sähköä ,mulla se on yleensä auki pitkin päivää ,kannattaako vai pitäskö se sammuttaa aina kun lähtee pois.-kiitos vastauksista jo etukäteen.
paljonko PC
7
432
Vastaukset
- ja vehkeistä
oma kulutusmittarini erilaisilla kokoonpanoilla näyttää 200.....430W
- kuluttaa
siis kolmen sadan watin lampun verran vaikka olis
sillee valmiustilassa vain -onko totta, entä väsyttääkö se itse konetta ajanpäälle. kuluttaa kirjoitti:
siis kolmen sadan watin lampun verran vaikka olis
sillee valmiustilassa vain -onko totta, entä väsyttääkö se itse konetta ajanpäälle.Siis onko kyse kannettavasta? Ne kuluttavat paljon vähemmän. Kulutus myös riippuu paljon siitä, mitä kone tekee ja valmiustilassa kuluttaa vähemmän. Näyttö kuluttaa myös paljon, joten se ainakin kannattaa sammuttaa.
Minun vanha 900 MHz kone kuluttaa monitorin kanssa n. 150 wattia. Itse koneen osuus on n. 60 wattia. Pitää muistaa, että kaikki oheislaitteet, kuten printterit ja kaiuttimet kuluttavat, myös silloin, kun ne on pois päältä.
Sähköyhtiöltä voi lainata kulutusmittareita. Sellaisen voi myös ostaa ensi torstaina Lidlistä.- Kiki
okaro kirjoitti:
Siis onko kyse kannettavasta? Ne kuluttavat paljon vähemmän. Kulutus myös riippuu paljon siitä, mitä kone tekee ja valmiustilassa kuluttaa vähemmän. Näyttö kuluttaa myös paljon, joten se ainakin kannattaa sammuttaa.
Minun vanha 900 MHz kone kuluttaa monitorin kanssa n. 150 wattia. Itse koneen osuus on n. 60 wattia. Pitää muistaa, että kaikki oheislaitteet, kuten printterit ja kaiuttimet kuluttavat, myös silloin, kun ne on pois päältä.
Sähköyhtiöltä voi lainata kulutusmittareita. Sellaisen voi myös ostaa ensi torstaina Lidlistä.Kun ainakin mun HP-tulostimessa on kytkin heti vaiheen jälkeen, eli se katkoo vaiheen tai nollan riippuen tepslin asennosta.
Kuluttaako se sähköä kenties säilynä, tai LPT-portin kautta.
Entä mun SilverCrest kajarit, sama juttu niissä.
Mäkun oon kuullut koulussa semmosta juttua, etä jos virtapiiri ei ole suljettu, on virta 0a ja nollalla ampeerilla on tehokin nolla... - Eetu.
Jos laitteen teho on 100W ja se on kellon
ympäri aina päällä koko vuoden, niin sähkön
hinnaksi tulee 83€uro/vuosi.
Muut hinnat voi laskea tästä suhteella. Hinta
riippuu suoraan tehosta ja käyttöajasta. Kiki kirjoitti:
Kun ainakin mun HP-tulostimessa on kytkin heti vaiheen jälkeen, eli se katkoo vaiheen tai nollan riippuen tepslin asennosta.
Mäkun oon kuullut koulussa semmosta juttua, etä jos virtapiiri ei ole suljettu, on virta 0a ja nollalla ampeerilla on tehokin nolla...Riippuu toki laitteesta, Tosissa voi olla kunnon virtakytkin, joka toimii ennen virtalähdettä. Minulla ei monitoimilaitteessa ole eikä ole kaiuttimissakaan.
- että semmosta
Kiki kirjoitti:
Kun ainakin mun HP-tulostimessa on kytkin heti vaiheen jälkeen, eli se katkoo vaiheen tai nollan riippuen tepslin asennosta.
Mäkun oon kuullut koulussa semmosta juttua, etä jos virtapiiri ei ole suljettu, on virta 0a ja nollalla ampeerilla on tehokin nolla...tottakai teho on 0W jos kytkin on auki ja nollaa ei saa koskaan katkaista kytkimellä jos vaikka vaihat lamppua tulee suora vaihe lamppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947596- 1723751
- 533269
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422454- 482145
- 422005
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251893- 471879
- 601768
- 191763