia) seurata kaikkialle minne Hän meidät käskee ja itse menee. Tätä ei saarnata.Käyppä keteyksissäs kotisivullani http://www.nic.fi/~aahola ja lue sieltä "Uusimmat kirjoitukseni". Kirjoitukset ovat niin vanhoja, etteivät ne ole tähän takstisesti väsätty.
Sanoppa sitten, että missä kirjoituksessa kielletään Kristus uhrina edestämme, sijaiskärsijänämme. - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Käyppä keteyksissäs kotisivullani http://www.nic.fi/~aahola ja lue sieltä "Uusimmat kirjoitukseni". Kirjoitukset ovat niin vanhoja, etteivät ne ole tähän takstisesti väsätty.
Sanoppa sitten, että missä kirjoituksessa kielletään Kristus uhrina edestämme, sijaiskärsijänämme.>
Miksi minun tuo pitäisi sanoa ???
Toistan vielä mitä itse olen kirjoittanut ...
Ymmärrän kyllä, että luterilaiset tarkoittaa "uskolla" jotain muuta kuin uskoa Jeesukseen syntiensä sovittajana, mutta tämä onkin sitten sitä luterilaisuutta eikä kristinuskoa.
Tämä johtopäätös, koska luterilaiset eivät saarnaa henkilökohtaista uskoa eikä uskoontuloa Jeesukseen. He puhuvat vain .... "uskosta", mutta eivät koskaan sano mihin tai kehen tulee uskoa. - AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
>
Ymmärrän kyllä, että luterilaiset tarkoittaa "uskolla" jotain muuta kuin uskoa Jeesukseen syntiensä sovittajana, mutta tämä onkin sitten sitä luterilaisuutta eikä kristinuskoa.
Tämä johtopäätös, koska luterilaiset eivät saarnaa henkilökohtaista uskoa eikä uskoontuloa Jeesukseen. He puhuvat vain .... "uskosta", mutta eivät koskaan sano mihin tai kehen tulee uskoa.Jos ottaa väittääkseen jotain, niin tulee osoittaa suoraan ja kursailematta syytteen todenperäisyys. Jos ei olekaan katetta väitteille, niin onko trollus silloin oikea nimitys syyllistymisestä valheellisiin väittämiin? Et siis käynyt tirkistelemässä kotisivuani ilmeisen saastumisvaaran vuoksi. Taisi myös tulla pelkoa käydä siellä, sillä olen Jeesuksen uskoa tunnustava aito sarvipää luterilainen. Siis Jeesukseen uskotaan, että Hän yksin on sovittanut koko maailman synnit. Näillä palstoilla kyllä uskoni Jeesukseen on monia kertoja helluntailaisten ja yleensä vapaasuuntalaisten toimesta kielletty. On käsketty tehdä on ratkaisu, että sitten saa synnit ja Pyhän hengen lahjan. Siis oman ratkaisun kykenee siis sen mukaan ihminen tekemään ilman Pyhää Henkeä. No Adam teki vapaassa tahdossaan ensimmäisen ja viimeisen kerran oman ratkaisunsa. Sinä päivänä kun syöt siitä puusta olet kuolemalla kuoleva. Synnin palkka on kuolema.
Määritelmäsi mukaan en sitten ole luterilainen. No en olekaan liberaali ja enkä etsi maailman suosiota. Perkele sitä etsii. - vanha mies
AlpoAhola kirjoitti:
Jos ottaa väittääkseen jotain, niin tulee osoittaa suoraan ja kursailematta syytteen todenperäisyys. Jos ei olekaan katetta väitteille, niin onko trollus silloin oikea nimitys syyllistymisestä valheellisiin väittämiin? Et siis käynyt tirkistelemässä kotisivuani ilmeisen saastumisvaaran vuoksi. Taisi myös tulla pelkoa käydä siellä, sillä olen Jeesuksen uskoa tunnustava aito sarvipää luterilainen. Siis Jeesukseen uskotaan, että Hän yksin on sovittanut koko maailman synnit. Näillä palstoilla kyllä uskoni Jeesukseen on monia kertoja helluntailaisten ja yleensä vapaasuuntalaisten toimesta kielletty. On käsketty tehdä on ratkaisu, että sitten saa synnit ja Pyhän hengen lahjan. Siis oman ratkaisun kykenee siis sen mukaan ihminen tekemään ilman Pyhää Henkeä. No Adam teki vapaassa tahdossaan ensimmäisen ja viimeisen kerran oman ratkaisunsa. Sinä päivänä kun syöt siitä puusta olet kuolemalla kuoleva. Synnin palkka on kuolema.
Määritelmäsi mukaan en sitten ole luterilainen. No en olekaan liberaali ja enkä etsi maailman suosiota. Perkele sitä etsii.kimpaantui. Ei taida se liha olla vielä oikein kuollut.
Sinun on aikaisemmin todettu valehdelleen, joten
olisi varmaan parannuksen paikka. Ai, mutta ethän
sinä voi tehdä parannusta, jottei sitä leimattaisi farisealaiseksi. - AlpoAhola
vanha mies kirjoitti:
kimpaantui. Ei taida se liha olla vielä oikein kuollut.
Sinun on aikaisemmin todettu valehdelleen, joten
olisi varmaan parannuksen paikka. Ai, mutta ethän
sinä voi tehdä parannusta, jottei sitä leimattaisi farisealaiseksi.Olenkin Sanan alaisuudessa ja Jeesus on vanhurskauteni Jumalan edessä.
Room. 4:5
"mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi" - Olet ainoa
AlpoAhola kirjoitti:
Olenkin Sanan alaisuudessa ja Jeesus on vanhurskauteni Jumalan edessä.
Room. 4:5
"mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi"ihminen maailmassa, joka on onnistunut elämään niin,
ettei tarvitse tehdä parannusta.
Kateeksi käy. - AlpoAhola
Olet ainoa kirjoitti:
ihminen maailmassa, joka on onnistunut elämään niin,
ettei tarvitse tehdä parannusta.
Kateeksi käy.Et voi tietää millaisen lain tuomion alaisen tilan ja synnintunnon olen omassatunnossani saanut kokea. Kiitos siitä, että olen sen saanut kokea ja yhä tunnen lain vaativan sellaista, ettei kukaan muu kuin Jeesus on sen täytänyt. Lain kautta tulee synnintunto ja se on myös Pyhän Hengen virka osoittaa kaikki kelvottomaksi ja Jumalan kirkkautta vailla olevaksi. Täälläpä sitten ihmiset kiilloittavat rintaansa luulolla, että ovat itse parantaneet itsensä, että kuollut on itsensä herättänyt.
Viestiisi sisältyy vakava harha, jolla kielletään perisynti ja siitä johtuvat tekosynnit. Ihminen on luonnostaan Jumalan kirkkautta vailla.
Kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään Room.3:12. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla Room.3:23. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi Room.5:16. - ihmeestä
AlpoAhola kirjoitti:
Et voi tietää millaisen lain tuomion alaisen tilan ja synnintunnon olen omassatunnossani saanut kokea. Kiitos siitä, että olen sen saanut kokea ja yhä tunnen lain vaativan sellaista, ettei kukaan muu kuin Jeesus on sen täytänyt. Lain kautta tulee synnintunto ja se on myös Pyhän Hengen virka osoittaa kaikki kelvottomaksi ja Jumalan kirkkautta vailla olevaksi. Täälläpä sitten ihmiset kiilloittavat rintaansa luulolla, että ovat itse parantaneet itsensä, että kuollut on itsensä herättänyt.
Viestiisi sisältyy vakava harha, jolla kielletään perisynti ja siitä johtuvat tekosynnit. Ihminen on luonnostaan Jumalan kirkkautta vailla.
Kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään Room.3:12. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla Room.3:23. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi Room.5:16.sinulla on tällainen kanta:
"Täälläpä sitten ihmiset kiilloittavat rintaansa luulolla, että ovat itse parantaneet itsensä, että kuollut on itsensä herättänyt."
Sinä taas syyllistyt väärään lausuntoon. Vääriste-
let tahallasi , jotta voisit esiintyä nöyränä,
mitään tekemättömänä armon kerjäläisenä.
Koettaisit pysyä totuudessa, jos kerran aiot ker-
ran perille.
Jokaisesta väärästä sanastakin me joudumme tuomi-
olle.
Olisit jatkanut tuota Room 3:22 "JA SAAVAT LAH-
JAKSI VANHURSKAUDEN, sen lunastuksen kautta, joka
on Kristuksessa, Jeesuksessa."
Jos me uskon kautta omistamme tuon lahjavanhurskauden, niin miten se on itsensä pa-
rantamista tai itsensä kuolleista herättämistä???
Koeta pysyä totuudessa. - AlpoAhola
ihmeestä kirjoitti:
sinulla on tällainen kanta:
"Täälläpä sitten ihmiset kiilloittavat rintaansa luulolla, että ovat itse parantaneet itsensä, että kuollut on itsensä herättänyt."
Sinä taas syyllistyt väärään lausuntoon. Vääriste-
let tahallasi , jotta voisit esiintyä nöyränä,
mitään tekemättömänä armon kerjäläisenä.
Koettaisit pysyä totuudessa, jos kerran aiot ker-
ran perille.
Jokaisesta väärästä sanastakin me joudumme tuomi-
olle.
Olisit jatkanut tuota Room 3:22 "JA SAAVAT LAH-
JAKSI VANHURSKAUDEN, sen lunastuksen kautta, joka
on Kristuksessa, Jeesuksessa."
Jos me uskon kautta omistamme tuon lahjavanhurskauden, niin miten se on itsensä pa-
rantamista tai itsensä kuolleista herättämistä???
Koeta pysyä totuudessa.Olemme kuolleet ylisekäymisten ja syntien tähden.
Kol. 3:3
Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
Kol. 2:13
Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
Ef. 2:1
Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
Ef. 2:5
on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
Kuka herätti Nainin kaupungissa lesken pojan? Nousiko hän omasta voimastaan paareita jaloilleen. Ei, vaan Jeesus herätti. Olemme siis pelastukseen ja sen valintaan yhtä voimattomat itse kuin luonnostaan kuollut poika. No minä olen ainakin tarvinnut ulkopuolisen, siis Jeesuksen väen ja voiman synneistä, kuolosta, kuolon unesta, heräämiseen. - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Jos ottaa väittääkseen jotain, niin tulee osoittaa suoraan ja kursailematta syytteen todenperäisyys. Jos ei olekaan katetta väitteille, niin onko trollus silloin oikea nimitys syyllistymisestä valheellisiin väittämiin? Et siis käynyt tirkistelemässä kotisivuani ilmeisen saastumisvaaran vuoksi. Taisi myös tulla pelkoa käydä siellä, sillä olen Jeesuksen uskoa tunnustava aito sarvipää luterilainen. Siis Jeesukseen uskotaan, että Hän yksin on sovittanut koko maailman synnit. Näillä palstoilla kyllä uskoni Jeesukseen on monia kertoja helluntailaisten ja yleensä vapaasuuntalaisten toimesta kielletty. On käsketty tehdä on ratkaisu, että sitten saa synnit ja Pyhän hengen lahjan. Siis oman ratkaisun kykenee siis sen mukaan ihminen tekemään ilman Pyhää Henkeä. No Adam teki vapaassa tahdossaan ensimmäisen ja viimeisen kerran oman ratkaisunsa. Sinä päivänä kun syöt siitä puusta olet kuolemalla kuoleva. Synnin palkka on kuolema.
Määritelmäsi mukaan en sitten ole luterilainen. No en olekaan liberaali ja enkä etsi maailman suosiota. Perkele sitä etsii.Usko nyt edes Jeesuksen omiin sanoihinsa, jos kerran sitten sanot uskovasi Jeesukseen etkä pelkästään "uskovasi" ... johonkin.
- AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Usko nyt edes Jeesuksen omiin sanoihinsa, jos kerran sitten sanot uskovasi Jeesukseen etkä pelkästään "uskovasi" ... johonkin.
Tottelen Raamattua, enkä kasvotonta nimimerkkiä. Jeesuksen sanan uskon, mutta sano mitä Jeesuksen sanaa en mielestäsi usko, vaan kiellän. On se muuten kätevä, kun teet uskoni olemattomaksi. Jeesus on siitä huolimatta maksanut velkani ja toimii edestäni vastaajana tuomioistuimen edessä. Itselläni ei ole totisesti mitään mahiksia itseäni kehaisten sanoa tuomarille: OLEN ITSE TÄYTTÄNYT LAIN, OLEN ITSE VALINNUT, OLEN ITSE TEHNYT RATKAISUN, OLEN ITSE OTTANUT KUULIAISUUDENKASTEEN JNE.
- Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Tottelen Raamattua, enkä kasvotonta nimimerkkiä. Jeesuksen sanan uskon, mutta sano mitä Jeesuksen sanaa en mielestäsi usko, vaan kiellän. On se muuten kätevä, kun teet uskoni olemattomaksi. Jeesus on siitä huolimatta maksanut velkani ja toimii edestäni vastaajana tuomioistuimen edessä. Itselläni ei ole totisesti mitään mahiksia itseäni kehaisten sanoa tuomarille: OLEN ITSE TÄYTTÄNYT LAIN, OLEN ITSE VALINNUT, OLEN ITSE TEHNYT RATKAISUN, OLEN ITSE OTTANUT KUULIAISUUDENKASTEEN JNE.
Jos kerran sitten uskot Jeesukseen Vapahtajana ja Herrana, niin usko sitten myös Hänen sanoihin. Amen
- AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Jos kerran sitten uskot Jeesukseen Vapahtajana ja Herrana, niin usko sitten myös Hänen sanoihin. Amen
"Jeesuksen sanan uskon, mutta sano mitä Jeesuksen sanaa en mielestäsi usko, vaan kiellän."
- AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
>
Tämä johtopäätös, koska luterilaiset eivät saarnaa henkilökohtaista uskoa eikä uskoontuloa Jeesukseen. He puhuvat vain .... "uskosta", mutta eivät koskaan sano mihin tai kehen tulee uskoa.Saan koko ajan viestistäsi sen vaikutelman, ettet pidä minua JEESUKSEEN, KRISTUKSEEN, JUMALAN POIKAAN, MAAILMAN VAPATAJAAN, USKON ALKAJAAN JA PÄÄTTÄJÄÄN uskovana. No nyt kuitenkaan en häpeä Kristuksen nimeä syntieni sovittajana ja ainoana autuaaksi tekijänä ja ainoana tienä pelastukseen. Uskon kohteeni on siis tuo ja uskoni sisältö myös sanoista selviää.
Etpä tainnut käydä lukemassa kirjoituksiani WWW:ltä. Sanasi: "Miksi minun tuo pitäisi sanoa ???" tuntuu kovin aneemiselta ja tympääntyneen sanomiselta. - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
"Jeesuksen sanan uskon, mutta sano mitä Jeesuksen sanaa en mielestäsi usko, vaan kiellän."
Kiellät Jeesuksen sanat " ... lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ..." Jumalan Sanana. Haluat lisätä tähän Sanaan omia riittejäsi tätä vahvistamaan.
- AlpoAhola
Kysyvä ... kirjoitti:
Kiellät Jeesuksen sanat " ... lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ..." Jumalan Sanana. Haluat lisätä tähän Sanaan omia riittejäsi tätä vahvistamaan.
