Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

apua alkoholismiin

heluna75

millä laila saisin apua mieheni alkoholismiin?kuinka saada mies hakeutumaan hoitoon?mies on elämänsä aikana menettänyt lukuisia parisuhteita ja työ paikkoja.me ollaan oltu yhdessä pari vuotta ja hän myöntää kyllä ongelman mutta mitään oleellista muutosta ei silti ole lukuisista mahdolisuuksista huolimatta tapahtunut.hän on välillä useita viikkoja juomatta ja sitten taas alkaa maistumaan.hän juo viikon verran putkeen ja silloin on suhde jo pahassa kriisissä.juoma putken aikana hän on jäännyt kiinni pettämisestä ja selvinpäin hän ei niin tee.hänellä on heikko itseluottamus ja on istse mustasukkainen.kun hän juo hänen persoonallisuus muuttuu täysin.selvinpäin ollessaan on mielestäni ylienerginen urheilee ja liikkuu paljon,kaikki menettää merkityksen kun alkaa juomaan.antaakaa neuvoja millä saan miehen tajuamaan että elämä menee hukkaan juodessa ja minä en enää jaksa tätä elämän pyörää..

8

4228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua itse

      --surullista kyllä,mutta et sinä häntä saa terveeksi,ellei hän itse suostu apua hakemaan.Olen alkoholistin lapsi ja kaikki keinot käytettiin,toiset saivat avun AA.n kautta toiset uskonnosta,toiset ei mistään, kuten minun isäni.Sisäiset ongelmat olivat niin suuret,ettei hän oikeasti halunnut nähdä enää kirkkaita päiviä,koski liikaa.Lue Tommi Hellstenin kirja:" Virtahepo olohuoneessa.".holistinen,kokonaisvaltainen luonne tekee kaikki niinmaan perusteellisesti,eli se ylienergisyys on sitä,se on "kaikki tai ei mitään".Kaikki lähtee hänen omasta todellisesta tahdostaan,alkoholismi on yhtä vaikea parantumaan kuin syöpä,jopa pahempi.Jos saisit hänet AA-kerhoon ja menisit itse Al-Anoniin,voisi jotain lähteä tapahtuman.MUTTA,ei ole toivotonta tapausta.

    • miehesi..

      Miehesi alkoholismi on hänen ongelmansa, ei sinun. Eikä sinun kuulu hänen ongelmaansa ratkaisua etsiä. Se hänen on tehtävä itse.

      Sinun ongelmasi sen sijaan on suhtautumisesi toisen ihmisen alkoholismiin. Siihen sinun pitää hakea itsellesi apua. Mene vaikka alkoholistien läheisten kokoontumisiin.

      • sinne

        kts.tuolta Päihteet otsikon alta kohtalotovereita.


    • Miisamaija

      Hei, juuri eilisiltana mieheni taas yllättäen ryyppäsi rajusti. Toki tilanne on siinä mielessä helpompi kuin sinulla, että juomisten väli on keskimäärin pari viikkoa ja juo vain noin yhden yön rankasti, silloin kun juo. Tätä on nyt kestänyt parikymmentä vuotta ja pikkuhiljaa minäkin olen alkanut jotain oppia: minä en voi patistamisellani tai myötäelämiselläni tai yhtään millään asialle mitään. Ainut mitä voin, on etten välitä ja keksin parempaa tekemistä kuin juopottelun seuraamista.

      Olen sitä mieltä vahvasti, että sinä et saa asialle yhtään mitään. Kukaan ei voi muuttaa toista, vain itseään voi muuttaa eikä sekään ole helppoa, tiedän sen liiankin hyvin. Mietipä, oletko mielestäsi jotenkin syyllinen juomiseen tai onko mies sitä mieltä, että juominen on sinun syytäsi? Että jos vain sinä osaisit nykäistä oikeasta narusta, mies menisi hoitoon? Luovu tästä ajatuksesta. Hae itsellesi ystäviä tai tukea, jotta jaksaisit. Älä mene tähän sairastamiseen mukaan vahingossa, pidä näppisi erossa asiasta! Voimia sinulle!

      • hanne

        Mielestäni on hyvin itsekästä ajatellan noin, että ei toisen juominen ole muiden vastuulla. Eihän se olekaan, mutta on tyhmää olla auttamatta. Miksi olla auttamatta jos voi edes YRITTÄÄ auttaa?


    • tyhmyyttä

      Juon siksi kun ei ole ketään ystäviä tai kavereita joiden kanssa voisin viettää aikaa. Joskus jopa kannattaa kysyä mitä kuuluu tai antaa edes kiitos tehdystä ruuasta, halata tai antaa edes se pieni kipinä elämään ilman alkoholia

    • näin.on

      Helpointa on kun lähdet kävelemään kilometritehtaalle tai vaihtoehtoisesti lopetat natkuttamisen. Ensimmäisessä tapauksessa ei miehellä ole enää syytä ryyppäämiseen ja toisessa tapauksessa miehellä ei ole enää syytä ryyppäämiseen.

    • Hetitossunalle

      Edellisen lisäksi komennat komentoäänelläsi että:
      SE RYYPPÄÄMINEN LOPPUU NYT !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe