Tarviin mielipiteitä

laihduttaja..

Oon 20 v nainen. 165/74.. Oon laihduttanut 1 ½ vuoden aikana melkein 20 kiloo. Nyt pitäs päästä ainakin alle 70 kilon. Mut aloin eilen laskemaan syömisiäni oikein kunnolla.. Eli syön:

Aamulla:
Kaurapuuron jossa on 50 g kaurahiutaleita, 2 dl rasvatonta maitoo, teelusikallinen vattu hilloo ja n. 50 g omenan.

Lounaalla: 200 g porkkanoita

Päivällisellä: Joko 60 g täysjyvä makaronia, 200 g perunoita tai 200 g vihanneksia. 150 g naudanpaistijauhelihaa/kevyt jauhelihaa tai marinoituja kanasuikaleita (joissa n. 140 kcal/100 g) Lisäksi n. 100 g salaattia joka sisältää useimmiten salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa ja punasipulia.

Iltapalaksi: banaania ja omenaa yht. n. 200 g tai 50 g kaurahiutaleita ja 2 dl maustettua rasvatonta jogurttia.

Sain tarkkaan laskettuna näistä max 1200 kcal päivässä.. Onko se liian vähän? En millään jaksaisi/viittisi tehdä 2 lämmintä ateriaa päivässä, kun tuntuu etä päivä on sitten vaan pelkkää ruoan laittoa ja töissä käymistä... En ole kyllä oikeastaan koskaan syönyt 2 lämmintä ateriaa päivässä.

Toiseksi: Intohimoni on purkka. 110 g jenkki purkka pussi menee helposti päivässä. Lihottaako se?

Ai niin. Ja liikun 1-2 tuntia reipasta kävelyä päivittäin sekä 1 tunti aerobicia ja 1 tunti steppiä viikossa.. Lisäksi puoli tuntia- tunti vatsoja, peppulihaksia, yläkroppaa ym. kotona. Punttien kanssa..

17

2970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihduttaja..

Juon myös n. 2 litraa vettä päivässä. Ei minulle nälkä iske missään vaiheessa, vaikka päivän kalorimäärä on tuo. Ja välipaloina saatan syödä omenan tai banaanin tai piltti hedelmäsoseen..

• Kraan

Kyllä proteiinia voisi olla hiukan enemmän, ja jos treenaa niin sitä pitäisi saada useammin kuin kerran päivässä. Entä rasvaa? Salaattiin pitäisi laittaa kasvisöljyä joukkoon. Lihasta saatavat rasvat eivät ole niitä terveellisimpiä.

Kokonaiskalorimäärä on hiukan niukahko. Mutta hei ei tässä oikein halua neuvoa, koska sinulla on kuitenkin näyttöä tuloksista.

Xylitol kuten muutkin sokerit sisältää paljon energiaa.

• laihduttaja..

Öljyssä paistan lihat. Joskus kun syön leipää laitan kevytlevitettä ja juustoo/leikkelettä. Olisko vinkkejä kevyen öljypohjaisen salaatinkastikkeen resepteistä? Ja sitä proteiinia.. sitä lisätäkseni olisi sit tehtävä se 2 lämmintä ateriaa päivässä? Otan mielelläni vinkkejä ja ehdotuksia vastaan, koska vaikka olen laihduttanut jo noinkin paljon, tuntuu etten siltikään teidä oikein mistää muusta kun syö kevyesti..

• 10v diabeetikko
        laihduttaja.. kirjoitti:

Öljyssä paistan lihat. Joskus kun syön leipää laitan kevytlevitettä ja juustoo/leikkelettä. Olisko vinkkejä kevyen öljypohjaisen salaatinkastikkeen resepteistä? Ja sitä proteiinia.. sitä lisätäkseni olisi sit tehtävä se 2 lämmintä ateriaa päivässä? Otan mielelläni vinkkejä ja ehdotuksia vastaan, koska vaikka olen laihduttanut jo noinkin paljon, tuntuu etten siltikään teidä oikein mistää muusta kun syö kevyesti..

Itse olen ala-asteikäisestä asti sairastanut diabetesta, joten säännöllinen syöminen on tuttu juttu. En voisi kuvitellakaan, ettei päivääni kuuluisi sekä lounas että päivällinen. En silti kokkaile kahdesti päivässä, vaan yleensä hoidan lounaan mahdollisimman kivuttomasti. Osa kaupan valmiskeitoista yms. on todella keveitä lounasvaihtoehtoja (ja proteiiniksi esim. sosekeiton sekaan voi heittää raejuustoa tms.). Jos oikein kiirettä pitää, voi lounaaksi leivän kanssa syödä vaikkapa kuppikeiton. Ei vie aikaa, mutta on silti ruokaisampi kuin pelkkä kupillinen teetä tms.

