Haluaa teetä

Miten juotte esim. vihreän teenne, vai juotteko ollenkaan? Tähän asti olen hauduttanut teeni ihan "perusmenetelmällä", mutta kannattaisiko yrittää huoneenlämpöiseen veteen? Tosin olen kuullut, että teestä irtoaa parhaimmat aineet n. 70 asteiseen veteen. Olen miettinyt myös tuota huoneenlämpöistä vettä ja lopuksi teenlehtien syömistä. Syön niitä nytkin joskus, hieman nauroivat Amsterdamissa, kun pyysin lehtineen päivineen. Ajattelivat varmaan, että hulluja nuo suomalaiset ;)

10

1569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asafoetida

Varsinaisesta teestä (Camellia sinensis) ei oikein irtoa mitään huoneenlämmössä. Rooibos (punapensas), Hibiscus sekä monet yrtit ja hedelmät ovat sitten toinen juttu - niistä saa hyvää juotavaa jopa jääkaapissa.

Vihreä tee on parasta 80° veteen haudutettuna.

• rotissööri

monet keittokirjat kehottavat ensin lämmittämään teekannun ja sitten kiehuvaa vettä päälle. Minusta silloin tee on maukkaimmillaan. Puolijäähtynyt teevesi ei liuota niin aromirikasta teetä kuin kiehuva. Minulla on myös kotona hiilillä toimiva samovaari, josta tulee tosi maukasta teetä.

• teensyöjä

kuumennan mukillisin vettä kattilassa, lisään lusikallisen vihreen teen lehtiä ja keitän muutaman minuutin, sit kaadan kuppiin ja lorautan tilkan kylmää vettä jos en jaksa oottaa että jäähtyy ja sit sekaan lusikallinen 100% kaakaojauhetta.. lehdet vedetään naamariin tottakai, koska niihin jää 65% teen terveellisistä aineista!

• teensyöjä

sekaan vielä inkkarisokeria yleensä

• ...

kaakaojauhetta?! :o Yhh...

• teensyöjä
        ... kirjoitti:

kaakaojauhetta?! :o Yhh...

niin mäkin ajattelin ennen ku kokeilin.. hyvää tuli!

• Vihreä tee

Vihreää teetä kun valmistetaan, niin vettä ei tulisi lämmittää yli 70 asteen, koska silloin teestä häviää terveellisimmät antioksidantit (flavonoidit. Vihreä tee siis on terveellisempää kuin musta tee, mutta sitä pitäisi juoda vähintään mukillinen päivässä, että on hyödyksi terveydelle.

Teetä vaan nauttimaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      266
      4654
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2847
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      23
      2590
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1644
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1400
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95