Onks kellään tietoo, et myydäänks enää missään vanhaa kunnon painekattilaa?
Sellasen ku löytäs, ois anopin joululahja hallinnas.
Mistä löytyis PAINEKATTILA
14
14503
Vastaukset
- sanu
Itse ostin Opa oy:n suomeen lanseeraaman
Hawkins Futura- painekeittimen. Siitä on jo aikaa kauhean paljon.
Painekeitin on ollut loistava jo toiminut hyvin.
Jospa Opalla tietäisivät...- sanu
GaryBang kirjoitti:
Mä sain OPA:lta postia, ovat lopettaneet valmistuksen. :'(
Googletin vähän ja löytyi
Tefal- merkkisenä painekeitin: tefal clipso
Jos sitten sieltä...
www.tefal.fi GaryBang kirjoitti:
Mä sain OPA:lta postia, ovat lopettaneet valmistuksen. :'(
Ohessa linkki firman sivuille joka myy sekä kotiin, että teolliseen käyttöön sopivia keittimiä.Yritä sieltä.
http://www.savoset.com/index.phtml/art/1896/t/prodgroup1- TuRiMa
sanu kirjoitti:
Googletin vähän ja löytyi
Tefal- merkkisenä painekeitin: tefal clipso
Jos sitten sieltä...
www.tefal.fiKyllä niitä löytyy vieläkin kaupoista esim. Prismasta, Euro-marketista ja jopa Robin Hoodissa on niitä. Löytyy myös kannen tiivisteitä ainakin Prismasta.
- AsIak
Painekattilamme on siitä erikoinen, että siinä paineventtiilinä toimii metallipaino. Siis ei mitään kierrettäviä tai muita purettavia osia. Toimii ja on helppo käyttää. Kattila on 6 litraa ja terästä. Suomessa tehty, mutta ei taida enää löytyä koko firmaa sillä Opa Oy osti sen joskus 80 luvun lopulla. Samaa sarjaa oli myös painekasari ja niitä oli eri kokoja, mutta ne on nyt vaan jo mennyttä aikaa. Mahottoman hyvä laite.
- TERVERKKI
AsIak kirjoitti:
Painekattilamme on siitä erikoinen, että siinä paineventtiilinä toimii metallipaino. Siis ei mitään kierrettäviä tai muita purettavia osia. Toimii ja on helppo käyttää. Kattila on 6 litraa ja terästä. Suomessa tehty, mutta ei taida enää löytyä koko firmaa sillä Opa Oy osti sen joskus 80 luvun lopulla. Samaa sarjaa oli myös painekasari ja niitä oli eri kokoja, mutta ne on nyt vaan jo mennyttä aikaa. Mahottoman hyvä laite.
joo, keittimesi on luultavasti Vähäkyrössä valmistettu VIKTORIA, tai jotain sinnepäin. Etsiskelin tollaista, ja äiteeltä pitkäaikaisena kattilanomistajana sain tietoja valmistajasta. firma on ollut jokin pohjoismainen uutuusmyynti vähässäkyrössä, mutta en löytänyt tolle mitään yhteystietoja. Kait sitten häipynyt yritysostojen kautta. Harmi, kattila oli tosiaankin yksinkertainen ja varmatoiminen, ja ymmärtääkseni turvallinen. Jos joku tietää, että noita vielä valmistetaan jossain, olisin kiinostunut.
- penso
TERVERKKI kirjoitti:
joo, keittimesi on luultavasti Vähäkyrössä valmistettu VIKTORIA, tai jotain sinnepäin. Etsiskelin tollaista, ja äiteeltä pitkäaikaisena kattilanomistajana sain tietoja valmistajasta. firma on ollut jokin pohjoismainen uutuusmyynti vähässäkyrössä, mutta en löytänyt tolle mitään yhteystietoja. Kait sitten häipynyt yritysostojen kautta. Harmi, kattila oli tosiaankin yksinkertainen ja varmatoiminen, ja ymmärtääkseni turvallinen. Jos joku tietää, että noita vielä valmistetaan jossain, olisin kiinostunut.
Ounou, multa löytyy juurikin tuo kyseinen suomalainen Viktoria, mutta siitä on suutin kadonnut. Mistäköhän siihen oikein saisi sellaisen hommattua? Harmi käyttää hyvää painekattilaa tavallisena kattilana.
- löysin
penso kirjoitti:
Ounou, multa löytyy juurikin tuo kyseinen suomalainen Viktoria, mutta siitä on suutin kadonnut. Mistäköhän siihen oikein saisi sellaisen hommattua? Harmi käyttää hyvää painekattilaa tavallisena kattilana.
Niin siis joskus aikoinani löysin paineventtiilin, siis sitä kai tarkoitat, sellaiselta toimittajalta kuin Harry Marcell Helsingistä. En tiedä oikeinkirjoituksesta, tai siitä,onko kyseinen toimittaja enää toiminnassa.
- Niepo
TERVERKKI kirjoitti:
Onkohan kenelläkään omakohtaista kokemusta opan uudesta eco mallin painekattilasta.Ainakin kuvien perusteella vaikuttaa harkinnan arvoiselta.
- paineventtiili
löysin kirjoitti:
Niin siis joskus aikoinani löysin paineventtiilin, siis sitä kai tarkoitat, sellaiselta toimittajalta kuin Harry Marcell Helsingistä. En tiedä oikeinkirjoituksesta, tai siitä,onko kyseinen toimittaja enää toiminnassa.
voi jukra, löysin kirpparilta Victoria painekeittimen. Terästä, ja kaikki osat mukana. Nyt olen vaan johonkin hukannut juuri sen paineventtiilin. Juuri lastasin ruoat keittimeen, ja olin vääntämässä sähkölevyä päälle, kun huomasin. Nyt on kaikki paikat tutkittu taskulampun kanssa, mutta ei vaan löydy, anvan murheellista.
Olisko kellään myydä paineventtiili victoriaan? tai vinkkejä mistä löytäisin. - pikakeitin
paineventtiili kirjoitti:
voi jukra, löysin kirpparilta Victoria painekeittimen. Terästä, ja kaikki osat mukana. Nyt olen vaan johonkin hukannut juuri sen paineventtiilin. Juuri lastasin ruoat keittimeen, ja olin vääntämässä sähkölevyä päälle, kun huomasin. Nyt on kaikki paikat tutkittu taskulampun kanssa, mutta ei vaan löydy, anvan murheellista.
Olisko kellään myydä paineventtiili victoriaan? tai vinkkejä mistä löytäisin.Onneksi löysin sen kadottamani paineventtiilin, noin 4 tunnin etsimisen jälkeen. Oli tipahtanut työtasolla yhteen koriin missä oli paljon tavaroita.
Hyvin toimiva kapistus, jolla voi tosiaan tehdä samaan aikaan useamman rokalajin, vaikka esim perunoita ja kalaa, omilla tasoillaan. -- JOs jossain kirpparilla satutte näkemään teräksisen, kannattaa miettiä sen ostamista. (Tarkistaa että paineventtiili, kannen tiiviste ja kolme sulkijaa sekä sisään ladottavat tasot ovat mukana. Sekä melko tarpeelliset kaksi metallista taivutettua häkkyrää, jolla ne tasot saa nostettua pois helposti kuumasta kattilasta.)
Hyvä ostos, tosiaan, noin 12 eurolla.
- J.-C.Aqfaq
Painekattiloiden käyttö on suositeltavaa paitsi nopeuden takia, niin myös siksi, että sellaisen käyttö vie vähemmän energiaa kuin tavallisen kattilan käyttö.
Jos yhdistetään painekattila induktiolieteen, niin nykytekniikalla ruuanlaitto ei peruskeittiössä paljon energiatehokkaammaksi, nopeammaksi ja mukavammaksi voi tulla. Siis pelkkää :aa. :)- hauduttamalla
...kun se painekattila otetaan siltä induktioliedeltä heti kun venttiili pihahtaa ja suljetaan ostettuun tai itse tehtyyn "aromipesään" tunniksi tai kolmeksi (ruoasta riippuen). Tällaisessa hyvin eristetyssä haudutusboksissa (engl. "haybox" tai "insulated cooker") ruoka myöskin tietysti pysyy lämpimänä erittäin pitkään, jolloin aamulla tehtyä ruokaa voi syödä sopivan lämpimänä vielä illallakin eikä sitä tarvitse mikrossa tms. kuumentaa.
Jos ruokaa haluaa laitaa jääkaappiin tai pakastaa, se pitää ensin jäähdyttää mahdollisimman viileäksi vaikka siinä samassa painekattilassa kun sen nostaa ulos pakkaseen.
Ja vastaavasti pakasteet kannattaa aina nostaa illalla sulamaan seuraavaa päivää varten jääkaappiin, jolloin ne viilentävät jääkaappia ja siis vähentävät sähkönkulutusta.
Ekologisempaa keittämistä voi olla enää "aurinkouuni" (engl. "solar cooker"), ts. hyvin eristetty ulkoa musta laatikko jonka suurin sivu on kaksinkertaista selektiivilasia ja suunnattu kohti keskipäivän aurinkoa kesällä. Laatikon sisällä on kuumutta ja auringonsäteitä mustaan valurautakattilaan heijastava folio- tms. pinnoitus. Itse asiassa laatikossa on aurinkoon suunnattu heijastava suppilo (eräänlainen "satelliittilautanen") keskittämässä auringon säteitä uuniin.
Tällainen aurinkouuni on tietysti hyvin kätevä tropiikissa, jolloin se voi olla isohko useamman perheen tarpeisiin ja siltä voi sitten ottaa padan jatkokypsentymään em. hauduttimeen. Tämä on kätevää siksikin, että nyt naisten ei tarvitse lähteä pitkille polttopuun hakumatkoille, kun kaikki lähiseudun puut on jo tietysti poltettu. Kuivaa karjan lantaa tietysti poletaan myös ja tuhkat käyvät lannoitteesta. Ehkä se lanta olisi kuitenkin sellaisenaan parasta lannoitetta.
Hakusanana em. lisäksi vaikka "aprovecho", jos kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006