No niin uskikset ja muut

kalju

Miten selitätte sen, ettei ateistille kelpaa kristinuskon tarjoama pelastus, rakkaus ja totuus, vaikka ateistille on niistä hyvinkin monta kertaa tiedotettu, ja raamattu on hänelle tuttu?

49

1886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valtavan pitkähiuksinen mie...

Luotu ei tarvitse rakastaa, luotu toimii vain annettujen vaistojensa mukaan, toimittaa tehtäväänsä lisääntyä ja täyttää maan (lopuksi lannoittaa), siihen ei uskoa tai rakkautta tarvita, se vain tapahtuu.

"Mikä on totuus" kysyi kerran jos toisenkin joku jossain joltain, jokaisella on oma totuutensa, miksi sitä tyrkyttämään toisille kun se jokaisella on subjektiivisesti omansa.

• voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä Joh.6:44
      Usko Jeesukseen on aina Jumalan työtä, armoa. Meidän osuutemme on vain ottaa vastaan Jeesus sydämemme Herraksi. Jumala ei pakota ketään, mutta tarjoaa jokaiselle tilaisuuden. Sinä päätät tässä ajassa menetkö Isän tykö Jeesuksen kautta vai saatanan tykö helvettiin. Suosittelen Jeesusta!

• eivät ole JUMALATTOMAT, vaan ne ovat olemattomat.

Kuten koko äijäkin.

Krisselisimin ytimen toitkin jo rakastavalla tavalla esille:

"Jumala ei pakota ketään, mutta tarjoaa jokaiselle tilaisuuden. Sinä päätät tässä ajassa menetkö Isän tykö Jeesuksen kautta vai saatanan tykö helvettiin. "

Vaikka niin jumala, jesse kuin helvettikin ovat satua, on tuon sadun nimissä tapettu, raiskattu,murhattu, huijattu ihan kiitettävästi.

Uskon että sinä lähtökohtaisesti pienemmällä muropaketilla startanneena kuulut jälkimmäiseen kategoriaan.

Mieti silti siirtymistä nykyhetkeen, vanhojen satujen sijasta.

• Pai Mei

Olipas siinä kiltin perheenäidin kommentti. Kiitos ei Jumalalalle ja Saatanallekin. Valitsen mielummin vaipat ja valaistuksen.

• Elwen

Äitinä on varmaankin stressaavaa ajatella, että lapsilla on mahdollisuus päätyä saatanan tykö helvettiin. Niin ainakin luulen, tosin tunnen erään uskisäidin, joka lohduttautuu sillä, ettei hän taivaassa enää muista mitään ikävää.

• Nas.se kirjoitti:

eivät ole JUMALATTOMAT, vaan ne ovat olemattomat.

Kuten koko äijäkin.

"Jumala ei pakota ketään, mutta tarjoaa jokaiselle tilaisuuden. Sinä päätät tässä ajassa menetkö Isän tykö Jeesuksen kautta vai saatanan tykö helvettiin. "

Vaikka niin jumala, jesse kuin helvettikin ovat satua, on tuon sadun nimissä tapettu, raiskattu,murhattu, huijattu ihan kiitettävästi.

Uskon että sinä lähtökohtaisesti pienemmällä muropaketilla startanneena kuulut jälkimmäiseen kategoriaan.

muroista itse pidät?

• Elwen kirjoitti:

Äitinä on varmaankin stressaavaa ajatella, että lapsilla on mahdollisuus päätyä saatanan tykö helvettiin. Niin ainakin luulen, tosin tunnen erään uskisäidin, joka lohduttautuu sillä, ettei hän taivaassa enää muista mitään ikävää.

kaikki murheeni Jeesukselle. Hän pitää huolen minusta ja perheestäni. Hän on se hyvä paimen, ei minulta mitään puutu. Psalmi 23

Haasteita kyllä riittää, mutta Herra on kaikessa kanssani(mme). Siis suosittelen elämää with Jesus Christ.

• Pai Mei kirjoitti:

Olipas siinä kiltin perheenäidin kommentti. Kiitos ei Jumalalalle ja Saatanallekin. Valitsen mielummin vaipat ja valaistuksen.

kirkkauden toivo. Jeesus on myös tie, totuus ja elämä. Jos etsit jotain näistä, tulet kohtaamaan Jeesuksen, ennemmin tai myöhemmin. Pikaista tapaamista! God bless you!

• mmm...
        purje kirjoitti:

kirkkauden toivo. Jeesus on myös tie, totuus ja elämä. Jos etsit jotain näistä, tulet kohtaamaan Jeesuksen, ennemmin tai myöhemmin. Pikaista tapaamista! God bless you!

Minulla on jo elämä. Tien löytää tiehallinnon kartoista ja totuudesta minä tiedän jo riittävästi voidakseni elää onnellisesti.

Jos joskus kohtaan jeesuksen niin pitää pyytää nimmari ja tarjota oluset. Saa jessekin maistaa vähän kiellettyä hedelmää ;D

• ....
        purje kirjoitti:

kaikki murheeni Jeesukselle. Hän pitää huolen minusta ja perheestäni. Hän on se hyvä paimen, ei minulta mitään puutu. Psalmi 23

Haasteita kyllä riittää, mutta Herra on kaikessa kanssani(mme). Siis suosittelen elämää with Jesus Christ.

Arvaas onko Jeesuksesta kivaa jos kaikki uskovat antaa murheensa sille? Sehän masentuu! Ajattelisitte joskus muitakin ku itteenne. ;D

• Nas.se kirjoitti:

Kuten koko äijäkin.

Jesus is real!God is real!Heaven is real!Hell is real!

Jeesuksen Kristuksen avulla lukemattomia ihmisiä ja lukemattomia kertoja parannettu vaivoista ja sairauksista, masennuksesta ja ahdistuksista.
        Kuten allekirjoittanutta.
        Ja vielä tehty ihmisiä oikeasti vapaaksi synnistä,katkeruudesta,toivottomuudesta,puutteestayms.
        Jos joku elää niin se on Jeesus Kristus.

• Nas.se kirjoitti:

Kuten koko äijäkin.

Jeesus olematon? Älä naurata. Miksi Jeesuksesta on sitten niin paljon dokumentaatiota MUUTENKIN kuin raamatussa. Jeesus oli olemassa, paransi ihmisiä ja naulittiin ristille, näin todistavat historialliset vanhat kirjat.

Loppu onkin mielipidettä... Sitä vastaan ei voi todistaa mitään :D Paitsi että Jumala ja Jeesus toimii tänäkin päivänä ja paljon. Sä oot vaan sokee Jumalalle.

• .... kirjoitti:

Arvaas onko Jeesuksesta kivaa jos kaikki uskovat antaa murheensa sille? Sehän masentuu! Ajattelisitte joskus muitakin ku itteenne. ;D

koska hän on niin opettanut. Jos sinulla on lapsia, etkö haluaisi heidän kertovan myös murheensa sinulle. Minä ainakin haluan kuulla lasteni jutut, varsinkin ne murheet. Niin myös minun Isäni tahtoo, että en turhia murehdi, vaan kerron ne hänelle Jeesuksen nimessä.

• Elwen
        purje kirjoitti:

koska hän on niin opettanut. Jos sinulla on lapsia, etkö haluaisi heidän kertovan myös murheensa sinulle. Minä ainakin haluan kuulla lasteni jutut, varsinkin ne murheet. Niin myös minun Isäni tahtoo, että en turhia murehdi, vaan kerron ne hänelle Jeesuksen nimessä.

grillaamisesta?

Siis jos rakastava vanhempi joutuu grillaamaan lapsiaan?

• mmm... kirjoitti:

Minulla on jo elämä. Tien löytää tiehallinnon kartoista ja totuudesta minä tiedän jo riittävästi voidakseni elää onnellisesti.

Jos joskus kohtaan jeesuksen niin pitää pyytää nimmari ja tarjota oluset. Saa jessekin maistaa vähän kiellettyä hedelmää ;D

että Jeesus on janoisten ystävä? Hänen viininsä on parasta laatuaan.

• Elwen kirjoitti:

grillaamisesta?

Siis jos rakastava vanhempi joutuu grillaamaan lapsiaan?

mutta lasten grillaaminen, ei kiitos!

• digiboxi kirjoitti:

Jeesus olematon? Älä naurata. Miksi Jeesuksesta on sitten niin paljon dokumentaatiota MUUTENKIN kuin raamatussa. Jeesus oli olemassa, paransi ihmisiä ja naulittiin ristille, näin todistavat historialliset vanhat kirjat.

Loppu onkin mielipidettä... Sitä vastaan ei voi todistaa mitään :D Paitsi että Jumala ja Jeesus toimii tänäkin päivänä ja paljon. Sä oot vaan sokee Jumalalle.

Ole luja ja rohkea, nuori Jeesuksen ystävä :D !!!

• ev.lut
        digiboxi kirjoitti:

Jumalan luomistyö ympärillämme on paras todiste Jumalan olemassaolosta! Miten ihminen voi olla sokea sille? Niinhän se on että Jumala ei hylkää ihmistä vaan ihminen Jumalan. Ja Jumalaa on niin helppo syyttää sodista ja kaikista vastoinkäymisistä- ihan kuin ei ihmisen vapaalla tahdolla olisi mitään tekemistä asian kanssa! Tuon nassen kanssa ei sitten saa mitään asiallista keskustelua aikaiseksi... Eikö hän ajattele mitään syvällisesti, ihan pinnallinen ihmeheebo joka piiloutuu jonkun irmelinkuvan taakse.Koitetaan nyt silti ymmärtää nasseakin, hänet on varmaan luotu koetukseksi uskollemme :) Mulla se ainakin vahvistaa uskoa kun katselee niin typeriä nasse-kommentteja!

• Elwen
        purje kirjoitti:

mutta lasten grillaaminen, ei kiitos!

enää voi luottaa Taivaan Isän ja hänen rakkautensa asiantuntijana. Athanasios ainakin lupaili ikuista tulta uskontunnustuksesaan, sinä taas et tykkää koko ajatuksesta.

• L.J.H kirjoitti:

Jesus is real!God is real!Heaven is real!Hell is real!

Jeesuksen Kristuksen avulla lukemattomia ihmisiä ja lukemattomia kertoja parannettu vaivoista ja sairauksista, masennuksesta ja ahdistuksista.
        Kuten allekirjoittanutta.
        Ja vielä tehty ihmisiä oikeasti vapaaksi synnistä,katkeruudesta,toivottomuudesta,puutteestayms.
        Jos joku elää niin se on Jeesus Kristus.

auttaa plasebo, vertaistuki, tai eri uskonnot.

Tosin uskonnot aiheuttavat kuupan himmenemistä, joten niiden kokonaissaldo (vielä kun otetaan uskonnon nimissä tehdyt murhat, tapot, raiskaukset, pahoinpitelyt, ryöstöt, tuhopoltot tm.) huomioon, on pahasti negatiivinen.

Siten plasebo on parempi kuin Jumala, vaikka kumpikin on huijausta.

• digiboxi kirjoitti:

dokumentaasio on yhtä olematonta kuin sen kohdekin.

Ei ole minun vikani että jeesusta jumalan poikana ei ole koskaan ollut olemassa eikä tule olemaan, IRL.

• älä ole niin ylimielinen
        Nas.se kirjoitti:

Ei ole minun vikani että jeesusta jumalan poikana ei ole koskaan ollut olemassa eikä tule olemaan, IRL.

"Ei ole minun vikani että jeesusta jumalan poikana ei ole koskaan ollut olemassa eikä tule olemaan, IRL. "

Eihän kukaan ole väittänytkään mitään sellaista että se olisi SINUN syysi.

Mutta kun sanotaan ettei Jumalaa tai Jeesusta mukamas ole olemassa,niin: MITEN ATEISTIT VOIVAT TODISTAA ETTEI HEITÄ OLE OLEMASSA?Kysytäänpäs näin päin.

Niin ja jos ateistit eivät usko historiallisia kirjoja niin sitten ateistit eivät VOI uskoa mitään muutakaan historiallisista kirjoista,sillä on tyhmää kieltää jotain jolle on todisteita.Eivätkös juuri jotkut täällä sanoneet niin?

• älä ole niin ylimielinen kirjoitti:

"Ei ole minun vikani että jeesusta jumalan poikana ei ole koskaan ollut olemassa eikä tule olemaan, IRL. "

Eihän kukaan ole väittänytkään mitään sellaista että se olisi SINUN syysi.

Mutta kun sanotaan ettei Jumalaa tai Jeesusta mukamas ole olemassa,niin: MITEN ATEISTIT VOIVAT TODISTAA ETTEI HEITÄ OLE OLEMASSA?Kysytäänpäs näin päin.

Niin ja jos ateistit eivät usko historiallisia kirjoja niin sitten ateistit eivät VOI uskoa mitään muutakaan historiallisista kirjoista,sillä on tyhmää kieltää jotain jolle on todisteita.Eivätkös juuri jotkut täällä sanoneet niin?

" MITEN ATEISTIT VOIVAT TODISTAA ETTEI HEITÄ OLE OLEMASSA?"

Kyllä minä uskon olevani sekä ateisti että olemassa, joten en lähtisi tuollaista todistelemaan.

Sulla taitaa padassa vähän jumittaa?

• niimpä tietysti
        Nas.se kirjoitti:

" MITEN ATEISTIT VOIVAT TODISTAA ETTEI HEITÄ OLE OLEMASSA?"

Kyllä minä uskon olevani sekä ateisti että olemassa, joten en lähtisi tuollaista todistelemaan.

Sulla taitaa padassa vähän jumittaa?

Väitinkö sellaista että sinun pitäisi ruveta todistelemaan että OLET OLEMASSA JA ATEISTI?

Ei,en tainnut.Mutta että mukavasti sivuttaisit kysymykseni,rupesit puhumaan itsestäsi.Mitä muuta voisikaan odottaa!

• niimpä tietysti kirjoitti:

Väitinkö sellaista että sinun pitäisi ruveta todistelemaan että OLET OLEMASSA JA ATEISTI?

Ei,en tainnut.Mutta että mukavasti sivuttaisit kysymykseni,rupesit puhumaan itsestäsi.Mitä muuta voisikaan odottaa!

ei kuitenkaan mustiin kulmahousuihin ja valkoiseen kaulusopaitaan pukeutuvalta, mitäviestissäsi kysyttiin.

Kun ymmärrät itse mitä kysyit, palaa asiaan.

• käskenyt sinua
        purje kirjoitti:

vouhkaamaan kaiket päivät tällä palstalla, vai etkö osaa tehdä mitään hyödyllistä?

• Nas.se kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan historiaan hieman paremmin :) Raamattu ei ole ainut dokumentaatio Jeesuksesta. Tässä muutamia.

- Tacitus, Roomalainen historioitsija: "Pysyvä huhu arveli keisari Neroa tämän tulipalon sytyttäjäksi. Voidakseen tukahduttaa huhun, hän syytti rikoksesta lahkoa, jota yleisesti vieroksuttiin sen jumalanpalvelustapojen vuoksi ja jonka jäseniä kutsuttiin kristityiksi. Nimi on annettu heille erään Kristuksen mukaan, jonka prokuraattori Pontius Pilatus tuomitsi ja naulitsi ristille Tiberiuksen hallitusajalla. Tämä vaarallinen lahko, jota olen kuvannut aikaisemmin, ei ole juurtunut vain Juudeaan, josta se on kotoisin, vaan myös itse Roomaan, jonne kaikki pelättävät ja häpeälliset asiat kerääntyvät ja löytävät sieltä kotinsa."
        Nojaa ei kovin imartelevaa tekstiä mutta todistaa Jeesuksen olemassaolon puolesta. :)

- Josefus, Juutalainen historijoitsija, vahvistaa myös Jeesuksen olemassaolon kertomalla Jeesuksen veljen, Jaakobin, kivityksestä. (Hän oli siis alkuseurakunnan johtajana.)

Jos siis kivenkovaa väität että Jeesusta ei ollut olemassa, niin et joko tiedä asiasta oikein mitään, tai sitten vääristelet asioita.

• digiboxi kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan historiaan hieman paremmin :) Raamattu ei ole ainut dokumentaatio Jeesuksesta. Tässä muutamia.

- Tacitus, Roomalainen historioitsija: "Pysyvä huhu arveli keisari Neroa tämän tulipalon sytyttäjäksi. Voidakseen tukahduttaa huhun, hän syytti rikoksesta lahkoa, jota yleisesti vieroksuttiin sen jumalanpalvelustapojen vuoksi ja jonka jäseniä kutsuttiin kristityiksi. Nimi on annettu heille erään Kristuksen mukaan, jonka prokuraattori Pontius Pilatus tuomitsi ja naulitsi ristille Tiberiuksen hallitusajalla. Tämä vaarallinen lahko, jota olen kuvannut aikaisemmin, ei ole juurtunut vain Juudeaan, josta se on kotoisin, vaan myös itse Roomaan, jonne kaikki pelättävät ja häpeälliset asiat kerääntyvät ja löytävät sieltä kotinsa."
        Nojaa ei kovin imartelevaa tekstiä mutta todistaa Jeesuksen olemassaolon puolesta. :)

- Josefus, Juutalainen historijoitsija, vahvistaa myös Jeesuksen olemassaolon kertomalla Jeesuksen veljen, Jaakobin, kivityksestä. (Hän oli siis alkuseurakunnan johtajana.)

Jos siis kivenkovaa väität että Jeesusta ei ollut olemassa, niin et joko tiedä asiasta oikein mitään, tai sitten vääristelet asioita.

saattaa hyvinkin olla mahdollista, jopa erittäin todennäköistä että tuon niminen kansankiihottaja on aikanaan elänyt.

Jutut jessen ihmeteoista ja jumaluudesta taas voidaan jättää niille kuuluvaan arvoonsa.

• Nas.se kirjoitti:

saattaa hyvinkin olla mahdollista, jopa erittäin todennäköistä että tuon niminen kansankiihottaja on aikanaan elänyt.

Jutut jessen ihmeteoista ja jumaluudesta taas voidaan jättää niille kuuluvaan arvoonsa.

...oot oikeassa. Jeesuksen ihmeteot ovat jo oikeassa arvossaan. Ja varsinkin ristinkuolema. Mutta sun elämäs kohdalla Jeesus ja Jumala ei varmaan oo oikeessa arvossaan..

• Elwen kirjoitti:

enää voi luottaa Taivaan Isän ja hänen rakkautensa asiantuntijana. Athanasios ainakin lupaili ikuista tulta uskontunnustuksesaan, sinä taas et tykkää koko ajatuksesta.

Luota Jeesukseen.

• käskenyt sinua kirjoitti:

vouhkaamaan kaiket päivät tällä palstalla, vai etkö osaa tehdä mitään hyödyllistä?

kysymys. Arvaa oikea vastaus! :D

• hänen mukaansa
        Nas.se kirjoitti:

Moikka! Jesse tekee ihmeitä joka päivä, ja sen toiminnan seuraamista on myös uskonnollinen elämä. Jesse myös ilmestyy miljoonille ihmisille maailmassa, hänkun on ylösnoussut.

"Jotta tietäisit, on sinun tutkittava!"

• Muualle
        purje kirjoitti:

Ole luja ja rohkea, nuori Jeesuksen ystävä :D !!!

kutemaan siitä.

• vastaushan
        purje kirjoitti:

kysymys. Arvaa oikea vastaus! :D

on se, että meuhkaamisellasi saat vain vastakkaisen puolen vahvistumaan mielipiteessään. Joten jatka ihmeessä.

Joskus ihan oikeasti ihmetyttää, eivätkö nämä huupahtaneet lue tekstejään, ennenkuin klikkaavat tuota "lähetä viesti"-kohtaa.

• vastaushan kirjoitti:

on se, että meuhkaamisellasi saat vain vastakkaisen puolen vahvistumaan mielipiteessään. Joten jatka ihmeessä.

Joskus ihan oikeasti ihmetyttää, eivätkö nämä huupahtaneet lue tekstejään, ennenkuin klikkaavat tuota "lähetä viesti"-kohtaa.

onkin sydämen asia. Jesus Christ loves you!

• sitä vastaan
        Nas.se kirjoitti:

ovat seuraavat? Kerro Nasse?

• Tiedoksi
        sitä vastaan kirjoitti:

ovat seuraavat? Kerro Nasse?

Olematonta ei voi, eikä tarvitsekan todistaa olemattomaksi!
        Sensijaan väite jonkin olemassaolosta vaatii todisteita.

Menikö hihhulille jakeluun?
        Vai sekosiko pöntö entisestään?

• arasisti

juutalaisillekaan. Muistutan vielä, keille se Tanakh on oikeastaan annettu.

• eikö nuo vanhat sadut voida jo lopultakin viedä muiden samanikäisten satujen kanssa mytologisten satujen museoon?

