Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mehua ilman

mehumaijaa?

minulla on pakastimessa marjoja, joista voisin tehdä mehua, mutta en omista mehumaijaa enkä viitsisi sitä pienen tarpeen vuoksi hankkiakaan. Onnistuisikohan mehun teko tavallisella kerroskattilalla, jossa on höyrystinosa? Tai onko muuta keinoa?

2

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka ihan

      tavallisella kattilalla. Kiehautat ja survot marjat, lisäät sokerin ja siivilöit. Survoksen voi käyttää vaikka puuroon. Nam!

    • senjanen

      Juu, onnistuu. Viinihapon avulla voit uuttaa ainakin puolukoista makoisaa ja raikasta mehua ilman kattilaakin. Olen kokeillut myös kaarnikka-eli variksenmarjamehua ja hyvää tulee. Luulisin, että myös karpalot ja mustat viinimarja käyvät. Ohje on viinihappopussin kyljessä ja ko. tuoteta saa ainakin isoimpien markettien maustehyllyistä sekä apteekeista. Mehun voi pakastaa, jos tilaa on, mutta se säilyy myös puhtaasti pullotettuna kylmässä muutaman kuukauden. Uuttamisprosessi on hitaampi kuin keittäminen ja vaatii kunnon kokoiset hygieeniset sangot, mutta tulos yllättää tuoreudellaan ja raikkaudellaan. Jos haluaa todella säästää, voi myös jäljelle jääneestä marjamassasta, esim puolukoista, keitellä piirakkasosetta omenoiden kanssa. -Sokeria se kyllä vaatii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe