hyvä paistinpannu?

iugjfcut

Olisiko kellään ehdottaa hyvää ja kestävää paistinpannua? Valurautainen jo on, mutta tarvis sellaisen vähärasvaisemman version, joka kuitenkin kestäisi käytössä naarmuuntumatta. Onko sellasia edes? Meillä ainakin kaikissa pannuissa menee pinnoite ajan myötä, ja kaikki tarttuu pohjaan. Mikä muuten on paistinpannun käyttöikä? Ehkä valitan turhaan, jos ei niiden paria vuotta kauempaa kuulukaan kestää! Kiitokset jo etukäteen!

14

15674

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fisunpurija

Löytyykö Plussa-korttia? K-kaupoista saa lokakuussa laadukkaan Jamie Oliver Tefal-paistinpannun, tarjouksesta huolimatta maksaa 49 € mutta on moneen kertaan pinnoitettu.

Kaikista pannuista kuluu pinnoite ajan myötä, halvemmista nopeammin, laadukkaista hitaammin.
      Konepesu kuluttaa pinnoitetta nopeammin, joten säästäväisen henkilön kannattaa pestä pannunsa käsin. Ja muistathan käyttää puu- tai muovilastoja, ei metallisia.

• testattu

Nykyinen -siis jo pilalle kulunut - on just toi Jamie Oliver.Ja tietysti on käytetty vain puisia ja muovisia välineitä, mutta ihan pilalla on. Ja pesty vain käsin ja heti käytön jälkeen. Jossain nyt mättää...? Ehkä kokeilen Hackmannia välillä.

• Parjakes

• Flikka

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. Mikään Teflon-pinnoite ei ole ikuinen.

Itselläni on ollut Hacanin kovanaama kevyehkössä käytössä n.4vuotta ja pinta on vielä kuin uusi. Äidilläni on samanlainen paistinpannu ollu kovassa käytössä (lähes päivittäisessä) reilut pari vuotta ja nyt alkaa pinnoiteessa näkyä ensimmäiset kulumisen merkit. Joten kovanaamaa uskallan suosittella.

• Matador-pannu

Kestää jopa uunin kuumuuden, eikä naarmutu niin helposti kuin teflon. Pinnoitus on erikoismateriaalia, joka ei tartu pohjaan, mutta muuten on ominaisuuksiltaan aika lähellä valurautaista. Ei ole kokemusta pitkästä käytöstä, kun vuosi sitten vasta ostin ja harvemmin olen käyttänyt. On kyllä hyvin toiminut tämän ajan kun voi paistaa suuremmallakin lämmöllä eikä tarvi miettiä pohjaan palamisia tai pinnoituksen vioittumista. Suosittelen!

• heidia

Jamie oliver pannussa on elin ikuinen takuu jos pinta lähtee esim. kerrostumaan naarmut eivät ole ainakaan minua haitanneet ja siinä pannussa kun saa käyttää kaikkia mahdollisia myös metallisia työvälineitä!!!!! Ota yhteyttä liikkeeseen josta ostit pannun ja kysy kuin toimitaan niin minä tein ja sain uuden tilalle.

• **Valurauta**

Hackmann kovanaama jokapäiväisessä käytössä vuoden. Se on yksi parhaimmista "vähärasvaisista pannuista". Ei todellakaan ole ominaisuuksiltaan lähellä valurautaista. Kyljyksistä tulee sitkeitä ja muikuista löysiä. Mikä tahansa halpa teflon kelpaa kananmunapannuksi, kaikki muut ruoat niissä menee pilalle.

Ei kuulu teflonin paria vuotta kauempaa kestää. Kannattaa silti ottaa huomioon että valurautainen kestää läpi elämän, mutta tefloneilla jätät jälkeesi tolkuttoman jätekasan. Eivät nimittäin ole mitään kierrätystavaraa.

Miksi pitäisi paistaa vähärasvaisesti? Ei muutama gramma rasvaa pannulla ainakaan terveyttäsi tuhoa.

Itse sain pari vuotta sitten ensimmäisen valurautaisen pannuni ja olen todella tyytyväinen. Kaikki ruoat onnistuu yli odotusten, enkä aio enää tefloneita ostaa. :)

• ...

On liian kuuma paistolämpötila, teflonhan alkaa hilseilemään muistaakseni jo 250C tai jotain. On olemas jotain erikoiserikois materiaalia joka kestää kuumempaa, mut nämä maksavat paljon.

Suosittelen ihan halppis paistinpannua sit kun pinnoite rupeaa hilseilemään paljon ja ruoka tarttumaan niin pannu roskiin ja uus tilalle. Itselläni on Lidlistä ostettu tarjouksessa ollut pannu ja hyvin lähes päivittäistä käyttöä on kestänyt parivuot. Tais maksaa 8€ hintaansa nähden tosi laadukas.

• gourmandia

Etsi titaani pannu, vahvempi kun tefloni ja kalliimpi mutta kestää ;)

• Pannu hyväkö...

Nämä kevytmetalliset pannut ovat ainoastaan niin hyviä, kuin niiden paksuus ja pinnoite. Ohut alumiinipohjainen on huonoin. Hyvällä pinnoitteella päällystetty Alumiini, tai titaanipannu kestävät yleensä enemmän, mutta hyvästä saa maksaa.

Valurauta minulla...

• tefloniin

Valurauta pannusta tulee oma maku sapuskaan, sitä ei koskaan saa aikaan teflonilla.

Hyvin hoidettu valurauta ei juurikaan rasvaa tarvitse.

Valuraudasta irtoaa myös rautaa, ei tartte rautatabletteja ostella. Happamissa oloissa rautaa irtoaa enemmän.

Kaikista tefloneista irtoaa myrkkyjä.

• Anttilasta juuri

reilulla 40€ hinnalla (plussa etu) 80-70€ pannu/kasari.
      Kyseessä oli Titaaninen Scanpan, kestää uunin, tiskikoneet jne. Helppohoitoinen. Takuuta sillä taisi olla useita vuosia!

• jepjep-ihanaa

Hackmannin pannut on täyttä roskaa. Ostettiin kovanaama ja meni nopeasti ihan pilalle vaikka hoidettiin kösinpesulla.

Javier Olivierin pannut ovat ihan eri maailmasta ja pirun kestävät.

• kflsajf
        jepjep-ihanaa kirjoitti:

Hackmannin pannut on täyttä roskaa. Ostettiin kovanaama ja meni nopeasti ihan pilalle vaikka hoidettiin kösinpesulla.

Javier Olivierin pannut ovat ihan eri maailmasta ja pirun kestävät.

Meillä on Hackmannin Induktio pannu. Tosin käytössä tavallisella liedellä.

Jos kylmälle pannulle pistää tilkan öljyä, kananmunan ja lämmöt päälle = palaa kiinni
        Jos kylmälle pannulle pistää tilkan öljyä, lämmittää ja kananmuna perään = palaa kiinni
        Jos kylmälle pannulle pistää kananmunan ja lämmittää = palaa kiinni
        Jos kuumalle pannulle laittaa tilkan öljyä ja kananmunan = palaa kiinni
        Jos kuumalle pannulle laittaa kananmunan = palaa kiinni

Aina palaa kiinni. Pinnoitteessa ei mitään vikaa, kuin uusi. Muutenkin vähän käytetty (jostain syystä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4651
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2447
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1929
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1256
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      994
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe