Olin viikonloppuna pikkujoulussa eräässä Suomen suurimpiin kuuluvien kaupunkien keskustassa sijaitsevassa ravintolassa. Jälkiruokana oli kakkua. Oli se kummallista, kun oli sellainen kääretorttulevypohjalle leivotun näköinen kakku leikattu valmiisiin annospaloihin JA ne palat oli h-vetin PIENIÄ!
Oletteko te muut törmänneet tällaiseen? Miksi kakku leikataan annospaloihin, kun ovathan jo kakkulautaset niin pieniä, ettei niihin voi kunnon palasta ottaa? Ja toisaalta, jos joku on oikein kakunhimossa, niin meneehän sellainen santsaamaan.. tai ottaa lautaselleen USEAMMAN pikku-kitsas-palan!!!!!
Minusta tuollainen on epäreilua.. Varsinkin kun ruokatarjoilu oli törkeän hintaista!!
Kitsaat kakkupalat pikkujoulussa
5
488
Vastaukset
- mie vaan..
yleensä jälkiruoat ei olekkaan isoja, etenkän kakut annoskoko liikkuu sen 50-80g tienoilla. ja suklaa on melko tuhtia syötävää kuitenkin. mut kyytipoikana on sitten yleensä jtn muutakin..
- Larry The Chef
Varmasti on pientä palaa kakuissa.
Mutta nykyään on asiakas se kun määrää.
Eli kun asiakas tilaa 10hlö;n kakun 20Hlö:lle ei muuta auta kun jakaa palat kahtia.
Noloa, mutta herrat on herroja, heidän bileissä ei kyllä pihistellä. - suklaahirviö
Larry The Chef kirjoitti:
Varmasti on pientä palaa kakuissa.
Mutta nykyään on asiakas se kun määrää.
Eli kun asiakas tilaa 10hlö;n kakun 20Hlö:lle ei muuta auta kun jakaa palat kahtia.
Noloa, mutta herrat on herroja, heidän bileissä ei kyllä pihistellä.Enpä tullut ajatelleeksi että joku olisi voinut pihtailla ja tilata kakun vaikka puolelle siitä porukasta, joka osallistui.. Silloin tietty henkilökunta joutuisi jakamaan kakun tosi pieniin paloihin. Kiinnostaisi vähän tietää, oliko tuossa käynyt juuri niin, mutta en oikein kehtaa alkaa asiaa urkkia selville.. ;)
- viitsit
elämöidä niin mielenkiinnottomasta asiasta kuin jostain jälkiruokakakkupalasta?
- hmphh...
Joillekin ravintolan ja ruoan hyvyys on suoraan verrannollinen annoksen kokoon. Valitettavasti.
Ehkä se sitten voi olla koko homman tarkoitus vetää itsensä turvoksiin kun firma kerrankin maksaa viulut, mutta ei se fiksua tai sivistynyttä ole. Ruottinlaivat, mäkkärit ja pizzabuffetit on vääristäneet ihmisten ajattelua siihen suuntaan, että määrä on se mikä ratkaisee.
Itse kyllä pidän ravintolakokemusta huonona, jos annokset ovat valtavia, hinnat silti edulliset ja poislähtiessä on ähky. Se kertoo vaan halvoista, ei niin korkealaatuisista valmistusaineista, paljosta rasvasta ja teollisten puolivalmisteiden käytöstä. Tuoreista raaka-aineista taidolla tehdyt annokset ovat kyllä kalliimpia ja pienempiä mutta se laatu, se laatu...
Kukin tyylillään. Ravintoloitakin löytyy joka lähtöön, kannattaa käydä omalla rahalla sitten niissä joista tykkää ja olla mäkättämättä siitä mikseivät kaikki ravintolat ole sellaisia kuin MINÄ haluan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181