Kaakaovoi

mistä

Tietääkö kukaan mistä saa ostaa kaakaovoita? Olisi kiva tehdä itse suklaata ja kaupasta en ole tuota löytänyt.

16

15652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe

      Kaakaota,tomusokeria ja voita kuppiin.Sit sekoitat.Helppoa.

    • köyhä asuntovelallinen

      Jos et ole vielä löytänyt tätä herkkua niin nyt kipikipi apteekkiin. Niilläkään ei ole mutta pyydät tilaamaan. Jos farmaseutti ei tiedä mitä kaakaovoi on niin sano että virallinen nimi on cacao oleum ja valmistaja Oriola. Itse käytän sitä ihovoiteiden tekoon, tulee ihanaa ! Kaakaovoi on aika arvokasta mutta maksaahan se korkealaatuinen suklaakin.
      Onnea suklaan valmistukseen.

      • Aiheesta kiinnostunut

        Hei!
        Olisiko sinulla (tai muilla) jakaa reseptejä noihin mainitsemiisi ihovoiteisiin? Olen yrittänyt etsiä ohjeita, mutta ei ole löytynyt mieleisiä. Kiitos jo valmiiksi. =)


      • S.E
        Aiheesta kiinnostunut kirjoitti:

        Hei!
        Olisiko sinulla (tai muilla) jakaa reseptejä noihin mainitsemiisi ihovoiteisiin? Olen yrittänyt etsiä ohjeita, mutta ei ole löytynyt mieleisiä. Kiitos jo valmiiksi. =)

        IHOVOIDERESERTEJÄ ON PALJON KIRJASSA HYVÄÄ OLOA LUONNOSTA, TEE ITSE SAIPPUAT, VOITEET JA ÖLJYT.CHERYL COUTTS JA ADA WARREN. ITSE OSTIN SEN TAMPEREEN SOKOKSELTA.


    • suklaaata..?!

      Mistä löysit suklaan valmistusreseptin?
      Olis ihana saada resepti ja jos kokeilit valmistusta kuulla kuinka se onnistui?

    • leti

      kaakaovoita ostin torikeskuksen luontaistuotekaupasta ja siellä oli muutakin cocovit tuotteita ja lisää voi tilata netistä.

    • Onnelan Sylvi

      Kaakovoita,kaakaomassaa ja raakasuklaan valmistuspaketteja myy kaikki Punnitse ja Säästä liikkeet ja luontaistuotekaupat.

      • Suklaakemisti

        Raakakaakao-tarvikkeet joita saa luonaistuotekaupoista eivät ole samaa tavaraa kuin ne tarvikkeet joista oikea suklaa tehdään! Raakakaakao on alle 50 asteessa käsiteltyä, kylmäpuristettya tavaraa. Siitä puuttuvat liki kaikki ne aromiaineet joita suklaana miellämme. Ne aromiaineet saadaan aikaiseksi paahtamalla kaakaopavut korkeassa lämpötilassa. Ja sitä kaakaovoita onkin kuluttajan sitten todella vaikea löytää mistään.


      • Kysymys
        Suklaakemisti kirjoitti:

        Raakakaakao-tarvikkeet joita saa luonaistuotekaupoista eivät ole samaa tavaraa kuin ne tarvikkeet joista oikea suklaa tehdään! Raakakaakao on alle 50 asteessa käsiteltyä, kylmäpuristettya tavaraa. Siitä puuttuvat liki kaikki ne aromiaineet joita suklaana miellämme. Ne aromiaineet saadaan aikaiseksi paahtamalla kaakaopavut korkeassa lämpötilassa. Ja sitä kaakaovoita onkin kuluttajan sitten todella vaikea löytää mistään.

        Mitä tarkoitat "oikealla suklaalla" Suklaakemisti. Suklaahan on aivan eri kuin kaakao... Tarkoitatako oikealla suklaalla sitä, mitä saa kaupan hyllyiltä?
        "Aromiaineet joita suklaana miellämme"? Raakakaakaojauhehean sisältää mielettömästä terveellisiä ainesosia, mutta ei sillä ole mitään tekemistä suklaan kanssa? Ellemme sitten itse valmista suklaata raakakaakaosta.


    • ....

      Muistan joskus tukussa tuota näheeni. Kilon kokoisella palalla taisi olla hintaa 200 mk. Suosittelisin melkein kysymään joltakin pieneltä suklaanvalmistajalta, josko he voisivat sitä myydä.

    • mik ihana tekosyy
    • Anonyymi

      ruohonjuuri kaupast /Rawoodshop.se

    • Anonyymi

      Olisiko kellään ideoita, mitä tehdä pienelle laatikolliselle, vanhentunutta kaakaovoita ? Jäänyt lopetetun kaupan ylijäämänä, päätynyt kirjoittajalle.

      Voiko sitä syöttää linnuille ?

      Ihovoiteita on jo, joten en lähtisi sitä ihovoiteeksi tekemään, mutta jos on muita ideoita, niin kertokaa.

    • Anonyymi

      Kaakaovoista yleensä kysyisin, onko se ns. kovaa rasvaa, verrattavissa esim. kookosrasvaan, joka ei sovi, jos on verisuoni- tai sydänherkkä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe