kinkulle paras kastike?

jouluruoka"hulluus"

Mikä on paras tekemäsi kinkun kastike? Kiitos asiallisista ohjeista. (Ja jos minulle vaikka Kiril sattuu vastaamaan niin ei tarvitse kenenkään alkaa kommentoimaan hänen vastaustaan ja tästä jatkaa täysin typerää kirjoittelua kuten tuolla alempana. 16 vastausta joissa vain kahdessa vastataan kysyttyyn asiaan, kiitos ja kumarrus.) Käytän kyllä kermaa ja voita, koska "kaikkea kohtuudella" on minun filosofiani ruokaa ja kaikkea muutakin elämässä koskien.

5

7369

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

jo sellaisenaan on hyvä kastike kinkulle, mutta jos joku maku pitää nostaa kastikkeeseen niin paistoliemeen aurajuusto kermalla höystettynä on yksi parhaimmista kastikkeista kinkulle. Siis minun mielestäni. Smetana ja sinappi ovat myös mielenkiintoisia kinkkukastikkeessa.

• Mainitsemasi kastike on ilmeisen herkullista. Panenpa idean talteen.Kokeile myös lisätä paistoliemeen tilkka hyvää aitoa omenasiideriä kerman ohella ja keittele sitä vähän kasaan.Tulee miellyttävä omppuaromi kastikkeeseen.Siideri sävyttää mukavasti myös muita possunliharuokia.

• Kiril
        Parta-Arska kirjoitti:

Mainitsemasi kastike on ilmeisen herkullista. Panenpa idean talteen.Kokeile myös lisätä paistoliemeen tilkka hyvää aitoa omenasiideriä kerman ohella ja keittele sitä vähän kasaan.Tulee miellyttävä omppuaromi kastikkeeseen.Siideri sävyttää mukavasti myös muita possunliharuokia.

että omena kinkunkastikkeeseen on oiva vaihtoehto, mutta siideri paistoliemeen on uusi tuttavuus. Pitää kokeilla. Voi siis syödä ei vain jouluna jos possusta tykkää.

• aloittaja

Kuulostaa hyvälle, aura on yksi meidän perheen herkuista! Kunhan vaan joku tulisi tekemään sen oikean paistoliemen lantrauksen... huoh... se on se vaikein juttu. Aina tulee joko liian vahvaa, sitten lisätään vettä ja tulee liian laimeaa, sitten taas paistolientä, ja sitten taas... loppujen lopuksi sitä kastiketta on litratolkulla eikä maistu miltään kun makuaisti on turtunut siitä jatkuvasta maistelusta ja luulee että kai se nyt on hyvää, eikä sitten kuitenkaan maistu miltään. :-)

• En tiedä

mutta minä tee paistoliemeen kastikkeen.

Lisukkeena omenasose ja kuohukerma. Paistoliemi tuppaa olemaan aika suolaista ja samalla rasvaista, rasvasta osan poista kuorimalla ja osan jätän antamaan makua.
      Suhteet ovat kokemuksen ja erehdyksen kautta opittuja, omenasosetta ja kuohukermaa yhteensä 1/3 ja loput paistolientä, eikä sinappi pahaa tee jos vain tykkää sen mausta, itse laitan teelusikallisen konjakkisinappia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1431
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1175
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      916
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe