>Minun vauveli syö aamulla kun herää puuron ja maitoa. Sitten aamupäivällä jo annan peruna-porkkanasosetta(Syö yhden sosepurkin kokonaan ja maitoa yhden ison tuttipullollisen) :) Maistuu hyvin (syö isoja määriä jo nyt) Sitten päivemmällä annan vielä vähän sosetta ja sen lisäksi vähän jälkkärisosetta(hedelmää tms) ja maitoa päälle.(tässä välissä syö vielä maitoa) Ja illalla vielä ennen nukkumaan menoa puuroa ja maitoa.
Neiti on vasta nyt 4kk ja syö aika paljon, vai onko tuo normaali määrä tuon ikäiselle vauvalle :)
Kiva jos kerrotte omia kokemusksianne, miten teijän vauvat syö :)
Paljon ja mitä 4kk oleva lapsenne syö päivässä?
20
6901
Vastaukset
- vauvani
sai 4-kuukautisena vain rintamaitoa, niinkuin sen ikäisen pitäisikin.
- supermama
entäpä jos ei rm:a ole saatavilla?
nälässäkö pitäisi vauvaa pitää? - Hem76
supermama kirjoitti:
entäpä jos ei rm:a ole saatavilla?
nälässäkö pitäisi vauvaa pitää?Meillä pikkuneiti syö aamulla pullon tuttelivellli sekoitusta, seuraavaksi lihasosetta ja maitoa, sitten hedelmäsose velli ja loput ruokailut tuttelia tai velliä suurimmaksi osaksi. Just aloteltu pikkuhiljaa soseille, niin en anna niitä kovin paljoa kerralla.
- mametsu
Hem76 kirjoitti:
Meillä pikkuneiti syö aamulla pullon tuttelivellli sekoitusta, seuraavaksi lihasosetta ja maitoa, sitten hedelmäsose velli ja loput ruokailut tuttelia tai velliä suurimmaksi osaksi. Just aloteltu pikkuhiljaa soseille, niin en anna niitä kovin paljoa kerralla.
laitatko siis vellin ja tuttelin samaan pulloon vai annatko erikseen? meillä tyttö viikon päästä 4kk ja ajattelin velliä alkaa kokeilemaan pikkuhiljaa...
miten kannattaisi toimia? tai miten itse aloittelit vellin/soseiden annon?
ja voi toki muutkin kertoa! - Hem76
mametsu kirjoitti:
laitatko siis vellin ja tuttelin samaan pulloon vai annatko erikseen? meillä tyttö viikon päästä 4kk ja ajattelin velliä alkaa kokeilemaan pikkuhiljaa...
miten kannattaisi toimia? tai miten itse aloittelit vellin/soseiden annon?
ja voi toki muutkin kertoa!Eli laitan tuttelin sekaan velliä, toki annan välillä myös palkkää tuttelia tai pelkkää velliä. Soseita oon antanut vähän kerrallaan, eli aloitin yhdellä lusikallisella ja siitä sit vähän kerrallaan lisätty, eli nyt menee yhdellä kertaa n. max. puoli purkillista sosetta. Toivottavasti sait jotain selvää sekavasta kirjoituksesta..
- just jooo
Vai että rintamaitoa vaa sai..no jos vauva syökin tuttelia, ni sillon kyl alotetaa jo 4kk ikäsenä soseet jos et sitä vielä tienny :D
Nytpähän tiiät ku viisaammat kerto tonki asian sulle.. - että...
just jooo kirjoitti:
Vai että rintamaitoa vaa sai..no jos vauva syökin tuttelia, ni sillon kyl alotetaa jo 4kk ikäsenä soseet jos et sitä vielä tienny :D
Nytpähän tiiät ku viisaammat kerto tonki asian sulle..vauva sai äidinmaitoa niinkuin sen ikäisen kuuluukin. Toisin sanoen ei soseita eikä varsinkaan mitään KORVIKETTA! Jos olisit mua viisaampi niin varmaan olisit viitsinyt opetella kirjoittamaan? ;) Ei se mua haittaa jos te luuserit ette halua/viitsi/osaa imettää vauvojanne. Tärkeintä on, että mun vauvani sai ja saa edelleenkin sitä parasta mahdollista ravintoa.
- Hem76
että... kirjoitti:
vauva sai äidinmaitoa niinkuin sen ikäisen kuuluukin. Toisin sanoen ei soseita eikä varsinkaan mitään KORVIKETTA! Jos olisit mua viisaampi niin varmaan olisit viitsinyt opetella kirjoittamaan? ;) Ei se mua haittaa jos te luuserit ette halua/viitsi/osaa imettää vauvojanne. Tärkeintä on, että mun vauvani sai ja saa edelleenkin sitä parasta mahdollista ravintoa.
Älytöntä teilata korviketta syöttävät äidit. Herranjestas sentään, tyhjästä tississtä on tosiaan aika vaikea saada vauvan masu täyteen, aika loogista minun mielestä. Tosin semmoista en kyl ymmärrä, et jos sitä maitoa tulee niin silti ei imetetä. Mutta ei nyt kannata yleistää, toisilla vaan ei tule maitoa ja piste!!
- hehehehe
että... kirjoitti:
vauva sai äidinmaitoa niinkuin sen ikäisen kuuluukin. Toisin sanoen ei soseita eikä varsinkaan mitään KORVIKETTA! Jos olisit mua viisaampi niin varmaan olisit viitsinyt opetella kirjoittamaan? ;) Ei se mua haittaa jos te luuserit ette halua/viitsi/osaa imettää vauvojanne. Tärkeintä on, että mun vauvani sai ja saa edelleenkin sitä parasta mahdollista ravintoa.
Taidat olla hieman jälkeenjäänyt:D no mut ei se mitään..teitä "tollasia" ihmisiä on vaa täs maailmas, eikä sille voi mtn... heheh.. :D
Luulen et aika moni on mun kaa sitä mieltä et on hyvä et on ees jotain korviketta, koska kaikki ei syystä tai toisesta pysty imettämään ja sä näytät pitävän sitä jotenki sairautena..oot naurettavin "äiti" mitä oon ikinä kuullu..
Sul on tainnu kusi nousta vähän liikaa päähän :D
SE ET JOTKUT EI IMETÄ, NI SE EI OLE SAIRAUS! IDIOOTTI MAMA!SÄÄLIN SUN LASTASI, KU SE SAI NOIN TYHMÄN ÄIDIN, KETÄ EI EDES TIEDÄ PERUSASIOITA!
- syödään
rintamaitoa ja tuttelia. Nukutaan yli 10h yöunet putkeen, ja kasvetaan kovaa vauhtia.
- ja hyvin menee
Meillä ei tuossa iässä syöty mitään muuta kuin maitoa tissistä ja onneksi niin :)
- Hem76
Niin.. kyllähän sitä tissiä ois antanut, jos ois tullut muutakin, kun kuumaa höyryä.. Kyllä esikoinenkin näkyy ihan järjissään olevan vaikkei rintamaitoa saanutkaan.
- voi huokaus...
Hem76 kirjoitti:
Niin.. kyllähän sitä tissiä ois antanut, jos ois tullut muutakin, kun kuumaa höyryä.. Kyllä esikoinenkin näkyy ihan järjissään olevan vaikkei rintamaitoa saanutkaan.
Meillä on 4kk iässä syöty vain äidinmaitoa. Mutta tulin vain ihmettelemään, että miten taas täällä joku imettänyt äiti kehtaa haukkua muita äitejä, jotka ovat joutuneet/halunneet käyttää korviketta. Onko järkenne valunut maidon mukana ulos?
Uskon, että lapsi kasvaa täysin terveeksi ja normaaliksi ilman äidinmaitoa, mutta miten käy lapsen, joka kasvaa ilman tervejärkistä äitiä? - edellisen kanssa
voi huokaus... kirjoitti:
Meillä on 4kk iässä syöty vain äidinmaitoa. Mutta tulin vain ihmettelemään, että miten taas täällä joku imettänyt äiti kehtaa haukkua muita äitejä, jotka ovat joutuneet/halunneet käyttää korviketta. Onko järkenne valunut maidon mukana ulos?
Uskon, että lapsi kasvaa täysin terveeksi ja normaaliksi ilman äidinmaitoa, mutta miten käy lapsen, joka kasvaa ilman tervejärkistä äitiä?Samaa mieltä edellisen kanssa...itselläni ei maitoa tullut melkee yhtää, ni pakkohan sitä korviketta on antaa :) et vauva jollakin elelee...ja olen myös neuvolasta kuullut, et jos antaa korviketta, ni voi jo alotella soseita 4kk iässä, joten siinä ei ole mitään väärää :)
- Syöpön mutsi
mut vararikkoon! Tämänpäiväiset ruoat: 400g porsaankyljyksiä kermakastikkeessa, lohkoperunat lohen mäti. Ruokajuomana rintamaitoa puolen litran tuoppi. Iltapalaksi alkusalaatti, pannullinen kuhafilettä Bernaisekastikkeella ja puoli litraa jäätelöä. Ja aamusta alkaa taas sama. Ei sen tarvi kun kerran pierasta niin taas on nälkä.
- on se niin ihanaa
On se niin ihanaa ku mun vauva ei ole ainut ketä syö paljon :D
- Syöpön mutsi
on se niin ihanaa kirjoitti:
On se niin ihanaa ku mun vauva ei ole ainut ketä syö paljon :D
siis 4kk vauvasta? Luulin et 40v.
- kyllä kyllä
Syöpön mutsi kirjoitti:
siis 4kk vauvasta? Luulin et 40v.
Olit ihan oikeassa 40 vuotiaasta vauvasta tässä on kysymys :)
Sun iso vauvaskin näyttää syövän paljon ku toi nimimerkki :D ihanaa ku on pullukoita maa täynnä ;) - Syöpön mutsi
kyllä kyllä kirjoitti:
Olit ihan oikeassa 40 vuotiaasta vauvasta tässä on kysymys :)
Sun iso vauvaskin näyttää syövän paljon ku toi nimimerkki :D ihanaa ku on pullukoita maa täynnä ;)ittensä ihan lypsylehmäks kun ei se oo vielä oppinu rintamaidosta eroon. Vähintään tuopillinen pitää olla joka ruualle.
- äiti kolmelle
Olen kolmen lapsen äiti, ensimmäinen syntyi vuonna 1991 eli on 15v. silloin suositus oli että kiinteitä ruokia annetaan jo 3 kk iässä, toinen syntyi 1994 suositus oli jo 4 kk ja nyt kun iltatähteni syntyi 5 kk sitten suositus on vasta 6 kk kiinteille. Kaksi ekaa sai kiinteitä suositusten mukaan nyt annan jo kiinteitä viimeiselle lapselle. Syö noin 6-8 lusikallista peruna-porkkanasosetta, muuten ruokin pelkällä rintamaidolla. Tosin aina pelko että maito loppuu ja saako riittävästi, sekä yöllä syö vielä noin kolme kertaa. Jokainen äiti syöttää ja juottaa (äidinmaitoa tai korviketta) lapsen parasta ajatellen. Lasta ei voi syöttää liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897219- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402552- 2082356
- 412342
- 1232236
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401799