Kun hän sanoi:Isä on minua suurempi?Isä on ollut ennen minua?Isä tapahtukoon SINUN tahtosi?Isä,SINUN käsiisi minä annan henkeni?VASTATKAA,JOS TAIDATTE,mutta AINOASTAAN raamatulla!
MITÄ JEESUS
13
287
Vastaukset
- JouniKonttinen
>Kun hän sanoi:Isä on minua suurempi?Isä on ollut ennen minua?Isä tapahtukoon SINUN tahtosi?Isä,SINUN käsiisi minä annan henkeni?VASTATKAA,JOS TAIDATTE,mutta AINOASTAAN raamatulla!<
V: Kun Jeesus tuli tänne alas, niin hän jätti jumalisuutensa taivaaseen ja tuli ihmiseksi. Tällöin Isä oli häntä suurempi ja tässä asetelmassa Isä on ollut ennen häntä. Hän eli täällä niin kuin ihminen täysin Isän varassa.- Näinhän se
on nähtävä!
Jos Jeesus jätti jumaluutensa taivaaseen ja oli maan päällä vaeltaessaan vain ihminen niin miten selittyvät ne "tunnusteot" joita hän teki? Ovatko ne ihmiselle mahdollisia?
- Sirkka Iita.
Epiktetos kirjoitti:
Jos Jeesus jätti jumaluutensa taivaaseen ja oli maan päällä vaeltaessaan vain ihminen niin miten selittyvät ne "tunnusteot" joita hän teki? Ovatko ne ihmiselle mahdollisia?
Jeesuksessa Pyhän Hengen välityksellä.Hän on myöskin kaikissa Uudestisyntyneissä ihmisissä Pyhän Henkensä kautta.
Näin on mahdollista sekin,mistä Jeesus puhui,että te teette yhtäsuuria ihmeitä,mitä HÄNKIN teki,ja vielä suurempiakin te tulette tekemään!
Tämä on Jeesuksen lupaus! - e j l
Epiktetos kirjoitti:
Vanha kristillinen selitys on:Jeesus oli tosi Jumala,ja tosi ihminen.
e j l kirjoitti:
Vanha kristillinen selitys on:Jeesus oli tosi Jumala,ja tosi ihminen.
>>Vanha kristillinen selitys on: Jeesus oli tosi Jumala, ja tosi ihminen.
- e j l
Epiktetos kirjoitti:
>>Vanha kristillinen selitys on: Jeesus oli tosi Jumala, ja tosi ihminen.
Vähän sellaista keskustelua,että:Pystyykö Jumala luomaan sellaista kiveä jota hän,ei pysty nostamaan.Tottakai pystyy luomaan onhan hän Jumala.Mutta toisaalta...kun on kerran Jumala miksi ei pystyisi nostamaan.Nämä ovat niitä järjen päätelmiä.
e j l kirjoitti:
Vähän sellaista keskustelua,että:Pystyykö Jumala luomaan sellaista kiveä jota hän,ei pysty nostamaan.Tottakai pystyy luomaan onhan hän Jumala.Mutta toisaalta...kun on kerran Jumala miksi ei pystyisi nostamaan.Nämä ovat niitä järjen päätelmiä.
...ja vielä vähäisen järjen, valitettavasti. - Kun tuota järkeäkään ei ole niin paljon suotu kuin sellaisille, joille sitä on oikein paljon suotu.
Ei kai meikäläisen oikeastaan pitäisikään sekaantua keskusteluun, joka ilmeisesti liikkuu meikäläiselle ulottumattomissa korkeammissa hengellisissä sfääreissä, mutta kun ei aina malta...- e l h
e j l kirjoitti:
Itselläkään järkeä liiaksi ole,tarkoitin vaan että,kun Jumaluutta pohtii ollaan äkkiä umpikujassa.Sekin että Jumala on aina ollut(ei siis luotu olento)Voimme kai jokainen sanoa,ei ymmärrä ,ei ymmärrä.
- JouniKonttinen
Epiktetos kirjoitti:
>Jos Jeesus jätti jumaluutensa taivaaseen ja oli maan päällä vaeltaessaan vain ihminen niin miten selittyvät ne "tunnusteot" joita hän teki? Ovatko ne ihmiselle mahdollisia?<
V: Apostolit tekivät myös tunnustekoja ja VT:n puolella Jumalan miehet tekivät suuria tunnustekoja. Eli, Jeesus täällä niin kuin ihmisetkin, tekevät tunnustekoja Jumalan voimassa.
- ...
Taitaa ylösnoussut Jeesus yhä puhua JUMALASTAAN:
"Siitä, joka voittaa,
minä teen pylvään JUMALANI temppeliin,
eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä.
Minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen
ja JUMALANI kaupungin nimen,
uuden Jerusalemin,
joka laskeutuu taivaasta JUMALANI luota,
ja oman uuden nimeni."
Ilmestyskirja 3.11,12- JouniKonttinen
Joh.1.
18. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
Isä Jumalaa ympäröi sellainen kirkkaus, että luodut eivät näe hänen piirteitään. Vain Jeesus, jumaluuden toinen persoona tietää minkälainen Isä on.
Jumala on hyväksi nähnyt, että toinen persoona ei pitäisi yllä sitä kirkkautta mikä Jumalassa on, jotta hänen luotunsa voisivat katsella Luojaansa. Siksi Jeesuksella myös taivaassa ei ole sitä kirkkautta mikä Isällä on. Tässä valossa Jeesus Ilm.3:12 puhuu Isästä Jumalanaan. Jeesus jumaluuden toisena persoonan, on ottanut hiukan eri roolin kuin Isä.
Isä kyllä tunnustaa Jeesuksenkin Jumalaksi:
Hepr.1
7. Enkeleistä hän sanoo näin: - Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi.
8. Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
9. Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
10. Ja myös näin: - Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.
Tässä teksti kertoo, miten Isä puhuttelee poikaansa. Jumalaksi ja Herraksi. - ...
JouniKonttinen kirjoitti:
Joh.1.
18. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
Isä Jumalaa ympäröi sellainen kirkkaus, että luodut eivät näe hänen piirteitään. Vain Jeesus, jumaluuden toinen persoona tietää minkälainen Isä on.
Jumala on hyväksi nähnyt, että toinen persoona ei pitäisi yllä sitä kirkkautta mikä Jumalassa on, jotta hänen luotunsa voisivat katsella Luojaansa. Siksi Jeesuksella myös taivaassa ei ole sitä kirkkautta mikä Isällä on. Tässä valossa Jeesus Ilm.3:12 puhuu Isästä Jumalanaan. Jeesus jumaluuden toisena persoonan, on ottanut hiukan eri roolin kuin Isä.
Isä kyllä tunnustaa Jeesuksenkin Jumalaksi:
Hepr.1
7. Enkeleistä hän sanoo näin: - Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi.
8. Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
9. Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
10. Ja myös näin: - Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.
Tässä teksti kertoo, miten Isä puhuttelee poikaansa. Jumalaksi ja Herraksi.Heprealaiskirje lainaa ajatuksensa vanhasta testamentista:
"Sinun valtaistuimesi on (niin kuin) Jumala(n),
se pysyy ikuisesti,
sinun valtikkasi on oikeuden valtikka." [Ps45.7]
Niinpä luontevin tapa kääntää heprealaiskirje 1.8 olisikin:
"JUMALA ON VALTAISTUIMESI AJASTA AIKAAN"
On todella epätodennäköistä, että ’elohim’ alkuperäisessä Psalmin tekstissä, viittaisi kuninkaaseen. Siksi oletus ei tue sitä uskomusta, että ’ho theos’ olisi vokatiivi myöskään Septuagintan käännöksessä. Niinpä kirkkoraamatun kääntäjät myötäilevät valintaa kääntää kyseinen kohta; ’valtaistuimesi on Jumala’ taikka ’Jumala on valtaistuimesi’ – eli, valtakuntasi perustuu Jumalaan, järkkymättömään kallioperustaan. Vaikkei vanhassa testamentissa ole toista kohtaa jossa Jumalaan viitattaisiin valtaistuimena, vastaava ajatus on läsnä;
"Ole minulle kallio, jonka suojaan saan paeta.
Sinä, joka tahdot pelastaa minut,
sinä olet minun kallioni ja vuorilinnani." [Ps71.3]
"Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani." [Ps91.2]
"Sinun turvanasi (paikkanasi) on Herra,
sinun kotisi on Korkeimman suojassa." [Ps91.9]
"Yli taivaan hän ratsastaa avuksesi,
saapuu pilvien päällä suuressa voimassaan.
Sinun turvasi (paikkasi) on ikiaikojen Jumala,
sinua kantavat ikuiset käsivarret." [5Moos33.27]
vertaa Jesajan ajatusta kantavasta naulasta;
"Hänen olalleen minä ripustan Daavidin huoneen avaimen.
Hän avaa, eikä kukaan sulje,
hän sulkee, eikä kukaan avaa.
Minä isken hänet vahvaksi naulaksi lujaan paikkaan." [Jes22.23]
Kun vielä otetaan huomioon Heprealaiskirjeen 1.9 asiayhteys; "Sen tähden JUMALA, SINUN JUMALASI, on voidellut sinut riemun öljyllä", niin 1.8 kohdalla mikään toinen käännös tuskin olisi edes ajateltavissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 332282
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472086- 401964
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1131471
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161405Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036