Täälä on ilmeisesti aikaisemminkin ollut galluppeja juoksemiseen liittyvistä lehdistä joten anteeksi etukäteen jos toistan aihetta, mutta nyt haluan kuulla muidenkin mielipiteitä nimen omaan JUOKSIJA lehdestä sillä se on ilmeisesti suurin juoksulehti Suomessa.
Olen ajatellut lopettaa lehden tilaamisen. Mielestäni se eksyy kokoajan aiheesta "juokseminen" ja pitäisi olla kiinnostunut kaikenmaailman rullahiihdoista, triatloneista ja duatloneista. Niin ja kaikkia juoksijoita ei edes tavallinen hiihtokaan voisi vähempää kiinnostaa.
Onkohan nykyajan crostrainingin ihainnointi johtanut juoksutulosten heikentymiseen juoksukisojen vaihtumisesta hölkkätapahtumiin.
Onkohan Suomi niin pieni maa, että pelkästään kestävyysjuoksuun erikoistunut lehti ei kertakaikkiaan menestyisi?
"Juoksija" lehti ei enää kiinnosta...
27
6819
Vastaukset
- joka lehdellä
Tuntuu, ettei nykyään mikään lehti osaa keskittyä yhteen aiheeseen, vaan ne yrittävät "kahmia" mahdollisimman paljon asiakkaita uusia aloja valtaamalla. Esim. Mikrobitti käsitteli ennen pelkästään tietokoneita, mutta nykyään käsittelyssä on kaikkea tehosekoittimien ja taulutelkkareiden välimaastosta. Huono puoli tuollaisessa on se, että ne, jotka lehden alkuperäisestä aiheesta ovat kiinnostuneet, eivät useinkaan ole kiinnostuneet näistä uusista aiheista.
- Hyvä Lehti
Juoksija-lehtikin elää tässä kovassa kaupallisessa maailmassa;
sen pitäisi jotenkin saada talouselämääkin mukaan, mainostajia jne.
Itsekin toivoisin, että lehti pystyisi säilyttämään puhtaamman
urheilullisen ja liikunnalisen linjan, mutta eihän se liene helppoa
kun me kansana ja liike-elämä olemme tuollaista "harryharkimo"
-älykkyystasoa!- vakavikko
Olen samaa mieltä, että kaupallisuus on haaste erikoislehdille ja myös Juoksijalle.
Ja itse asiassa toivon, että se on syy siihen miksi juoksija on kieltämättä levinnyt liikaa.
En halua olla friikki mutta näiden " elämysihmisten " palveleminen on meiltä vakavasti juosemiseen suhtautuvilta ihmisiltä pois. Ja tässä tapauksessa se on konkreettisesti pois sivuina. Niinä sivuina jotka nyt täytetään näillä kaiken maailman " vitness " jutuilla.
Tai sitten lehden nimi pitää muutta sellaiseksi, että se vastaa paremmin sisältöä.
Ei sitä voi kieltää, etteikö Juoksijassa ole runsaasti juoksemisesta mutta niin pitää ollakin.
Kyllä näille pikkujupeille, jotka juoksevat yhden maratonin kerran elämässään ja seuraavana vuonna pyöräilevät 100 kilometriä ja sitten soutavat kolmekymmentä- riittää irtonumero.Ei tätä itsekkyydestä elämän eliksiirinsä imevää porukkaa saa kuitenkaan " kahlittua " juoksijan jatkotilaajiksi.
Ei tälle sakille juoksijoiden yhteisöllisyydellä ole mitään arvoa. Heitä kiinnostaa vain se, että saavat - ja mielellään julkisuudessa keekoilla sillä, että " mä siis juoksin maratonin viime kesänä ja nyt mä ajoin 120 kilometriä pyörällä ". Ja niin edelleen.
Tämä väki on irtonumero kansaa - kaikella tavalla - koko heidän elämänsä on yhtä irtonumeroa ja elämysmatkailua.
Jos siis näiden palvelemisella saadaan juoksijaan lisää mainontaa niin ymmärrän, mutta en totta vie hyväksy.
Jos taas Juoksija - lehden toimituspoliittinen filosofia on sellainen, että em. jengi nähdään vaivan arvoiseksi niin lehden nimeksi voisi antaa vaikkapa Lesotellaan liikunnalla
Toisaalta on kuitenkin sanottava, että useimmat Juoksijan artikkelit ovat mielestäni ansiokkaita ja niistä Juoksijaa kiitellään - ei näistä mainostenkalastelujutuista.
- crossailija
Olen vahvasti eri mieltä! Minusta Juoksija-lehdet artikkelit ovat edelleen hyvin hienhajuisia ja ydinasiaan keskittyviä. Se vaan on monilla juoksijoilla niin, että monet muutkin eeinomaiset kestävyyslajit kiinnostavat.
Juoksijan artikkelit ovat varsin perusteellisia verrattuna eräiden muiden lehtien "10 vinkkiä huippukuntoon" juttuihin, tosin täytyy myöntää että se kilpaileva Juoksu & Hiihto -lehtikin on lähtenyt liikkeelle hyvin.
Eli en näe tuota hyppyä muihin lajeihin ollenkaan ongelmallisena, pääasia että ovat hikisiä kestävyyslajeja. Itse asiassa lukisin mielelläni pari perusteellista juttua esim. valmistautumisista pitkän matkan uinteihin, maratonluisteluihin ja pitkiin soutuihin ja melontoihin! Suunnistamisesta ja pyöräilystä onkin jo omat lehdet, joten niitä en niin kaipaa. Ja hiihtojuttuja on myös ollut tullut riittävästi.
Hyvin olen 2:xx aikoihin päässyt Juoksija-lehden ohjeilla. Ja siinä sivussa on taittunut maratonmatkoja myös kaikissa muissa ym. lajeissa.
Ettei tulisi epäselvyyksiä, niin en ole missään suhteessa mainittuihin lehtiin, paitsi tietysti tilaajasuhteessa. - tilaaja, mutta
samat huomiot olen tehnyt lehtikioskilla ja jättänyt lehden hyllylle.
- jepjepkuntoilija
Ite oon vaan aktiivikuntoilija eli en keskity pelkästään juoksemiseen (eikä jalat kestäisikään pelkkää juoksua), joten mulle tuo Juoksija-lehden monipuolisuus kelpaa.
Tilaa Ultrajuoksija-lehti. On varmasti asiaa pelkästä juoksemisesta.- Juoksu-&hiihto-lehden t...
Itse päädyin tilaamaan Juoksu & hiihto - lehden.
Ongelmana Juoksija- lehdellä, niinkuin kyllä kaikilla lajikohtaisilla lehdillä, on että kaikki aiheet on koluttu jo sataan kertaan läpi, siksihän Juoksija:kin laajentaa aihealuettaan ikäänkuin huomaamattomasti, lehden sivumäärää voitaisiin tiputtaa, niin saataisiin ne ¨turhat¨ jutut pois.
Juoksu-& hiihto lehdessäkin näkee samat asiat joka lehdessä, minkäs sille voi.
- timonen
Taisi siellä olla myös tanssimisen hyvistä vaikutuksista kuntoon. Eipä sekään oikeen juoksemiseen liity.
Toisekseen olen tilannu lehteä jo ainakin 6 tai 7 vuotta, ois kiva jos joskus voittais niiden tilausarvonnoissa. Mutta kai se on vaan tuurista kiinni. - nyt sattuu
vaan olemaan niin yksinkertainen laji, että sen "hienoudet" on käyty nopeasti läpi. Se on sitten piiri pieni pyörii tai laajennettava muihin lajeihin.
- Ritola
Kiitoksia vaan Sepolle hyvistä sivuista!
- äimän käki
Missä Seppo on ?
- mutta loppui
juuri noista aloittajan mainitsemista syistä.
Keräsin aikoinaan kirppareilta myös 70-luvun juoksijoita. Minulla lienee aivan alkuvuosia lukuunottamatta täydellinen kokoelma varastossa.
eipä ole jäljellä enää juuri mitään siitä hehkusta, jolla T.Pekola jaksoi painaa 70 - 80 -luvuilla.
Minua myös 'hulluna juoksijana' söivät nuo hiihtoniilojen ja suunnistajien jutut.
Olen muuten sitä mieltä, että oikea juoksija [sellainen joka viitsii lähteä klo 4 aamulla säästä riippumatta 20 kilometrin lenkille, ennen töitä. Ja työpäivän jälkeen uudelleen :) ] vasta ymmärtää mistä hommassa on kysymys. Eikä suksia jalkaansa laita. Laittaa korkeintaan nuotioon!- JUOKSIJAT
ei lue mitään lehtiä, vaan pelkkiä lääketiedejulkaisuja. Joskus saa tosin lorvailla ja lukea amatöörien tutkimustuloksia. Lukevaa vain ja ainoastaan kirjoja, sillä LEHDET TURMELEVAT TEIDÄT JA UNOHDATTE KUINKA JUOSTAAN ! ! !
- lienee
JUOKSIJAT kirjoitti:
ei lue mitään lehtiä, vaan pelkkiä lääketiedejulkaisuja. Joskus saa tosin lorvailla ja lukea amatöörien tutkimustuloksia. Lukevaa vain ja ainoastaan kirjoja, sillä LEHDET TURMELEVAT TEIDÄT JA UNOHDATTE KUINKA JUOSTAAN ! ! !
enemmän kilometrejä takana...
Vaikka joskus tulikin luettua Juoksijaa.
Luulenpa että juoksin jo silloin kun olit vielä isäsi housuissa, ennen sitä kortsun repeämistä, nääs. - juoksijat
lienee kirjoitti:
enemmän kilometrejä takana...
Vaikka joskus tulikin luettua Juoksijaa.
Luulenpa että juoksin jo silloin kun olit vielä isäsi housuissa, ennen sitä kortsun repeämistä, nääs.juoksee, eikä lue mitään lehtiä.
Naurettavan paatoksellista keskustelua yhdestä lehdestä...
- tuomas.r
kaiken parasta juoksijassa on juuri se että siinä on juttuja kaikenlaisista kestävyysurheilu lajeista koska minä ainakin harrastaa liikuntaan monipuolisesti ja minua ärsyttää semmoiset lehdet on vain juttuja yhdestä lajista ja kunto suunnistajana ja maraton harrastajana en tilaa suunnistaja-lehtiä koska siinä on vain suunnistuksesta. monipuolisuus kunto-liikunnassa kunniaa.
- P
Jos nyt en ihan väärin muista, Juoksija-lehti yhdistyi aikoinaan Valmennus ja Kunto -lehteen, joka silloin oli keskittynyt monipuolisesti eri lajeihin, kuten esimerkiksi triathloniin. En tiedä minkälainen lehti Juoksija oli aikaisemmin, mutta ilmeisesti tämän yhdistymisen takia lehti laajensi lajivalikoimaansa palvellakseen muidenkin lajien harrastajia, ja kuntoilijoita ylipäätään paremmin.
Luulen että asia on niin kuin itsekin mietit, että pelkästään kestävyysjuoksuun keskittynyt lehti ei näin pienessä maassa välttämättä menestyisi...- mävaantaas
Lieköhän niin, että netti on kiristänyt kilpailua? Nykyään himoharrastajille löytyy omat sivunsa eikä lehteä tarvitse ostaa jos haluaa asiatietoa. Samalla todennäköisesti mainostulot hiipuvat, mainostajat valitsevat mieluummin "huipputrendikkään", värikkään ja laajalevikkisen julkaisun kuin pienen piirin erikoislehden. Siispä lehden on keksittävä jotain konsteja pysyäkseen hengissä, mutta ikävä kyllä juttujen taso yleensä laskee samalla kun yritetään haalia ja hallita liian laajaa aihepiiriä. Minuakin kyllä lukijana risoo tämä naisten fitness-lehdistä liiankin tuttu vähän-kaikkea-kaikille -tauti.
- vainsiks
että saa noihin tapahtumiin muuutaman euron alennuksen yleeensä.. Kuitenkin vuodessa kertyy noin 10 tapahtumaa niin se on jo 20 euroo.. Vuoden lehtien hinnaks jää sit jotai 30 euroo jonka just ja just pystyy tosta lehestä pulittaa
- Kansikuvapoika
Juoksu on tietysti tärkein. Joskus kuitenkin pakosta joutuu sairauksien tai vammojen takia turvautumaan korvaavaan liikuntaan, pyöräilyyn, hiihtoon tai muuhun sellaiseen. Siinä mielesä lehdessä voi joskus olla muistakin lajeista ainakin perustietoja, ja niinhän siinä on ollutkin.
Muistan ajan 70-luvulta, kun lehti/Pekolan veljekset, kiemurtelivat lehden synnytystuskissa Intiankadulla. Pitkää päivää tekivät, ja upeaa historiaa Suomen juoksijoiden iloksi. Ehkä lehti joutuu elääksen mukautumaan ajan haasteisiin, niin mainonnan kuin sisällönkin suhteen. Toivotavasti Juoksija-lehti kuitenkin säilyttää rehellisen, juosksu-urheilua sisältävän imagonsa myös tulevaisuudessakin. - juoksijako
Kansikuvapoika kirjoitti:
Juoksu on tietysti tärkein. Joskus kuitenkin pakosta joutuu sairauksien tai vammojen takia turvautumaan korvaavaan liikuntaan, pyöräilyyn, hiihtoon tai muuhun sellaiseen. Siinä mielesä lehdessä voi joskus olla muistakin lajeista ainakin perustietoja, ja niinhän siinä on ollutkin.
Muistan ajan 70-luvulta, kun lehti/Pekolan veljekset, kiemurtelivat lehden synnytystuskissa Intiankadulla. Pitkää päivää tekivät, ja upeaa historiaa Suomen juoksijoiden iloksi. Ehkä lehti joutuu elääksen mukautumaan ajan haasteisiin, niin mainonnan kuin sisällönkin suhteen. Toivotavasti Juoksija-lehti kuitenkin säilyttää rehellisen, juosksu-urheilua sisältävän imagonsa myös tulevaisuudessakin.Mun mielestä tosi hyvä lehti juoksuun. Tulee luettua jokainen lehti melkein kannesta kanteen. Lisäksi motivoi kovasti lenkille. Aina tekee mieli lähteä lukemisen jälkeen juoksemaan. Tulee syötyykin terveellisemmin ku lukenu niiden monia vinkkejä.
- Vesa.
juoksijako kirjoitti:
Mun mielestä tosi hyvä lehti juoksuun. Tulee luettua jokainen lehti melkein kannesta kanteen. Lisäksi motivoi kovasti lenkille. Aina tekee mieli lähteä lukemisen jälkeen juoksemaan. Tulee syötyykin terveellisemmin ku lukenu niiden monia vinkkejä.
muuten näitä juoksuun liittyviä nettisivuja tänne ja blogeja.
En ole löytänyt muita kuin ne sepon sivut ja sitä kautta pari blogia. Juoksijalehden olen tilannut nyt kesällä, mutta en ole vielä ehtinyt hyötyä alennuksista kun en ole osallistunut kisoihin. Mutta ehkä ensi kesänä. - gh
Vesa. kirjoitti:
muuten näitä juoksuun liittyviä nettisivuja tänne ja blogeja.
En ole löytänyt muita kuin ne sepon sivut ja sitä kautta pari blogia. Juoksijalehden olen tilannut nyt kesällä, mutta en ole vielä ehtinyt hyötyä alennuksista kun en ole osallistunut kisoihin. Mutta ehkä ensi kesänä.Laita blogilistan hakuun hakusanaksi juoksu/juokseminen niin löytyy aiheeseen liittyviä.g
- Anonyymi
olisko kuiteskin niin, että marathonilla joutuu bajamajass käymään runkkaamas?
Siä ripulipaskan ja kusen hajus vaa kämmentä vartehen juu!- Anonyymi
OSTA JALLU TAI RATTO
- Anonyymi
https://juoksija.fi/polkujuoksu/tutkittua-mista-on-hyva-polku-ultrajuoksija-tehty/
Mistä on hyvä polkujuoksija tehty, luepa siitä. - Anonyymi
Juaksijan sivulta ei löydä juoksujuttuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851