Geofysiikan ja geologian ero

lukiolaistyttö..

Haluaisin joskus vielä päästä opiskelemaan geologiaa, ja minua kiinnostaa erityisesti vulkanismi ja seismologia, mutta ovatko nämä aiheet paremmin esillä geofysiikan puolella? kun kerran kyse on aika pitkällä litosfäärilaattojein liikkeiden seurauksista..
Mulla on seiskaa tullu lyhyestä matikasta ja kymppiä mantsasta niin tympii vähän ku matikkaa noissa kumminkin tarvitaan. Vai mitä mieltä olette?

6

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geogirl

      Mene lukemaan geologiaa Helsinkiin. Siellä voit samalla käydä joitakin geofysiikan kursseja, mutta jos oikeasti haluat opiskella vulkanismia ja seismologiaa, niin ulkomaille on lähdettävä!

      Mantsan kympillä et tee mitään näissä hommissa!

      • lukiolaistyttö..

        Tuskin Helsinkiin pääsisin kovan tason vuoksi. Mutta Oulu, Turku ja Joensuu saattaisivat olla parempia vaihtoehtoja minulle.
        EN tarkoittanut että pelkkää seismologiaa ja vulkanismia.. Kiitos "kannustuksesta" muuten tossa mantsakymppi jutussa. Varmaan opin geologiaa parhaiten ruotsin tunnilla.


      • Opinahjossa
        lukiolaistyttö.. kirjoitti:

        Tuskin Helsinkiin pääsisin kovan tason vuoksi. Mutta Oulu, Turku ja Joensuu saattaisivat olla parempia vaihtoehtoja minulle.
        EN tarkoittanut että pelkkää seismologiaa ja vulkanismia.. Kiitos "kannustuksesta" muuten tossa mantsakymppi jutussa. Varmaan opin geologiaa parhaiten ruotsin tunnilla.

        Etpä sitä voi tietää ennen kuin kokeilet. Ja sanoisin näin, että mantsan kymppi korreloi aika lailla pääsyyn tälle alalle. Tai näin ainakin minulla.

        Terveisin: Ei niin kovatasoinen opiskelija


      • Opinahjo
        Opinahjossa kirjoitti:

        Etpä sitä voi tietää ennen kuin kokeilet. Ja sanoisin näin, että mantsan kymppi korreloi aika lailla pääsyyn tälle alalle. Tai näin ainakin minulla.

        Terveisin: Ei niin kovatasoinen opiskelija

        Siis geologiaan. Geofysiikkaan taas tarvitaan laskupäätä enempi, jota en itse omista. Seismologia kun ainakin kuuluu fysikaalisiin tieteisiin.


      • geogirl
        lukiolaistyttö.. kirjoitti:

        Tuskin Helsinkiin pääsisin kovan tason vuoksi. Mutta Oulu, Turku ja Joensuu saattaisivat olla parempia vaihtoehtoja minulle.
        EN tarkoittanut että pelkkää seismologiaa ja vulkanismia.. Kiitos "kannustuksesta" muuten tossa mantsakymppi jutussa. Varmaan opin geologiaa parhaiten ruotsin tunnilla.

        Siis lukiossa luetaan maantietoa. Yliopistossa tuollaista oppiainetta ei ole ollenkaan, vaan siellä on aineena maantiede.

        Älä nyt pahastu, mutta lukion maantietohan on enimmäkseen sitä että luetaan asioita erilaisista ilmiöistä kuten sademäärät, maanjäristykset jne. Itse asiassa lukion maantieto on suurimmaksi osaksi kansantajuisesti selitettyjä geofysiikan ilmiöitä.


      • lukiolaistyttö..
        geogirl kirjoitti:

        Siis lukiossa luetaan maantietoa. Yliopistossa tuollaista oppiainetta ei ole ollenkaan, vaan siellä on aineena maantiede.

        Älä nyt pahastu, mutta lukion maantietohan on enimmäkseen sitä että luetaan asioita erilaisista ilmiöistä kuten sademäärät, maanjäristykset jne. Itse asiassa lukion maantieto on suurimmaksi osaksi kansantajuisesti selitettyjä geofysiikan ilmiöitä.

        Lukiossa EI lueta maantietoa. Jos niin olen sanonut, se on ollut vahinko. Uuden opetussuunnitelman myötä maantieto muutettiin maantieteeksi, sekä lukioissa että yläkouluissa.

        Eli lukiot & yliopistot = maantiede

        Olet sinäkin varsinainen geogirl.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe