"Kirjain kuolettaa mutta henki tekee

eläväksi"

On turhaa puhetta että kristityt olisivat poistaneet lepopäivän. He viettävät sitä sunnuntaina, kahdeksantena, ylösnousemuksen eli Herran päivänä. Takertuminen juutalaisten sapatinpäivään on takertumista Vanhan liiton kirjaimeen. Omituista kuitenkin on, etteivät tähän juutalaisuuden kirjaimeen takertujat kuitenkaan sitten noudata juutalaisuuden muita tapoja, esim. ympärileikkausta tai edes juutalaista juhlakalenteria.

Kaiken kaikkiaan oleellista on lepopäivän vietto ja sen pyhittäminen, ei se minä viikonpäivänä sitä vietetään. Takertuminen juutalaisten sapatinpäivään lepopäivänä on takertumista kirjaimeen ja osoittaa vain sen ettei takertuja ole ymmärtänyt evankelimin tai UT:n hengestä juuri mitään sillä "kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi".

21

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lutherin

      Aikana, että henki tekee eläväksi, mutta kirjain kuolettaa. He olivat niin kovasti hengen johdossa
      ,että he polttivat raamattunsa. Sen takia kun kirjain kuolettaa. Näinlö asia on?

      • juuri näkee

        kuinka kirjain kuolettaa. Heidät on ilmeiseti kuolettnut sana "kirjain kuolettaa...", mutta tuon "kirjain kuolettaa"-sanan henkeä he eivät ole tajunneet.


      • nappiin!
        juuri näkee kirjoitti:

        kuinka kirjain kuolettaa. Heidät on ilmeiseti kuolettnut sana "kirjain kuolettaa...", mutta tuon "kirjain kuolettaa"-sanan henkeä he eivät ole tajunneet.

        On asoita joita ei kaikille ole annettu ymmärrettäviksi, ja sen ymmärryksen jakaa Herra.


    • jälleen kerran

      1) "He viettävät sitä sunnuntaina, kahdeksantena"

      Aijai. sinulle tuli paha virhe:
      Mitään kahdeksatta päivää ei ole edes olemassa! Viikossa on VAIN seitsemän(7) päivää. Sunnuntai ei ole kristittyjen pyhäpäivä, vaan sapatti, seitsemäs(7) päivä.




      2) "Takertuminen juutalaisten sapatinpäivään on takertumista Vanhan liiton kirjaimeen"


      Sapattikäsky on edelleen voimassa. Ja se koskee myös meitä. Tämä on jo moneen kertaan osoitettu ja todistettu. Ja perusteltu nimenomaan, vain ja ainoastaan Raamatulla. Sen sijaan sunnuntaipäivän vietolle ei löydy ainuttakaan Raamatullista perustetta. Tämän on myöntänyt jopa katolinen kirkko. Se joka muuta väittää, ei joko tiedä mistä puhuu, tai valehtelee.




      "Omituista kuitenkin on, etteivät tähän juutalaisuuden kirjaimeen takertujat kuitenkaan sitten noudata juutalaisuuden muita tapoja, esim. ympärileikkausta tai edes juutalaista juhlakalenteria."



      Osoitit täydellisen tietämättömyytesi. Kysymys on kokonaan eri laeista. Ympärileikkaus, juhlapyhät yms. kuuluvat seremonialakeihin. Uhrilakeihin puolestaan kuuluvat synti- ja muita uhreja koskevat säädökset. Nämä kuuluvat vain israelilaisille.

      Sen sijaan 10 käskyä velvoittaa myös kristittyjä. HUOMAA TÄMÄ: Käskyjä on KYMMMENEN(10), EI yhdeksän(9)! Omituista on se, että 9käskyläiset rikkovat hyökkäävät juuri nimenomaan kolmatta käskyä vastaa. Vaikka onhan toisaalta joku teistä 9 käskyläisistä esittänyt niinkin naurettavaa väitettä että Jeesus olisi vienyt meidät täydelliseen laittomuuteen.



      "Kaiken kaikkiaan oleellista on lepopäivän vietto ja sen pyhittäminen, ei se minä viikonpäivänä sitä vietetään"


      Väärin jälleen. Raamatussa ei sanota että mikä tahansa päivä käy. Ei todellakaan. "Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja pyhitti sen". Sapatti, seitsemäs(7) päivä on ainoa viikonpäivä jonka Jumala on erityisella tavalla pyhittänyt.

      • vertauskuvallinen

        Kahdeksas on erittäin yleinen ja vertaukuvallinen luku.
        Kahdeksas kuvaa hyvinkin Kristuksessa alkavaa UUTTA AIKAA joka alkaa juuri ENSIMMÄISESTÄ/KAHDEKSANNESTA samalla kertaa.

        2.Mooseksen kirja:
        22:30 Samoin tee raavaittesi ja lampaittesi ensiksisyntyneelle. Seitsemän päivää se olkoon emänsä kanssa; kahdeksantena päivänä anna se minulle.

        3.Mooseksen kirja:
        9:1 Ja kahdeksantena päivänä Mooses kutsui Aaronin ja hänen poikansa ja Israelin vanhimmat
        12:3 Ja kahdeksantena päivänä ympärileikattakoon pojan esinahan liha.
        14:10 Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi virheetöntä karitsaa ja virheettömän, vuoden vanhan uuhikaritsan sekä kolme kymmenennestä lestyjä jauhoja, joihin on sekoitettu öljyä, ruokauhriksi, ja yhden loog-mitan öljyä.
        14:23 Ja hän vieköön ne papille puhdistustaan varten kahdeksantena päivänä, ilmestysmajan ovelle Herran eteen.
        15:14 Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tulkoon Herran eteen ilmestysmajan ovelle ja antakoon ne papille.
        15:29 Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tuokoon ne papille, ilmestysmajan ovelle.
        23:36 Seitsemänä päivänä tuokaa uhri Herralle. Kahdeksantena päivänä olkoon teillä pyhä kokous, ja tuokaa uhri Herralle; se on juhlakokous, älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
        25:22 Ja kun te kylvätte kahdeksantena vuotena, on teillä vielä vanhaa satoa syödä; siihen asti, kunnes yhdeksäntenä vuotena sen sato on saatu, on teillä vanhaa syödä.

        4.Mooseksen kirja:
        6:10 Ja kahdeksantena päivänä hän tuokoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa papille ilmestysmajan ovelle.
        7:54 Kahdeksantena päivänä Manassen jälkeläisten ruhtinas Gamliel, Pedasurin poika:
        29:35 Ja kahdeksantena päivänä olkoon teillä juhlakokous; älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako,

        1.Kuningasten kirja:
        6:1 Neljäntenäsadantena kahdeksantenakymmenentenä vuotena siitä, kun israelilaiset olivat lähteneet Egyptin maasta, neljäntenä vuotena siitä, kun Salomo oli tullut Israelin kuninkaaksi, alkoi hän siiv-kuussa, joka on toinen kuukausi, rakentaa temppeliä Herralle.
        8:66 Kahdeksantena päivänä hän päästi kansan menemään, ja he hyvästelivät kuninkaan. Sitten he menivät majoillensa iloiten ja hyvillä mielin kaikesta hyvästä, mitä Herra oli tehnyt palvelijallensa Daavidille ja kansallensa Israelille.
        15:1 Ja kuningas Jerobeamin, Nebatin pojan, kahdeksantenatoista hallitusvuotena tuli Abiam Juudan kuninkaaksi.
        16:29 Ahab, Omrin poika, tuli Israelin kuninkaaksi Aasan, Juudan kuninkaan, kolmantenakymmenentenä kahdeksantena hallitusvuotena; sitten Ahab, Omrin poika, hallitsi Israelia Samariassa kaksikymmentä kaksi vuotta.

