Lämpöä ja väsymystä

onko päässä vikaa vai missä?

Mulla on vuosia ollut taipumus sairastua vähintään kerran kuussa flunssaan, olen tästä aina lääkärillä tai terveydenhoitajalla käydessäni.Viime keväänä sain kaupngilta vakituisen toimen ja pääsin sitten kesän lopulla työterveystarkastukseen ja sitä kautta työterveyslääkärille. Tämä läkäri ryhtyi tutkimaan aisiaa. Tällöin lopetin myös röökin polton, joka tosiaan ollut järkevää, mutta ei oikeastaan ole auttanut asiaan..

Nyt n. kk sitten huomasin olevani tosi väsynyt koko ajan ja kun mittasin lämpöä oli sitä alle 37.5, nyt tätä samaa väsymystä ja lämpöilyä on jatkunut viidettä viikkoa. Välillä olo on hieman jakseliaampi, mutta suurimman osan aikaa nukun tai muuten vain lepäilen sängyssä..

Menin silloin kk sitten tietysti terveydenhoitajalle ja kolmen päivän kuluttua lääkärille: lääkäri oli todella epäileväinen ja välillä jopa törkeäkin minua kohtaan, oli sitä mieltä, ettei "tällainen lämpöily oikein ole mitään" ja "liikunta ja ruokavalio kuntoon" -periaatteella. Hyviä pointteja joo, mutta käytännössä olen niin voimaton tälläkin hetkellä, etten jaksa pysty kuvittelemaankaan, että lähtisin urheilemaan, kävelyä lukuunottamatta, joka sekin tuntuu välillä olevan tosi raskasta. Flunssan oireita mulla on vähän ollut jatkuvasti, mutta ei mitään erityistä. Lämpöä oli aluksi vain päivisin aina 37.2-37.4 välillä, nykyään sitä on myös heti aamuisin ja iltaisinkin..Olo on kuin olisi "lääkkeissä" koko ajan. Lihakset tosi voimattoman tuntuisia ja ei jaksaisi tosiaan kuin levätä tai nukkua..

Lääkäri laittoin sitten minut kokeisiin, olen nyt käynyt kaikki mahdolliset labrakokeet, keuhko ja poskiontelokuvissa, ylävatsa-ultrassa ja mistään ei löydy mitään. Lääkäri tietysti kyseli masennuksesta , mutta olen ollut aikoinaan masentunut ja en jaksa löytää mitään syytä miksi olisin masentunut. Tämä lääkärini on selvästi ollut koko ajan sitä mieltä, että käyn valittamassa hänelle turhasta ja ettei minua mikään vaivaa, mutta sain kuitenkin nyt lähetteen sisätauteihin..

Olisiko ketään kellä on ollut samantapaisia juttuja tai tietäisi jotain. Alan olla hiljalleen tosi masentunut siitä, etten voi käydä töissä (siis olen 4 vkon aikana käynyt 2pvää töissä) ja siitä ettei mitään löydy..

vastatkaa,kertokaan,kommentoikaa, pliis.

31

36801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eukko81

      Joo, mulla alkoi samanlaiset oireet reilu vuosi sitten. Verikokeita otettiin vaikka kuinka, neurolla kävin, magneettikuvat ja selkäydinpunktiokin tehtiin. Ei löytynyt muka mitään. Sitten työterveydessä alettiin keväällä seurata kilpirauhasarvoja ja loppujen lopuksi sain koelääkityksen pari kk sitten arvoilla TSH 3,7 ja T4V 11. Vieläkin väsyttää, mutta lämpöily on loppunut. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta nyt mennään ainakin näin. Tsemppiä, pyydä tutkimaan kilpirauhasarvot ja muutkin perusverikokeet. Kilpirauhasarvoista vielä sen verran, että TSH on yleensä terveillä n.1-2 ja T4V lähempänä 20.

      • päässä vikaa vai missä?

        TSH oli ollut 1.52 siitä toisesta arvosta en oikein edes tiedä, lääkärini on tosiaan ollut koko ajan sitä mieltä, ettei minussa mitään vikaa ole. Hän ei ole missään vaiheessa edes selittänyt minulle noiden kaikkien kokeiden tarkoituksia, en siis ollenkaan tarkalleen tiedä mitä on otettu ja mitä tulokset tarkoittavat muuta kuin että ne ovat normaalit.

        eilen lääkärillä käydessäni mulle tuli niin paha mieli siitä, että tuntui että täytyy todistella oloani, että rupesin itkemään. Sen jälkeen hän suostui laittamaan sen lähetteen sinne sisätauteihin. Tosi rasittavaa ja raskasta, kun lääkäri on tuollainen paska, joka ei tee mitään eikä varsinkaan ymmärrä..


      • eukko81
        päässä vikaa vai missä? kirjoitti:

        TSH oli ollut 1.52 siitä toisesta arvosta en oikein edes tiedä, lääkärini on tosiaan ollut koko ajan sitä mieltä, ettei minussa mitään vikaa ole. Hän ei ole missään vaiheessa edes selittänyt minulle noiden kaikkien kokeiden tarkoituksia, en siis ollenkaan tarkalleen tiedä mitä on otettu ja mitä tulokset tarkoittavat muuta kuin että ne ovat normaalit.

        eilen lääkärillä käydessäni mulle tuli niin paha mieli siitä, että tuntui että täytyy todistella oloani, että rupesin itkemään. Sen jälkeen hän suostui laittamaan sen lähetteen sinne sisätauteihin. Tosi rasittavaa ja raskasta, kun lääkäri on tuollainen paska, joka ei tee mitään eikä varsinkaan ymmärrä..

        Ehkä kannattaa vielä kysyä se T4V arvokin. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Hyvä että pääset sinne sis. tautien lääkärille, hän varmaan osaa vielä tarkemmin arvioida sun tilannetta. Jos verikokeet on muuten ok, niin en usko että kyse on mistään ns. vakavasta taudista. Joskus esim. pitkittynyt virusflunssa voi aiheuttaa kyseisiä oireita...


      • seurannassa oleva

        Nuo kilpirauhas arvot on normaalit kun S-TSH on 0.5-5.0 ja tuo S-T4-V 10.0-20.0.
        Ite olen seurannassa ollut jo usean vuoden kun arvot kiikkuu väleillä TSH: 0.1-0.3 ja T4-V: 16-23.


    • toimintaaa

      Noi lämpövaihtelut ei ooo oikeesti mitään. Mulla on aamusin 35,1 ja iltaisin helposti 37,8.

      Oletko ihan oikeesti yrittänyt sitä liikunta juttua. On näet niin että liika vähä liikunta haittaa perusaineenvaihduntaa ja siksi olosi tuntuu sairaalloiselta. Samasta syystä olisi syytä harjoitta ns. hengitysharjoituksia, eli syvään hengitystä. Kysyppä siltä työterveyshoitajalta tuntisiko jonkun fysioterapeutin joka ohjais sua näissä asioissa.

      Jos parannusta löytyy ennen pillereitä, tautikin on helpommin hallittavissa.

      • Sama setti

        Minulla on ollut täysin samat oireet. Ei todellakaan ole kiinni urheilun vähyydestä , koska käyn/kävin neljä kertaa viikossa reeneissä ja pelit päälle. Urheilulla tai ruokailutottumuksilla ei ainakaan ollut minuun vaikutusta, silti tulin kipeäksi ja on jatkunut viitisen viikkoa. Olen jälleen alkanut käymään reeneissä, vaikka ne väsyttävät aika tavalla. En sitten tiedä onko kovinkaan fiksua, mutta kotona ei jaksa olla lihoamassa.


      • pahasta
        Sama setti kirjoitti:

        Minulla on ollut täysin samat oireet. Ei todellakaan ole kiinni urheilun vähyydestä , koska käyn/kävin neljä kertaa viikossa reeneissä ja pelit päälle. Urheilulla tai ruokailutottumuksilla ei ainakaan ollut minuun vaikutusta, silti tulin kipeäksi ja on jatkunut viitisen viikkoa. Olen jälleen alkanut käymään reeneissä, vaikka ne väsyttävät aika tavalla. En sitten tiedä onko kovinkaan fiksua, mutta kotona ei jaksa olla lihoamassa.

