Neuvottiin tälle palstalle kun täällä on kaukoputkien rakentajiakin.
Haluaisin nimittäin tietää miten onnistuu kotikonstein saamaan peilipinnan ikkunalasiin ja mihin hintaan ja millä vaivalla ja mitä välineitä?
Olen nimittäin saamassa edullisesti vanhaa ikkunalasia.
Aikomus olisi tehdä huoneeseen yksi seinä peilistä valon ja tilantunnun takia.
Siis laatu ei tarvitse olla edes normaalipeilin tasoa mutta tietenkin nahdollisimman hyvä kuvakin olisi plussaa.
Täällä varmaan tiedetään tuosta pelien pinnoituksesta, niin ainakin kerrottiin minulle.
Kromimaali ei kuulemma käy, mutta entä joku muu kiiltävä pinnoite?
Entä peilin teko samalla tavalla kuin ne tehdään tehtaalla?
Nykyään on kuulemma siinäkin tekniikka kehittynyt.
SIIS LAATUTASO EI TARVITSE OLLA LÄHELLEKÄÄN LINSSIEN PEILEJÄ.
Peilin pinnoitus
11
7139
Vastaukset
- Tiltoa/CCn
kaksipuolinen peili siis wc:n ja runkkukopin välille? Hyi.
- Sormi huulilla
hopea spray maalilla ruiskaat pariin kertaan, jollei anna tarpeeksi heijastetta niin laita vielä kerros mustaa matta maalia.
- Nimetön
Millaisia ovat kysymyksessä mainitut linssien peilit? Mä en tiedä.
- tänne
Kun oletettiin että täällä tähtiharrastajat pinnoittavat omia katseluvehkeitään peilipinnalle.
Ite en linsseistä muuta tiedä kuin että ne on hyvät nokalla kun lukee Kalle Päätaloa. - pinnoitus
tänne kirjoitti:
Kun oletettiin että täällä tähtiharrastajat pinnoittavat omia katseluvehkeitään peilipinnalle.
Ite en linsseistä muuta tiedä kuin että ne on hyvät nokalla kun lukee Kalle Päätaloa.Tässä yksi paja, joka tekee kaukoputkien peilien pinnoitusta. Tuo tyhjiössä tapahtuva alumiinilla pinnoitus taitaa vain olla hieman kallis tavallisten peilien tekemiseen.
http://www.lasipajavaisala.fi/sivut.php?id=18
Linkissä myös muuta tietoa peilien pinnoittamisesta.
- Masa.
Ulkomuistista kirjoittelen, mutta kyseessä on ns. Tollenssin reaktio (jota käytetään aldehydin osoittamiseen orgaanisessa kemiassa)
Tarvitset hopeanitraattia ja ammoniakkivettä sekä aldehydiksi esimerkiksi glukoosi-liuosta. Saatko tälläisiä hankituksi?- ja muuta
Ehkä kun enemmän alkaa selvittämään, saattaisi löytyäkin.
Mutta millaisia aineita nuo ovat, terveydelle vaarallisia?
Kuinka kalliita muita varusteita tarvitaan?
Nyt alkaa olla asiassa, mutta vielä lisä tietoa kaipaisin. - Masa.
ja muuta kirjoitti:
Ehkä kun enemmän alkaa selvittämään, saattaisi löytyäkin.
Mutta millaisia aineita nuo ovat, terveydelle vaarallisia?
Kuinka kalliita muita varusteita tarvitaan?
Nyt alkaa olla asiassa, mutta vielä lisä tietoa kaipaisin.Esimerkiksi tässä yksi resepti, variaatioita on useita, netistähän näitä löytyy.
http://www.textfiles.com/science/silver.txt
"Mutta millaisia aineita nuo ovat, terveydelle vaarallisia?"
Vaarallisia ja vaarallisia... No ei ne syötäviä ole.
Varusteita ei juuri tarvita kuin sekoitusastiat. Oleellisita on että lasipinta on varmasti puhdas ja esimerkiksi typpihapolla käsitelty.
- Jou.
liimaa se spermalla yhteen!!
- lohkasta
Sinulle oikein emmauttavasti. Mutta sitten isksi sääli.
Ethän mitään sille itse voi että olet elämässä saamapuolelle jäänyt.
- sielveröinti
teet pienen tyhjiökammion lasille, sen sisälle virität telineen volframilankalle, siihen käy tig elektrodi. elektrodin ympärille kääräset alumiinilankasta kiepin. alumiinin määrä pitää laskea lasinpintalan ja pinnoituksen paksuuden mukaan. laitat lasin sivulle tai yläpuolelle, pumppaat tyhjiön, tavallinen lvipumppu ei riitä, mielellään 1-10^5 torr. sitte vaan hitsimuuntajasta virtaa volfarimipuikolle -> kuumeenee -> höyrystää alumiinin -> pinnoitus. noheva päällystää vielä piioksidilla niin jottei hapetu helposti mutta siihen elekronitykin piitä höyrystämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809