Lyijymönjä

minium

Moi
Pitäis saada vanhan puuveneen pohjaan oikeaa lyijymönjää vanhan tavaran kaveriksi. kaupasta ei enään saane, on kuulemma myrkyllistä ja kiellettyä. Sen verran selvisi netistä että on lyijyoksidia Pb3O4 (?). Kaatikselle(kierrätys) on menossa pari auton akkua. Tuli hullu ajatus tehdä niistä mönjää mutta tietotaidot loppu heti kättelyssä. Onkohan joku kemisti ajatellut koskaan, tai peräti tehnyt mönjää itse.

8

4697

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myydään...?
    • ostanut olen

Sitä myy Sateenkaarivärit oy, jolla on jälleenmyyjiä lähes maan joka kolkassa. Olen ostanut Joensuusta sitä heidän toimittamana paikalliseen maalikauppaan.

Käy tsekkaa heidän kotisivuaan, sieltä selviää lähin jälleenmyyjä. Hintaa en muista, mutta ton 1,5 dl purkin ostin.

• minium

olet. Clasic Marine myy, soitin ja tarkistin, hintavaa kylläkin. Ei luokitella kielletyksi koska maali on "sujettu" eli ei toimi antifoulingin tapaan.
      Sateenkaari ei myy lyijyoksidia Pb3O4, se on kielletty, sivuilla on vielä vanhaa tietoa.
      Mutta silti kiinnostaa miten sitä tehdään. Jo kuulemma muinaiset Roomalaiset käyttivät sitä jokapaikan mömmönä.

• lyijyaivo

tehdään polttamalla lyijyä. Pb3O4 on seos, jossa on
        PbO:ta ja Pb2O3:ta. En suosittele kokeilemaan
        kotona. Lyijy höyrystyy uunissa, ja tuloksena voi
        olla ikävä ympäristökatastrofi Tikkurilassa olleen
        Grönbergin lyijysulaton tapaan.

• tyyppi ....

Mä oon kuullu et joissain maissa käytetään seuraavanlaista seosta:

1. syö runsaasti riisipuuroa lisää rutkasti kanelia ja sokeriä.
      2. otaa anaaliaukosta ulos putoileva paska talteen
      3. sekoita paskaan vähän asetoonia ja voitele sillä vene.

Kandee kokeilla :)

• oli ainakin

viime kesänä, litran törpöissä, pääkallot kyljissä. Ja ohjeen mukaan (jota ei näe kuin mikroskoopilla) sitä ei saa käyttää mihinkään.

• Teen omaan veneeseen sitä satsin tänä kevännä (2007), voin myydä halukkaille sitä omalla vastuulla, kun ilmoittaa paljonko tarvii. Tulee siinä samalla veivauksella.

Mönjää saa siis espoosta.

mika piste vanhala ät arvonherrat piste fi

• Anonyymi

Kyllä sitä "aitoa" lyijymönjää myydään tosiaan ihan vapailla markkinoilla ainakin 2.5.2022. Netistä löytyy myyjät vaikella hakusanalla esim. "lyijymönjä". Sateenkaarivärit sitä kirajavoi.......Maksoi 0,5 litran purkista n. 33 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      701
      3808
    2. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      54
      1219
    3. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      1183
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      93
      1136
    5. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      95
      946
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      105
      797
    7. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      52
      787
    8. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      781
    9. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      54
      766
    10. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      122
      734
    Aihe