Mulla on boxina Handan DVB-T 5000
Kuinka saan katsottua
7
556
Vastaukset
Ihan normaalisti. Jos ei muu auta, pane digiboksi kiinni. Kai sinulla sentään antennikaapeli on vedetty televisiolle?
- esko virittäjä
äänittämällä ensin VHS-nauhalle analogisesti ja sitten katsomalla nauhalta analogisesti...
- tarkoitat
Nyt mulla on niin. että antennipistorasiasta tulee tavallinen antennijohto digiboxiin, boxista scart-kaapelit sekä televisioon että VHS-nauhuriin.
Pitäskö vielä laittaa tavallinen antennijohto nauhurista televisioon, kun nauhurissa ei siis ole toista scart-paikkaa (kolmas scart-kaapeli mulla kyllä olis, ja antennijohtojakin on olemassa kolme kappaletta)
Ja tartteeks mun sitten mahdollisesti ohjelmoida jotenkin uudelleen tota VHS-nauhuriani (mekki Nokia)
Menee tässä jo pää pyörälle näitten johtojen kanssa - VÄÄNNÄ NYT RAUTALANGASTA, ETTÄ YMMÄRRÄN... - Digiman
tarkoitat kirjoitti:
Nyt mulla on niin. että antennipistorasiasta tulee tavallinen antennijohto digiboxiin, boxista scart-kaapelit sekä televisioon että VHS-nauhuriin.
Pitäskö vielä laittaa tavallinen antennijohto nauhurista televisioon, kun nauhurissa ei siis ole toista scart-paikkaa (kolmas scart-kaapeli mulla kyllä olis, ja antennijohtojakin on olemassa kolme kappaletta)
Ja tartteeks mun sitten mahdollisesti ohjelmoida jotenkin uudelleen tota VHS-nauhuriani (mekki Nokia)
Menee tässä jo pää pyörälle näitten johtojen kanssa - VÄÄNNÄ NYT RAUTALANGASTA, ETTÄ YMMÄRRÄN...Digiboksi osaa ottaa vastaan vain digilähetyksiä, analogisista se ei ymmärrä mitään. Digilähetykset se muuntaa analogiseksi kuva- ja äänisignaaliksi, jotka lähetetään tv:lle scartin kautta, tv:n analoginen viritin luonnollisestikin ohittaen. Scartin kautta ei analogikuvaa pysty välittämään.
Jos haluat vanhan ajan anlogikuvan näkyviin sekä tv:ssäsi että videonauhurissa, on analogisen lähetyksen antennisignaali välitettävä myös näiden laitteiden omille analogivirittimille. Siis antennijohto seinästä boksiin, boksista nauhuriin ja nauhurista tv:hen. Jos et ole hävittänyt tv:n ja nauhurin viritysasetuksia, pitäisi analogikuvan näkyä aivan kuin ennen digiboksin hankintaa. Jos olet, virität kanavat uudelleen, kuten teit joskus aikanaan laitteet hankittuasi.
Ja scartit boksista telkkariin ja boksin VCR-liitännästä videoon. tarkoitat kirjoitti:
Menee tässä jo pää pyörälle näitten johtojen kanssa - VÄÄNNÄ NYT RAUTALANGASTA, ETTÄ YMMÄRRÄN...Jotta laite, esim. televisio tai videonauhuri, voi vastaanottaa radio (siis esim. TV) lähetyksiä sen pitää saada signaali antennista tai kaapelista. Et ennenkään kytkenyt televisiota vain sähköverkkoon ja alkanut katsella. Scartilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Siis sinun pitää vetää antennijohto sekä videonauhurille, että televisiolle. Onneksi tämä on helpoa, koska televisiota lukuunottamatta laitteissa on myös ulostulo antennisignaalille. Eli siis kytke se antennijohto digiboksin ja videonauhurin väliin sekä videonauhurin ja TV:n väliin. Usien tätä ei kerrota ohjeissa, koska oletetaan ihmisten siirtyvän heti vain digin vastaanottamiseen.
Ei mitään tarvitse ohkelmoida, jos videosi ja TV:si kanavat ovat kohdallaan.- Lyyti kirjottamaan
okaro kirjoitti:
Jotta laite, esim. televisio tai videonauhuri, voi vastaanottaa radio (siis esim. TV) lähetyksiä sen pitää saada signaali antennista tai kaapelista. Et ennenkään kytkenyt televisiota vain sähköverkkoon ja alkanut katsella. Scartilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Siis sinun pitää vetää antennijohto sekä videonauhurille, että televisiolle. Onneksi tämä on helpoa, koska televisiota lukuunottamatta laitteissa on myös ulostulo antennisignaalille. Eli siis kytke se antennijohto digiboksin ja videonauhurin väliin sekä videonauhurin ja TV:n väliin. Usien tätä ei kerrota ohjeissa, koska oletetaan ihmisten siirtyvän heti vain digin vastaanottamiseen.
Ei mitään tarvitse ohkelmoida, jos videosi ja TV:si kanavat ovat kohdallaan.Kyllä nää jutut näköjään rautalangasta vääntämällä lopulta menee perille....kaikki näkyy ja toimii nyt hienosti! Ainoastaan vielä semmonen juttu, että kun yritin sitten noita uusia, boxin kautta lisää tulleita kanavia virittää tuohon nauhuriini, (manuaalisesti, kuten nauhurin ohjeissa neuvotaan) ja aloitin Yle/FST -kanavasta, niin eihän sitä ohjelmaa monista yrityksistä huolimatta löytynyt sitten millään. Jätin homman hautumaan, ja yrittelen huomenna uudelleen.
Jos sitä rautalankaa vielä on, niin vääntäkääs vielä sen verran, että tämäkin homma minulta onnistuisi.... - Nimetön
Lyyti kirjottamaan kirjoitti:
Kyllä nää jutut näköjään rautalangasta vääntämällä lopulta menee perille....kaikki näkyy ja toimii nyt hienosti! Ainoastaan vielä semmonen juttu, että kun yritin sitten noita uusia, boxin kautta lisää tulleita kanavia virittää tuohon nauhuriini, (manuaalisesti, kuten nauhurin ohjeissa neuvotaan) ja aloitin Yle/FST -kanavasta, niin eihän sitä ohjelmaa monista yrityksistä huolimatta löytynyt sitten millään. Jätin homman hautumaan, ja yrittelen huomenna uudelleen.
Jos sitä rautalankaa vielä on, niin vääntäkääs vielä sen verran, että tämäkin homma minulta onnistuisi....Nauhurissasi ei ole digiviritintä vaikka se boksi onkin siinä vieressä. Eli jos haluat nauhoitta digilähetyksiä, pitää boksi laittaa ensi halutulle kanavalle ja sitten nauhurista valita ohjelma- lähteeksi ulkoinen lähde (aux, ext, line.. tai millä se nyt on merkitty nauhurissasi). Scartti pitää olla boksin ja nauhurin välillä. Boksi pitää siis olla päällä nauhotuksessa ja toista digikanavaa ei voi katsella samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596855Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414815- 752637
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411999- 181758
- 301567
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151329- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137