Toki kaikkein edullisimmin ja terveellisimmin lounaasta selviää kokkailemalla itse esim. viikonloppuna isomman satsin jotakin keveää ruokaa ja popsimalla sitä sitten ainakin pariksi lounaaksi arkena. Kannattaa panostaa siihen, että syö kaksi "lämmintä" ateriaa päivässä, niin syömiset eivät koostu pelkästä leivästä, jogurteista ja hedelmistä, joita aamu-, ilta- ja välipalat pitävät helposti sisällään.

• kuka käskee
        laihduttaja.. kirjoitti:

Lounaaksi marjarahkaa, raejuustoa, kananmuna tai edes hieman proteiinipitoisempi jogurtti. Savulohta salaatin sekaan... valmiin salaatinkin saa hyvin varustetusta kaupasta.

• ei ole

Sanonpa vaan että xylitol ei ole mikään hemmetin sokeri. Se on alkoholi.

• Kiril

ja hillo jotka on hiilihydraattipitoisia munakkaaseen, juusto-, kinkku-, sienitäytteellä.
      Näin saat hiilihydraattien tilalle proteiinia.

Illallisella voit korvata banaanin kotimaisilla sokeroimattomilla marjoilla ja kaurahiutaleet korvaat maitorahkalla, johon sekoitat marjat.

• .............

Ja tämä kommentti on siis vhh-dieettiläiselle suunnattu. Jos siis alkuperäisen kirjoittajan laihdutusmetodi on vähähiilihydraattinen dieetti, kannattaa toimia näin. Jos puolestaan alkuperäinen kirjoittaja noudattaa perinteistä vähäkalorista dieettiä, ei kannata lähteä terveellistä kaurapuuroa heivaamaan, mutta kylläkin iltapalalle rahkan tms. proteiinipitoisen lisääminen olisi suotavaa, sillä iltapalaksi suositellaan yleensä proteiinipitoisia ruokia.

Olisi kiva, jos tuo vhh-dieettimaininta olisi ollut jo vhh-viestissä, ettei sitä tarvitse jälkeenpäin lisäillä... ihan vain selvyyden vuoksi, ei pottuilun takia.

• Kiril
        ............. kirjoitti:

Ja tämä kommentti on siis vhh-dieettiläiselle suunnattu. Jos siis alkuperäisen kirjoittajan laihdutusmetodi on vähähiilihydraattinen dieetti, kannattaa toimia näin. Jos puolestaan alkuperäinen kirjoittaja noudattaa perinteistä vähäkalorista dieettiä, ei kannata lähteä terveellistä kaurapuuroa heivaamaan, mutta kylläkin iltapalalle rahkan tms. proteiinipitoisen lisääminen olisi suotavaa, sillä iltapalaksi suositellaan yleensä proteiinipitoisia ruokia.

Olisi kiva, jos tuo vhh-dieettimaininta olisi ollut jo vhh-viestissä, ettei sitä tarvitse jälkeenpäin lisäillä... ihan vain selvyyden vuoksi, ei pottuilun takia.

kaikille, jotka haluavat keventää ruokavaliotaan ja jotka haluavat syödä kevyitä herkkuja. Vhh:sta ei siinä mainita sanaakaan. Tunnetusti runsaat hiilihydraatit ovat raskaita herkkuja.

• kiitos vastauksesta
        Kiril kirjoitti:

kaikille, jotka haluavat keventää ruokavaliotaan ja jotka haluavat syödä kevyitä herkkuja. Vhh:sta ei siinä mainita sanaakaan. Tunnetusti runsaat hiilihydraatit ovat raskaita herkkuja.

olen lueskellut jo pitempään näitä kommentteja puolesta ja vastaan.

Mitä olet mieltä??

olen ollut nyt kuukauden päivät osanutrauksella ja painoa on pudonnut kymmenisen kiloa.

Sen tähden osanutraus koska minulla on aika paljon lääkkeitä käytössä.