        2.Kuningasten kirja:
        3:1 Jooram, Ahabin poika, tuli Israelin kuninkaaksi Samariassa Joosafatin, Juudan kuninkaan, kahdeksantenatoista hallitusvuotena, ja hän hallitsi kaksitoista vuotta.
        15:8 Asarjan, Juudan kuninkaan, kolmantenakymmenentenä kahdeksantena hallitusvuotena tuli Sakarja, Jerobeamin poika, Israelin kuninkaaksi, ja hän hallitsi Samariassa kuusi kuukautta.
        22:3 Kahdeksantenatoista hallitusvuotenaan kuningas Joosia lähetti kirjuri Saafanin, Asaljan pojan, Mesullamin pojanpojan, Herran temppeliin ja sanoi:
        23:23 Vasta kuningas Joosian kahdeksantenatoista hallitusvuotena vietettiin sellainen pääsiäinen Jerusalemissa Herran kunniaksi.
        24:12 Niin Joojakin, Juudan kuningas, antautui Baabelin kuninkaalle äitineen ja palvelijoineen, päällikköineen ja hoviherroineen. Ja Baabelin kuningas otti hänet vangiksi kahdeksantena hallitusvuotenaan.

        1.Aikakirja:
        27:11 Kahdeksas, kahdeksantena kuukautena, oli huusalainen Sibbekai, serahilaisia; ja hänen osastossaan oli kaksikymmentäneljä tuhatta.

        2.Aikakirja:
        7:9 Kahdeksantena päivänä heillä oli juhlakokous. Sillä alttarin vihkimistä he viettivät seitsemän päivää ja juhlaa seitsemän päivää.
        13:1 Kuningas Jerobeamin kahdeksantenatoista hallitusvuotena tuli Abia Juudan kuninkaaksi.
        29:17 He alkoivat pyhittämisen ensimmäisen kuun ensimmäisenä päivänä, ja kuukauden kahdeksantena päivänä he olivat ehtineet Herran eteiseen, ja he pyhittivät Herran temppeliä kahdeksan päivää; ensimmäisen kuun kuudentenatoista päivänä he lopettivat työnsä.
        34:3 Kahdeksantena hallitusvuotenaan, ollessansa vielä nuorukainen, hän alkoi etsiä isänsä Daavidin Jumalaa; ja kahdentenatoista vuotena hän alkoi puhdistaa Juudaa ja Jerusalemia uhrikukkuloista ja asera-karsikoista sekä veistetyistä ja valetuista jumalankuvista.
        34:8 Kahdeksantenatoista hallitusvuotenaan, puhdistaessaan maata ja temppeliä, hän lähetti Saafanin, Asaljan pojan, kaupungin päällikön Maasejan ja kansleri Jooahin, Jooahaan pojan, korjaamaan Herran, hänen Jumalansa, temppeliä.
        35:19 Joosian kahdeksantenatoista hallitusvuotena vietettiin tämä pääsiäinen.

        Nehemia:
        8:18 Ja Jumalan lain kirjaa luettiin joka päivä, ensimmäisestä päivästä viimeiseen saakka. Ja he viettivät juhlaa seitsemän päivää, ja kahdeksantena päivänä pidettiin juhlakokous säädetyllä tavalla.

        Jeremia:
        32:1 Sana, joka tuli Jeremialle Herralta Sidkian, Juudan kuninkaan, kymmenentenä vuotena, se on Nebukadressarin kahdeksantenatoista vuotena.
        52:29 Nebukadressarin kahdeksantenatoista hallitusvuotena kahdeksansataa kolmekymmentä kaksi henkeä Jerusalemista.

        Hesekiel:
        43:27 Niiden päivien kuluttua papit kahdeksantena päivänä ja aina edelleen uhratkoot alttarilla polttouhrejansa ja yhteysuhrejansa. Ja niin minä teihin mielistyn, sanoo Herra, Herra."

        Luukkaan evankeliumi:
        1:59 Ja kahdeksantena päivänä he tulivat ympärileikkaamaan lasta ja tahtoivat antaa hänelle hänen isänsä mukaan nimen Sakarias.

        Apostolien teot:
        7:8 Ja hän antoi hänelle ympärileikkauksen liiton; ja niin Aabrahamille syntyi Iisak, ja hän ympärileikkasi hänet kahdeksantena päivänä, ja Iisakille syntyi Jaakob, ja Jaakobille ne kaksitoista kantaisää.


      • ????????????
        vertauskuvallinen kirjoitti:

        Kahdeksas on erittäin yleinen ja vertaukuvallinen luku.
        Kahdeksas kuvaa hyvinkin Kristuksessa alkavaa UUTTA AIKAA joka alkaa juuri ENSIMMÄISESTÄ/KAHDEKSANNESTA samalla kertaa.

        2.Mooseksen kirja:
        22:30 Samoin tee raavaittesi ja lampaittesi ensiksisyntyneelle. Seitsemän päivää se olkoon emänsä kanssa; kahdeksantena päivänä anna se minulle.

        3.Mooseksen kirja:
        9:1 Ja kahdeksantena päivänä Mooses kutsui Aaronin ja hänen poikansa ja Israelin vanhimmat
        12:3 Ja kahdeksantena päivänä ympärileikattakoon pojan esinahan liha.
        14:10 Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi virheetöntä karitsaa ja virheettömän, vuoden vanhan uuhikaritsan sekä kolme kymmenennestä lestyjä jauhoja, joihin on sekoitettu öljyä, ruokauhriksi, ja yhden loog-mitan öljyä.
        14:23 Ja hän vieköön ne papille puhdistustaan varten kahdeksantena päivänä, ilmestysmajan ovelle Herran eteen.
        15:14 Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tulkoon Herran eteen ilmestysmajan ovelle ja antakoon ne papille.
        15:29 Ja kahdeksantena päivänä hän ottakoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa ja tuokoon ne papille, ilmestysmajan ovelle.
        23:36 Seitsemänä päivänä tuokaa uhri Herralle. Kahdeksantena päivänä olkoon teillä pyhä kokous, ja tuokaa uhri Herralle; se on juhlakokous, älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
        25:22 Ja kun te kylvätte kahdeksantena vuotena, on teillä vielä vanhaa satoa syödä; siihen asti, kunnes yhdeksäntenä vuotena sen sato on saatu, on teillä vanhaa syödä.

        4.Mooseksen kirja:
        6:10 Ja kahdeksantena päivänä hän tuokoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa papille ilmestysmajan ovelle.
        7:54 Kahdeksantena päivänä Manassen jälkeläisten ruhtinas Gamliel, Pedasurin poika:
        29:35 Ja kahdeksantena päivänä olkoon teillä juhlakokous; älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako,

        1.Kuningasten kirja:
        6:1 Neljäntenäsadantena kahdeksantenakymmenentenä vuotena siitä, kun israelilaiset olivat lähteneet Egyptin maasta, neljäntenä vuotena siitä, kun Salomo oli tullut Israelin kuninkaaksi, alkoi hän siiv-kuussa, joka on toinen kuukausi, rakentaa temppeliä Herralle.
        8:66 Kahdeksantena päivänä hän päästi kansan menemään, ja he hyvästelivät kuninkaan. Sitten he menivät majoillensa iloiten ja hyvillä mielin kaikesta hyvästä, mitä Herra oli tehnyt palvelijallensa Daavidille ja kansallensa Israelille.
        15:1 Ja kuningas Jerobeamin, Nebatin pojan, kahdeksantenatoista hallitusvuotena tuli Abiam Juudan kuninkaaksi.
        16:29 Ahab, Omrin poika, tuli Israelin kuninkaaksi Aasan, Juudan kuninkaan, kolmantenakymmenentenä kahdeksantena hallitusvuotena; sitten Ahab, Omrin poika, hallitsi Israelia Samariassa kaksikymmentä kaksi vuotta.

        2.Kuningasten kirja:
        3:1 Jooram, Ahabin poika, tuli Israelin kuninkaaksi Samariassa Joosafatin, Juudan kuninkaan, kahdeksantenatoista hallitusvuotena, ja hän hallitsi kaksitoista vuotta.
        15:8 Asarjan, Juudan kuninkaan, kolmantenakymmenentenä kahdeksantena hallitusvuotena tuli Sakarja, Jerobeamin poika, Israelin kuninkaaksi, ja hän hallitsi Samariassa kuusi kuukautta.
        22:3 Kahdeksantenatoista hallitusvuotenaan kuningas Joosia lähetti kirjuri Saafanin, Asaljan pojan, Mesullamin pojanpojan, Herran temppeliin ja sanoi:
        23:23 Vasta kuningas Joosian kahdeksantenatoista hallitusvuotena vietettiin sellainen pääsiäinen Jerusalemissa Herran kunniaksi.
        24:12 Niin Joojakin, Juudan kuningas, antautui Baabelin kuninkaalle äitineen ja palvelijoineen, päällikköineen ja hoviherroineen. Ja Baabelin kuningas otti hänet vangiksi kahdeksantena hallitusvuotenaan.

        1.Aikakirja:
        27:11 Kahdeksas, kahdeksantena kuukautena, oli huusalainen Sibbekai, serahilaisia; ja hänen osastossaan oli kaksikymmentäneljä tuhatta.

        2.Aikakirja:
        7:9 Kahdeksantena päivänä heillä oli juhlakokous. Sillä alttarin vihkimistä he viettivät seitsemän päivää ja juhlaa seitsemän päivää.
        13:1 Kuningas Jerobeamin kahdeksantenatoista hallitusvuotena tuli Abia Juudan kuninkaaksi.
        29:17 He alkoivat pyhittämisen ensimmäisen kuun ensimmäisenä päivänä, ja kuukauden kahdeksantena päivänä he olivat ehtineet Herran eteiseen, ja he pyhittivät Herran temppeliä kahdeksan päivää; ensimmäisen kuun kuudentenatoista päivänä he lopettivat työnsä.
        34:3 Kahdeksantena hallitusvuotenaan, ollessansa vielä nuorukainen, hän alkoi etsiä isänsä Daavidin Jumalaa; ja kahdentenatoista vuotena hän alkoi puhdistaa Juudaa ja Jerusalemia uhrikukkuloista ja asera-karsikoista sekä veistetyistä ja valetuista jumalankuvista.
        34:8 Kahdeksantenatoista hallitusvuotenaan, puhdistaessaan maata ja temppeliä, hän lähetti Saafanin, Asaljan pojan, kaupungin päällikön Maasejan ja kansleri Jooahin, Jooahaan pojan, korjaamaan Herran, hänen Jumalansa, temppeliä.
        35:19 Joosian kahdeksantenatoista hallitusvuotena vietettiin tämä pääsiäinen.

        Nehemia:
        8:18 Ja Jumalan lain kirjaa luettiin joka päivä, ensimmäisestä päivästä viimeiseen saakka. Ja he viettivät juhlaa seitsemän päivää, ja kahdeksantena päivänä pidettiin juhlakokous säädetyllä tavalla.

        Jeremia:
        32:1 Sana, joka tuli Jeremialle Herralta Sidkian, Juudan kuninkaan, kymmenentenä vuotena, se on Nebukadressarin kahdeksantenatoista vuotena.
        52:29 Nebukadressarin kahdeksantenatoista hallitusvuotena kahdeksansataa kolmekymmentä kaksi henkeä Jerusalemista.

        Hesekiel:
        43:27 Niiden päivien kuluttua papit kahdeksantena päivänä ja aina edelleen uhratkoot alttarilla polttouhrejansa ja yhteysuhrejansa. Ja niin minä teihin mielistyn, sanoo Herra, Herra."

        Luukkaan evankeliumi:
        1:59 Ja kahdeksantena päivänä he tulivat ympärileikkaamaan lasta ja tahtoivat antaa hänelle hänen isänsä mukaan nimen Sakarias.

        Apostolien teot:
        7:8 Ja hän antoi hänelle ympärileikkauksen liiton; ja niin Aabrahamille syntyi Iisak, ja hän ympärileikkasi hänet kahdeksantena päivänä, ja Iisakille syntyi Jaakob, ja Jaakobille ne kaksitoista kantaisää.

        Viikossa on vain seitsemän päivää.


      • mitä mieltä
        ???????????? kirjoitti:

        Viikossa on vain seitsemän päivää.

        Pidätkö sitä liian vähänä vai paljona?


    • mitäpäs suotta

      ei väliä?

      • Ei sitä moni tiedä

        Olet hiukan jäävi puhumaan kristinuskon asioista, Taavi!
        Sunnuntai liittyy kolminaisuuden tunnustamiseenkin.
        Sunnuntai kiistämällä kiistetään osaa kolminaisuudesta.
        Kristus nousi kuolleista juuri viikon ensimmäisenä päivänä.
        Hän on Tulevan Sapatin Herra ja tuo tuleva alkoi Kristuksen ylösnousemisellä kuolleista.Hebrealaiskirje:
        4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        Me pidämme tuota tulevaa lepoa oikeana Sapatinlepona ja tätä elämää me kuvaamme työpäiväksi.
        Mutta nämä ovatkin meidän kristittyjen sisäpiiriasioita.


      • +++++++++
        Ei sitä moni tiedä kirjoitti:

        Olet hiukan jäävi puhumaan kristinuskon asioista, Taavi!
        Sunnuntai liittyy kolminaisuuden tunnustamiseenkin.
        Sunnuntai kiistämällä kiistetään osaa kolminaisuudesta.
        Kristus nousi kuolleista juuri viikon ensimmäisenä päivänä.
        Hän on Tulevan Sapatin Herra ja tuo tuleva alkoi Kristuksen ylösnousemisellä kuolleista.Hebrealaiskirje:
        4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        Me pidämme tuota tulevaa lepoa oikeana Sapatinlepona ja tätä elämää me kuvaamme työpäiväksi.
        Mutta nämä ovatkin meidän kristittyjen sisäpiiriasioita.

        "Sunnuntai liittyy kolminaisuuden tunnustamiseenkin."

        Sunnuntai liittyy pakanuuteen. Se on ilmeisesti alunperin mithralaisten jumalan päivä. Myöhemmin sunnuntai on otettu kristinuskon käyttöön Rooman keisarin käskystä, jonka päätöksen Rooman kirkko sinetöi. Sunnuntaipäivänvietto on siis ollut alun alkaenkin pakanallista alkuperää, ja ihmiskäskyjen seuraamista. Mitään jumalallista, kristillistä tai raamatullista ei sunnuntaipäivän vietossa ole. Sunnutaipäivän vietolla ei ole ainuttakaan raamatullista perustetta. Tämän myöntää jopa katolinen kirkko.


      • vataatko
        +++++++++ kirjoitti:

        "Sunnuntai liittyy kolminaisuuden tunnustamiseenkin."

        Sunnuntai liittyy pakanuuteen. Se on ilmeisesti alunperin mithralaisten jumalan päivä. Myöhemmin sunnuntai on otettu kristinuskon käyttöön Rooman keisarin käskystä, jonka päätöksen Rooman kirkko sinetöi. Sunnuntaipäivänvietto on siis ollut alun alkaenkin pakanallista alkuperää, ja ihmiskäskyjen seuraamista. Mitään jumalallista, kristillistä tai raamatullista ei sunnuntaipäivän vietossa ole. Sunnutaipäivän vietolla ei ole ainuttakaan raamatullista perustetta. Tämän myöntää jopa katolinen kirkko.

        kirjoitettu on.


    • Raamatusta ei tukea sunnuntaille ainuttakaan sanaa.
      Ihmiskäsky.
      Keisari KOnstantinus Suuri v. 531 jkr antoi sunnuntailain kun halusi yhdistää valtakunnassaan kristittyjen lepopäivän ,ja pakanallisen auringon jumalan juhla. "sunnday"
      Oma osuutensa silloisella kirkolla asiassa.

      Sapattia on vitetty jo 2000 vuotta ennen kuin oli ensimmäistäkään juutalaista maan päällä.
      1 Moos 2:2-3.
      Vietetään uudessa maassakin. Jes 66:22-23.

      Uudessa liitossa on laki ihmissydämissä kivitalujen sijaan, Hebr 8:10! ja lepopäivä lain yksi käsky. Lujuk 16:17, Jaak 2:10-12.

      Juutalaisuudella ei ole asiassa mitään tekemistä.

      Lepopäivä on omantunnon kysymys rakkaudessa.
      Ei riidan asia.

      Herran itsensä asettama päivä on monille kuitenkin mieluisampi, eikä maailmanhistoriassa ole ollut aikaa etteikö olisi vietetty sapattia.

      Fariseusten käskyillä ei asiassa ole tekemistä.
      Jeesus opetti heille oikata sapatin viettoa Sapatin Herran valtuuksin.

      Siunausta
      jari laurila

      • jarlas

        Raamatussa ei anneta tukea adventismille yhtäkään sanaa.
        Turhuutta.
        Ihmisten hyppyyttämistä
        Itsekkyyttä.
        Koppavuutta.
        Vainajan palvontaa ja muita lipsauksia.


      • ei-adventistien

        ja adventistien välillä.
        Kumpikin puoli näyttää jääneen asemiinsa, josta silloin tällöin ammutaan toiselle puolelle jokunen "kranaatti" mutta mitään kummempaa ei oikeastaan tapahdu eli kumpikin puoli pitäytyy vanhoihin argumentteihinsä sapattikysymyksessä kykenemättä tuomaan esille mitään oleellisesti uutta kantansa tueksi.

        Tietysti rintaman molemmin puolin on joitakin "sotahulluja, usein rintamalle vastatulleita vaahtosuita", jotka yrittävät tehdä mielettömiä hyökkäyksiä vastapuolen asemiin mutta me "upseerit ja herrasmiehet" osaamme kai vähän kunnioittaa toisiamme vaikka olemmekin rintaman vastakkaisilla puolilla, niin ettemme menetä malttiaamme syyllistymällä kehenkään henkilöön kohdistuviin ylilyönteihin. - Ainakin toivottavasti. Sinä Jarlau olet ainakin tähän asti osoittanut olevasi "upseeri ja herrasmies".


      • ei-adventistien kirjoitti:

        ja adventistien välillä.
        Kumpikin puoli näyttää jääneen asemiinsa, josta silloin tällöin ammutaan toiselle puolelle jokunen "kranaatti" mutta mitään kummempaa ei oikeastaan tapahdu eli kumpikin puoli pitäytyy vanhoihin argumentteihinsä sapattikysymyksessä kykenemättä tuomaan esille mitään oleellisesti uutta kantansa tueksi.

        Tietysti rintaman molemmin puolin on joitakin "sotahulluja, usein rintamalle vastatulleita vaahtosuita", jotka yrittävät tehdä mielettömiä hyökkäyksiä vastapuolen asemiin mutta me "upseerit ja herrasmiehet" osaamme kai vähän kunnioittaa toisiamme vaikka olemmekin rintaman vastakkaisilla puolilla, niin ettemme menetä malttiaamme syyllistymällä kehenkään henkilöön kohdistuviin ylilyönteihin. - Ainakin toivottavasti. Sinä Jarlau olet ainakin tähän asti osoittanut olevasi "upseeri ja herrasmies".

        Kiitos.

        Ei adventietien kanta muutu miksikään sapattiasiassa koskaan.
        Sen sanon, ettei kannata sitä yrittääkään.

        Kannttaaa vaan kysellä että miksi? jos joku asia kiinnostaa.

        Kaikki hyvin,ja kiitos ystävällisestä kirjeestäsi.

        Kaikkea hyvää ja siunausta
        jari laurila


      • nurja puolikoP
        jarlau kirjoitti:

        Kiitos.

        Ei adventietien kanta muutu miksikään sapattiasiassa koskaan.
        Sen sanon, ettei kannata sitä yrittääkään.

        Kannttaaa vaan kysellä että miksi? jos joku asia kiinnostaa.

        Kaikki hyvin,ja kiitos ystävällisestä kirjeestäsi.

        Kaikkea hyvää ja siunausta
        jari laurila

        Jarlaun asennevamma suhteessa totuuden vastaanottamiseen on hänelle itselleen puute.
        Ei se meita haittaa.
        Vain totuuden ymmärtämisen kautta voi avautua muita ulottuvuuksia kokonaisuuden hahmottamisessa.
        Sapattiasiakin on eräs osa tuossa kehityksessä.
        Vähänen hapatus ........! Paha juttu!


      • sana on totuus.
        nurja puolikoP kirjoitti:

        Jarlaun asennevamma suhteessa totuuden vastaanottamiseen on hänelle itselleen puute.
        Ei se meita haittaa.
        Vain totuuden ymmärtämisen kautta voi avautua muita ulottuvuuksia kokonaisuuden hahmottamisessa.
        Sapattiasiakin on eräs osa tuossa kehityksessä.
        Vähänen hapatus ........! Paha juttu!

