Pyhän hengen sinetti

Pentecostal*

Viime lauantaina kokouksessa silmäni avautuivat aivan uudella tavalla ymmärtämään sen, että mikä oikein on todiste pelastuksestamme ja miten voimme tietää olevamme taivaaseen matkalla.

Raamatun opetuksen mukaan jokaisella aidosti uskovaisella on Pyhän hengen sinetti merkkinä siitä, että ihminen todella on Jumalan lapsi ja matkalla taivaaseen.

Pyhän hengen sinetistä todistaa se, että ihminen elää lähellä Jumalaa. Siihen kuuluu rukous, hiljaisuus, Raamatun lukeminen ja kielillä puhuminen. Kaikki eivät ole välttämättömiä, mutta juuri se, että meillä on hengen elämää, on merkkinä siitä, että olemme uskossa.

Ymmärsin uudella tavalla uskostamme jostain. Tajusin, että pelastus ei riipu siitä, olemmeko joka synnin jälkeen muistaneet pyytää anteeksi, tai onko meillä täsmälleen oikea oppi. Kyse on siitä, vaellammeko hengessä ja valvovina uskovina öljyä lampussa. Pyhää henkeä kuvataan Raamatussa öljyllä.

Me emme siis usko taikauskoisesti joihinkin sakramennteihin ja uskontunnustuksiin. Me emme usko "tyhjään hokemiseen", eli syntien rutiininomaiseen tunnustamiseen. Me emme usko muotomenoihin, emmekä kaipaa niistä vahvistusta uskoomme. Meidän tulee vaeltaa hengessä niin, että jokainen tajuaa, että meissä on elämän henki!

37

969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonsankari

-että jos me valkeudessa vaellamme,Jeesuksen Veri puhdistaa,meitä jatkuvasti,synnistä !

-siinä onkin ainut toivomme että saamme tuossa elämän olotilassa elää,armon varassa ja Jumalan Rauha sydämessä !

• Pentecostal*

Miten muuten ajattelet, puhdistaako Jeesuksen veri meitä automaattisesti, vai tarvitaanko ihmisen oma tahto?

• uskonsankari
        Pentecostal* kirjoitti:

Miten muuten ajattelet, puhdistaako Jeesuksen veri meitä automaattisesti, vai tarvitaanko ihmisen oma tahto?

-tahdomme ilman muuta kulkea taivastiellä puhtaana jos kerran valkeudessa,vaellamme,eikös se ole niinkuin itsestäänselvää silloin..

-eihän sellainen joka haluaa peittää rikkeensä,Jumalan edessä vaellakkaan enää,valkeudessa,rehellisyydessä toisin sanoen..

-niin onhan meillä oltava se sydämen asenne,että haluamme vaeltaa,valkeudessa !eli siis siinä mielessä omaakin tahtoa toki tarvitaan !

-se onkin valtava helpotus ihmiselle kun saa todella luovuttaa kaikki asiansa Jumalalle eikä niitä salaa..se tuo suunnatonta vapautta ihmisen elämään..monissa asioissahan meillä on aita ns.itsekullakin matalalla ja aina emme pysty vastustamaan kiusauksia jne..tällöin on kuitenkin autasta tietää se että kun ei tahallaan syntiä tee ja tuo asiansa Jumalalle tiettäväksi,niin Jeesuksen Veri,uudelleen ja uudelleen pesee meitä puhtaaksi kaikesta,synnistä !

• Pentecostal*
        uskonsankari kirjoitti:

-tahdomme ilman muuta kulkea taivastiellä puhtaana jos kerran valkeudessa,vaellamme,eikös se ole niinkuin itsestäänselvää silloin..

-eihän sellainen joka haluaa peittää rikkeensä,Jumalan edessä vaellakkaan enää,valkeudessa,rehellisyydessä toisin sanoen..

-niin onhan meillä oltava se sydämen asenne,että haluamme vaeltaa,valkeudessa !eli siis siinä mielessä omaakin tahtoa toki tarvitaan !

-se onkin valtava helpotus ihmiselle kun saa todella luovuttaa kaikki asiansa Jumalalle eikä niitä salaa..se tuo suunnatonta vapautta ihmisen elämään..monissa asioissahan meillä on aita ns.itsekullakin matalalla ja aina emme pysty vastustamaan kiusauksia jne..tällöin on kuitenkin autasta tietää se että kun ei tahallaan syntiä tee ja tuo asiansa Jumalalle tiettäväksi,niin Jeesuksen Veri,uudelleen ja uudelleen pesee meitä puhtaaksi kaikesta,synnistä !

kun puhutaan, että joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty... Minä en ole kaikkia syntejäni koskaan tunnustanut muuta kuin Jumalalle ja olen aina luottanut, ettei välikäsiä tarvita. Miten itse ajattelet? Suoraan Jumalalle, vaiko ihmisen välityksellä?

• uskonsankari
        Pentecostal* kirjoitti:

kun puhutaan, että joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty... Minä en ole kaikkia syntejäni koskaan tunnustanut muuta kuin Jumalalle ja olen aina luottanut, ettei välikäsiä tarvita. Miten itse ajattelet? Suoraan Jumalalle, vaiko ihmisen välityksellä?

-ei siinä välttämättä ihmisiä tarvita välissä..
        -mutta jos jokin asia erikoisesti jää vaivaamaan niin onhan se hyvä jonkun LUOTETTAVAN veljen kanssa viedä rukouksissa,Herran eteen ja jättää sitten se asia Jumalan huomaan !

• Pentecostal*
        uskonsankari kirjoitti:

-mutta jos jokin asia erikoisesti jää vaivaamaan niin onhan se hyvä jonkun LUOTETTAVAN veljen kanssa viedä rukouksissa,Herran eteen ja jättää sitten se asia Jumalan huomaan !

Ei sitä vaan kaikkea viitsi kertoa, vaikka olen minä joskus ripittäytynyt aika arkaluontoisistakin asioista, mutta nyttemmin olen ollut ihan kahden kesken Jumalan kanssa tiliä tekemässä...
        Luotan Häneen, vaikka saatana kiusaisikin...

• - AuroraBorealis -
        uskonsankari kirjoitti:

keskuudessanne? :) ... älkää pojat viitsikö, kyllä anteeksi pitää kyetä pyytää asianomaiselta itseltään. Tuo, että ollaan niin polleaa ja välittämättä muista, osoittaa yksinkertaisesti rohkeuden puutetta ja lymyilevää ja pakoilevaa luonteenominaisuutta! Olkaa rohkeita, olkaa kuin miehiä, jotka seisovat sanojensa takana ja pyytävät asianomaisilta, joita vastaan rikkoneet, anteeksi!

• uskonsankari
        - AuroraBorealis - kirjoitti:

keskuudessanne? :) ... älkää pojat viitsikö, kyllä anteeksi pitää kyetä pyytää asianomaiselta itseltään. Tuo, että ollaan niin polleaa ja välittämättä muista, osoittaa yksinkertaisesti rohkeuden puutetta ja lymyilevää ja pakoilevaa luonteenominaisuutta! Olkaa rohkeita, olkaa kuin miehiä, jotka seisovat sanojensa takana ja pyytävät asianomaisilta, joita vastaan rikkoneet, anteeksi!

-on juolahtanut että meillä olisi jokin "hyvävelisysteemi" ,ihmettelen moista !
        -itse olen koittanut omassa elämässäni noudattaa anteeksipyytämisen linjaa sikäli kuin se vain on ollut mahdollista jne..muista en osaa mennä mitään sanomaan,eikähän ne muiden asiat,minulle kuulukkaan..

-onko mielessäsi jokin erillinen asia jota sinun mielestäsi pitäisi pyytää nyt anteeksi?!

• Pentecostal*
        uskonsankari kirjoitti:

-on juolahtanut että meillä olisi jokin "hyvävelisysteemi" ,ihmettelen moista !
        -itse olen koittanut omassa elämässäni noudattaa anteeksipyytämisen linjaa sikäli kuin se vain on ollut mahdollista jne..muista en osaa mennä mitään sanomaan,eikähän ne muiden asiat,minulle kuulukkaan..

-onko mielessäsi jokin erillinen asia jota sinun mielestäsi pitäisi pyytää nyt anteeksi?!

Ymmärrän veli närkästyksesi, mutta tällä naisella ei ole pieni mieli...

Se vaan kiusoittelee...

• uskonsankari
        Pentecostal* kirjoitti:

Ei sitä vaan kaikkea viitsi kertoa, vaikka olen minä joskus ripittäytynyt aika arkaluontoisistakin asioista, mutta nyttemmin olen ollut ihan kahden kesken Jumalan kanssa tiliä tekemässä...
        Luotan Häneen, vaikka saatana kiusaisikin...

-kuin kiljuva jalopeura,etsien kenet saisi niellä,-mutta onneksi saamme olla Jeesuksen Veren suojassa siltäkin osin !

-joskus on hankalaa tunnustaa ns.arkaluonteisia juttuja koska LUOTETTAVIA,henkilöitä on uskovissakin niin perin harvassa..se on sitten aika noloa jos ne asiat jotka on tarkoitettu,ihmisen ja Jumalan väliseksi,tulevatkin vaikka srki:n keskellä vastaan jne...

• Pentecostal*
        uskonsankari kirjoitti:

-kuin kiljuva jalopeura,etsien kenet saisi niellä,-mutta onneksi saamme olla Jeesuksen Veren suojassa siltäkin osin !

-joskus on hankalaa tunnustaa ns.arkaluonteisia juttuja koska LUOTETTAVIA,henkilöitä on uskovissakin niin perin harvassa..se on sitten aika noloa jos ne asiat jotka on tarkoitettu,ihmisen ja Jumalan väliseksi,tulevatkin vaikka srki:n keskellä vastaan jne...

joku olisi levitellyt asioitasi? vaikea kuvitella, että joku oikeasti olisi niin typerä, mutta kai semmoistakin esiintyy...

• uskonsankari
        Pentecostal* kirjoitti:

joku olisi levitellyt asioitasi? vaikea kuvitella, että joku oikeasti olisi niin typerä, mutta kai semmoistakin esiintyy...

-ole kyllä tällaista tapahtunut,-mutta varovainen saa olla,koska ihmisistä vain on kysymys..

• Lainaus Aapeli Saarisalon kirjasta (Raamatun sanakirja):
      "Sinetti oli metallista tai jalokivestä valmistettu esine kaiverruksineen tai se jäljennös, joka tällä esineellä muodostuu, kun se painetaan vahaan, saveen tai johonkin pehmeään aineeseen.
      Aikoinaan sinettiä kannettiin nuoraan pujotettuna kaulassa.
      Sittemmin oli käytönnössä sormessa pidettävä sinettisormus, jollaisen tuhlaajapoikakin sai merkiksi siitä, että hän oli täysivaltainen perheen jäsen (Lk.15:22)."

Raamatun kuvakielessä sinetti on merkki, jolla jokin asia vahvistetaan.

Ympärileikkaus oli Aabrahamin uskonvanhurskauden sinetti (Room. 4:11).
      Jeesus taas sanoi, että Isä on häneen painanut sinettinsä (Joh. 6:27).

Pyhän Hengen Sinetti on kaikissa niissä, jotka ovat panneet toivonsa Kristukseen.
      Se on merkkinä Jumalan omistusoikeudesta uskoviin.
      Kerran Hän tulee perimään omaisuutensa.

• Pentecostal*

se Pyhän hengen sinetti...

• hirvas

merkittyä, sanoo Ilmestys 7:4

4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:

Sinetillä merkittiin VT:n aikana tärkeät asiakirjat sekä testamentit.

• hirvas kirjoitti:

merkittyä, sanoo Ilmestys 7:4

4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:

Sinetillä merkittiin VT:n aikana tärkeät asiakirjat sekä testamentit.

Mainitsin jo, että ympärileikkaus oli Aabrahamin uskonvanhurskauden sinetti (Room. 4:11).
        Kol. 2:11-13 taas yhdistää ympärileikkauksen ja kristillisen kasteen toisiinsa;
        Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus.
        Uuden Liiton merkki taas on kaste, jota Paavali nimittää "Kristuksen ympärileikkaukseksi".
        (Vrt. myös 1. Piet.3:21, jossa "pyytäminen"-sana voidaan kääntää myös liitto-sanalla).

Koska kaste on ainoa näkyvä ulkonainen merkki kristityn elämässä, niin siinä annetaan meille myös Pyhän Hengen sinetti (Apt. 2:38).
        "Olemmehan yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi" (1. Kor.12:13).

Ef. kirje yhdistää nämä kolme toisiinsa: Herran, uskon ja kasteen (Ef.4:5).

• omansa!
        Tapio522 kirjoitti:

Mainitsin jo, että ympärileikkaus oli Aabrahamin uskonvanhurskauden sinetti (Room. 4:11).
        Kol. 2:11-13 taas yhdistää ympärileikkauksen ja kristillisen kasteen toisiinsa;
        Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus.
        Uuden Liiton merkki taas on kaste, jota Paavali nimittää "Kristuksen ympärileikkaukseksi".
        (Vrt. myös 1. Piet.3:21, jossa "pyytäminen"-sana voidaan kääntää myös liitto-sanalla).

Koska kaste on ainoa näkyvä ulkonainen merkki kristityn elämässä, niin siinä annetaan meille myös Pyhän Hengen sinetti (Apt. 2:38).
        "Olemmehan yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi" (1. Kor.12:13).

Ef. kirje yhdistää nämä kolme toisiinsa: Herran, uskon ja kasteen (Ef.4:5).

Tämä yhdessä Hengessä kastaminen tarkoittaa, että on saanut vesikasteen lisäksi Pyhän Hengen kasteen.
        Varmasti sinäkin olet havainnut, että kaikki, jotka käyvät parannuksen kasteella eivät synny uudesti.
        Tässä vesikasteessa, joka on merkki Jumalalle ihmisen tahdosta, luvataan joko lapsi Jumalan valtakuntaan tai luovutetaan itsensä Jumalan edessä Hänelle, mutta se ei merkitse uudesti syntymistä.
        He syntyvät uudesti ylhäältä, jotka todella koko sydämestään antavan elämänsä Jeesukseen. Pyhän Hengen kasteessa heidät upotetaan Jeesuksen ruumiiseen ja Jeesus on pää.
        Koko sydäminen Jeesuksen ruumiin jäsen tahtoo kaikessa kuulla Jumalan ääntä ja noudattaa Jumalan tahtoa ja näin hän kieltää lihallisuutensa vallan.
        Uudesti syntynyt saa sydämen, eli tahdon ja mielen ympärileikkauksen ja tahtoo uskoa Jeesuksen ristintyön kaikkivoittavuuteen ja tahtoo seurata Jeesusta kieltäen itsensä, eli noudattaa Jumalan Sanaa.
        Pyhän Hengen tullessa ihmiseen asumaan, on ihminen sinetöity Jumalalle.
        Ef.1
        12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

• omansa! kirjoitti:

Tämä yhdessä Hengessä kastaminen tarkoittaa, että on saanut vesikasteen lisäksi Pyhän Hengen kasteen.
        Varmasti sinäkin olet havainnut, että kaikki, jotka käyvät parannuksen kasteella eivät synny uudesti.
        Tässä vesikasteessa, joka on merkki Jumalalle ihmisen tahdosta, luvataan joko lapsi Jumalan valtakuntaan tai luovutetaan itsensä Jumalan edessä Hänelle, mutta se ei merkitse uudesti syntymistä.
        He syntyvät uudesti ylhäältä, jotka todella koko sydämestään antavan elämänsä Jeesukseen. Pyhän Hengen kasteessa heidät upotetaan Jeesuksen ruumiiseen ja Jeesus on pää.
        Koko sydäminen Jeesuksen ruumiin jäsen tahtoo kaikessa kuulla Jumalan ääntä ja noudattaa Jumalan tahtoa ja näin hän kieltää lihallisuutensa vallan.
        Uudesti syntynyt saa sydämen, eli tahdon ja mielen ympärileikkauksen ja tahtoo uskoa Jeesuksen ristintyön kaikkivoittavuuteen ja tahtoo seurata Jeesusta kieltäen itsensä, eli noudattaa Jumalan Sanaa.
        Ef.1
        12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

Jumala kastaa omansa!: "Tämä yhdessä Hengessä kastaminen tarkoittaa, että on saanut vesikasteen lisäksi Pyhän Hengen kasteen".
        ---
        Eikö Jeesus liitä juuri veden ja Hengen toisiinsa (Joh. 3:5)?
        Vai eikä sinun mielestäsi Pyhä Henki liity mitenkään kasteeseen?
        Jos liittyy, niin miten?

• omansa! kirjoitti:

Ef.1

omansa:
        "Tässä vesikasteessa, joka on merkki Jumalalle ihmisen tahdosta, luvataan joko lapsi Jumalan valtakuntaan tai luovutetaan itsensä Jumalan edessä Hänelle, mutta se ei merkitse uudesti syntymistä".
        ----
        Mitä mielestäsi tarkoittaa vedestä ja Hengestä-syntyminen (Joh. 3:5, Tiit. 3:5)?

• tulee Hän,
        Tapio522 kirjoitti:

omansa:
        "Tässä vesikasteessa, joka on merkki Jumalalle ihmisen tahdosta, luvataan joko lapsi Jumalan valtakuntaan tai luovutetaan itsensä Jumalan edessä Hänelle, mutta se ei merkitse uudesti syntymistä".
        ----
        Mitä mielestäsi tarkoittaa vedestä ja Hengestä-syntyminen (Joh. 3:5, Tiit. 3:5)?

joka kastaa omansa Pyhällä Hengellä ja tulella.

Matteus 3

11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Yhä edelleen me elämme tässä, että ihmiset kastavat vedellä parannukseen ja heidän jäljessään tule Hän, joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Yksikään pappi ei sitä kykene tekemään, sen tekee ainoastaa Jumalan Ainoa Poika, Jeesus Kristus.

Jumala tuntee omansa ja tietää kenelle Hän Pyhän Henkensä lahjoittaa. Pappi kastaa jokaisen, joka hänen luoksensa kastettavaksi tulee, mutta Jumala kastaa vain omansa.

Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa elävä vesi, joka lähtee Jumalan luota?

• juodaan!
        Tapio522 kirjoitti:

omansa:
        ----

Kastevedellä kastetaan, mutta elävää vettä juodaan.

Johannes 4

14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

Ilm.19:13
        ja Hänellä on yllään vereen kastettu vaippa ja nimi jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• liittyy
        Tapio522 kirjoitti:

Jumala kastaa omansa!: "Tämä yhdessä Hengessä kastaminen tarkoittaa, että on saanut vesikasteen lisäksi Pyhän Hengen kasteen".
        ---
        Eikö Jeesus liitä juuri veden ja Hengen toisiinsa (Joh. 3:5)?
        Vai eikä sinun mielestäsi Pyhä Henki liity mitenkään kasteeseen?
        Jos liittyy, niin miten?

elävään veteen, joka tulee Jumalan luota.

Elävä vesi tulee sen veden lähteeksi, joka antaa meille ikuisen elämän.

• tulee Hän, kirjoitti:

joka kastaa omansa Pyhällä Hengellä ja tulella.

Matteus 3

11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Yhä edelleen me elämme tässä, että ihmiset kastavat vedellä parannukseen ja heidän jäljessään tule Hän, joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Yksikään pappi ei sitä kykene tekemään, sen tekee ainoastaa Jumalan Ainoa Poika, Jeesus Kristus.

Jumala tuntee omansa ja tietää kenelle Hän Pyhän Henkensä lahjoittaa. Pappi kastaa jokaisen, joka hänen luoksensa kastettavaksi tulee, mutta Jumala kastaa vain omansa.

Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa elävä vesi, joka lähtee Jumalan luota?

tulee Hän,:
        " Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa elävä vesi, joka lähtee Jumalan luota".
        ---
        Joh 4:11 Nainen sanoi Jeesukselle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi"?
        Myöhemmin Johannes kirjoittaa:
        "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.
        Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu" Joh. 7:37-39).
        ---
        Eikö sinun mielestäsi Pyhä Henki liity kasteeseen mitenkään?

• omansa!!
        Tapio522 kirjoitti:

tulee Hän,:
        " Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa elävä vesi, joka lähtee Jumalan luota".
        ---
        Joh 4:11 Nainen sanoi Jeesukselle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi"?
        Myöhemmin Johannes kirjoittaa:
        "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.
        Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu" Joh. 7:37-39).
        ---
        Eikö sinun mielestäsi Pyhä Henki liity kasteeseen mitenkään?

Jospa tekisinkin vastakysymyksen ensin. Tunnustiko Johannes Kastaja, että hänen kasteensa ei ollut verrattavissa Jeesuksen antamaan kasteeseen, kertomalla, että hän kastaa vedellä, mutta Hänen jälkeensä tulee suurempi, niin suuri Kastaja, että hän ei ole mitään verrattuna tähän Kastajaan.

Monenko luulet parannuksen kasteen yhteydessä täyttyneen Pyhällä Hengellä? Jos luet tätä palstaa, joille tämä vesikaste on yli kaiken, niin mitä mieltä olet, onko täällä montakaan Hengellä täytettyä?

Pyhän Hengen kaste on Jumalan Itsensä antama ja se on ainoa kaste, joka sinetöi ihmisen Jeesukseen.

Johannes Kastaja tuli valmistamaan tietä Jumalalle ja todistamaan Jeesuksesta ja joka uskoi tämän todistuksen, hän sai kasteen Jumalalta ja täyttyi Pyhästä Hengestä.

Yksi usko, on usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen ja yksi kaste on, Jumalan antama kaste, jossa ihminen syntyy uudeksi ylhäältä ja saa voiman elää jokahetkisessä parannuksessa ja näin olla vapaa ja onnellinen.

Jotku syntyvät uudeksi parannuksen kasteen yhteydessäkin, sillä Jeesus tuntee omansa ja voi siinä tilanteessakin kastaa omansa Pyhällä Hengellä. Monet syntyvät uudeksi vielä vuosikymmenien päästä parannuksen kasteesta, sillä heidän uskottuaan Jumalan Ilmoitus Jeesuksen uhrista, he saavat Pyhän Hengen kasteen ja näin heidät liitetään Jeesuksen ruumiiseen.

• Markku Tampio

on Pyhä Henki, joka on meille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

• Pentecostal*

ulospäin, jos mikä. Mikä voisi olla voimakkaampi kuin Pyhän hengen muuttava voima?

• hirvas

Pyhä Henki ole sinetti, vaan usko ja kaste, jotka tekevät sinusta Jumalan lapsen.
        Ihmisten pelastushan riippuu noista kahdesta asiasta.

Pyhän Hengen lahja on kyllä tarpeellinen meille kaikille, jotka vielä vaellamme lihassa täällä maan päällä.

• hirvas kirjoitti:

Pyhä Henki ole sinetti, vaan usko ja kaste, jotka tekevät sinusta Jumalan lapsen.

Pyhän Hengen lahja on kyllä tarpeellinen meille kaikille, jotka vielä vaellamme lihassa täällä maan päällä.

hirvas: "Pyhä Henki ole sinetti, vaan usko ja kaste, jotka tekevät sinusta Jumalan lapsen.
        Ihmisten pelastushan riippuu noista kahdesta asiasta".
        ---
        Mark. 16:16
        -
        Evankeliumissaan Johannes kirjoittaa Jeesuksesta:
        ”Häneen on Isä Jumala itse sinettinsä painanut.” (Joh. 6.26).
        Kastettuaan Jeesuksen Johannes Kastaja näki Hengen laskeutuvan taivaasta alas niin kuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä (Joh. 1:32).
        Tämän näkyvän merkin perusteella Johannes Kastaja sanoo Jeesuksesta: ”Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika” (Joh. 1:34).

1.Joh. 5:7-8: Kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri ja ne kolme pitävät yhtä.”
        Jordanin vesi ja Golgatan veri liittävät pelastustapahtumat ihmisten maailmaan ja historiaan.

Apt. 19:1-7:ssa myös Pyhän Hengen saaminen (sinetti) liitetään kasteeseen.

• hirvas
        Tapio522 kirjoitti:

hirvas: "Pyhä Henki ole sinetti, vaan usko ja kaste, jotka tekevät sinusta Jumalan lapsen.
        ---
        -
        Kastettuaan Jeesuksen Johannes Kastaja näki Hengen laskeutuvan taivaasta alas niin kuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä (Joh. 1:32).
        Tämän näkyvän merkin perusteella Johannes Kastaja sanoo Jeesuksesta: ”Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika” (Joh. 1:34).

1.Joh. 5:7-8: Kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri ja ne kolme pitävät yhtä.”
        Jordanin vesi ja Golgatan veri liittävät pelastustapahtumat ihmisten maailmaan ja historiaan.

koska Ilmestyskirja osoittaa kenelle sinetti annetaan. Ja mikä tarve täällä on teorisoida Jumalan tahtoa ja sanaa. Meistä yhdestäkään ei ole siihen, eikä siihen ole mitään tarvettakaan.

• vaan elävä vesi
        Tapio522 kirjoitti:

---
        -

joka lähtee Jumalan valtaistuimelta.

• Markku Tampio
        hirvas kirjoitti:

on ainakin tämän Ef. 4:30 sanankohdan mukaan Pyhän Hengen sinetti:

"ÄLKÄÄKÄ SAATTAKO MURHEELLISEKSI JUMALAN PYHÄÄ HENKEÄ, JOKA ON TEILLE ANNETTU SINETIKSI LUNASTUKSEN PÄIVÄÄN SAAKKA".

Isä Jumalan vaikuttama usko on hyvin yksinkertainen ja Raamatun sanaan perustuva - ei luuloihin ja mutu-meininkeihin perustuva.

• Anonyymi
        Markku Tampio kirjoitti:

on ainakin tämän Ef. 4:30 sanankohdan mukaan Pyhän Hengen sinetti:

"ÄLKÄÄKÄ SAATTAKO MURHEELLISEKSI JUMALAN PYHÄÄ HENKEÄ, JOKA ON TEILLE ANNETTU SINETIKSI LUNASTUKSEN PÄIVÄÄN SAAKKA".

Isä Jumalan vaikuttama usko on hyvin yksinkertainen ja Raamatun sanaan perustuva - ei luuloihin ja mutu-meininkeihin perustuva.

Raamatun mukaan oikea Pyhän uskon Hengen sinetti annetaan ihmiselle vasta kun ihminen on kasteessa puhdistettu kaikesta syntisyydestä Kristuksen kuoleman tähden.

Villitsevät hurmoshenget tulee synnin sekaan ihmisen päähän ja ihminen alkaa nähdä näkyjä ja puhua sekavia.

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan oikea Pyhän uskon Hengen sinetti annetaan ihmiselle vasta kun ihminen on kasteessa puhdistettu kaikesta syntisyydestä Kristuksen kuoleman tähden.

Villitsevät hurmoshenget tulee synnin sekaan ihmisen päähän ja ihminen alkaa nähdä näkyjä ja puhua sekavia.

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan

Kristittyjen kasteessa ihmiselle annetaan oikea Pyhän uskon Hengen sinetti., Ei missään hurmoshenkien kaataessa ihmisiä selälleen maahan,

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi

Aloittajan vanha teksti osui silmään ja ajattelin kommentoida. Voi sanoa että aloittaja oli oppivinaan jostain opetuksesta vaan on lähinnä uskonnon harjoittaja, joka tekstin mukaan pyrkii pelastamaan itsensä synrgismin avulla, ihmisen ja Jumalan yhteistyöllä. Surullista, että evankeliumi ei ole auennut!
      Evankeliumin ydin on mitä Kristus on tehnyt, eikä mitä me harrastelemme. Pyhä Henki vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Se että kirjoittaja halveksii sakramentteja ts. Jumalan armonvälineitä on sokeutta, sillä itse Jeesus asetti ne, niin kasteen kuin ehtoollisenkin. Pyydä ajoittaja viisautta ymmärtää nämä asiat ja etsiydy terveen Jumalan Sanan opetuksen piiriin.

• Anonyymi

Hurmoslahkoissa ihmisiä viskoo maahan epäpyhät henget, jotka laittaa niitä pedonmerkkejään ja sinettejään ihmisen sisälle kun ihminen on ensin viekkaudella saatettu homseen ja sekaisin päästään.

• Anonyymi

aloituksessa, - "Pyhän Hengen sinetti > kuuluu kielilläpuhuminen"

raamattu sanoo toisin:

"Eiväthän kaikki puhu kielillä"
        1 Kor: 12: 30

"Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko"
        1 Kor: 14: 22

• Anonyymi

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1241
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1067
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      58
      871
    4. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      726
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      178
      719
    6. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      50
      714
    7. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      712
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      703
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      698
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      655
    Aihe