Voisitko sanoa, että missä olen kieltänyt sen, että "Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta" Matt.19:14. Taivasten valtakunta on siis lasten kaltainen, sillä lapset uskovat. Jeesus moneen kertaan on todistanut, että lapset uskovat ja onpa vannoen sanonut: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan Matt.18:3.
Onpa mukava, kun olet asiassa samassa opissa kuin olen saanut nuoresta lapsesta isän ja äidin opettamana Jumalan sanassa olla, että pelastus on armosta, eikä minkäänlaisesta meidän suorituksesta. Uskokin on siis Jumalan teko.
- taappo
Hepr.5:12. Vaikka teidän olisi jo aika olla opettajia, te olette jälleen sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanan alkeita ja perusasioita. Te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ette vahvaa ruokaa.
13. Sillä jokainen maitoa nauttiva on kokematon vanhurskauden sanassa, koska on lapsi.
14. Vahva ruoka taas on aikuisia varten, niitä, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
6:1. Jättäkäämme siis Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme uskossa aikuisiksi, ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta, joka on parannus kuolleista töistä, usko Jumalaan,
2. opit kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemisesta ja ikuisesta tuomiosta.
3. Niin teemmekin, jos Jumala suo.
Tässäpä Alpolle läksyä eteenpäin pääsemiseksi.
Sama levy kun kiertää soittimessa viikosta viikkoon, tulee parhaimpaankin "vinyyliin" krohinaa.- AlpoAhola
Siis lainauksessasi Paavali sanoo totuuden, mutta luen tulkintasi siitä olevan aivan poskellaan. Siis on uskottava Sana, eikä ryhdyttävä asettamaan pelastukseen uusia perusteita. Ne uudet perusteet ovat esimerkiksi turmeluksen kielto, kyky tehdä omia uskon ratkaisuja, kieltää kasteessa Pyhä Henki ja syntien anteeksiantamus, Kristuksen vanhurskauteen pukeutuminen, Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemuksen osallisuuteen pääseminen. Siis omilla päätöksillä viedään Kristukselta virka. Paljon olen kuullut laskettavan opissa uusia perustuksia, jotka Paavali opetuksessaan kieltää asettamasta.
- AlpoAhola
Uskovatko lapset vai ei?
- kysymys jälleen
Aivan sama, kuin kysyisi: Uskovatko aikuiset?
Toiset uskovat, toiset ei!!!!!!!!
Eihän tällaista asiaa voi yleistää.
Miksi te aikuispuolella kastatte vain ne jotka il-
maisevat uskonsa, mutta vauvojen kohdalla toimitte
liukuhihnaperiaatteella. - AlpoAhola
kysymys jälleen kirjoitti:
Aivan sama, kuin kysyisi: Uskovatko aikuiset?
Toiset uskovat, toiset ei!!!!!!!!
Eihän tällaista asiaa voi yleistää.
Miksi te aikuispuolella kastatte vain ne jotka il-
maisevat uskonsa, mutta vauvojen kohdalla toimitte
liukuhihnaperiaatteella.Uskovatko lapset vai eivät?
Määritä vaan tyhmäksi. Se on jaloa. - sinussa kiehua
AlpoAhola kirjoitti:
Uskovatko lapset vai eivät?
Määritä vaan tyhmäksi. Se on jaloa.kun noin kiukkuiseksi heittäydyt.
Rauhoitu hieman ja lue vaikka tuo Soomipojan kir-
joitus. Eiköhän se asia sieltä selviä. - AlpoAhola
sinussa kiehua kirjoitti:
kun noin kiukkuiseksi heittäydyt.
Rauhoitu hieman ja lue vaikka tuo Soomipojan kir-
joitus. Eiköhän se asia sieltä selviä.Liha asuu jokaisessa ihmisessä ajalliseen kuolemaan saakka ja ylösnousemuksessa ainoastaan Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanaan uskovat nousevat kuolleista ilman turmelusta Kristuksen vanhurskaudessa.
AlpoAhola kirjoitti:
Uskovatko lapset vai eivät?
Määritä vaan tyhmäksi. Se on jaloa.AlpoAhola:
Siis edelleen kysymys:"
Uskovatko lapset vai eivät"?
---
Hyvä kysymys, mutta miksi niin harva vastaa.
Jeesus ei aseta mitään ikärajaa uskomiselle.
Vai voiko joku esittää sellaisen Raamatustaan?
“Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen”. (Mk 9:42)
Pikkulapsi, ilman ikärajoituksia, voi olla siis Jumalan rakkauden kohde, hänen armonsa vastaanottaja (Mark. 10:15), yksi niiden, joiden on Jumalan valtakunta.- Jeesuksen mukaan
Tapio522 kirjoitti:
AlpoAhola:
---
“Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen”. (Mk 9:42)
Pikkulapsi, ilman ikärajoituksia, voi olla siis Jumalan rakkauden kohde, hänen armonsa vastaanottaja (Mark. 10:15), yksi niiden, joiden on Jumalan valtakunta.Uudestikastajien kestoväitteisiin kuuluu lause, että lapsen on oltava "ymmärtävässä iässä", jotta lapsi voisi uskoa. Mutta mistään ymmärtävästä iästä Raamattu ei puhu yhtään mitään. Asia on aivan päinvastoin. Sylivauva on kaikkein avoin ottamaan vastaan kaikki Jumalan siunaukset ja lahjat. eli armon. eihän armo olisikaan enää armoa, jos se edellyttäisi ihmisen suoritusta ehtona armon saamiseksi.
Raamattu kumoaa uudestikastajien vaatimuksen ihmisen ymmärryksestä armon uskon ja kasteen saamisen ehtona. Lahkolaisten ymmärrys on mitätöntä ymmärrystä.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". 1.Kor.1:19 - AlpoAhola
Jeesuksen mukaan kirjoitti:
Uudestikastajien kestoväitteisiin kuuluu lause, että lapsen on oltava "ymmärtävässä iässä", jotta lapsi voisi uskoa. Mutta mistään ymmärtävästä iästä Raamattu ei puhu yhtään mitään. Asia on aivan päinvastoin. Sylivauva on kaikkein avoin ottamaan vastaan kaikki Jumalan siunaukset ja lahjat. eli armon. eihän armo olisikaan enää armoa, jos se edellyttäisi ihmisen suoritusta ehtona armon saamiseksi.
Raamattu kumoaa uudestikastajien vaatimuksen ihmisen ymmärryksestä armon uskon ja kasteen saamisen ehtona. Lahkolaisten ymmärrys on mitätöntä ymmärrystä.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". 1.Kor.1:19Kun >Sylivauva on kaikkein avoin ottamaan vastaan kaikki Jumalan siunaukset ja lahjat.<
Niin on myös suuri vaara, että lapset tulevat vieroitetuksi myös helposti pois Jumalan yhteydestä. Tässä onkin lapsen vanhemmilla vastuun kannon paikka, että opettaa lapset Jumalan sanassa. Haltuun on uskottu mm. denareita, talentteja, viinitarhoja, huoneita ja lampaita. Kun hengellinen pappeus ymmärretään oikein, niin hengellinen pappi ottaa vastuu hänelle uskotusta, eikä salli raatelian käydä siis pienen lapsenkaan kimppuun, vaan hoitaa sitä sanalla. - taisi oivaltaa
Tapio522 kirjoitti:
AlpoAhola:
---
Pikkulapsi, ilman ikärajoituksia, voi olla siis Jumalan rakkauden kohde, hänen armonsa vastaanottaja (Mark. 10:15), yksi niiden, joiden on Jumalan valtakunta.että lasten on Jumalan valtakunta. Kirjoitat:
Pikkulapsi, ilman ikärajoituksia, voi olla siis Jumalan rakkauden kohde, hänen armonsa vastaanottaja (Mark. 10:15), yksi niiden, joiden on Jumalan valtakunta. "
No täällä kun on jatkuvast toitotettu, että se lapsi
on syntinen ja kadotettu ilman kastetta."Täytyy
kastaa".
No jo ymmärsit, että lapsi onkin otollinen Jumalalle
sellaisenaan. Unohda jo se vauvakastelu!!!!
- Kysyvä ...
Lue nyt hyvä mies annettuja vastauksia kysymykseesi äläkä koko aikaa vaan kysele !!!
Kysyt että uskovatko lapset - tarkoitat varmaan sylilapsia ?? Mihin tai kehen nämä sylilapset sitten pitäisi uskoa ?? Vastaa nyt sinä edes tähän kysymykseen. Toimit tässä vaan luterilaisten tavoin - et mainitse halaistua sanaa mihin tai kehen pitäisi lasten uskoa ??
Jos olet huolissasi että miten lapsi pelastuu, niin menes nyt hyvä mies lukemaan mitä Jeesus itse asiasta sanoo .... "LASTENkaltaisten on taivasten valtakunta ..." ja usko että Jeesus tuossa tarkoittaa totta eikä valehtele. Kuka sitten on lastenkaltainen jossei lapset itse ?? Kuka ??- AlpoAhola
Jeesukseen tulee kaikkien uskoa, jotka pelastuvat, sillä taivaan alla ei ole muuta nimeä, jossa pelastutaan ja Raamattu ei missään sano ikärajaa, että mistä alkaen Jumala vaatii pelastumiseen uskon. Kaikki lausunnoot viittaavat siihen, että kaikilta vaaditaan tuomioistuimen edessä usko Kristukseen. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Vai onko Sanan todistuksen vastaisesti joku otollinen ilman uskoa.
- puetaan Kristukseen
AlpoAhola kirjoitti:
Jeesukseen tulee kaikkien uskoa, jotka pelastuvat, sillä taivaan alla ei ole muuta nimeä, jossa pelastutaan ja Raamattu ei missään sano ikärajaa, että mistä alkaen Jumala vaatii pelastumiseen uskon. Kaikki lausunnoot viittaavat siihen, että kaikilta vaaditaan tuomioistuimen edessä usko Kristukseen. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Vai onko Sanan todistuksen vastaisesti joku otollinen ilman uskoa.
Kasteessa Pyhä Henki tekee pelastavan uskon ja pukee lapsen Kristukseen.
Lapsetkin ovat synnin alla syntyissään. Jo sikiämisestään alkaen turmeltuneessa lihan tilassa , kuten Raamattu sanoo monessa kohtaa.
Gal.3
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan. - "brefos" uskoo
44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
Luukas käyttää uskovasta lapsesta sanaa "brefos", joka tarkoittaa vauvaa. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä.
Uskon synnyttäminen lapselle on Jumalalle hyvin helppo asia. Usko on hengellinen asia. - mathetes
"brefos" uskoo kirjoitti:
44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
Luukas käyttää uskovasta lapsesta sanaa "brefos", joka tarkoittaa vauvaa. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä.
Uskon synnyttäminen lapselle on Jumalalle hyvin helppo asia. Usko on hengellinen asia.-Sanot.
"brefos uskoo"!
Luetaan nuo laittamasi Luukkaan jakeet:
44
ιδου γαρ ως εγενετο η φωνη του ασπασμου σου
Katso sillä, kun tuli ääni tervehdyksen sinun
εις τα ωτα μου εσκιρτησεν εν αγαλλιασει το βρεφος
korviini minun hypähti ilosta sikiö/sylivauva
εν τη κοιλια μου.
kohdussa minun.
45
και μακαρια η πιστευσασα οτι εσται τελειωσις
Ja autuas uskosta että tulee täyttymys
τοις λελαλημενοις αυτη παρα κυριου
puhutusta hänelle Herralta.
Selvennys:
(Ja autuas se joka uskoo, että tulee täyttymys puhutusta sanasta joka Herralta tulee)
Sikiö ei uskonut! Vaan hypähti kohdussa kun kuuli Marian puheen äänen! Siis sikiön uskosta tuossa ei ole kysymys, vaan siitä, että joka kuulee ja uskoo puhutun Herran sanan!
Usko on hengellinen asia niinkuin sinäkin asiasta totesit, mutta se tulee kuullun puheen kautta evankeliumin sanasta! (Room 10:17) ja Pyhän Hengen vaikutuksesta (1 Kor 12:9)
Ja tuo kaikki tapahtuu "sydämen tasolla" sisäisesti meissä! (Room 10:9-10)
Siunausta! - jo spermassa
"brefos" uskoo kirjoitti:
Uskon synnyttäminen lapselle on Jumalalle hyvin helppo asia. Usko on hengellinen asia.Se on ameriikassa todistettu. Se liikkui kovasti.
- tietenkin
mathetes kirjoitti:
-Sanot.
"brefos uskoo"!
Luetaan nuo laittamasi Luukkaan jakeet:
44
ιδου γαρ ως εγενετο η φωνη του ασπασμου σου
Katso sillä, kun tuli ääni tervehdyksen sinun
εις τα ωτα μου εσκιρτησεν εν αγαλλιασει το βρεφος
korviini minun hypähti ilosta sikiö/sylivauva
εν τη κοιλια μου.
kohdussa minun.
45
και μακαρια η πιστευσασα οτι εσται τελειωσις
Ja autuas uskosta että tulee täyttymys
τοις λελαλημενοις αυτη παρα κυριου
puhutusta hänelle Herralta.
Selvennys:
(Ja autuas se joka uskoo, että tulee täyttymys puhutusta sanasta joka Herralta tulee)
Sikiö ei uskonut! Vaan hypähti kohdussa kun kuuli Marian puheen äänen! Siis sikiön uskosta tuossa ei ole kysymys, vaan siitä, että joka kuulee ja uskoo puhutun Herran sanan!
Usko on hengellinen asia niinkuin sinäkin asiasta totesit, mutta se tulee kuullun puheen kautta evankeliumin sanasta! (Room 10:17) ja Pyhän Hengen vaikutuksesta (1 Kor 12:9)
Ja tuo kaikki tapahtuu "sydämen tasolla" sisäisesti meissä! (Room 10:9-10)
Siunausta!Tietenkin Johanneksen sikiö uskoi kohdussa, koska oli täytetty sinne Pyhällä Hengellä. Kristittyjen lapset täytetään Pyhällä Hengellä kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja PYhän Hengen.
----------------------------------------
Myös syntiä voi tehdä jo kohdussa. Perisynti ja vanhempien syntivelan lisäksi.
Hoos. 12:3
(12:4) Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa. - Henki pitää saada
jo spermassa kirjoitti:
Se on ameriikassa todistettu. Se liikkui kovasti.
LAPSI PITÄÄ KASTAA
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. - Kysyvä ...
AlpoAhola kirjoitti:
Jeesus vastaa taas kerran sinulle: "... sillä lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Amen
Kyllä tämän nyt pitäisi riittää. Kysy Jeesukselta jos on vielä jotain epäselvää tässä, mutta älä meitä enää kiusaa. - Kysyvä ...
Henki pitää saada kirjoitti:
LAPSI PITÄÄ KASTAA
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.Luterilaisuuden mukaan pitää tehdä vaikka mitä - ja suurin osa kristinuskoon liittyen vielä jätetään tekemättä.
Kuitenkin kristinuskossa riittää Jeesuksen Sana että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. Ei tähän enää ihmisriittejä tarvita - - pelkkä Sana riittää. Amen - jakeen pätkijä
Kysyvä ... kirjoitti:
Jeesus vastaa taas kerran sinulle: "... sillä lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Amen
Kyllä tämän nyt pitäisi riittää. Kysy Jeesukselta jos on vielä jotain epäselvää tässä, mutta älä meitä enää kiusaa.eesus vastaa taas kerran sinulle: "... sillä lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Amen
laitoit lainausmerkkejäsi ja aameniasi keskellä puhetta. Jeesuksen lause ja ajatus jatkuu...
"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Jeesuksen "kosketus" pelasti tuon lapsen.
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. - Kysyvä ...
jakeen pätkijä kirjoitti:
eesus vastaa taas kerran sinulle: "... sillä lastenkaltaisten on taivasten valtakunta ...". Amen
laitoit lainausmerkkejäsi ja aameniasi keskellä puhetta. Jeesuksen lause ja ajatus jatkuu...
"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Jeesuksen "kosketus" pelasti tuon lapsen.
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.Siinä se on - Jeesuksen omat Sanat ja ne nyt pitäisi ihmiselle riittää. Amen
- AlpoAhola
Henki pitää saada kirjoitti:
LAPSI PITÄÄ KASTAA
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.Voitko vähän perustella, että liha (=LAPSI). Minä olen käsityksessä, että liha ja syntiturmelus olisivat jotakuinkin synonyymejä.
- mathetes
tietenkin kirjoitti:
Tietenkin Johanneksen sikiö uskoi kohdussa, koska oli täytetty sinne Pyhällä Hengellä. Kristittyjen lapset täytetään Pyhällä Hengellä kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja PYhän Hengen.
----------------------------------------
Myös syntiä voi tehdä jo kohdussa. Perisynti ja vanhempien syntivelan lisäksi.
Hoos. 12:3
(12:4) Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa.Outoa käännöstyötä sinulla!
"joka uskoi" = brefos
Katsotaanpa lähemmin:
"joka uskoi" = "o πιστευσεν" - (ho pisteusen)
Siis kreikan "ho pisteusen" on suomennettuna "joka uskoi", eikä siis "brefos" niinkuin sinä tuolla ylhäällä toit esiin ja taasen "brefos" on suomennettuna = (sikiö/sylivauva)
Miten siis luet tuon Luuk 1:44 jakeen!?
Sikiöhän hypähti ilosta kuullessaan Marian puheen äänen!!! EI SIIS USKONUT!!!Vaan hypähti ilosta kuullessaan Marian äänen!!!
Lue siis jae huolella!
Siunausta! - hengellinen
mathetes kirjoitti:
Outoa käännöstyötä sinulla!
"joka uskoi" = brefos
Katsotaanpa lähemmin:
"joka uskoi" = "o πιστευσεν" - (ho pisteusen)
Siis kreikan "ho pisteusen" on suomennettuna "joka uskoi", eikä siis "brefos" niinkuin sinä tuolla ylhäällä toit esiin ja taasen "brefos" on suomennettuna = (sikiö/sylivauva)
Miten siis luet tuon Luuk 1:44 jakeen!?
Sikiöhän hypähti ilosta kuullessaan Marian puheen äänen!!! EI SIIS USKONUT!!!Vaan hypähti ilosta kuullessaan Marian äänen!!!
Lue siis jae huolella!
Siunausta!15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!" - AlpoAhola
hengellinen kirjoitti:
15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"1. Mooseksen kirja 25:
21 Ja Iisak rukoili Herraa vaimonsa puolesta, sillä tämä oli hedelmätön. Ja Herra kuuli hänen rukouksensa, ja hänen vaimonsa Rebekka tuli raskaaksi.
22 Ja lapset sysäsivät toisiaan hänen kohdussansa. Niin hän sanoi: "Jos näin käy, minkätähden minä elän?" Ja hän meni kysymään Herralta.
23 Ja Herra sanoi hänelle: "Kaksi kansaa on sinun kohdussasi, kaksi heimoa erkanee sinun ruumiistasi, toinen heimo on toista voimakkaampi, vanhempi palvelee nuorempaa".
Hoosea 12:
3 (12:4) Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa.
Emme voi siis kieltää synnissä syntymistä, synnin tekemistä jo varsin varhain. Niin emme voi myöskään kieltää vastaavasti Pyhän Hengen työtä jo sikiötä koskien. Järki tätä kaikkea tosin on mahdoton ymmärtää, mutta Raamattu sanookin, että: Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle 2.Kor.10:5. - AlpoAhola
hengellinen kirjoitti:
15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"Jos herätetään kysymys, että koska lapsi voi tehdä syntiä, niin asiaa tulee tietysti tutkia Raamatun valossa, eikä pelkän tunteeseen pohjautuvan luulon varassa. Kun lapset siis tekevät syntiä, mutta eivät ymmärrä sitä synniksi, niin onko sellainen viattomaksi itsensä käsittäminen kuitenkin Jumalan edessä syyn ja tuomion alaista? Tätä kysymystä olen miettinyt, että sittenkö vasta ihminen on syntinen, kun se itse huomaa tehneensä syntiä? Farisealaiset sanoivat Jeesukselle näkevänsä, mutta Jeesuspa sanoi (mukaillen sanon), että kun te näette, niin syntinne pysyy teissä, mutta kun olisitte sokeat, niin teillä ei olisi syntiä (Joh.9:41). Sanoisin niin, että synergian harha opissa aiheuttaa sen, ettei tuota Jeesuksen opetusta voi oman ratkaisun korostajat ymmärtää. Synergistit ottavat omakseen Pyhän Hengen työn pelastuksessa ja kiertävät kaukaa Jeesuksen sanan, että usko Jeesukseen on Jumalan teko (Joh.6:29). No synergistit myös vierastavat perisyntioppia eikä kukaan synergisti ole minulle todistanut Raamatun sanalla, että olen synnissä siinnyt ja syntynyt (Job 15:14, Ps.51:5, Joh.3:6).
- välttämättä ole
AlpoAhola kirjoitti:
Voitko vähän perustella, että liha (=LAPSI). Minä olen käsityksessä, että liha ja syntiturmelus olisivat jotakuinkin synonyymejä.
Liha on myös tätä ajallista materiaalia, joka kerran pannaan hautaan.
Kun sanotaan :Liha ja veri eivät voi periä taivasten valtakuntaa, tarkoitetaan juuri tätä materiaa, joka jää hautaan.
"Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa", tarkoittaa
samaa asiaa.
Se syntiturmelus on eri asia, vaikkakin joskus
sitä verrataankin lihaan. Puhutaan lihan teoista,
jolla tarkoitetaan vanhan luontomme taipumusta tehdä syntiä.
Ei sanota:Mikä synti turmeluksesta on syntynyt, on
lihaa",
Tässä sinä menetkin harhaan, kun vedät yhtäläisyys
merkin sanoille liha=lapsi=syntiturmelus.
Tässä se luterilaisen opin harha onkin.
Tämä on Lutherlta periytynyt harhaoppi, ja sen
varassa lepää koko lasten valeluoppi. Ymmärrän
kyllä, että sinun ylpeytesi ei tätä myönnä. Ethän
voisi vanhoilla päivilläsi myöntää, että koko
elämäsi ajan olet ollut väärässä. - AlpoAhola
välttämättä ole kirjoitti:
Liha on myös tätä ajallista materiaalia, joka kerran pannaan hautaan.
Kun sanotaan :Liha ja veri eivät voi periä taivasten valtakuntaa, tarkoitetaan juuri tätä materiaa, joka jää hautaan.
"Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa", tarkoittaa
samaa asiaa.
Se syntiturmelus on eri asia, vaikkakin joskus
sitä verrataankin lihaan. Puhutaan lihan teoista,
jolla tarkoitetaan vanhan luontomme taipumusta tehdä syntiä.
Ei sanota:Mikä synti turmeluksesta on syntynyt, on
lihaa",
Tässä sinä menetkin harhaan, kun vedät yhtäläisyys
merkin sanoille liha=lapsi=syntiturmelus.
Tässä se luterilaisen opin harha onkin.
Tämä on Lutherlta periytynyt harhaoppi, ja sen
varassa lepää koko lasten valeluoppi. Ymmärrän
kyllä, että sinun ylpeytesi ei tätä myönnä. Ethän
voisi vanhoilla päivilläsi myöntää, että koko
elämäsi ajan olet ollut väärässä.Kiellät siis aadamillisen lihasta syntymisen ja vasten Raamatun todistusta. Siten todistatkin niin, ettei ruumimme ollakkaan Jumalan luoma ja käsityksesi viittaa siihen, että haudasta nousee vain luut. Minun on ainakin Raamatun todistuksen mukaan uskottava, että liha ja verikin on Jumalan luoma ja haudasta nouseen myös koko ruumis.
Liha ja veri tarkoitta ruumiimme osien lisäksi kieltämääsi turmelusta. Turmeluksen tähden ei meissä ole tervettä paikkaa. Turmeltuneena ei siis nousta haudata, mutta kyllä Jumalan luoma ihminen nousee. Siis sellainen nousee, mitä olemme Kristuksen teossa ja mitä Adam ja Eeva olivat ennen lankeemusta Jumalan luomana.
En istu kyytipojaksesi kelkkaan, joka vie rotkoon. Mikä siis lihasta on syntynyt se on liha. tuoste en pluutaa pätkääkään. - lisäät omiasi
AlpoAhola kirjoitti:
Kiellät siis aadamillisen lihasta syntymisen ja vasten Raamatun todistusta. Siten todistatkin niin, ettei ruumimme ollakkaan Jumalan luoma ja käsityksesi viittaa siihen, että haudasta nousee vain luut. Minun on ainakin Raamatun todistuksen mukaan uskottava, että liha ja verikin on Jumalan luoma ja haudasta nouseen myös koko ruumis.
Liha ja veri tarkoitta ruumiimme osien lisäksi kieltämääsi turmelusta. Turmeluksen tähden ei meissä ole tervettä paikkaa. Turmeltuneena ei siis nousta haudata, mutta kyllä Jumalan luoma ihminen nousee. Siis sellainen nousee, mitä olemme Kristuksen teossa ja mitä Adam ja Eeva olivat ennen lankeemusta Jumalan luomana.
En istu kyytipojaksesi kelkkaan, joka vie rotkoon. Mikä siis lihasta on syntynyt se on liha. tuoste en pluutaa pätkääkään.ja sanot minun kieltävän Jumalan luomisen? Meillä-
päin tällaista sanotaan valehtelemiseksi.
Haudasta ei nouse liha eikä luut vaan KIRKASTETTU RUUMIS. 1. Kor 15:44. ÄLÄ HÖPÖTÄ OMIASI ja kuvittele kaikenlaista.
Sinä olet sitten merkillinen kieroilioja , joka panet toisen suuhun sanoja oman, sairaan mieliku-
vituksesi mukaan.
On sinun Raamatuntuntemisesi aika heikoilla, jos väität, että Aadamilla ja Eevalla oli jo kirkastettu ruuumis. Missä niin on kirjoitettu. Miten he lankesivat syntiin kirkastetussa ruumiissa??????
Taitaa vanha mies olla jo vanhuudenhöperö!!!! - AlpoAhola
lisäät omiasi kirjoitti:
ja sanot minun kieltävän Jumalan luomisen? Meillä-
päin tällaista sanotaan valehtelemiseksi.
Haudasta ei nouse liha eikä luut vaan KIRKASTETTU RUUMIS. 1. Kor 15:44. ÄLÄ HÖPÖTÄ OMIASI ja kuvittele kaikenlaista.
Sinä olet sitten merkillinen kieroilioja , joka panet toisen suuhun sanoja oman, sairaan mieliku-
vituksesi mukaan.
On sinun Raamatuntuntemisesi aika heikoilla, jos väität, että Aadamilla ja Eevalla oli jo kirkastettu ruuumis. Missä niin on kirjoitettu. Miten he lankesivat syntiin kirkastetussa ruumiissa??????
Taitaa vanha mies olla jo vanhuudenhöperö!!!!Haudasta nousee Jumalan luoma ruumis ja siinä on vain se ero, että synti ja sen aiheuttamat heikkoudet ovat pois ja sen tilalla on Kristuksen vanhutskaus. Etkö siis pidä Jumalan luomista täydellisenä, kun kiellät ruumiin ylösanousemuksen sanoilla: "Haudasta ei nouse liha eikä luut". No jos ei Jumalan käsialaa ja Henkeä pidä hyvänä ja täydellisenä, niin mitäpä minä sille voin, mutta minä jään siihen, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa ja katselmustodistukseen, jossa hän totesi kaiken luomansa olevan hyvää. Oman tekonsa, siis luomansa Jumala lunasti Pojassaan. Uskovaisten ylösnousemusksessa ruumiimme herätetään ilman syntiä Kristuksen vanhurskaudessa.
- melkoinen liero.
AlpoAhola kirjoitti:
Haudasta nousee Jumalan luoma ruumis ja siinä on vain se ero, että synti ja sen aiheuttamat heikkoudet ovat pois ja sen tilalla on Kristuksen vanhutskaus. Etkö siis pidä Jumalan luomista täydellisenä, kun kiellät ruumiin ylösanousemuksen sanoilla: "Haudasta ei nouse liha eikä luut". No jos ei Jumalan käsialaa ja Henkeä pidä hyvänä ja täydellisenä, niin mitäpä minä sille voin, mutta minä jään siihen, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa ja katselmustodistukseen, jossa hän totesi kaiken luomansa olevan hyvää. Oman tekonsa, siis luomansa Jumala lunasti Pojassaan. Uskovaisten ylösnousemusksessa ruumiimme herätetään ilman syntiä Kristuksen vanhurskaudessa.
Taas panet minun suuhuni sanoja,jota en ole sanonut. Minä en kiellä ruumiin ylösnousemusta!!!!!
Et vaan voinut tunnustaa erehtyneesi Aadamin ja
Eevan ruumiista. Sehän luotiin maan tomusta ja
oli tätä aikaa, mutta ylösnousemuksessa saatava
ruumis on "taivaallinen" ruumis, joka ei ole lihaa
ja verta. 1. Kor 15:47 "Ensimmäinen ihminen oli
maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta".
On sinun vaan mahdotonta tunnustaa erehtyneesi.
Ja sitten vielä pyrit esiintymään täällä Raamatun
opettajana.
On aikoihin eletty. - tunnustaa erehtyneensä
melkoinen liero. kirjoitti:
Taas panet minun suuhuni sanoja,jota en ole sanonut. Minä en kiellä ruumiin ylösnousemusta!!!!!
opettajana.
On aikoihin eletty.Eikö sinussa tosiaan ole miestä myöntää, että olit
väärässä Aadamin ja Eevan suhteen.
Vetäydyit keskustelusta kuin raukka. Kohta taas
olet jollain toisella palstalla täynnä tulta ja
tappuraa kiivailemassa tuon sinulle niin rakkaan
vauvavalelun puolesta.
Raukkamaista. - alusta alkaen
AlpoAhola kirjoitti:
1. Mooseksen kirja 25:
21 Ja Iisak rukoili Herraa vaimonsa puolesta, sillä tämä oli hedelmätön. Ja Herra kuuli hänen rukouksensa, ja hänen vaimonsa Rebekka tuli raskaaksi.
22 Ja lapset sysäsivät toisiaan hänen kohdussansa. Niin hän sanoi: "Jos näin käy, minkätähden minä elän?" Ja hän meni kysymään Herralta.
23 Ja Herra sanoi hänelle: "Kaksi kansaa on sinun kohdussasi, kaksi heimoa erkanee sinun ruumiistasi, toinen heimo on toista voimakkaampi, vanhempi palvelee nuorempaa".
Hoosea 12:
3 (12:4) Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa.
Emme voi siis kieltää synnissä syntymistä, synnin tekemistä jo varsin varhain. Niin emme voi myöskään kieltää vastaavasti Pyhän Hengen työtä jo sikiötä koskien. Järki tätä kaikkea tosin on mahdoton ymmärtää, mutta Raamattu sanookin, että: Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle 2.Kor.10:5.Ef. 1:5
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, - AlpoAhola
opettajana.
On aikoihin eletty.Olemme osalliset Kristuksesta jo nyt uudensyntymisen peson kautta, sillä olemme kasteessa haudattu Kristuksen kuolemaan ja herätetty ylös uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala. Siis Jumalan luoma ruumiini nousee ylös turmeluksesta vaapaana Kristuksen vanhurskaudessa.
Vaikka kuinka tämän teet tyhjäksi, niin tee vaan. Vastaa sinä omasta käsityksestäsi, niin minä Sanan alaisuudessa tyydyn Sanan todistukseen. - kiersit taas
AlpoAhola kirjoitti:
Olemme osalliset Kristuksesta jo nyt uudensyntymisen peson kautta, sillä olemme kasteessa haudattu Kristuksen kuolemaan ja herätetty ylös uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala. Siis Jumalan luoma ruumiini nousee ylös turmeluksesta vaapaana Kristuksen vanhurskaudessa.
Vaikka kuinka tämän teet tyhjäksi, niin tee vaan. Vastaa sinä omasta käsityksestäsi, niin minä Sanan alaisuudessa tyydyn Sanan todistukseen.kysymyksen.
Minä kysyin Aadamin ja Eevan maallisesta ruumiista,
joka oli tehty maan tomusta ja haudattiin myö-
hemmin mahan.
Sinähän taidat olla melkoinen väistelijä. - kerran
opettajana.
On aikoihin eletty.Jes. 26:19
Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille. - mathetes
kerran kirjoitti:
Jes. 26:19
Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.-Sanot.
>>>kastettu uskova pelastuu (Mark.16:16) - niin tietäisit
mathetes kirjoitti:
-Sanot.
>>>kastettu uskova pelastuu (Mark.16:16)suomenkielessä ja-sana ei tarkoita järjestystä, vaan on rinnastuskonjunktio, joka tarkoittaa samanveroisten asioiden rinnastusta ja luettelointia.
Mark.16:16, joka muuten on jälkikäteen tehtyä arvokasta koostetta ja perimätietoa tuo esiin sen totuuden,että pelastuvalla on sekä kaste että usko molemmat lahjkaksi Jumalalta saatuna.
---
lahkojen synnyttämä usko ja uudestikaste vie kadotukseenpäin lahkolaisia (gal.5:20-21, mat.7:22-23) - tiedä yhtään
niin tietäisit kirjoitti:
suomenkielessä ja-sana ei tarkoita järjestystä, vaan on rinnastuskonjunktio, joka tarkoittaa samanveroisten asioiden rinnastusta ja luettelointia.
Mark.16:16, joka muuten on jälkikäteen tehtyä arvokasta koostetta ja perimätietoa tuo esiin sen totuuden,että pelastuvalla on sekä kaste että usko molemmat lahjkaksi Jumalalta saatuna.
---
lahkojen synnyttämä usko ja uudestikaste vie kadotukseenpäin lahkolaisia (gal.5:20-21, mat.7:22-23)enemmän, vaikka yrität lukea.
Teilläpäin siis haudataan ensin ja sitten ihminen kuolee. Aika julmaa. Mutta niinhän se on tuo väkivalta pieniä lapsia kohtaan, jotka väkisin
raahataan kastettavaksi.
Meillä ensin kuollaan ja sitten haudataan.
"Ja" sana osoittaa järjestyksen miten asiat etenevät.
Olet oikeassa siinä, että sen luterilaisen munkin perustaman lahkon jäsenet joutuvat kadotukseen,
elleivät tee parannusta.
Jeesus sanoi: Parannusta syntien anteeksisaamiseksi
on saaranattava kaikille kansoille. - tiesitkö sen
tiedä yhtään kirjoitti:
enemmän, vaikka yrität lukea.
Teilläpäin siis haudataan ensin ja sitten ihminen kuolee. Aika julmaa. Mutta niinhän se on tuo väkivalta pieniä lapsia kohtaan, jotka väkisin
raahataan kastettavaksi.
Meillä ensin kuollaan ja sitten haudataan.
"Ja" sana osoittaa järjestyksen miten asiat etenevät.
Olet oikeassa siinä, että sen luterilaisen munkin perustaman lahkon jäsenet joutuvat kadotukseen,
elleivät tee parannusta.
Jeesus sanoi: Parannusta syntien anteeksisaamiseksi
on saaranattava kaikille kansoille.Lahkokaste eli uudestikaste on se Jumalan lähettämä väkevä eksytys ja pedon merkki, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole kuuliaiset totuuden sanalle.
Ef.4:5 "yksi kaste"
"tunnustamme yhden kasteen syntiemme anteeksisaamiseksi" - mathetes
niin tietäisit kirjoitti:
suomenkielessä ja-sana ei tarkoita järjestystä, vaan on rinnastuskonjunktio, joka tarkoittaa samanveroisten asioiden rinnastusta ja luettelointia.
---
lahkojen synnyttämä usko ja uudestikaste vie kadotukseenpäin lahkolaisia (gal.5:20-21, mat.7:22-23)...tuota ymmärtämättömyyttä, mutta sehän ei todellakaan ole minun ongelmani vaan sinun!
Jos kerran sanassa sanotaan, että;
"Uskova ja kastettu pelastuu" Niin se tarkoittaa, että, "Uskova joka uskovana on kastettu, se pelastuu"! Pitääkö vielä vääntää rautalangasta???
Sama jae kertoo jakeen lopussa, "Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"! Pistänkö tähänkin vielä vahvistuksen rautalangasta???
Eli siis se joka - ei usko, ei myöskään pelastu oli hän sitten kastettu tai ei! Vain "USKO" Jeesukseen ratkaisee pelastuksen, ei kaste! Mutta jos tahallaan jättää itsensä kastamatta vaikka sana siihen uskovaa kehoittaa, on se silloin Jumalan sanan halveksimista ja myös syntiä Jumalaa kohtaa ja se voi tarkoittaa myös sitä, että menettää Jumalan sanaa vastaan niskottelemisellaan myös uskonsakin!
Mutta leikitään, että tuo (ja) sana puuttuisi kokonaan tuosta jakeesta, niin silloinkaan tuo asia ei muutu miksikään muuksi kuin mitä se alkujaan tarkoittaakin! elikä; ->
"Uskova kastettu pelastuu, mutta, joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"!
Miltäs tuo nyt kuulostaisi!? Jakeen alkuperäinen tarkoitus säilyy aivan samana! "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu"! Tuo (ja) sana kertoo, että ihminen joka on tullut Jeesukseen uskovaksi (ja) uskovana hänet sitten kastetaan, niin hän pelastuu siksi, että on Jeesukseen uskova ja myöskin uskonsa perusteella kastettu Kristukseen!
Uudentestamentin kaikki muutkin kasteesta kertovat kastekohdat vahvistavat aivan selvästi tuon asian, että vain ne ihmiset jotka uskoon tulivat, vain heidät uskoontultuaan kastettiin! Tämä on selvä ja väistämätön tosiasia!
-Sanot.
lahkojen synnyttämä usko ja uudestikaste vie kadotukseenpäin lahkolaisia.
-Vastaan.
Sinulla ei näytä olevan minkäänlaista järkiperäistä ymmärrystä siitä, että sinun luterilainen kirkkosi on katolisuudesta eronnut lahko! Etkö ymmärrä, että sinä olet lahkolainen!?
Sinä haukut meitä muita lahkolaisiksi, mutta et näytä lainkaan ymmärtävän, että itse olet lahkolainen, joka kirkkosi kanssa opetat oppeja joita raamatusta ei laisinkaan löydy, ja kehtaat vielä väittää meitä lahkolaisiksi jotka pitäydymme selvään ja suoraan luettavissa olevaan Raamatun teksiin ja opetukseeen. Sinä itse kirkkosi kanssa opetat Raamatun ohi menevää oppia, joka on epäraamatullista, eli lahkolaista oppia! Et vain näe sitä hengellisen sokeutesi vuoksi!
Jeesus olkoon sinulle armollinen ja valaiskoon sanallaan ja hengellään sisimpäsi!
Siunausta! - logos.
mathetes kirjoitti:
...tuota ymmärtämättömyyttä, mutta sehän ei todellakaan ole minun ongelmani vaan sinun!
Jos kerran sanassa sanotaan, että;
"Uskova ja kastettu pelastuu" Niin se tarkoittaa, että, "Uskova joka uskovana on kastettu, se pelastuu"! Pitääkö vielä vääntää rautalangasta???
Sama jae kertoo jakeen lopussa, "Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"! Pistänkö tähänkin vielä vahvistuksen rautalangasta???
Eli siis se joka - ei usko, ei myöskään pelastu oli hän sitten kastettu tai ei! Vain "USKO" Jeesukseen ratkaisee pelastuksen, ei kaste! Mutta jos tahallaan jättää itsensä kastamatta vaikka sana siihen uskovaa kehoittaa, on se silloin Jumalan sanan halveksimista ja myös syntiä Jumalaa kohtaa ja se voi tarkoittaa myös sitä, että menettää Jumalan sanaa vastaan niskottelemisellaan myös uskonsakin!
Mutta leikitään, että tuo (ja) sana puuttuisi kokonaan tuosta jakeesta, niin silloinkaan tuo asia ei muutu miksikään muuksi kuin mitä se alkujaan tarkoittaakin! elikä; ->
"Uskova kastettu pelastuu, mutta, joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"!
Miltäs tuo nyt kuulostaisi!? Jakeen alkuperäinen tarkoitus säilyy aivan samana! "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu"! Tuo (ja) sana kertoo, että ihminen joka on tullut Jeesukseen uskovaksi (ja) uskovana hänet sitten kastetaan, niin hän pelastuu siksi, että on Jeesukseen uskova ja myöskin uskonsa perusteella kastettu Kristukseen!
Uudentestamentin kaikki muutkin kasteesta kertovat kastekohdat vahvistavat aivan selvästi tuon asian, että vain ne ihmiset jotka uskoon tulivat, vain heidät uskoontultuaan kastettiin! Tämä on selvä ja väistämätön tosiasia!
-Sanot.
lahkojen synnyttämä usko ja uudestikaste vie kadotukseenpäin lahkolaisia.
-Vastaan.
Sinulla ei näytä olevan minkäänlaista järkiperäistä ymmärrystä siitä, että sinun luterilainen kirkkosi on katolisuudesta eronnut lahko! Etkö ymmärrä, että sinä olet lahkolainen!?
Sinä haukut meitä muita lahkolaisiksi, mutta et näytä lainkaan ymmärtävän, että itse olet lahkolainen, joka kirkkosi kanssa opetat oppeja joita raamatusta ei laisinkaan löydy, ja kehtaat vielä väittää meitä lahkolaisiksi jotka pitäydymme selvään ja suoraan luettavissa olevaan Raamatun teksiin ja opetukseeen. Sinä itse kirkkosi kanssa opetat Raamatun ohi menevää oppia, joka on epäraamatullista, eli lahkolaista oppia! Et vain näe sitä hengellisen sokeutesi vuoksi!
Jeesus olkoon sinulle armollinen ja valaiskoon sanallaan ja hengellään sisimpäsi!
Siunausta!sellainen ei tietenkään saa uudestisynnyttävää kastetta, eikä vie perhekuntaansa kasteelle...lopputus...eivät pelastu
- alohaopla
opettajana.
On aikoihin eletty.1. Kor 15:47
Ihminen maasta, Jeesus taivaasta. Oletko siis Jeesus vai mitä? - alohaopla
tunnustaa erehtyneensä kirjoitti:
Eikö sinussa tosiaan ole miestä myöntää, että olit
väärässä Aadamin ja Eevan suhteen.
Vetäydyit keskustelusta kuin raukka. Kohta taas
olet jollain toisella palstalla täynnä tulta ja
tappuraa kiivailemassa tuon sinulle niin rakkaan
vauvavalelun puolesta.
Raukkamaista.Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Room. 9:6-14 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika".
10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden-
12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin".
14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
Room. 11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." - välillä
alohaopla kirjoitti:
1. Kor 15:47
Ihminen maasta, Jeesus taivaasta. Oletko siis Jeesus vai mitä?niin eiköhän se ajatuskin siitä selvene.
- alohaopla
välillä kirjoitti:
niin eiköhän se ajatuskin siitä selvene.
En ole psyykkisen hoidon tarpeessa, mutta olen käynyt päiväunilla ja edelleen viestisi:
>Olet sinä Kirjoittanut: melkoinen liero. 25.8.2006 klo 12.50 Taas panet minun suuhuni sanoja, jota en ole sanonut. Minä en kiellä ruumiin ylösnousemusta!!!!! Et vaan voinut tunnustaa erehtyneesi Aadamin ja Eevan ruumiista. Sehän luotiin maan tomusta ja oli tätä aikaa, mutta ylösnousemuksessa saatava ruumis on "taivaallinen" ruumis, joka ei ole lihaa ja verta. 1. Kor 15:47 "Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta". On sinun vaan mahdotonta tunnustaa erehtyneesi. Ja sitten vielä pyrit esiintymään täällä Raamatun opettajana. On aikoihin eletty.<
vaikuttaa jotenkin käsittämättömältä.
Mehän olemme Adamin jälkeläiset ja olemme perineet Adamin turmeluksen. Ethän vain sitä kiellä? Toinen ihminen, on itse Kristus taivaasta ja me olemme Hänestä ja Hänen vanhurskaudestaan osalliset Sanan todistuksen mukaan kasteen kautta. Kysyn: kiellätkö sen?
Ylösnousemuksessa ruumiimme on se Jumalan luoma, mutta turmeluksesta vapautettu ja Kristuksen vanhurskaudella kaunistettu. Uskon ruumiin ylösnousemuksen. Raamatussa liha ja veri on turmeluksen synonyymi. Kun sanotaan, ettei liha ja veri peri taivasta, niin silloin sanotaan: syntiturmelus ei peri iankaikkisuutta, mutta kyllä Jumalan luoma ruumis (Jeesukseen uskovan) perii iankaikkisen elämän. Siis etkö uskotko ruumiin ylösnousemusta?
- eepu*
-- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]
Mutta;
Jos vauvoja olisi kastettu olisi Paavali tässä kohdin sen maininnut tai käskenyt kastaa pyhittävänä elementtinä!!!
Eikä missään Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1315475Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072062- 1411515
- 1111350
- 1051346
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1901143Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll281123- 491117
Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g671028IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861