yleensähän kai sienet suolataan niin, että ensin ryöpätään ja sitten suolataan ja purkkiin, mutta eräs tuttava kertoi, että hän laittaa sienet sellaisenaan suoraan suolaan ja sitten ennen valmistusta ryöppää ne ja valmistaa ruoaksi.
kuulostaa järkevältä sillä joka tapauksessa ne olisi liotettava ennen ruoaksi valmistamista ja tällä menetelmällähän saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla; ryöppäys sekä liotus tavallaan.
miten teillä muilla, onko kokemusta kumpi parempi ja vaikuttaako mitenkään makuun tms?
suolasienet
kangassieni
4
6262
Vastaukset
- pakkaseen
Minä säilön sienet pakkaseen.
Rouskut keitän kahdesti väljässä vedessä ja suolaan n. 2%:ksi. Jäähdyttyä pusseissa pakkaseen. Ei tarvii enää liotella, vaan valmista käytettäväksi. - epäkäytännöllistä
Itse en viitsisi suolata, jos ei ole kunnollista syytä. Pakastus on kätevä tapa eikä ole suolanpoisto-ongelmaa.
- vie
vähemmän tilaa pakasteessa.
- kokemusta on
Pakasteessa ryöpätyt sienet sitkistyvät. Parempi suolata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n322401Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj1002272Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk181309Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.491167Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o321130Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o23851- 51810
Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...
Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To11781- 53715
- 56704