Köyhä tuttuni otettiin pakkohoitoon kahdeksi kuukaudeksi psykiatriseen sairaalaan , jossa hoitovuorokauden hinta on n.500e. Osaako kukaan sanoa, kuka tämän hoidon maksaa? Mikä on kunnan, valtion ja potilaan osuus?
mielisairaalahoidon hinta?
6
859
Vastaukset
- osuus
Käsitykseni mukaan maksut menevät näin: Potilaalle tulee kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta laskua 12 euroa/vrk, josta vähennetään mahdolliset lomat. Kolmen kuukauden jälkeen kyseessä on ns. pitkäaikaishoito, jolloin potilas maksaa hoidosta 80 % nettotuloistaan, kuitenkin niin, että potilaalle on jäätävä vähintään 80 euroa/kk käyttörahaa.
- kuka maksaa silloin?
Kiitos vastauksesta mutta jos potilas on esim. työttömyyspäivärahalla, hän ei kykene maksamaan kuukausituloillaan edes yhtä hoitovuorokautta. Kuka maksaa loput? Kunnan sosiaalitoimisto vai valtio?
- mielisairas potilas
kuka maksaa silloin? kirjoitti:
Kiitos vastauksesta mutta jos potilas on esim. työttömyyspäivärahalla, hän ei kykene maksamaan kuukausituloillaan edes yhtä hoitovuorokautta. Kuka maksaa loput? Kunnan sosiaalitoimisto vai valtio?
Osastolla, jossa hän on hoidossa, on todennäköisesti palkattu sosiaalityöntekijä, häneen yhteyttä
(voi olla useamman osaston yhteinen).
Sosiaalityöntekijän voi pyytää tavaamaan toimeentulotukihakemuksen, jonka potilas itse kirjoittaa ylös ja allekirjoittaa. - mielisairas potilas
mielisairas potilas kirjoitti:
Osastolla, jossa hän on hoidossa, on todennäköisesti palkattu sosiaalityöntekijä, häneen yhteyttä
(voi olla useamman osaston yhteinen).
Sosiaalityöntekijän voi pyytää tavaamaan toimeentulotukihakemuksen, jonka potilas itse kirjoittaa ylös ja allekirjoittaa.Näin siis, jos kyse on julkisen terveydenhoidon sairaalasta ja (aikuisella) potilaalla on vähäiset tulot ja vain korkeintaan hyvin vähäistä varallisuutta.
- Kroisos _
Jos potilas on miljonääri, niin 80% on liikaa ja se voi ylittää 500 e/vrk. (Sairaus ei katso tuloja.)
Myös tuo 500 e/vrk tuntuu laskennalliselta jipolta. Jos sairaalaan tulee yksi uusi potilas, niin sairaalan kulut eivät oikeasti kasva 30*500 = 15000 eurolla kuukaudessa. Tuollainen kululisäys edellyttäisi jo muutaman oman henkilökohtaisen palvelijan saamista. - mielisairas potilas
mielisairas potilas kirjoitti:
Näin siis, jos kyse on julkisen terveydenhoidon sairaalasta ja (aikuisella) potilaalla on vähäiset tulot ja vain korkeintaan hyvin vähäistä varallisuutta.
Kuulin sattumalta muutama päivä sitten tapauksesta, jossa pelkkiä KELA:n kansaneläkettä ja asumistukea saava potilas ei ollut ollenkaan saanut sosiaalitoimistosta rahaa sairaalamaksujensa maksuun.
Itse olen saanut useaan otteeseen sossusta rahaa
sairaalamaksuihini. Myös vapaaehtoisessa hoidossa olleena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780