Kasvimaalla kasvaa otsikossa mainittuja papuja. Miten niitä pitäisi käyttää? Ohjetta ei löydy mistään. Siis keitetäänkö ne ja syödään palkoineen vai mitä niille tehdään? Kidneypapuja itsellä on kotona pussissa kuivina, joista siis laitoin kasvamaankin ne, eli pitääkö ne jotenkin kuivata?
Pensas- ja kidneypapu
5
1381
Vastaukset
- näin teen...
Kidney-pavuista minulla ei ole kokemuksia, mutta pensaspavuista kylläkin. Kerään ne aika pieninä, keitän muutaman minuutin ja käytän esim. wokkeihin, pataruokiin tai keittoihin kokonaisina tai pilkottuna. Raakana papuja ei pidä syödä, sen varmasti tiedätkin.
- pensaspapu.....
siis palkoineen.
- ???
pensaspapu..... kirjoitti:
siis palkoineen.
Kiitos neuvosta!
En tosiaan ole ennen kasvattanut näitä papuja, en toisinsanoen mitään papuja, ja ihan ulalla olen noiden kanssa. Taidan siis laittaa pensaspavut sitten vaikka ryöppäyksen kautta pakastimeen.
Kidneypavuista otan mielelläni neuvoja vastaan edelleen!. ??? kirjoitti:
Kiitos neuvosta!
En tosiaan ole ennen kasvattanut näitä papuja, en toisinsanoen mitään papuja, ja ihan ulalla olen noiden kanssa. Taidan siis laittaa pensaspavut sitten vaikka ryöppäyksen kautta pakastimeen.
Kidneypavuista otan mielelläni neuvoja vastaan edelleen!.Täällä on jotakin ihan yleisesti pavuista: http://www.finfood.fi/finfood/kasvikset.nsf/wTuotetietous/9F20F2C8E11BE1BCC2256E0B003551D0?opendocument&View=1&Start=1&Count=100&Expand=2.8.3
- Lunnonharrastaja
MariaK kirjoitti:
Täällä on jotakin ihan yleisesti pavuista: http://www.finfood.fi/finfood/kasvikset.nsf/wTuotetietous/9F20F2C8E11BE1BCC2256E0B003551D0?opendocument&View=1&Start=1&Count=100&Expand=2.8.3
Koskapa en ehtinyt poimia pensaspapujani ajoissa, niiden kuori kuivui, joten riivin ne. Miten näitä riivittyjä papuja voi käyttää; samoin kuin koko palkojakinko erilaisten ruokien lisukkeena eli "herneiden sijaan", toki keitettyinä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904