        Laki on ohje kristitylle.
        Herättää synnintunnon.
        Ilman lakia ei olisi rikkomustakaan.
        Jumala tuo kaikki ihmiset tuomiolle, myös uskovat.
        Tuomiolla ei olisi mitään perustetta, ellei olisi olemassa Jumalan lakia.
        1 Kor 13:8-10. Room 3:20. Room 4:15. 2 Kor 5:10.

        Totuus Jumalan tahto, kertoo rajat koska ollaan Jumalan valtakunnan puolella, ja koska vihollisen puolella.

        Siinäpä se. Siksi ajasta ei katoa Jumalan laki, ei yksikään kirjain eikä ainoakaan piirto, koska emme ole täydellisiä.

        Siksi lainatakseni yhtä kirjoittajaa, tästä sotimisesta, on hyvä tarkistaa kummalla puolen rajaa on. Joko Jumalan tahdon puolella vai sitten Jumalan sanassaan ilmoittamalla puolen, missä sielunvihollinen on ja mistä tekee tiliä kerran.

        nurja puoli on vihollisuus Jumalaa vastaan ja Hänen tahtoaan vastaan.


      • Virsilaulaja
        sana on totuus. kirjoitti:

        Laki on ohje kristitylle.
        Herättää synnintunnon.
        Ilman lakia ei olisi rikkomustakaan.
        Jumala tuo kaikki ihmiset tuomiolle, myös uskovat.
        Tuomiolla ei olisi mitään perustetta, ellei olisi olemassa Jumalan lakia.
        1 Kor 13:8-10. Room 3:20. Room 4:15. 2 Kor 5:10.

        Totuus Jumalan tahto, kertoo rajat koska ollaan Jumalan valtakunnan puolella, ja koska vihollisen puolella.

        Siinäpä se. Siksi ajasta ei katoa Jumalan laki, ei yksikään kirjain eikä ainoakaan piirto, koska emme ole täydellisiä.

        Siksi lainatakseni yhtä kirjoittajaa, tästä sotimisesta, on hyvä tarkistaa kummalla puolen rajaa on. Joko Jumalan tahdon puolella vai sitten Jumalan sanassaan ilmoittamalla puolen, missä sielunvihollinen on ja mistä tekee tiliä kerran.

        nurja puoli on vihollisuus Jumalaa vastaan ja Hänen tahtoaan vastaan.

        Laki on adventistille kuten hän itse on sen ottanutkin.
        Älä tule kristittyjen puolesta puhumaan.
        Te tuotte asiat Raamatun sanan vastaisesti julki.
        Miksi te ette anna asioiden olla niinkuin ne ovat hyväksytyssä Raamatussamme.
        Advenntikirkon oppi sanoo juuri päinvastoin laista.
        Huomaatko eron?

        Adventisti sanoo; ilman lakia olisi kristuskin kuollut turhaan.

        Uusi Testamentti sanoo näin;Galatalaiskirje:
        2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.


    • Kuten adventismi

      Joten suhtautukaa tuohon niinkuin roomalaiset--yhteiskuntarauhan vuoksi kannattaa olla väleissä; mutta jos niskuroivat liikaa on parempi uhrata yksi lahko kuin koko kansa?

      • on ja pysyy!

        Sapatti on luojan antama päivä ihmiselle. Sana sen todistaa.Lue ja ymmärä Pyhän-Hengen johdolla.Anttikristus haluaa vääntää luojan työt ja luopio kristityt seuraavat. Mutta heilläkin on toivoa, Jeesus Kristus kuoli heidänkin edestä!Maran ata.


      • Juutalaisuus, jota myös Mooseksenuskolaisuudeksi joskus kutsutaan, ei kylläkään ole lahko siinä mielessä mitä lahko-sanalla yleensä ymmärretään. Juutalaisuus on yksi maailmanuskontoihin luokiteltavissa olevista uskonnoista aivan siinä missä kristinuskokin, islam, hindulaisuus tai vaikkapa jainalaisuus, vain muutamia mainitakseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe