Mikä on paras tekemäsi kinkun kastike? Kiitos asiallisista ohjeista. (Ja jos minulle vaikka Kiril sattuu vastaamaan niin ei tarvitse kenenkään alkaa kommentoimaan hänen vastaustaan ja tästä jatkaa täysin typerää kirjoittelua kuten tuolla alempana. 16 vastausta joissa vain kahdessa vastataan kysyttyyn asiaan, kiitos ja kumarrus.) Käytän kyllä kermaa ja voita, koska "kaikkea kohtuudella" on minun filosofiani ruokaa ja kaikkea muutakin elämässä koskien.
kinkulle paras kastike?
5
7364
Vastaukset
- Kiril
jo sellaisenaan on hyvä kastike kinkulle, mutta jos joku maku pitää nostaa kastikkeeseen niin paistoliemeen aurajuusto kermalla höystettynä on yksi parhaimmista kastikkeista kinkulle. Siis minun mielestäni. Smetana ja sinappi ovat myös mielenkiintoisia kinkkukastikkeessa.
Mainitsemasi kastike on ilmeisen herkullista. Panenpa idean talteen.Kokeile myös lisätä paistoliemeen tilkka hyvää aitoa omenasiideriä kerman ohella ja keittele sitä vähän kasaan.Tulee miellyttävä omppuaromi kastikkeeseen.Siideri sävyttää mukavasti myös muita possunliharuokia.
- Kiril
Parta-Arska kirjoitti:
Mainitsemasi kastike on ilmeisen herkullista. Panenpa idean talteen.Kokeile myös lisätä paistoliemeen tilkka hyvää aitoa omenasiideriä kerman ohella ja keittele sitä vähän kasaan.Tulee miellyttävä omppuaromi kastikkeeseen.Siideri sävyttää mukavasti myös muita possunliharuokia.
että omena kinkunkastikkeeseen on oiva vaihtoehto, mutta siideri paistoliemeen on uusi tuttavuus. Pitää kokeilla. Voi siis syödä ei vain jouluna jos possusta tykkää.
- aloittaja
Kuulostaa hyvälle, aura on yksi meidän perheen herkuista! Kunhan vaan joku tulisi tekemään sen oikean paistoliemen lantrauksen... huoh... se on se vaikein juttu. Aina tulee joko liian vahvaa, sitten lisätään vettä ja tulee liian laimeaa, sitten taas paistolientä, ja sitten taas... loppujen lopuksi sitä kastiketta on litratolkulla eikä maistu miltään kun makuaisti on turtunut siitä jatkuvasta maistelusta ja luulee että kai se nyt on hyvää, eikä sitten kuitenkaan maistu miltään. :-)
- En tiedä
mutta minä tee paistoliemeen kastikkeen.
Lisukkeena omenasose ja kuohukerma. Paistoliemi tuppaa olemaan aika suolaista ja samalla rasvaista, rasvasta osan poista kuorimalla ja osan jätän antamaan makua.
Suhteet ovat kokemuksen ja erehdyksen kautta opittuja, omenasosetta ja kuohukermaa yhteensä 1/3 ja loput paistolientä, eikä sinappi pahaa tee jos vain tykkää sen mausta, itse laitan teelusikallisen konjakkisinappia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800