Mihin seurakuntaan?

tuuli-kannel

Moi! Nykyään on usein uskonasiat mielessä. Lapsena olen joskus käynyt helluntailaisten seuroissa mutta en ole oikein perillä, mikä seurakunta olisi sellainen mistä kannattaa aloittaa tutustuminen näihin uskon asioihin. Onko vapaaseurakunta yhtä hyvä vaihtoehto kun helluntaiseurakunta?

Omakohtaisia kokemuksia mielellään kuulisin, missä seurakunnissa tykkäätte käydä, missä ei etsijä joudu harhaanjohdetuksi ja petetyksi?

39

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frihet

Ihmisiin petyt olipa ne sit mistä maailman kolkasta, mutta Kristus ei petä koskaan, eikä ketään, Hän rakasti Pettäjäänsä loppuun saakka ja sanoi ystäväksi loppuun saakka.

Minä olen huono ehdottaan muita, kuin helareita, kun en ole ollu muissa vapaissa suunnissa, mut ehkä voit itse rukoillen käydä eteenpäin ja Herra sinulle oikean kodin opstaa.

Helluntaisten opetus on kyllä raamatullinen, vaikka nykyään aletaan joka suunnassa vesittään Raamatun totuuksia, ehkä maailman henki on saanut liian suuren tilan seurakunnissakin.

Etsi siis itsellesi HENGELLINEN KOTI JA hyvä jos vielä löydät itsellesi hengelliset isät ja äidit.

• hirvas

ja tarkkaile kuka tekee Jumalan tahdon. Jokaisessa liikkeessä ja uskonnossa on omat varjopuolensa. Tee mikä sinusta on oikein Jumalaa kohtaan, se on totuus.
        Mikään uskonto ei pelasta, vain usko Jeesukseen.
        Siunausta.

• tuuli-kannel

Mitä se hengellinen koti pitää sisällään? Kuka voi olla hengellinen isä tai äiti? Täytyykö olla sukua?

• tuuli-kannel
        hirvas kirjoitti:

ja tarkkaile kuka tekee Jumalan tahdon. Jokaisessa liikkeessä ja uskonnossa on omat varjopuolensa. Tee mikä sinusta on oikein Jumalaa kohtaan, se on totuus.
        Siunausta.

Jos uskonto ei pelasta niin mitä varten uskontoja on maailmassa monia ja monenlaisia?

• tuuli-kannel

Jos rukoilee johdatusta kuten neuvot niin onko se varma että sitten ymmärtää mennä oikeaan paikkaan? Voiko Jumala antaa mennä johonkin vääräoppisten porukkaan jos on pyytänyt Jumalaa opastamaan?

• frihet
        hirvas kirjoitti:

Siunausta.

Ihmisellä tulis olla hengellinen koti, eikä elää kuin orpo-piri yksinäisellä saarella.

Tulee tosin mieleen Jobin kirjasta saatana, joka tuli maata kiertämästä, niinhän täälläkin muutamat puheripulin kokevat tulevat, kun ei ole paikkaa mihin mennä opettamaan, koditonna kulkevat ja helareita syyttävät, kun ei nöyrää mieltä löydy, että palaisivat kotiinsa, kuten tuhlaaja poika palasi.

Vikoilla voimme jokainen, jopa maallisesta kodistamme, mutta kaikille se ei ole elämän tehtäväksi tullut, että kotiaan musta maalaa yöt ja päivät.

• frihet
        tuuli-kannel kirjoitti:

Jos uskonto ei pelasta niin mitä varten uskontoja on maailmassa monia ja monenlaisia?

Että uskosta osallisetkin eksyisivät, Kristus on ainut ken pelastaa, eikä uskonnot.

• frihet
        tuuli-kannel kirjoitti:

Mitä se hengellinen koti pitää sisällään? Kuka voi olla hengellinen isä tai äiti? Täytyykö olla sukua?

