Kuinka kauan avattu kahvipaketti säilyy käyttökelpoisena?
Itse en kahvia juo, ja aika harvoin käy vieraita jotka juovat... Eli tuo kahvipaketti on ollut avattuna ainakin yli puoli vuotta :D Kehtaakohan sitä vielä tarjota vieraille?
avatun kahvipaketin säilyminen?
11
6338
Vastaukset
- ksd
Ei. Säilytä kahvia pakkasessa, jos ei tule paljoa juotua. ...tosin, ei se sielläkään ikuisuuksia säily.
- Kahvi-Janro
Aromit katoaa nopeasti jos ei säilytä ilmatiiviisti kahvia. Eihän siinä muuta vikaa kun maistuu vaan sitten enemmän hiekkamaiselle niittyheinälle, kus'luirulle sano mummo.
Jos tarjoat ihan Ystävillesikin kahveet niin ehkä kannattaisi ennen kun maistavat "varoittaa vaikka" .. että älkää sitten katsoko lahjahevosta liian tarkkaan hampaisiin, hmm.. tälläistä tuli mieleen tässä kahvia nauttiessa..- Jilma
pitääkin sitten jatkossa säilyttää avattu kahvipaketti tiiviisti suljettuna ja pakkasessa niin säilyy edes vähän kauemmin.. Että tulee vieraat toistekin :D harmi vaan ettei kahvia (kait?) myydä pienemmissä pakkauksissa :/
- Kahvi-Janro
Jilma kirjoitti:
pitääkin sitten jatkossa säilyttää avattu kahvipaketti tiiviisti suljettuna ja pakkasessa niin säilyy edes vähän kauemmin.. Että tulee vieraat toistekin :D harmi vaan ettei kahvia (kait?) myydä pienemmissä pakkauksissa :/
Kyllä pienempäänkin pakattuja kahveja löytyy mutta ne ovat yleensä sitten hienompia ja kalliimpia jauhatuksia ja lajikkeita. Esim ranskalaiset paahdot eksoottisemmat.
250g paketti aika yleinen.
Sen lisäksi,että aromit katoavat - kuten ylempänä todettiin - avatussa paketissa kahvin rasvat pääsevät hapen kanssa tekemisiin ja melko nopeasti pilaantuvat. Pilaantunut rasva ei tunnetusti maistu järin hyvältä. Noita erikoiskahvejahan saa ainakin marketeista pienemmissä pusseissa. Kalliitahan ne ovat, mutta jos vieraita tulee kylään, niin se lienee asiansa väärti.Kahvin säilytys pakastimessa voi tartuttaa kahvin tuoksun ja aromin muihin pakasteisiin. Tosin marinoidaanhan lampaanlihaakin kahvilla.
- Jilma
Pitää sitten seuraavalla kerralla ostaa sellanen pienempi pussi, vaikka onkin kalliimpaa.. Mutta samapa tuo, kun kuitenkin joutuisin osan heittämään pois kun ei tulisi käytettyä ennen kuin menee vanhaksi.
Jos laitan kahvipaketin pakastimeen vielä erillisessä muovipussissa, niin aromit tuskin tarttuvat (ainankaan yhtä paljoa) muihin ruokiin :)
Kuinkahan kauan kahvipaketti sitten säilyy pakastimessa säilytettynä käyttökelpoisena? - kertakäyttöpusseja
Jilma kirjoitti:
Pitää sitten seuraavalla kerralla ostaa sellanen pienempi pussi, vaikka onkin kalliimpaa.. Mutta samapa tuo, kun kuitenkin joutuisin osan heittämään pois kun ei tulisi käytettyä ennen kuin menee vanhaksi.
Jos laitan kahvipaketin pakastimeen vielä erillisessä muovipussissa, niin aromit tuskin tarttuvat (ainankaan yhtä paljoa) muihin ruokiin :)
Kuinkahan kauan kahvipaketti sitten säilyy pakastimessa säilytettynä käyttökelpoisena?Olen joskus ostanut tutusta kahvilasta 100 g presidenttikahvipusseja, joita he käyttävät. Yhdestä tulee iso pannullinen kahvia. Saa aina tuoretta, vaikka keittää harvoin.
Jilma kirjoitti:
Kuinkahan kauan kahvipaketti sitten säilyy pakastimessa säilytettynä käyttökelpoisena?Koska kahvi on rasvaista sen säilynee noin pari kuukautta kotipakastimessa.
Olin aikoinani kova piipunpolttaja ja kokeilin omia tupakkasekoituksia. Yritin säilyttää kehittelemiäni sekoituksia sekä jääkaapissa, että pakastimessa. Vaikka tupakkasekoitus oli minigrip-pussissa, joka oli pakastusrasiassa, joka oli peltirasiassa tupakan aromi tarttui herkästi etenkin maitotuotteisiin. Ei tupakkamaito, eikä tupakka-vaniljajätskikään ole kovin hyvää ;)
Aromit ovat yllättävän kovia tarttumaan.
- kahvia mainostetaan
Olen kuullut mainostettavan valmiiksi suodatinpusseihin annostelluista kaveista. Kokeillut en ole. Enkä tiedä mitenkä suurissa pakkauserissä myydään, mutta luulisi yhden annoksen olevan aromitiiviisti pakattu.
- dgsdggsdgs
Paremman nautinnon saa kun ostaa take away kahvin. Nojoo siinä on härskiintynyt pelkästään hinta, mutta saapa sitten tuoretta.
- minä en ole
Oletko koskaan nähnyt pilaantunutta kahvipakettia? Sen sijaan pahaa kahvia saa ihan vasta avatustakin paketista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243