        No jos toi on totta niin saattaahan olla niin että rehkitkin liikaa.


      • "kuume"
        pahasta kirjoitti:

        No jos toi on totta niin saattaahan olla niin että rehkitkin liikaa.

        Ihan omasta kokemuksesta. Olin pari kk sitten polvileikkauksessa. sain kuumeen, väsymyksen, janon tunteen :D sen jälkeen ja mut lähetettiin sairaalaan, koska epäiltiin tulehdusta tai jotakin muuta vastaavaa. mitään syytä ei koskaan löydetty oireisiin vaikka kaikki verikokeet, magneettikuvat, ekg ym otettiin sen viikon ajan sairaalassa. Kuume kuintekin jatkui kun pääsin kotiin. se oli koko ajan 37.8- 38.0'c. olin itse huolissani kuumeesta ja ajattelin ettei kaikki voi olla hyvin, koska oloni ei ollut terve. luulin että mulla olisi joku sairaus/tulehdus. mutta itseasiassa ne oireet eivät johtuneet mistään sellaisesta, vaan minulle todettiin postraumaattinen stressi. stressi, joka aiheuttaa "kuumetta". en uskonut millään vanhempiani että olisi joku stressi! olin väärässä. nyt on helppo jälkeenpäin ajatella, koska en itse tiedostanut sitä. jos tuntuu että on kuumetta niin älkää nyt ihmeessä koko ajan mitatko sitä! ei 38 välttämättä ole kuumetta, jos tulee treeneistä ja mittaa lämmön se saattaa olla parhaimmillaan 39.! ja taas talvella ulkona kylmässä lämpö saattaa olla 35. joten en sinuna olisi huolissaan kuumeesta.


      • strssi
        "kuume" kirjoitti:

        Ihan omasta kokemuksesta. Olin pari kk sitten polvileikkauksessa. sain kuumeen, väsymyksen, janon tunteen :D sen jälkeen ja mut lähetettiin sairaalaan, koska epäiltiin tulehdusta tai jotakin muuta vastaavaa. mitään syytä ei koskaan löydetty oireisiin vaikka kaikki verikokeet, magneettikuvat, ekg ym otettiin sen viikon ajan sairaalassa. Kuume kuintekin jatkui kun pääsin kotiin. se oli koko ajan 37.8- 38.0'c. olin itse huolissani kuumeesta ja ajattelin ettei kaikki voi olla hyvin, koska oloni ei ollut terve. luulin että mulla olisi joku sairaus/tulehdus. mutta itseasiassa ne oireet eivät johtuneet mistään sellaisesta, vaan minulle todettiin postraumaattinen stressi. stressi, joka aiheuttaa "kuumetta". en uskonut millään vanhempiani että olisi joku stressi! olin väärässä. nyt on helppo jälkeenpäin ajatella, koska en itse tiedostanut sitä. jos tuntuu että on kuumetta niin älkää nyt ihmeessä koko ajan mitatko sitä! ei 38 välttämättä ole kuumetta, jos tulee treeneistä ja mittaa lämmön se saattaa olla parhaimmillaan 39.! ja taas talvella ulkona kylmässä lämpö saattaa olla 35. joten en sinuna olisi huolissaan kuumeesta.

        ^ siinä puhutaan totta. stressi aiheuttaa kuumeen ym muut oireet. ihan oikeasti. olen kokenut saman kuin edellinen kirjoittaja. luulin että olen sairas, kun kuumetta on koko ajan eikä olo ole yhtään terve! mittasin koko ajan lämpöäni. aina se oli jotain 37.5.
        usko tai älä mutta ei sulla mitään sairautta ole. en ite tiedostanut sitä että olin stressaantunut, koska koulussa meni ihan hyvin eikä ollut mitään stressattavaa. mutta sitten alkoikin masentaa se kuume ja koulussa tuli kiireitä. vanhemmat pistivät minut terapiaan ja tunsin itseni aivan hulluksi! mutta... ehkä sen ymmärtää jälkeenpäin ja kiittää vanhempiani siitä. olin itse väärässä.


    • Homeherkkä

      Julkisen vallan (valtio, kaupunki) rakennusten sisäilma on 60-70 prosenttisesti kosteusvauriomikrobien saastuttamaa.
      Oireilusi viittaa herkistymiseen noille kosteusvauriomikrobeille.

      Tiedätkö onko aikaisemmissa työpisteissäsi ja nykytyöpisteessäsi ollut vesivahinkoja joita ei ole asianmukaisesti korjattu?

      Itselläni hometyöpaikan aiheuttama (katto vuoti syksyisin ja keväisin) kuukausittainen homeflunssailu (kuume yli 39C), jälkitautina silloin tällöin poski-keuhkoputkitulehdukset, kesti kymmenisen vuotta aiheuttaen vihdoin viimein keuhkorakkuloidenkin tulehtumisen, eli allergisen alveoliitin (diffuusiokapasiteetin notkumisen), vaan ei astmaa.

      Pyydäppä työterveyslääkäriltäsi läheteet seuraaviin tutkimuksiin noin aluksi: kosteusvauriopaneeli 6 ja 7, kokonais IgE, lymfosyytit: CD4 /CD8 suhde, reumafaktori ja tuma-vasta-aineet.

      Sinuna selvittäisin myös onko asuntosi sisäilma varmasti kosteusvauriomikrobivapaa.

    • johanna3

      Avomiehellä myös kestokuumetta, ollut vuodesta 2002 asti,se jää aina flunssan jälkeen "päälle"ja voi kestää kuukausia putkeen. Yleensä lämpö on aamuisin normaali, iltapäivällä nostaa kuumeen n. 37,5-38..olo on huono, hikoiluttaa, iho on kuuma, päätä särkee. (hänellä on normaalilämpö 36,6)..pienikin kuume on kuumetta, kun se tekee huonon olon. Avomies harrastaa säännöllisesti urheilua(käy salilla)on kokeillut myös lopettaa urheilun vähäksi aikaa>ei vaikutusta. Sairasloma, lepo ei auttanut. Lääkärissä otettu kaikki mahd.verikokeet(myös pienet verenkuvat), kilpirauhasarvot, sydänfilmi, pään magneettikuvaus, keuhkot tutkittu...mistään ei löydy vikaa. Lääkäri ei kuitenkaan ole laittanut lähetettä sisätautilääkärille. Inhottava kärsiä kuumeesta, vaikuttaa työssä jaksamiseenkin.

    • lisäksi taloista

      http://iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet/Hometaloissa usein muitakin mikrobeja/1253008
      Hometaloissa usein muitakin mikrobeja20.10.2006 05:12

      Homeongelmista kärsivissä omakotitaloissa on usein muitakin mikrobivaurioita, kertoo tuore väitöstutkimus. Osa vaurioista on talon rakenteiden sisällä, joten ne löytyvät vain poraamalla tai rakenteita purkamalla.

      Juhani Pirisen väitöstyön aineistona on yli 400 pientaloa, joille Hengitysliiton korjausneuvojat tekivät kuntotarkastuksen. Tarkastukseen ryhdyttiin, kun asukkaat valittivat hengitystie- ja muita oireita ja niiden epäiltiin johtuvan homevaurioista.

      Homeen lisäksi taloista löytyi esimerkiksi sädesientä, lattiasientä, bakteereja ja levää. Vähiten ongelmia oli uusimmissa, 1990-luvulla rakennetuissa, sekä toisaalta ennen 1960-lukua rakennetuissa taloissa.

      Väitöstutkimus tarkastetaan tänään Tampereen teknillisellä yliopistolla. (STT)
      Tulosta Postita

      • johanna3

        Avomiehelläni tuskin kuumeilu johtuu homeesta. Olemme asuneet 4 vuoden aikana 2 eri vuokra-asunnossa,(uudehkoja) ja avomiehen työpaikkakin on vaihtunut tämän vuoden alussa. Kestokuume vaan tuntuu olevan "mystinen" juttu, jolle lääkäritkään eivät löydä selitystä. Mutta korvien välistä se ei ole kiinni! Avomiehelläni selvästi on huono olo, kuumetta ja ei jaksa tehdä mitään. Elintavat ovat hyvät, harrastaa urheilua säännöllisesti, ei juo eikä polta ja syö hyvin.Jotenkin sen täytyy olla joidenkin elimistölle ominaista tuo kuumeilu. Itse kun olen kipeä ehkä kerran vuodessa (flunssa ja kuumetta)en voisi kuvitellakaan miltä tuntuu kärsiä kuumeesta päivittäin ja jopa kuukausia putkeen, ei varmasti ole kivaa!..toivotaan että syy nyt selviäisi, yksityisellä avomies kun kävi, pyysi tulemaan 2 viikon päästä uudelleen, jos kuumeilu yhä jatkuu, sitten kuulemma laitetaan lähete sisätautilääkärille(vaikka tuskin sieläkään mitään selviää)mutta toivoa saa aina.


    • kanssakärsijät

      seuraavaa linkkiä...
      http://cfs.gehennom.org/index.html

      Itse kärsin myös nyt todella pitkittyneestä lämpöilystä, niveloireista ja väsymyksestä. pahasti alan epäilemään itselläni CFS:ää, mut sen diagnosointi onkin sitten temppu sinänsä. Mulla löytyy kyllä em.sivuilta löytyvästä kriteeristöstä huomattava osa, joten taitaa loppu olla lääkärin vastuulla...

      Tosin, huomauttaisin, että pitkittynyt lämpöily voi johtua muustakin... Siis ihan pelkästä stressistä (ihminen on psyko-fyysinen kokonaisuus;) )

    • täällä samat vaivat

      Oletko saanut selvyyttä mistä lämpöilyt johtuu,
      vähän on samat vaivat ja alan olla tosissa hermona, jos ystävällisesti vastaisit.

    • luota itseesi

      On ollut sama vaiva minullakin. Ei johdu liikunnanpuutteesta!
      Jatkuva väsymys,lihakset kuin kipeenä ollessa,meinaa uupua työssään kun kuume nousee...jne.
      Lämpö aina merkki jostakin...luota itseesi..ei pääsi varmaankaan hoitoa tarvitse...ehkä jätät lääkärisi kommentit(nimenomaan ne loukkaavat) omaan arvoonsa..
      Samantapaisin vaivoin menin lääkäriin ja kerroin lähteväni lomalle enkä haluaisi koko lomaa sairastaa...kyseli oireeni, antoi antibioottikuurin ja sanoi,että palaa asiaa jos ei lämpöily lähde,tutkitaan tarkemmin(reuma ym).
      Ja hups,sepäs auttoikin vaikkei verikokeissa mitään suurempaa tulehduksenpoikasta näkynytkään ja tosi kiitollinen olen sen lääkärin toimista!
      Olen pärjäillyt ihan hienosti parisen vuotta ilman sen suurempia vaivoja.

    • pippuri

      hei!

      minulla aivan samankaltainen historia, kuin sinulla. sairastun myös kuukausittain ja kaikkiin liikkuviin pöpöihin, tein sitten mitä tahansa.väsymys ja pieni seilaava lämpö kertoo viruksesta. olo on kuin kännissä, tai aineissa. huimaa ja kaikki pyörii.
      ruokavalio ja ravinteet minulla ok, mutta eipä auta, valitettavaa ja turhauttavaa. tiedän tasan mistä puhut ja miten mieli menee matalaksi. itse olen saanut vain puoli-lohduttavia ja säälinsekaisia diagnooseja! kuulemma jotkut ovat herkkiä sairastumaan helposti ; )

      myös ennen kuukautisia, kun hormonit ovat alhaalla, sairastuu helposti. gyne sanoi minulle, että kyse on pms-oireisiin liittyvästä jutusta, mutta useimmat lekurit eivät sitä osaa ajatella lainkaan!vastustuskyky on alhaalla silloin, mutta hormonien nopea lasku ainakin minulla tekee tehtävänsä. voi olla sinulla sama juttu. hormonit tasapainoon, niin "oireet" jäävät pois.
      olen kokeillut luontaistuotteita joka lähtöön, mutta osittain heikolla menestyksellä. helokki oli todella hyvä, harmi että hiukset rasvoittuivat aika kovasti.

      toivon sinulle voimia ja jaksamista, älä anna periksi : )

    • samurai

      Tätä samaa on minullakin ollut, jo lapsesta asti. On otetttu kokeita, mitään ei löydy. Tosi raivostuttavaa, kun esim. yrittää kuntoilla, se katkeaa aina seuraavaan lämpökierteeseen. Tänä talvena/keväänä on ollut varmaan kaksi viikkoa maksimissaan aikaa, jolloin ruumiinlämpö on ollut normaali.
      Ehkä vastustuskyky on vaan "luonnottoman" huono ja kaikki mahdolliset pöpöt saa koko ajan ylivallan.

    • levätään väsymys poi

      Et ole ainoa, jolla lämpöily ja väsymys jatkuu.
      Olen allerginen ja reagoin kaikkeen ympärillä olevaa,
      Olen tällä hetkellä lääkekuurilla poskiontelotulehduksen takia, ja kynekologisia kokeita on otettu erilaisten hormonaalisten häiriöiden takia.
      Olen tottunut tähä, joten kun väsyttää, nukun ja sitten katson miten vointi ja jatkan päivää sen mukaa.
      Työttömänä ja yksin asuvaana en tressaa itseäni.
      Tavallaan se on osa elämää,tämä on osa elämää ja hyväksyn sen.
      Ei me olla millään tavalla poikkeavia, olemme empaattisia ihmisiä, jotka ajattelevat emennän muita, kuin itseä.
      Älä hätäile.

    • AntiKeys

      Taustalla voi olla tulehdustila.
      Kokeilkaa n. 6vk jättämällä ruokavaliosta viljat ja sokeri pois. Tämä tarkoittaa myös rasvan lisäämistä energian lähteenä.
      Flunssakierteen katkaisuun hyviä ovat d- (ainakin >30) ja c-vitamiinit.
      Urheilla ei kannata, jos ei tunne itseään terveeksi!
      Voimia!

    • Antibiootti pirulain

      tuhonnut limakalvojen Probiootti-bakteerit, jonka vuoksi limakalvoillasi lääketieteelle ja lääkäreille tuntematon 'lievä laaja-alainen tulehdus' jota ei pystytä parantamaan antibiootilla, mutta joka pystytään parantamaan 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteereilla! Lue nuo:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


      Testaa varuilta tuo, onko homeantibiootti syyllinen bakteerikatoon:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

    • Ei aina psyykkistä

      Minullekin syötettiin tuota stressiä selitykseksi. Kumma vain on, että missään esim. terveyskirjastossa ei ole mainintaa pitkittyneen kuumeen ja stressin välisestä yhteydestä. Mulla jätettiin kokonaan tutkimatta poskiontelot. Nyt ne tutkittiin, kun kuume jäi taas päälle. Olen antibioottikuurilla.

      Psyykkiset syyt ja tympeys tulevat lääkäriltä siinä vaiheessa, kun hän on neuvoton eikä halua myöntää sitä.

    • tyttö24v

      Olen ollut lapsuudessa todella terve, olin vuosia ainut oppilas, joka ei koskaan sairastanut. Sairastuin asiakaspalvelutyössä vuonna 2010 mononukleoosiin, josta on lähtenyt piinaava sairauskierre. olen n. 2-3krt vuodessa sairaana, kuumetta ei ole, vaan lämpöä max. 37,5 mutta normaalin ruumiinlämpöni ollessa jotain 35,8 pienikin nousu tuntuu todella kuumeiselta. Mononukleoosin jälkeen makasin kotona 8vk lämpöilyssä, voimattomana, ja olo oli kuin rekan alle jäänyt. Tämän jälkeen vielä irtisanouduin, koska en kestänyt enää pomoni jatkuvaa kyselyä siitä miksi olen MOTIVAATIOLOMALLA. Kaikenmaailman testejä on aina otettu, kilpirauhaskokeista sydän ja keuhkokuviin, mitään ei löydy. Veriarvoni ja kaikki on ihanne luokkaa, pulssi n.40. Rakastan kuntoilua, ja olen todella hyvässä fyysisessä kunnnossa. Olen AINA syönyt terveellisesti ja lisäaineetonta ruokaa. Tämä on raskasta, koska tiedän heti ensimmäisistä flunssaoireista, että tätä tulee aina kestämään useita viikkoja.

      Olen itse sitä mieltä, että stressillä on vaikutusta tähän, koska olen myös vuodesta 2010 ollut vain pätkätöissä, eli käytännössä työtön. Raskainta tässä on todistella läheisille, tai muutamalle vähäiselle ystävälleni, että tosiaan olen kipeä. Lääkäristä en hae apua, lepään vain kotona, sillä tiedän tämän myös menevän ohi ajallaan.

      Pitkät sairaslomani ovat kyllä tehneet myös yllättävän hyvää itselleni. Minulla on ollut aikaa miettiä elämääni ja näen asiat hyvinkin eri tavalla, kuin muut.

      Tällä hetkellä päivä 25. menossa lämpöilyn ja lihaskipujen kera. Ei auta kuin LEPO.

    • msmskkoo

      Käy tarkistuttamassa hampaat! Pienikin reikä aiheuttaa lämmönnousua ja imee bakteereita sisälle!

    • Karu todellisuus:

      Lääkärit eivät tiedä kaikkea, koska ovat pudonneet tieteen kelkasta ajat sitten!
      Rupeeppa testaamaan ja huomaat että on olemassa muutakin tiedettä, kuin pelkästään Lääketiede!
      Tuossa kvht-altistuksessa kilppari "menee ensin ylikierroksille ja jonkinajan päästä alikierroksille", eikä ole järkevää hoitaa pelkkiä kilpparioireita vaan itse sairautta joka on L-a, L-b ja Bif hyötybakteeripula limakalvoillasi!
      Testaa ja ihmettele, hoito-ohje löytyy linkistä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/

    • sazme

      Mulla on täysin sama ongelma. Taustalla myös muita sairauksia (rintasyöpä, aivoverentuoto jne), mutta muuten ihan vaan tuo voimattomuus ja lämpöily. Tuntuu "turhalta" valittaa, kun pahemminkin voisi olla, mutta urheiluharrastusta ei oikein voi harrastaa. Mikä avuksi?!

    • viljattomaksiko?

      Viljatonta ruokavaliota noudattavilta haluaisin tässä yhteydessä kysyä, että oletteko jättäneet pois kaiken viljaan verrattavissakin olevat kasvit, eli tattarin ja quinoankin? Entäpä riisi?

    • Lääkäriopiskelija

      En tiedä, mutta veikkaisin kroonista kuumetta. Onko sinulla silloin muita oireita lämpöilyn yhteydessä?

    • Kvht-altistunut

      Onneksi on terveystiede, niin ei tarvitse olla arvauskeskuksen varassa!


      ...........jatkuu. Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen:
      Masentaa – ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että ”vika on korvien välissä”, vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
      Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli ”outoja oireita”:
      - Tosi inhottava ja huolestuttava oire on; kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja ”pinna palaa” heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään*)!
      - Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen ”Ding”-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa**). Tällainen jos mikä masentaisi, ellei tietäisi mistä on kysymys.
      Edellämainittujen *) ja **) oireiden takia saat lääkäriltäsi helposti ”Vika on korvien välissä”-diagnoosin!
      Huomaa että: Oireet ovat korvien välissä, MUTTA varsinainen vika löytyy seinien välissä! Mikäli kärsit edellä kuvatuista oireista, niin paranet jo huomattavasti kun tiedostat mistä ongelmasi johtuvat! Sekä pyri tässä tapauksessa KVHT-altisteesta heti pois!

      Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että ”Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!”! Lainaus loppuu.

      Oli oiretestistä:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

    • Mreikka1

      minulla oli yerseniabakteeri, joka nosti muumetta. ei tunnu lähtevän vaikka söin yhden antibioottikuurin. nytkin paleltaa ja on 37,6 C.

    • Anonyymi

      Raudanpuute aiheuttaa lämmönnousua. Ferritiini pitää olla naisilla yli 100 ja miehillä yli 130.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe