Toimivatko perinteiset whs videonauhurit digiaikana? Vai onko pakko hommata tallentava digiboksi, jos haluaa nauhoittaa ohjelmia?
toimiiko whs videonauhuri digiaikana?
7
991
Vastaukset
Tarkoitatko VHS-nauhuria? Toki sellainen toimii. Boksissa on syytä olla kaksi scartia, joista toiseen nauhuri kytketään. Yhdellä boksilla ei voi katsoa toista ohjelmaa kuin nauhottaa. Useissa bokseissa on ajastin, jolla kanavanvaihdon voi hoitaa ajastinnauhoituksissa.
- arveltaja
Vielä jokin aika sitten minulla oli digiboksi, jossa oli yksi scart. Scart ja antennipiuha boksista videoon ja toiset scart ja antennipiuha videosta televisioon. Toimi ihan hyvin.
Elokuun alkuun asti tietenkin voi katsoa myös analogista lähetystä samalla, kun nauhoittaa digikanavaa (tai päinvastoin). Sen jälkeen ei, vaan tarvitaan kaksi boksia tai (tallentava) tuplavirittiminen. tuplavirittimistä ei taida saada edelleenkään kahdella ulostulolla. arveltaja kirjoitti:
Vielä jokin aika sitten minulla oli digiboksi, jossa oli yksi scart. Scart ja antennipiuha boksista videoon ja toiset scart ja antennipiuha videosta televisioon. Toimi ihan hyvin.
Elokuun alkuun asti tietenkin voi katsoa myös analogista lähetystä samalla, kun nauhoittaa digikanavaa (tai päinvastoin). Sen jälkeen ei, vaan tarvitaan kaksi boksia tai (tallentava) tuplavirittiminen. tuplavirittimistä ei taida saada edelleenkään kahdella ulostulolla.Tuossa on se ongelma, että useimmin ei saa RGB:tä televisioon, jolloin digi-TV:n kuva heikkenee. Lisäksi riippuen videonauhurista nauri täytyy ehkä olla päällä videokanavalla -> ei voi nauhittaa analogiohjelmaa kun katsoo digiä.
- videokanavalla?
okaro kirjoitti:
Tuossa on se ongelma, että useimmin ei saa RGB:tä televisioon, jolloin digi-TV:n kuva heikkenee. Lisäksi riippuen videonauhurista nauri täytyy ehkä olla päällä videokanavalla -> ei voi nauhittaa analogiohjelmaa kun katsoo digiä.
Miksi analogista äänitettäessä nauhurin pitäisi olla videokanavalla (tarkoittanet AV-kanavia)? Analoginauhoitus onnistuu elokuun alkuun asti ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Digiboksi (ainakin minun boksini) päästää analogisignaalin läpi.
videokanavalla? kirjoitti:
Miksi analogista äänitettäessä nauhurin pitäisi olla videokanavalla (tarkoittanet AV-kanavia)? Analoginauhoitus onnistuu elokuun alkuun asti ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Digiboksi (ainakin minun boksini) päästää analogisignaalin läpi.
Jos videonauhurissa on kunnollinen läpivienti ja jos sen saa päälle myös laitteen ollessa päällä, niin silloin ei tarvitse olla AV-kanavalla, mutta jos läpivientiä ei ole, ei kuvaa muuten saa digiboksista TV:lle.
- joskin..
eivät vain enää vastaanota lähetyksiä koska vhs-nauhureissa on analoginen viritin. Mutta digiboksiin scart-kaapeli videonauhurista ja videonauhuri av-kanavalle niin avot, ei muuta kuin nauhoittamaan. :)
Et siis tarvitse tallentavaa digiboksia tai tallentavaa dvd:tä (jota kylläkin suosittelen) saadaksesi tallennettua ohjelmia, vhs käy edelleenkin. - Stig
Itsellä on videonauhuri, jossa on "SAT-nappula".
Riittää että ajastaa boksin ja sen jälkeen
sammuttaa videon tuolla SAT-nappulalla
Video alkaa nauhoittamaan sitä kanavaa
jolle boksi aukeaa.
Joissakin videoissa tuo satelliittivastaanotto
laitetaan valikosta päälle.
ja sammutetaan video normaalisti.
Niissä on "ongelma" jos sen unohtaa päälle
nauhuri nauhoittaa aina kun laitetaan boksi päälle.
Tuosta "ongelmasta" pääsee, kun ei pidä nauhaa
videossa muulloin kun haluaa nauhoittaa.
VHS-nauhuri (tai Beta) pelaavat edelleen.
Ei ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594753
- 653848
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2183336- 1143081
- 482914
- 232578
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192226Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482040- 381913
- 1081882