Kuka s**tanan manne niitä kumiperunoita viljelee ja myy suomen kouluille? Perunoista tulee kumiperunoita kun ne on varastoitu väärin --> liian lämpimässä, ja valoisassa.
Oma perhe on perunanviljelijöitä, ja milloinkaan ei kotona ole saanut kuuluisia kumiperunoita.
Kauppaamme perunat läheiseen vihannestukkuun, joka kauppaa ne edelleen ravintoloihin. Useasti olen esittänyt toivomukset että myös kouluun.
Kumiperunat
6
821
Vastaukset
- Oku
kumimaiseen koostumukseen vaikuttaa myös paljon, että niitä pidetään höyryn avulla kuumana tuntikausia.
Tottakai kelvoton lajikekkin vaikuttaa siihen. - Slivki
Sama juttu täällä. Paskoja kumiperunoita tulee ja porukka kakoo. Ei tule kalua ei.
- Juso.
Ne on sen takii "kumiperunoita", kun jos ne keitetään waikkapa 2h ennenkun JUURI SUN luokkas tulee syömään, niin niitten pinta on siitä höyrystä menny kumiseks. Se ei mitenkään liity maanviljelyyn waan siihen, et miten kauan ne on ollu siinä keitettynä. Tiän sen ku mun mutsi on töis keittäjänä.. Ku ne keittää niist siis tulee sellasii ku ne seisoo kauan ruokalas.
- Forel
Minä pidän niistä -.-
- tuleva keittolan täti
ne on keiteety paineessa ja siks ne on kumipottuja :)..
- Koi
Jumalauta! Toi oli loistava, raikuvat aplodit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä20911954- 298228
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.596363Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1775277- 585000
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai514523Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1194451- 1193946
- 833452
- 552005