Mulla on boxina Handan DVB-T 5000
Kuinka saan katsottua
7
572
Vastaukset
Ihan normaalisti. Jos ei muu auta, pane digiboksi kiinni. Kai sinulla sentään antennikaapeli on vedetty televisiolle?
- esko virittäjä
äänittämällä ensin VHS-nauhalle analogisesti ja sitten katsomalla nauhalta analogisesti...
- tarkoitat
Nyt mulla on niin. että antennipistorasiasta tulee tavallinen antennijohto digiboxiin, boxista scart-kaapelit sekä televisioon että VHS-nauhuriin.
Pitäskö vielä laittaa tavallinen antennijohto nauhurista televisioon, kun nauhurissa ei siis ole toista scart-paikkaa (kolmas scart-kaapeli mulla kyllä olis, ja antennijohtojakin on olemassa kolme kappaletta)
Ja tartteeks mun sitten mahdollisesti ohjelmoida jotenkin uudelleen tota VHS-nauhuriani (mekki Nokia)
Menee tässä jo pää pyörälle näitten johtojen kanssa - VÄÄNNÄ NYT RAUTALANGASTA, ETTÄ YMMÄRRÄN... - Digiman
tarkoitat kirjoitti:
Nyt mulla on niin. että antennipistorasiasta tulee tavallinen antennijohto digiboxiin, boxista scart-kaapelit sekä televisioon että VHS-nauhuriin.
Pitäskö vielä laittaa tavallinen antennijohto nauhurista televisioon, kun nauhurissa ei siis ole toista scart-paikkaa (kolmas scart-kaapeli mulla kyllä olis, ja antennijohtojakin on olemassa kolme kappaletta)
Ja tartteeks mun sitten mahdollisesti ohjelmoida jotenkin uudelleen tota VHS-nauhuriani (mekki Nokia)
Menee tässä jo pää pyörälle näitten johtojen kanssa - VÄÄNNÄ NYT RAUTALANGASTA, ETTÄ YMMÄRRÄN...Digiboksi osaa ottaa vastaan vain digilähetyksiä, analogisista se ei ymmärrä mitään. Digilähetykset se muuntaa analogiseksi kuva- ja äänisignaaliksi, jotka lähetetään tv:lle scartin kautta, tv:n analoginen viritin luonnollisestikin ohittaen. Scartin kautta ei analogikuvaa pysty välittämään.
Jos haluat vanhan ajan anlogikuvan näkyviin sekä tv:ssäsi että videonauhurissa, on analogisen lähetyksen antennisignaali välitettävä myös näiden laitteiden omille analogivirittimille. Siis antennijohto seinästä boksiin, boksista nauhuriin ja nauhurista tv:hen. Jos et ole hävittänyt tv:n ja nauhurin viritysasetuksia, pitäisi analogikuvan näkyä aivan kuin ennen digiboksin hankintaa. Jos olet, virität kanavat uudelleen, kuten teit joskus aikanaan laitteet hankittuasi.
Ja scartit boksista telkkariin ja boksin VCR-liitännästä videoon. tarkoitat kirjoitti:
Nyt mulla on niin. että antennipistorasiasta tulee tavallinen antennijohto digiboxiin, boxista scart-kaapelit sekä televisioon että VHS-nauhuriin.
Pitäskö vielä laittaa tavallinen antennijohto nauhurista televisioon, kun nauhurissa ei siis ole toista scart-paikkaa (kolmas scart-kaapeli mulla kyllä olis, ja antennijohtojakin on olemassa kolme kappaletta)
Ja tartteeks mun sitten mahdollisesti ohjelmoida jotenkin uudelleen tota VHS-nauhuriani (mekki Nokia)
Menee tässä jo pää pyörälle näitten johtojen kanssa - VÄÄNNÄ NYT RAUTALANGASTA, ETTÄ YMMÄRRÄN...Jotta laite, esim. televisio tai videonauhuri, voi vastaanottaa radio (siis esim. TV) lähetyksiä sen pitää saada signaali antennista tai kaapelista. Et ennenkään kytkenyt televisiota vain sähköverkkoon ja alkanut katsella. Scartilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Siis sinun pitää vetää antennijohto sekä videonauhurille, että televisiolle. Onneksi tämä on helpoa, koska televisiota lukuunottamatta laitteissa on myös ulostulo antennisignaalille. Eli siis kytke se antennijohto digiboksin ja videonauhurin väliin sekä videonauhurin ja TV:n väliin. Usien tätä ei kerrota ohjeissa, koska oletetaan ihmisten siirtyvän heti vain digin vastaanottamiseen.
Ei mitään tarvitse ohkelmoida, jos videosi ja TV:si kanavat ovat kohdallaan.- Lyyti kirjottamaan
okaro kirjoitti:
Jotta laite, esim. televisio tai videonauhuri, voi vastaanottaa radio (siis esim. TV) lähetyksiä sen pitää saada signaali antennista tai kaapelista. Et ennenkään kytkenyt televisiota vain sähköverkkoon ja alkanut katsella. Scartilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Siis sinun pitää vetää antennijohto sekä videonauhurille, että televisiolle. Onneksi tämä on helpoa, koska televisiota lukuunottamatta laitteissa on myös ulostulo antennisignaalille. Eli siis kytke se antennijohto digiboksin ja videonauhurin väliin sekä videonauhurin ja TV:n väliin. Usien tätä ei kerrota ohjeissa, koska oletetaan ihmisten siirtyvän heti vain digin vastaanottamiseen.
Ei mitään tarvitse ohkelmoida, jos videosi ja TV:si kanavat ovat kohdallaan.Kyllä nää jutut näköjään rautalangasta vääntämällä lopulta menee perille....kaikki näkyy ja toimii nyt hienosti! Ainoastaan vielä semmonen juttu, että kun yritin sitten noita uusia, boxin kautta lisää tulleita kanavia virittää tuohon nauhuriini, (manuaalisesti, kuten nauhurin ohjeissa neuvotaan) ja aloitin Yle/FST -kanavasta, niin eihän sitä ohjelmaa monista yrityksistä huolimatta löytynyt sitten millään. Jätin homman hautumaan, ja yrittelen huomenna uudelleen.
Jos sitä rautalankaa vielä on, niin vääntäkääs vielä sen verran, että tämäkin homma minulta onnistuisi.... - Nimetön
Lyyti kirjottamaan kirjoitti:
Kyllä nää jutut näköjään rautalangasta vääntämällä lopulta menee perille....kaikki näkyy ja toimii nyt hienosti! Ainoastaan vielä semmonen juttu, että kun yritin sitten noita uusia, boxin kautta lisää tulleita kanavia virittää tuohon nauhuriini, (manuaalisesti, kuten nauhurin ohjeissa neuvotaan) ja aloitin Yle/FST -kanavasta, niin eihän sitä ohjelmaa monista yrityksistä huolimatta löytynyt sitten millään. Jätin homman hautumaan, ja yrittelen huomenna uudelleen.
Jos sitä rautalankaa vielä on, niin vääntäkääs vielä sen verran, että tämäkin homma minulta onnistuisi....Nauhurissasi ei ole digiviritintä vaikka se boksi onkin siinä vieressä. Eli jos haluat nauhoitta digilähetyksiä, pitää boksi laittaa ensi halutulle kanavalle ja sitten nauhurista valita ohjelma- lähteeksi ulkoinen lähde (aux, ext, line.. tai millä se nyt on merkitty nauhurissasi). Scartti pitää olla boksin ja nauhurin välillä. Boksi pitää siis olla päällä nauhotuksessa ja toista digikanavaa ei voi katsella samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341198
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä22502Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14452Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad17423