• h. hanhi

mars helvettiin Tanakkeinesi jos ei pelastus ala kelvata.

• ev.lut
        Nas.se kirjoitti:

eikö nuo vanhat sadut voida jo lopultakin viedä muiden samanikäisten satujen kanssa mytologisten satujen museoon?

Jos haluat satuja lukea niin mene kirjastoon sinne lastenkirjojen osastolle.

• ev.lut kirjoitti:

Jos haluat satuja lukea niin mene kirjastoon sinne lastenkirjojen osastolle.

ja esim. raamattu ovat satuja. Aikuisten satuja.

Kysymyksessä on herääminen, koska sinä heräät ja huomaat että kyseessä olikin satu?

• estänyt

tanakit luvatun maasi paria isoa tappia saamasta syytettä seksuaalisesta ahdistelusta. Olisiko ollut vikaa luetun ymmärtämisessä? Vai liian kireä esinahka... eikun... antaa olla.

• Ano niin annetaan

Jumala ei ole sinua vielä Pyhällä Hengellä kutsunut. Katsos kukaan ei tule kaikkivaltiaan Jumalan tykö kuin Isän kutsumana.

Jumala voi tulla myös läpi lukittujen ovien, että varovaan.. ateisti.. ettei a tipahda tunnustuksestasi, ja teistinen usko tule osaksi elämääsi. Niin kuin ihminen pohjimmiltaan toivookin.

JOs sinulla on jokin tunne-elämän juttu, joka sai sinut aikoinaan hylkäämään Jumalan, toivon, että otat sen rohkeasti käsittelyyn, etkä syytä siitä Kaikkivaltiasta tai muita ihmisiä. Tunnevamma kun on tullut luoksesi muilta kuin Jumalalta, se on varma, sillä Jumala tahtoo ihmisille vain hyvää. Aamen.

Kannattaa myös rukoilla niiden ihmisten puolesta, jotka tunnevamman sulle välittivät, sillä se auttaa sua eheytymään ja jättämään katkeruutesi taakse. Aamen. Ja löytämään Herran. Hän tervehtiköön sinua taivaallisella suunannolla.. smuiks!

• asia

he haluavat elää riippumatonta elämää, ja tehdä mielensä mukaan, millä nyt on usein surulliset seuraukset. No, "Titanicin" kyytiin mahtuu vielä.

• =O)

Oletteko koskaan ajatelleet mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? onko se niin että "mullaksi maan" muututte ihan miettimättä ja mukisematta? se on ihan ok eikä sitä tarvitse sen enempiä miettiä? normaalia luonnon kiertokulkua? Miksi ihminen ylipäänsä miettii ja kaipaa enemmän? Oletteko nähneet eläimillä alttareita ja jumalanpalveluksia? Miksi ei? eikös ne jo hanki itsellensä humalankin kuin ihmiset, mikseivät sitten myös vietä hautajaisia ja häitä? Onko kaikki tämä samaa sattumaa kuin koko universumi? Hoh hoijaa. Jossain vaiheessa elämää JOKAINEN miettii syntyjä syviä. Jos joku tuollaisen mietintä vaiheen jälkeen kallistuu Luojansa puoleen sanon, että on kyllä asioita järjellään miettinyt pidemmälle kuin se joka elää elämäänsä kun nyt tänne sattui syntymään ja ainut juttu takataskussa on menolippu mullanalle...

• Rausku
        =O) kirjoitti:

Oletteko koskaan ajatelleet mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? onko se niin että "mullaksi maan" muututte ihan miettimättä ja mukisematta? se on ihan ok eikä sitä tarvitse sen enempiä miettiä? normaalia luonnon kiertokulkua? Miksi ihminen ylipäänsä miettii ja kaipaa enemmän? Oletteko nähneet eläimillä alttareita ja jumalanpalveluksia? Miksi ei? eikös ne jo hanki itsellensä humalankin kuin ihmiset, mikseivät sitten myös vietä hautajaisia ja häitä? Onko kaikki tämä samaa sattumaa kuin koko universumi? Hoh hoijaa. Jossain vaiheessa elämää JOKAINEN miettii syntyjä syviä. Jos joku tuollaisen mietintä vaiheen jälkeen kallistuu Luojansa puoleen sanon, että on kyllä asioita järjellään miettinyt pidemmälle kuin se joka elää elämäänsä kun nyt tänne sattui syntymään ja ainut juttu takataskussa on menolippu mullanalle...

Niin, ihmisellä on kehittynyt tietoisuus. Sitä voi käyttää myös kuoleman pohdiskeluun. Tai sitten elämän edistämiseen.

On toki kiehtova asia, että ihmisellä on aina kaipuu suurempaan ymmärrykseen. Mutta mielestäni lukittuminen yhteen valmiiseen ratkaisuun ja korvien sulkeminen kaikelta muulta on tuon kaipuun tappamista.

Itse elän kaikesta kiitollisena, jumalia ja uskomuksia ihmetellen. En usko että maailmankaikkeuden luojan silmissä teen siinä väärin. Yksittäisiä virheitä toki tekee jokainen. Niiden korjaamiseen on olemassa luonto ja toisten ihmisten kanssa sovitut moraalisäännöt.

• evoluutioteorian
        Rausku kirjoitti:

Niin, ihmisellä on kehittynyt tietoisuus. Sitä voi käyttää myös kuoleman pohdiskeluun. Tai sitten elämän edistämiseen.

On toki kiehtova asia, että ihmisellä on aina kaipuu suurempaan ymmärrykseen. Mutta mielestäni lukittuminen yhteen valmiiseen ratkaisuun ja korvien sulkeminen kaikelta muulta on tuon kaipuun tappamista.

Itse elän kaikesta kiitollisena, jumalia ja uskomuksia ihmetellen. En usko että maailmankaikkeuden luojan silmissä teen siinä väärin. Yksittäisiä virheitä toki tekee jokainen. Niiden korjaamiseen on olemassa luonto ja toisten ihmisten kanssa sovitut moraalisäännöt.

mietippä oikein tarkkaan!jos luonnon laki on vahvin selviää,kuka keksi rakkauden ja sen eri muodot tunteineen kaikkineen??? se tuli ulkopuolelta,Jumalalta,sillä Jumala on rakkaus!
        Ei rakkaus ole voinut pulpahtaa raadollisilta eläimiltä ihmisille,se ei ole lihaa eikä materiaa,SE ON RAKKAUTTA,HENGEN SELITTÄMÄTÖNTÄ TUNNETTA PÄÄSTÄ VARPAISIIN.
        Rakkaus on asia joka kumoaa täysin evoluutioteorian!Aamen.

• on vai
        evoluutioteorian kirjoitti:

mietippä oikein tarkkaan!jos luonnon laki on vahvin selviää,kuka keksi rakkauden ja sen eri muodot tunteineen kaikkineen??? se tuli ulkopuolelta,Jumalalta,sillä Jumala on rakkaus!
        Ei rakkaus ole voinut pulpahtaa raadollisilta eläimiltä ihmisille,se ei ole lihaa eikä materiaa,SE ON RAKKAUTTA,HENGEN SELITTÄMÄTÖNTÄ TUNNETTA PÄÄSTÄ VARPAISIIN.
        Rakkaus on asia joka kumoaa täysin evoluutioteorian!Aamen.

kiintymystä ja omistushalua. Me kiinnymme tiettyihin ihmisiin elämämme aikana, eli toisinsanoen totumme, emmekä voisi kuvitella elämää ilman heitä. Samoin käy myös joillekin eläimille. Esim. joutsenet elävät pariskuntina, ja jos toinen puolisoista kuolee, toinen hyvin harvoin enää ottaa uutta puolisoa, vaan jää erakoksi. Myös monet lemmikit kiintyvät omistajaansa niin, että kun joutuvat olemaan tästä erossa, eivät syö tai nuku, vaan odottavat ovella. Käsite rakkaus on ihmisen keksimä, mutta se tunne on kyllä luonnossa ihan itsestään. Me ihmiset liioittelemme rakkauden jotenkin jumalalliseksi, vaikka olemme oikeastaan viimeiset kehumaan itseämme rakastaviksi olennoiksi;niin paljon me teemme pahaa toisillemme ja eläimille. Mikään muu laji ei ole kääntynyt itseään vastaan niin kuin ihminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3335
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      121
      1355
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1285
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1038
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1031
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1016
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      931
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      910
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      865
    Aihe