Haluaa teetä

Miten juotte esim. vihreän teenne, vai juotteko ollenkaan? Tähän asti olen hauduttanut teeni ihan "perusmenetelmällä", mutta kannattaisiko yrittää huoneenlämpöiseen veteen? Tosin olen kuullut, että teestä irtoaa parhaimmat aineet n. 70 asteiseen veteen. Olen miettinyt myös tuota huoneenlämpöistä vettä ja lopuksi teenlehtien syömistä. Syön niitä nytkin joskus, hieman nauroivat Amsterdamissa, kun pyysin lehtineen päivineen. Ajattelivat varmaan, että hulluja nuo suomalaiset ;)

10

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asafoetida

      Varsinaisesta teestä (Camellia sinensis) ei oikein irtoa mitään huoneenlämmössä. Rooibos (punapensas), Hibiscus sekä monet yrtit ja hedelmät ovat sitten toinen juttu - niistä saa hyvää juotavaa jopa jääkaapissa.

      Vihreä tee on parasta 80° veteen haudutettuna.

    • rotissööri

      monet keittokirjat kehottavat ensin lämmittämään teekannun ja sitten kiehuvaa vettä päälle. Minusta silloin tee on maukkaimmillaan. Puolijäähtynyt teevesi ei liuota niin aromirikasta teetä kuin kiehuva. Minulla on myös kotona hiilillä toimiva samovaari, josta tulee tosi maukasta teetä.

    • teensyöjä

      kuumennan mukillisin vettä kattilassa, lisään lusikallisen vihreen teen lehtiä ja keitän muutaman minuutin, sit kaadan kuppiin ja lorautan tilkan kylmää vettä jos en jaksa oottaa että jäähtyy ja sit sekaan lusikallinen 100% kaakaojauhetta.. lehdet vedetään naamariin tottakai, koska niihin jää 65% teen terveellisistä aineista!

      • teensyöjä

        sekaan vielä inkkarisokeria yleensä


      • ...

        kaakaojauhetta?! :o Yhh...


      • teensyöjä
        ... kirjoitti:

        kaakaojauhetta?! :o Yhh...

        niin mäkin ajattelin ennen ku kokeilin.. hyvää tuli!


    • Vihreä tee

      Vihreää teetä kun valmistetaan, niin vettä ei tulisi lämmittää yli 70 asteen, koska silloin teestä häviää terveellisimmät antioksidantit (flavonoidit. Vihreä tee siis on terveellisempää kuin musta tee, mutta sitä pitäisi juoda vähintään mukillinen päivässä, että on hyödyksi terveydelle.

      Teetä vaan nauttimaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe