Julistavatko

lutterilainen

Adventistit tuomiota muille ihmisille .Jeesus sanoi, että on tullut pelastamaan syntisiä Armosta ,ilman tekoja me pelastumme. muutenhan Jeesus olisi kuollut turhaan.

8

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivät julista.
      Herran omia on yksilöinä kaikissa protestanttisissa ja katolisissa pireissä.

Adventtikirkossa on Raamatun oppi puhtain mielestäni.
      Ihmisiä erilaisia toki yksilöinä.

http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/7k.html

Siunausta
      jari laurila

• Kaipa uskonnolisen- miksei myös kaiken atteellisen uskon olemukseen kuuluu pitää omaksumaansa oppia tai aaterakennelmaa muita vastaavia parempana.
        Eikös Paavalikin UT:ssa jossain kehoita kutakin olemaan mielessään täysin varma, siitä minkä on oppinut ja mistä tietää, keneltä sen on oppinut. Usko johonkin ilmeisestikin vähentää epävarmuutta ja tekee elämästä jotenkin siedettävämpää.

• "Rakkaus Jumalaan

on se,että pidämme HÄNEN käskynsä"Siis Jumalan käskyt,eikä ihmiskäskyt.Tämäkin lause on otettu UUDESTA TESTAMENTISTA.Ensimäisestä Johanneksen kirjeestä!Olisi muuten terveellistä lukea se jokaisen kokonaan!

• eepu*

”Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
      Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
      Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
      Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte." (Luuk13:2-5)
      *
      Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille.
      Joka USKOO ja KASTETAAN, se PELASTUU; mutta joka ei usko, se TUOMITAAN KADOTUKSEEN. (Mark.16:15,16)

..siis ymmärtäville Jumala sanoo: ”KÄÄNTYKÄÄ minun tyköni ja ANTAKAA pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen JUMALA, eikä toista ole.” ( Jes.45:22)
      Niin Pietari sanoi heille: "”Tehkää parannus (KÄÄNTYKÄÄ) ja ottakoon kukin teistä kasteen VAPAHTAJAN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN.” (Apt.2:38)
      *
      On vain yhden muotoinen Oikea uskonmukainen upotuskaste (Johanneksen kaste):
      VAPAHTAJA itsekin kastatti uskoon tulleita ihmisiä Johanneksen kasteella Nimeensä:
      ”Ja kaikki kansa, joka häntä (VAPAHTAJAA) kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja ANTOIVAT KASTAA ITSENSÄ JOHANNEKSEN KASTEELLA." (Ks. Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5).
      ”Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa – ”(ks.Joh.4.Luku) … ja näin me upotuskasteen kautta me teemme iankaikkisen Liittosuhteen Jumalan kanssa, ja siitä merkkinä me saamme Pyhän Hengen Lahjan ja Voiman elää syntiä tekemättä!!! (Ks.Room.6.Luku)

*
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
      *
      Jk.:
      Tee siis ystäväiseni rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUTEEN: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa!

• Jumalan armoa

Kristuksessa!Kaikki muu onkin vain uskon kuuliaisuutta,uudestisyntyneessä sydämessä.

• kummastunnu

Miksi pahemmiksi?16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.
        17. Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.
        18. Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
        19. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.

• erehtyväinen
        kummastunnu kirjoitti:

Miksi pahemmiksi?16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.
        17. Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.
        18. Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
        19. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.

siellä missä on ihmisiä useampia on aina myös,erimielisyyksiä,sillä jokainen ajattelee omilla aivoillaan.Olisi aika tasapaksua jos kaikki olisivat samanlaisia päältä ja sisältä.Vaikka ihminen tuleekin uskovaiseksi,ei hän muutu täydelliseksi ja virheettömäksi koskaan,tässä ajassa.SIUNAUSTA KAIKILLE,terv anna-lovviisa.

• löysinhän sinut
        erehtyväinen kirjoitti:

siellä missä on ihmisiä useampia on aina myös,erimielisyyksiä,sillä jokainen ajattelee omilla aivoillaan.Olisi aika tasapaksua jos kaikki olisivat samanlaisia päältä ja sisältä.Vaikka ihminen tuleekin uskovaiseksi,ei hän muutu täydelliseksi ja virheettömäksi koskaan,tässä ajassa.SIUNAUSTA KAIKILLE,terv anna-lovviisa.

täältä.Eipä olla pitkään aikaan täällä tavattu,mitä "pyrtsykälle" kuuluu?Terv.Sirkka Iita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1956
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      1943
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      293
      1755
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1258
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1117
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1106
    8. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      22
      1067
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1006
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      36
      970
    Aihe