jotakin on meneillään ilmastossa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1281014
Uskotteko nyt ilmastonmuutokseen?
Tässä hyvä todiste
12
610
Vastaukset
- ratkasee eikä
mikään muu. Jos nyt lopputalveksi tuulien suunnat kääntyy linjalle pohjoinen - itä niin voi tulla kylmempää kuin on Alpeilla ollut 1300 vuoteen.
Miksi tuulet sitten puhaltaa kuukausimäärin Afrikasta ja Etelä-Atlantilta niin siihen ei mikään malli anna vastausta, ainakaan vielä tänä päivänä.
Joten odotellaan rauhassa vaan tuulien kääntymistä. Ei ne lounaasta ikuisesti puhalla. Puhutaan sitten uudelleen.
Vasta kuukausi sitten oli Suomessakin ennätyskylmää, älkää sitä unohtako.- miksuh.
"mikään muu. Jos nyt lopputalveksi tuulien suunnat kääntyy linjalle pohjoinen - itä niin voi tulla kylmempää kuin on Alpeilla ollut 1300 vuoteen."
No voi herran jestas... :D Siis yritätkö sä muka ihan tosissasi väittää, että alpeilla ei ole tuulet puhaltanu samalla lailla kuin nyt viimesen 1300 vuoden aikana? Miten ihmeessä kukaan voi vakavalla naamalla kirjottaa tommosta?
Siis ihan oikeesti, mä luulin että me asutaan kehittynessä maassa, jossa ihmisillä nyt on edes pikkasen enemmän hajua asioista mutta nä'köjään olin väärässä. - muuten vaan
sulaavat jäätiköt pohjoisnavalla, Gröönlannilla ja etelänavalla......
- sinä kirjoitat
miksuh. kirjoitti:
"mikään muu. Jos nyt lopputalveksi tuulien suunnat kääntyy linjalle pohjoinen - itä niin voi tulla kylmempää kuin on Alpeilla ollut 1300 vuoteen."
No voi herran jestas... :D Siis yritätkö sä muka ihan tosissasi väittää, että alpeilla ei ole tuulet puhaltanu samalla lailla kuin nyt viimesen 1300 vuoden aikana? Miten ihmeessä kukaan voi vakavalla naamalla kirjottaa tommosta?
Siis ihan oikeesti, mä luulin että me asutaan kehittynessä maassa, jossa ihmisillä nyt on edes pikkasen enemmän hajua asioista mutta nä'köjään olin väärässä.Yrität keskustella ilmastosta mutta et osaa edes suomenkieltä.
>>>Siis yritätkö sä muka ihan tosissasi väittää, että alpeilla ei ole tuulet puhaltanu samalla lailla kuin nyt viimesen 1300 vuoden aikana? - sulaako
muuten vaan kirjoitti:
sulaavat jäätiköt pohjoisnavalla, Gröönlannilla ja etelänavalla......
Ei esim. Grönlantia ja Antarkstista kukaan loppujen lopuksi kykene sanomaan lisääntyykö vai väheneekö niissä jäämassat.
Jos reunoilta vähän vaikka pieneneekin niin keskeltä kasvaa jos ilma leutonee ja sataa enemmän.
Jäätaseen mahdollista muutosa puoleen tahi toiseen ei kyetä vielä sanomaan tarkkaan. - miksuh.
sinä kirjoitat kirjoitti:
Yrität keskustella ilmastosta mutta et osaa edes suomenkieltä.
>>>Siis yritätkö sä muka ihan tosissasi väittää, että alpeilla ei ole tuulet puhaltanu samalla lailla kuin nyt viimesen 1300 vuoden aikana?"Yrität keskustella ilmastosta mutta et osaa edes suomenkieltä."
Eikö sulla itselläsi ole mitään muuta keinoa keskustella asioista kuin laukoa tommosia idioottimaisuuksia??
"Totean vain, että ei Alpeilla ole tuuli puhaltanut yhtä mittaa samasta suunnasta 1300 vuoden ajan vaan se on vaihdellut."
Nimenomaan se on vaihdellut. Joten mitä hittoa toi sun tuulensuunta kommenttisi oli muka tarkottavinaan? Puhuit just itsesi pussiin. Tuulen suunnalla ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, että siellä on nyt lämpimintä 1300 vuoteen.
"Taidat olla vielä senverran nuori ettet muista kun tammikuussa 1987 oli Munchenin lentokentällä pakkasta n. 41 astetta."
Ja mitähän sinä idiootti tiedät siitä kuinka vanha minä olen? Näin sulle tiedoksi olen jo muutaman vuoden yli 30v, joten mene laukomaan noita totuuksiasi jollekin muulle.
"Onko mielestäsi tullut näin äkillinen ilmastonmuutos?"
Miten kukaan voi olla niin idiootti, että edes kysyy tolasta?
"Sinä raukka et ymmärrä etkä ajattele kokonaisuuksia. Mielestäsi ilmaston pitkän ajan asiat näkee parin - kolmen viikon perusteella."
Itse et alkuunkaan tiedä mistä puhut. Toikaan väite ei pidä paikkaansa. Sitäpaitsi hetkelliset alueelliset muutokset ei ole se mikä erityisesti ratkaisee, vaan koko planeetan laajuudessa tapahtuvat muutokset.
"No, kukin saa tulla usko(nno)llaan autuaaksi. Ja ilmastonmuutos täyttää jo aika hyvin uususkonnon kriteerit."
Mä en edes viitsi sanoa mitä mieltä olen ihmistsä jotka ajattelee noin. - Bhutaani
"Vasta kuukausi sitten oli Suomessakin ennätyskylmää, älkää sitä unohtako."
Mistä näitä valehtelijoita ja vääristelijöitä sikiää? Vaikka olisikin ollut ennätyskylmää, niin se ei merkkaa mitään koska pitkien aikojen keskiarvot osoittavat mikä on muutoksen suunta. - miksuh.
Bhutaani kirjoitti:
"Vasta kuukausi sitten oli Suomessakin ennätyskylmää, älkää sitä unohtako."
Mistä näitä valehtelijoita ja vääristelijöitä sikiää? Vaikka olisikin ollut ennätyskylmää, niin se ei merkkaa mitään koska pitkien aikojen keskiarvot osoittavat mikä on muutoksen suunta.Juuri noin.
- aikaisin?
JIPPII. Lämmintä piisaa.
Vai lämpimintä 1 300:n vuoteen? Ensi vuonna kylmintä 1 300 vuoteen?
No, valitettavasti tuulet vielä tänäkin talvena kääntyvät koilliseen ja sitten täällä onkin uuden jääkauden tuntua, taas...- Bhutaani
"No, valitettavasti tuulet vielä tänäkin talvena kääntyvät koilliseen ja sitten täällä onkin uuden jääkauden tuntua, taas..."
Tutkimus kesti kolme vuotta ja siinä tutkittiin pitkien aikojen keskiarvoja todella pitkältä aikaväliltä. Ei kukaan väitä muutaman viikon lämpimien tuulien perusteella mitään, nykyään ne vaan lämmittää enemmän. Ei Suomessakaan lounaistuulet ole saaneet tähän aikaan nähden näin lämpimiä säitä ennen aikaiseksi:
http://www.fmi.fi/uutiset/index.html?Id=1164629287.html
50 vuoden kuluttua kaltaisesi idiootit (jos sellaisia vielä on) varmaan väittävät, että sään vaihteluahan tämä vaan on kun lounaistuulet tuovat joulukuussa muassaan 15 asteen lämpötilat. - miksuh.
Bhutaani kirjoitti:
"No, valitettavasti tuulet vielä tänäkin talvena kääntyvät koilliseen ja sitten täällä onkin uuden jääkauden tuntua, taas..."
Tutkimus kesti kolme vuotta ja siinä tutkittiin pitkien aikojen keskiarvoja todella pitkältä aikaväliltä. Ei kukaan väitä muutaman viikon lämpimien tuulien perusteella mitään, nykyään ne vaan lämmittää enemmän. Ei Suomessakaan lounaistuulet ole saaneet tähän aikaan nähden näin lämpimiä säitä ennen aikaiseksi:
http://www.fmi.fi/uutiset/index.html?Id=1164629287.html
50 vuoden kuluttua kaltaisesi idiootit (jos sellaisia vielä on) varmaan väittävät, että sään vaihteluahan tämä vaan on kun lounaistuulet tuovat joulukuussa muassaan 15 asteen lämpötilat.Epäilen suuresti, että ei suuri osa näistä epäilijöistä voi olla niin tyhmiä kuin ne esittää. Toki joukossa on ihan aitoa tietämättömyyttäkin ja ymmärryksen puutetta, mutta suurimmaksi osaksi kyse on silkasta välinpitämättömyydestä.
Ihmiset ajattellee että "en mä kuitenkaan ole täällä enää kauan ni mitä väliä". Kyse on itsekkäästä välinpitämättömyydestä, oman edun tavottelusta, vastuun pakoilusta ja kyvyttömyydestä ajatella yhtään tätä päivää pidemmälle. Toi on valitttavan tyypillistä ihmisille. Juuri tuohan se maailman on tähän pisteeseen ajanutkin.
Ihmiset on yksinkertasesti itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Se ei kiinnosta millanen sotku jää jälkeen kun itse ei enää täällä tallustele, mieluummin koko asia lakastaan ns. maton alle. Sitten sitä kehitellään kaikenlaisia tekosyitä millä väistellään sitä tosiasiaa että ihminen toiminnallaan ajaa maapallon yhä pahempaan ahdinkioon. Edes se ei ilmeisesti merkkaa tarpeeksi, että omat lapset ja lapsenlapset joutuu elämään maailmassa mikä on ihan solmussa...
- sellisia ja
turhia. Jos joku ei osaa jostain asiasta mitään sanoa niin on typerää laitella linkkejä. Eihän sillä tavalla keskustella, noin yleensä.
Vai oletko ollut läsnä tieteellisessä panelissa, jossa keskustelit vain heittelee linkkejä toisilleen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078