Moi
Pitäis saada vanhan puuveneen pohjaan oikeaa lyijymönjää vanhan tavaran kaveriksi. kaupasta ei enään saane, on kuulemma myrkyllistä ja kiellettyä. Sen verran selvisi netistä että on lyijyoksidia Pb3O4 (?). Kaatikselle(kierrätys) on menossa pari auton akkua. Tuli hullu ajatus tehdä niistä mönjää mutta tietotaidot loppu heti kättelyssä. Onkohan joku kemisti ajatellut koskaan, tai peräti tehnyt mönjää itse.
Lyijymönjä
8
4306
Vastaukset
- myydään...?
http://www.classicmarineservice.fi/fin/produkter.html
Tuolla ainakin mainostetaan vanhan ajan lyjymönjää... - ostanut olen
Sitä myy Sateenkaarivärit oy, jolla on jälleenmyyjiä lähes maan joka kolkassa. Olen ostanut Joensuusta sitä heidän toimittamana paikalliseen maalikauppaan.
Käy tsekkaa heidän kotisivuaan, sieltä selviää lähin jälleenmyyjä. Hintaa en muista, mutta ton 1,5 dl purkin ostin. - minium
olet. Clasic Marine myy, soitin ja tarkistin, hintavaa kylläkin. Ei luokitella kielletyksi koska maali on "sujettu" eli ei toimi antifoulingin tapaan.
Sateenkaari ei myy lyijyoksidia Pb3O4, se on kielletty, sivuilla on vielä vanhaa tietoa.
Mutta silti kiinnostaa miten sitä tehdään. Jo kuulemma muinaiset Roomalaiset käyttivät sitä jokapaikan mömmönä.- lyijyaivo
tehdään polttamalla lyijyä. Pb3O4 on seos, jossa on
PbO:ta ja Pb2O3:ta. En suosittele kokeilemaan
kotona. Lyijy höyrystyy uunissa, ja tuloksena voi
olla ikävä ympäristökatastrofi Tikkurilassa olleen
Grönbergin lyijysulaton tapaan.
- tyyppi ....
Mä oon kuullu et joissain maissa käytetään seuraavanlaista seosta:
1. syö runsaasti riisipuuroa lisää rutkasti kanelia ja sokeriä.
2. otaa anaaliaukosta ulos putoileva paska talteen
3. sekoita paskaan vähän asetoonia ja voitele sillä vene.
Kandee kokeilla :) - oli ainakin
viime kesänä, litran törpöissä, pääkallot kyljissä. Ja ohjeen mukaan (jota ei näe kuin mikroskoopilla) sitä ei saa käyttää mihinkään.
Teen omaan veneeseen sitä satsin tänä kevännä (2007), voin myydä halukkaille sitä omalla vastuulla, kun ilmoittaa paljonko tarvii. Tulee siinä samalla veivauksella.
Mönjää saa siis espoosta.
mika piste vanhala ät arvonherrat piste fi- Anonyymi
Kyllä sitä "aitoa" lyijymönjää myydään tosiaan ihan vapailla markkinoilla ainakin 2.5.2022. Netistä löytyy myyjät vaikella hakusanalla esim. "lyijymönjä". Sateenkaarivärit sitä kirajavoi.......Maksoi 0,5 litran purkista n. 33 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593215Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242739Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822