Syön aamusta neljänviljanpuuron marjoilla ja lasi rasvatonta maitoa lääkkeet

puolilta päivin nutriletpussi

kahden maissa viili tai porkkanaa,kaalia yms.

neljän jälkeen nutrilet pussi ja illalla kahdeksan aikoihin kaksi ruisleipää jossa päälisinä 5% juusto keittokinkku kasviksia ja kahvi lääkkeet

Olen myös seurannassa laihdutuksesta.

kannattaisiko minun vaihtaa tuota aamupalaa vähemmän hiilaripitoisiin ?? mutta mihin sullon sen ruokalusikallisen öljyä?? jos en puuroon.

noita ruisleipiä en kuitenkaan haluaisi vaihtaa mutta tuo puuro vähän mietityttää ??

kerrotko mielipiteesi

• Kiril
        kiitos vastauksesta kirjoitti:

olen lueskellut jo pitempään näitä kommentteja puolesta ja vastaan.

Mitä olet mieltä??

olen ollut nyt kuukauden päivät osanutrauksella ja painoa on pudonnut kymmenisen kiloa.

Sen tähden osanutraus koska minulla on aika paljon lääkkeitä käytössä.

Syön aamusta neljänviljanpuuron marjoilla ja lasi rasvatonta maitoa lääkkeet

puolilta päivin nutriletpussi

kahden maissa viili tai porkkanaa,kaalia yms.

neljän jälkeen nutrilet pussi ja illalla kahdeksan aikoihin kaksi ruisleipää jossa päälisinä 5% juusto keittokinkku kasviksia ja kahvi lääkkeet

Olen myös seurannassa laihdutuksesta.

kannattaisiko minun vaihtaa tuota aamupalaa vähemmän hiilaripitoisiin ?? mutta mihin sullon sen ruokalusikallisen öljyä?? jos en puuroon.

noita ruisleipiä en kuitenkaan haluaisi vaihtaa mutta tuo puuro vähän mietityttää ??

kerrotko mielipiteesi

on olla osanutrauksella? Onhan se kiva jos paino putoaa, mutta eikö olisi parempi jos voisit syödä vapaasti sellaista mikä on ravinteikasta ja terveellistä?

• kovin
        Kiril kirjoitti:

on olla osanutrauksella? Onhan se kiva jos paino putoaa, mutta eikö olisi parempi jos voisit syödä vapaasti sellaista mikä on ravinteikasta ja terveellistä?

kauan olla mutta kunhan pääsen alkuun näin niin sitten katson jatkoa.

Olen myös kokeillut täysin hiilaritonta mutta päänsärky ei lähtenyt muutaman päivän kuluttua niinkuin piti, siispä otinkin taas hiilareita.

heitäppä niitä ohjeita terveellisistä ja ravinteikkaista, tai linkki etiäpäin :)

• Kiril
        kovin kirjoitti:

kauan olla mutta kunhan pääsen alkuun näin niin sitten katson jatkoa.

Olen myös kokeillut täysin hiilaritonta mutta päänsärky ei lähtenyt muutaman päivän kuluttua niinkuin piti, siispä otinkin taas hiilareita.

heitäppä niitä ohjeita terveellisistä ja ravinteikkaista, tai linkki etiäpäin :)

täysin hiilariton ruokavalio on mahdottomuus mutta vähähiilihydraattinen onnistuu ja itse noudatan lääkäri Antti Heikkilän kirjoissaan esittelemää terveellistä ja ravinteikasta dieettiä. Voit tutustua miehen kotisivuilla osoitteessa:

http://www.anttiheikkila.com/

• kiitokset
        Kiril kirjoitti:

täysin hiilariton ruokavalio on mahdottomuus mutta vähähiilihydraattinen onnistuu ja itse noudatan lääkäri Antti Heikkilän kirjoissaan esittelemää terveellistä ja ravinteikasta dieettiä. Voit tutustua miehen kotisivuilla osoitteessa:

olen kyllä lukenut Heikkilän kirjat kun makasin pari viikkoa sairaalassa iskiaksen kourissa.

Jotenkin on vain vaikeaa päästä alkuun.

Mutta kiitos :)

• hiilihydraatiton
        Kiril kirjoitti:

ruokavalio on mahdollinen jos syö esimerkiksi pelkkää Koskenlaskija juustoa. Terveellistä ja ravitsevaa!

• tunkijalle

Vastaapas mulle, että mistä saat kuidut?? Et ainakaan munakkaasta.

• Kiril
        tunkijalle kirjoitti:

Vastaapas mulle, että mistä saat kuidut?? Et ainakaan munakkaasta.

kasviksista ja marjoista. Lisäksi niiden kuiduilla on terveysvaikutuksia kun taas viljojen kuitu on liukenematonta selluloosaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66