Jos meillä on sama Isä, niin olemme siis saman Isän lapsia ja toiset ovat syntyneet aiemmin ja he voivat olla sinulle tai minulle hengellisiä isiä tai äitejä.
        Ei siis tarvitse olla lihallista sukua.

Hengellisessä kodissa tarjotaan hengellistä ravintoa ja siellä saa kokea sisarusten kesken yhteyttä, jota Kristus rakkaudessaan tarjoaa.

Tuo hengellinen koti sisältää valtavan määrän asiaa, ehkäpä joku reipas siitä aloituksen tekee ja tyhjentävästi selventää, mut tärkeä se on, kuten katulapselle löytää näin talven alla koti.

• frihet
        tuuli-kannel kirjoitti:

Jos rukoilee johdatusta kuten neuvot niin onko se varma että sitten ymmärtää mennä oikeaan paikkaan? Voiko Jumala antaa mennä johonkin vääräoppisten porukkaan jos on pyytänyt Jumalaa opastamaan?

Sanotaan, että kysyvä ei tieltä eksy, eli kysele ja tutki sanaa itsekin, kuten rukouletkin.

Eli kysele lisää, kyl sinä vastaukset saat, vaik et tältä palstalta ehkä läheskään oikeita, kun täällä vihataan, jopa Kristusta ja sen mukaan vastataankin.

• hyvä.

Suosittelen Vapaakirkkoa. Meillä on väki vähän sivistyneempää ja meno selvästi rauhallisempaa kuin helluntaiseurakunnissa. Meillä tuntuu pyhyyden läsnäolo.

• tuuli-kannel

Voisitko selittää tarkemmin mitä tarkoitat sillä että tuntuu pyhyyden läsnäolo? Liittykö siihen jotakin tunne-elämyksiä, kokemuksia vai miten tuo pyhyys ilmentyy?

• sun-glasses

Tuossa jo edellä neuvottiin rukoilemaan Jumalalta johdatusta minne seurakuntaan mennä. On varmasti monia ihan hyviä vaihtoehtoja. On tärkeää myös itse tutkia Raamattua, että voi sen perusteella arvostella, millä tavoin kyseisessä seurakunnassa Raamattua opetetaan ja kunnioitetaan.

• tuuli-kannel

Kummallisia sanoja: johdatus ja pyhyyden kokeminen. Siihen johdatukseen varmaan täytyy luottaa mutta vaikeaa meikäläiselle alkaa uskomaan ja luottamaan sellaiseen mitä ei tunne ennestään. Ei kai sitten voi saada johdatusta jos ei usko siihen?

• sun-glasses
        tuuli-kannel kirjoitti:

Kummallisia sanoja: johdatus ja pyhyyden kokeminen. Siihen johdatukseen varmaan täytyy luottaa mutta vaikeaa meikäläiselle alkaa uskomaan ja luottamaan sellaiseen mitä ei tunne ennestään. Ei kai sitten voi saada johdatusta jos ei usko siihen?

Varmaan se uskominen olisi hyvä jos rukoilee, kun Raamatussa sanotaan että kun rukoilette, uskokaa jo saaneenne. Jos ei usko ollenkaan niin eihän tuota pysty toteuttamaan tuota neuvoa.

Tosin kyllä joskus aivan uskomattomillekin Jumala vastaa kun joku toinen on heidän puolesta rukoillut. Jumalan vallassa on, miten hän itsekullekin vastaa.

• TapaniK

Itse olen helluntailainen,mutta olen käynyt useissa eri seurak.sanan kuulolla ja tietysti oikeassa JOULUKIRKOSSA.Pääasia on että lähdet,kun mietit etkä lähde.Joten kiertele rauhassa kuuntele,lue Raamattua,tutustu uskoviin jne...Suosittelen noita Nokia mission tapahtumia.Kyllä Jumala sulle kodin osoittaa,kun rukoillen etsit.Ja vielä:ÄLÄ OTA TURHIA SUORITUSPAINEITA,VAAN LEPÄÄ ARMOSSA.
      Siunausta sulle Jeesuksessa Kristuksessa ja hyvää JOULUN odotusta.P.S meinas unohtua:Tutki saamaasi opetusta Raamatustasi,älä lähde seuraamaan ihmismielipiteitä,vaan Jeesusta.

• uskonsankari

• TapaniK
        uskonsankari kirjoitti:

-mahdollisuuksia sinunkin srk:sesi !
        http://lbl.jesusanswers.com/info/srkt/info.html

Kiitos,mutta minulla on jo oma pieni,kotoisa helluntaiseurakuntani,hengellisenä kotinani.On vaan kiva käydä välillä, muidenkin tilaisuuksissa,jotta saa tuota "perspektiiviä" tähän uskovan vaellustielle.

• suositus
    • Totuuden löytänyt

Sinulla on hyvä tavoite. Ensin tärkein on rukous. Itselläni oli rukousaiheena aikanaan se että ”Rakas Jumala johda minut totuuteen”. Sitten Herra johdatteli monenlaisten tapahtumien kautta minut seurakuntaan josta en koskaan halua luopua. Kokemukseni etsintä ajan alussa eivät tuntuneet aina kovin miellyttäviltä kohdatessani erilaisten näkemysten oppiristiriitoja, uskovien ihmistenkin taholta. sentähden on tärkeätä että rukoilet ja pidät mielessäsi sen rukouksen, niin Herra kyllä johtaa sinua oikealle tielle. Mutta jos tingit tärkeimmästä päämäärästä on vaara eksyä.

Minulle aikanaan suositeltiin yhtenä sellaista kristillistä seurakuntaa, jossa vastaukset loputtomiin elämän tärkeimpiin kysymyksiin etsitään Raamatusta. Se ei kieltämättä ole se helpoin eikä yksinkertainen valinta, mutta nyt tajuan sen todellisen arvon ja merkityksen. Varo sellaista seurakuntaa jossa joku saarnaaja selittää kaiken valmiiksi ja sitten sinun vain odotetaan hyväksyvän sen kaiken. On tärkeää että seurakunnassa saa tarkastella avoimesti asioita se luo mahdollisuuden myös varmistua asioista henkilökohtaisesti. Kun on sisäinen varmuus, on myös rauha sydämessä joka ei horju tämän maailman tuulissa.

• Hesassa

on raitisopetuksinen Raamatun sanaan pitäytyvä. Ei hömpöttele joutavia nykyajan virtausksia matkien. Siellä arvostetaan käyjiä, eikä olla heti juoruamassa ja panettelemassa, kuten erinäisessä määrin helluntaiseurakunnissssa tehdään!

• hellarit

Toisaalta ollaan yhtä ylpeitäkin omasta nöyryydestä, kuten hellarit..

• kirja.
        hellarit kirjoitti:

Toisaalta ollaan yhtä ylpeitäkin omasta nöyryydestä, kuten hellarit..

Mistään paremmuudesta ei ole kyse. Vapaakirkossa vain hallitaan Käytöksen kultaisen kirjan opit vähän paremmin.

• itse.

olen siirtynyt sieltä elävämpiin seurakuntiin, Asko Tynjälän ja Esko Taipaleen lähdön jälkeen kävijämäärät romahtivat, monta vuotta on ollut hiljaiseloa. Tynjälän aikaan tiistaisin istuttiin porraskäytävissä, kun kirkko oli niin täynnä. Taipale varoitti tilanteesta kaksi kertaa seurakunnan vastustavaa vanhemmistoa ja lähti sitten Herran kehotuksesta pois. Mikä lienee nykytilanne, mitään elonmerkkiä en ole kuullut, vanhemmisto lienee saman vallan alla edelleen?

Järvenpään Arkki vapaaseurakunta on aivan toisenlainen, siellä Pyhä Henki saa johtaa toimintaa ja seurakunta kasvaa ja voi hyvin.

http://www.arkki.org/index.php?menu=etusivu&page=etusivu

• Nauraa ( hih )

:D :D :D !!!

• MTT:hen mars!

Kun näet ihailemaasi henkilöä joka paikassa, on syytä mennä kiireesti optikolle tai mielenterveystoimistoon!

• edelliseen
        MTT:hen mars! kirjoitti:

Kun näet ihailemaasi henkilöä joka paikassa, on syytä mennä kiireesti optikolle tai mielenterveystoimistoon!

Tarkoitus oli sanoa että mene ihmeessä sekä MTT:oon että optikolle! Tilasi on vakava!

• Rrakkautta
        MTT:hen mars! kirjoitti:

Tuo on ihan selvästi rakstunut!

• tyttö metsässä

ei voi olla tulematta ajatuksiin tuo mitä sanoit

• TÄSSÄ MUUTAMA HYVÄ SEURAKUN...

TÄSSÄ MUUTAMA HYVÄ SEURAKUNTA ALKUUN
      Kirjoittanut: TIETOO,OLEHYVÄ 25.11.2006 klo 02.27

http://www.nokiamissio.fi/helsinki/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

http://www.arkki.org/index.php?menu=tapahtumat&page=tulevat

http://www.kaantopiiri.org/

http://www.theriver.fi/Ministries.htm

http://www.arken.org/artiklar/read.asp?artikelID=657&lang=2

http://www.risteyspaikka.fi/ohj.html

http://www.rukousystavat.fi/illat.html

http://keravan.cityseurakunta.org/home/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

http://www.elamansana.fi/

http://www.elavasana.net/tulossa.html

http://www.cityseurakunta.com/kkohjelma.htm

http://siion.net/

http://www.24.fi/jaripasanen/taulukko.htm

http://www.patmos.fi/interim/hkk.htm

http://www.suhe.net/kalenteri/calendar.php

• Talleta

elävien seurakuntien linkkejä, kun niin pahasti ottaa omastatunnosta ja sielunvihollinen pakkopmielteitä heille laittaa.

• Itse ainakin olisin varovainen näitten pääasiassa ns. menestysteologisten seurakuntien suhteen.
        Tässä ns. "ylätien kristillisyydessä" ei tarvita ristiä (ns. "ristinteologiaa") eikä siihen kuuluvia katumuksen, parannuksen eikä muita alatien kokemuksia.

Tässä erään rovastin mietteitä ko. liikkeistä:
        "Minä vaivainen oon, mato, matkamies maan" on sille pilkan aihe.
        Sen mielestä uskovan ei tarvitse olla köyhä eikä kipeä".

"Se lupaa kannattajilleen ajallista menestystä, rikkautta ja terveyttä ja uskoo voivansa asettua kaiken alamittaisuuden, köyhyyden, sairauden ja viheliäisyyden, jopa itse saatanankin yläpuolelle".

Tämä väärä evankelumi on kuin huume.
        Kavahda sitä!

• porukoita
        Tapio522 kirjoitti:

Itse ainakin olisin varovainen näitten pääasiassa ns. menestysteologisten seurakuntien suhteen.
        Tässä ns. "ylätien kristillisyydessä" ei tarvita ristiä (ns. "ristinteologiaa") eikä siihen kuuluvia katumuksen, parannuksen eikä muita alatien kokemuksia.

"Se lupaa kannattajilleen ajallista menestystä, rikkautta ja terveyttä ja uskoo voivansa asettua kaiken alamittaisuuden, köyhyyden, sairauden ja viheliäisyyden, jopa itse saatanankin yläpuolelle".

Kavahda sitä!

äläkä meme sinne, eikä muihinkaan pikkuporukoihin!

• Tosiasiaa.
        Tapio522 kirjoitti:

Itse ainakin olisin varovainen näitten pääasiassa ns. menestysteologisten seurakuntien suhteen.

Kavahda sitä!

koska saatana häntä ahdistaa, tähän auttaa vain Herran etsiminen ja oikeiden Pyhän Hengen ihmisten kautta tuleva apu, esim listan seurakunnissa, koska Herra on siellä läsnä. Hengellisesti sokea Tapio ei voi itseään auttaa, kuolleissa seurakunnissa on vain pelkoa ja peloittelua varokaa niitä.

• Tosiasiaa. kirjoitti:

koska saatana häntä ahdistaa, tähän auttaa vain Herran etsiminen ja oikeiden Pyhän Hengen ihmisten kautta tuleva apu, esim listan seurakunnissa, koska Herra on siellä läsnä. Hengellisesti sokea Tapio ei voi itseään auttaa, kuolleissa seurakunnissa on vain pelkoa ja peloittelua varokaa niitä.

Tosiasiaa: "Tapio522 on pelkodemonin vallasssa ja keksii valheita,..."
        ---
        Tämä on menestysteologeille tyypillistä leimaamista.
        Tämä epäterve kristillisyyden muoto liittyy ns. vapauttamistoimintaan.

Jeesus kyllä ajoi riivaajia ulos ihmisistä ja välitti myös tämän tehtävän seuraajilleen ja seurakunnalleen(Mark. 16:17).
        Uskovissa ei voi olla riivaajia. Ne voivat toimia ulkoa päin hyökäten ”kiljuvana jalopeurana” (1. Piet. 5:8), mutta ei asua meissä.

Lihan tekoja (Gal. 5:19-21) ei pidä nimittää demoneiksi.

Meidän Vapahtajamme voitto on täydellinen.
        Me saamme levätä Hänen täytetyn työn varassa. Hän taistelee puollestamme. "Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa" (1Joh 4:4).

Kommentteja?

• ymmärrä ystävä
        Tapio522 kirjoitti:

---

Jeesus kyllä ajoi riivaajia ulos ihmisistä ja välitti myös tämän tehtävän seuraajilleen ja seurakunnalleen(Mark. 16:17).
        Uskovissa ei voi olla riivaajia. Ne voivat toimia ulkoa päin hyökäten ”kiljuvana jalopeurana” (1. Piet. 5:8), mutta ei asua meissä.

Me saamme levätä Hänen täytetyn työn varassa. Hän taistelee puollestamme. "Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa" (1Joh 4:4).

Kommentteja?

keksit epätosia asioita kristillisistä seurakunnista = valehtelua, eikä siinä asiaa tee valkoiseksi edes raamatun jakeet, muistathan että saatana tuntee kirjoitukset hyvin ja älykkäänä mahtava enkelina pystyy sinua ihmuistä pyörittämään. olen sinun juttujasi lukenut ja kuva on selkeä tilanteestasi.

• uskonsankari
        Tapio522 kirjoitti:

---

Kommentteja?

-hyvä että varoitat noista menestysteologian porukoista sun muista,-olen kanssasi samaa mieltä niistä ja niihin ei tule etsivän sielun mennä,-sillä ne johtavat harhaan kuulijansa pettäen itsensä ja ne jotka heitä kuuntelevat..

-presiis samaa mieltä myöskin tästä demoniasiasta,-uskovassa ei voi olla demoneja ja pahoja henkiä se on varmaa !

-Kun Jeesus tulee ihmisen sisimpää ajaa Hän Perkeleen ulos kimpsuineen ja kamsuineen ja takaisin ei ole tulemista,-niin kauan kuin olemme Kristuksessa !

• asiaa sivuten

ovat syntejä, joista tulee tehdä parannus. Täällä muutamat harhautuneet ihmiset yrittävät pelolla hallita ja sitoa muita ihmisiä, heidän jutut kannattaa jättää huomiotta esim tapio ja kumppanit.

• tulee varottaa

selkeästi! Niin tuossa Tapio on tehnyt! Ihan oikein Tapio!

• ???
        tulee varottaa kirjoitti:

selkeästi! Niin tuossa Tapio on tehnyt! Ihan oikein Tapio!

ootko ihan terve hengellisesti?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      862
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe