Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vapaamuurarius

Onko paha vai ei?

Haluaisin todella tietää onko tämä liike paha vai ei? En kaipaa uhoavia kommentteja tai asiantuntemattomien ihmisten ennakkoluuloja. Asiaan perehtyneet, olisitteko niin ystävällisiä, että kertoisitte mitä tiedätte asiasta ja mitä mieltä siitä olette. Onko synti?

27

6464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nightlord

      Vapaamuurareiden vihkimysseremoniassa initiaatti nimenomaan tunnustaa uskonsa "yhteen korkeampaan jumaluuteen" ja sielun kuolemattomuuteen. Saatananpalvonnasta heitä tuskin voi näin ollen syyttää. Heiltä vaaditaan myös lakien kunnioittamista ja uskollisuutta lailliselle hallitusvallalle.

      Vapaamuurareista liikkuvat huhut ovat malliesimerkki siitä, kuinka ihmisillä on tapana pelätä tuntematonta.

      Kaikki olennainen löytyy luonnollisesti Suomen Suurloosin kotisivuilta: www.vapaamuurarit.fi.

      Jos asut Helsingin tienoilla, voit tietysti käydä kysymässä Suomen Suurloosista henkilökohtaisesti. Ensikäden tieto on aina parempi kuin biasoitunut toisen käden tieto.

      Lisätietoa:

      Ahtokari, Reijo, FM: "Salat ja valat - vapaamuurarit suomalaisessa yhteiskunnassa ja julkisuudessa 1756-1997"

      Wicca, okkultismin tutkija

      Nightlord

      • Lisää kaivataan

        No nyt tuli 2 varsin erilaista vastausta. Kiitos tiedoista. En tosin vielä ole tässä asiassa ollenkaan selvillä onko tässä kyseessä synti vai ei? Ja kuinka paha.

        Odotan kiitollisena lisää tietoa.


      • Nightlord
        Lisää kaivataan kirjoitti:

        No nyt tuli 2 varsin erilaista vastausta. Kiitos tiedoista. En tosin vielä ole tässä asiassa ollenkaan selvillä onko tässä kyseessä synti vai ei? Ja kuinka paha.

        Odotan kiitollisena lisää tietoa.

        Haluatko, että joku toinen määrittelee moraalin sinun puolestasi? Olen lievästi sanottuna skeptinen tämän lähestymistavan toimivuudesta.

        Mitäpä, jos tekisit hieman itsenäistä tutkimiustyötä ja päättäisit sitten itse, mitä mieltä asiasta olet? Moraaliahan ei voi määrittää toisen ihmisen puolesta. Sen tekee vain ihminen itse.

        Tässä kannattaa harjoittaa ns. "omaa ajattelua" ja muodostaa oma näkemys vasta, kun on perehtynyt aiheeseen. Järki on kallis asia, ja sitä kannattaa myös käyttää. Aloita vaikka edellisessä viestissäni mainitusta väitöskirjasta, tai niistä Suomen Suurloosin infopaketeista.

        Oman ajattelun puolesta

        Nightlord


      • pieni ihminen
        Nightlord kirjoitti:

        Haluatko, että joku toinen määrittelee moraalin sinun puolestasi? Olen lievästi sanottuna skeptinen tämän lähestymistavan toimivuudesta.

        Mitäpä, jos tekisit hieman itsenäistä tutkimiustyötä ja päättäisit sitten itse, mitä mieltä asiasta olet? Moraaliahan ei voi määrittää toisen ihmisen puolesta. Sen tekee vain ihminen itse.

        Tässä kannattaa harjoittaa ns. "omaa ajattelua" ja muodostaa oma näkemys vasta, kun on perehtynyt aiheeseen. Järki on kallis asia, ja sitä kannattaa myös käyttää. Aloita vaikka edellisessä viestissäni mainitusta väitöskirjasta, tai niistä Suomen Suurloosin infopaketeista.

        Oman ajattelun puolesta

        Nightlord

        Minusta tässä on ainakin raamatullisesti harhaoppinen liike. Vapaamuurarien jumala on sovellettavissa kaikkiin uskontoihin, mikä rikkoo Raamatun ensimmäistä käskyä kymmenestä.

        Rituaalit, joita kuuluu liikkeeseen ovat pakanallisia.

        On tärkeää muistaa määritellessä moraalia, että voi joko itse päättää olla itsensä Herra (päättää ite, miten HALUAA uskoa) tai antaa valta Jumalalle.

        Itse uskon raamattuun ja pidän sitä ohjenuoranani.

        Olen oikeastaan samaa mieltä vapaamuurariudesta kuin aikaisemminkin, joku kirjoitti... illuminaatista, uudesta temppelistä ja antikristuksesta... Eksytyksenä ja siis syntinä ja vaarana pidän.


      • Nightlord
        pieni ihminen kirjoitti:

        Minusta tässä on ainakin raamatullisesti harhaoppinen liike. Vapaamuurarien jumala on sovellettavissa kaikkiin uskontoihin, mikä rikkoo Raamatun ensimmäistä käskyä kymmenestä.

        Rituaalit, joita kuuluu liikkeeseen ovat pakanallisia.

        On tärkeää muistaa määritellessä moraalia, että voi joko itse päättää olla itsensä Herra (päättää ite, miten HALUAA uskoa) tai antaa valta Jumalalle.

        Itse uskon raamattuun ja pidän sitä ohjenuoranani.

        Olen oikeastaan samaa mieltä vapaamuurariudesta kuin aikaisemminkin, joku kirjoitti... illuminaatista, uudesta temppelistä ja antikristuksesta... Eksytyksenä ja siis syntinä ja vaarana pidän.

        Lainaus: "On tärkeää muistaa määritellessä moraalia, että voi joko itse päättää olla itsensä Herra (päättää ite, miten HALUAA uskoa) tai antaa valta Jumalalle."

        Mutta eikö ihmisen moraali kuitenkin kumpua tietoiselta pohjalta tästä huolimatta? Siitä huolimatta, että henkilö uskoo Raamatun moraalioppiin Jumalan sanana, se ei ole istutettu latenttina hänen alitajuntaansa, vaan hän on valinnut tiensä tietoisesti tai kasvatuksen kautta. "Vallan antaminen Jumalalle" on nähdäkseni siis tietoinen (tai kasvatuksen tapauksessa yhteisön määrittämä) valinta, jonka valitseminen moraaliseksi ohjenuoraksi ei millään tavalla eroa muista moraaliopin lähteistä. Kukaan ei siis synny kristittynä. Siihen joko kasvatetaan tai käännytään. Tabula Rasa-mallin mukaisesti vastasyntynyt ihminen oppii kaiken ,elämän perustaidoista lähtien, vanhemmiltaan.

        Näkemyksesi vapaamuurariudesta perustuvat vahvasti kristilliseen näkemykseen siitä, että "oma" uskontoperinne on ainut legitiimi, "pelastava" traditio, muiden ollessa enemmän tai vähemmän harhaoppisia ja/tai Saatanasta lähtöisin. Tästä asiasta väitteleminen on kuitenkin käytännössä mahdotonta, sillä argumentteja ei yksinkertaisesti voi muodostaa.

        Syy tähän piilee siinä, että täysin varmaa, 100 % ratifioitavaa totuutta eksistenssin perusluonteesta ei ole löydetty, ja tuskin koskaan tullaan löytämään. Tähän voisit vastata Raamatulla, mutta se kantaa auktoriteetin statusta vain niiden keskuudessa, jotka sen sanoman allekirjoittavat. Todisteita sen autoritaarisesta asemasta ei näin ollen ole ole.

        Lähtötilanteen ollessa tämä meillä on vain erilaisia näkemyksiä eksistenssistä, jotka jossain tapauksessa ovat ristiriidassa keskenään. Se, mitä arvoväritteisissä ns. pyhissä kirjoissa kerrotaan ei välttämättä ole autoritaarista: ne ovat vain malleja, joilla eksistenssiä pyritään selittämään.

        Summa summarum: erilaiset näkemykset ovat keskenään tasa-arvoisia, kunnes toisin kiistatta todistetaan.

        Wicca, okkultismin tutkija

        Nightlord


      • tieto tulee kun kysyy heiltä itseltään?

        Kait voi seuraavaksi uskoa senkin jos joku kommunisti-pulju väittää että kun he pääsevät valtaan niin kaikille tulee kivaa.

        Tai kun natsit sanovat omasta liikkeestään samaa?

        Kyllä se vapaamuurarit vain on paholaisen pulju se mitä he palvovat on lucifer tämä tosin paljastetaan heille vain ylemmillä tasoilla.


      • Nightlord
        L.J.H kirjoitti:

        tieto tulee kun kysyy heiltä itseltään?

        Kait voi seuraavaksi uskoa senkin jos joku kommunisti-pulju väittää että kun he pääsevät valtaan niin kaikille tulee kivaa.

        Tai kun natsit sanovat omasta liikkeestään samaa?

        Kyllä se vapaamuurarit vain on paholaisen pulju se mitä he palvovat on lucifer tämä tosin paljastetaan heille vain ylemmillä tasoilla.

        Lainaus: "Ai että oikein puolueeton ja asiallinen tieto tulee kun kysyy heiltä itseltään?"

        Onko kristillisellä propagandalla väritetty, perustelematon heitto, jonka luonne kielii selvästä haluttomuudesta asialliseen diskurssiin sitten jotenkin todenmukaisempi?

        Lainaus: "Kyllä se vapaamuurarit vain on paholaisen pulju se mitä he palvovat on lucifer tämä tosin paljastetaan heille vain ylemmillä tasoilla."

        M.O.T. Tarjoa minulle kristillisellä tai vastaavalla propagandalla kyllästämätöntä faktatietoa, joka tukee kantaasi. Minä tarjosin väitöskirjan, jolla on akateeminen tausta takanaan. Perustelemattomien väitteiden heittäminen ilmoille on täysin turhaa, enkä valitettavasti voi ottaa niitä vakavasti.

        Väitteesi on suunnilleen yhtä absurdi kuin se, jos minä väittäisin Suomen Evankelisluterilaisen Kirkon palvovan hindujumalia, mutta tämähän tunnetusti paljastetaan vasta "ylimmillä asteilla."


      • Nightlord kirjoitti:

        Lainaus: "Ai että oikein puolueeton ja asiallinen tieto tulee kun kysyy heiltä itseltään?"

        Onko kristillisellä propagandalla väritetty, perustelematon heitto, jonka luonne kielii selvästä haluttomuudesta asialliseen diskurssiin sitten jotenkin todenmukaisempi?

        Lainaus: "Kyllä se vapaamuurarit vain on paholaisen pulju se mitä he palvovat on lucifer tämä tosin paljastetaan heille vain ylemmillä tasoilla."

        M.O.T. Tarjoa minulle kristillisellä tai vastaavalla propagandalla kyllästämätöntä faktatietoa, joka tukee kantaasi. Minä tarjosin väitöskirjan, jolla on akateeminen tausta takanaan. Perustelemattomien väitteiden heittäminen ilmoille on täysin turhaa, enkä valitettavasti voi ottaa niitä vakavasti.

        Väitteesi on suunnilleen yhtä absurdi kuin se, jos minä väittäisin Suomen Evankelisluterilaisen Kirkon palvovan hindujumalia, mutta tämähän tunnetusti paljastetaan vasta "ylimmillä asteilla."

        Masonry, Beyond the light kirjoittanut William Schnoebelen.William Scnoebelen on entinen illuminaatti(korkean tason vapaamuurari).

        The Deceived,Chick julkaisut.
        The mystic Shrine, Ezra A.Cook Pub.Chicago 1975.

        Vapaamuurarit käyttävät menoissaan itäistä tähteä ja saatanallista mendesin vuohea joka on "himon jumala".

        Se "jumala" mitä he palvovat ei ole Raamatun Jumala vaan Bafomet.

        Edesmennyt Kenraali,Albert Pike maailmanlaajuisen vapaamuurariuden ylipappi on sanonut näin;"Se mikä meidän täytyy sanoa yleisölle on:Me palvomme jumalaa, mutta kyseessä on jumala jota palvotaan ilman taikauskoa.Sinulle korkein johtaja,kenraali sanomme tämän jotta sinä voit toistaa tämän 32,31 ja 30 asteen veljille-meidän kaikkien korkean asteen jäsenten tulisi ylläpitää vapaamuurariuskonnan luciferin puhtautta.

        Samaa Bafometin symbolia ovat käyttäneet viime vuosisadan kuuluisin satanisti Aleisteir Crowley ja vapaamuurarijohto.

        Vapaamuurarius on modernia Baalin palvontaa ja siihen on sekoittunut kaikenlaisia uskontoja.
        Kaikki näkevä silmä joka on yhdysvaltain dollarin setelissä on egyptiläisjumala Osirikselta peräisin.
        Heidän obeliskinsa on symboli miehen sukuelimestä ja se liittyy suoraan Baalin palvontaan.Jumala vihaa sitä.

        Jos kristitty liittyisi tällaiseen toisi hengellisen kuoleman perheelleen.

        Punainen fez yksi heidän tunnuksiaan tulee siitä että 8:lla vuosisadalla muslimijoukut valloittivat marokkolaisen Fezin kaupungin ja teurastivat 50 000 kristittyä.Muslimimurhaajat kastoivat päähineet vereen Allahin kunniaksi.
        Yksi heidän valoistaan on muslimivala käsi koraanin päällä missä he sanovat allahin takana olevaa demonia isien jumalaksi.

        Ja yksi heidän taikaesineistään on kirottu muurariesiliina.Esiliinat joita käyttävät korkean tason vapaamuurarit ovat täynnä okkulttisia symboleja.
        Ja he valehtelevat esiliinasta että se olisi vanhurskaus suuren valkean valtaistuimen tuomiolla.

        Vanhurskaus tulee ainoastaan Jeesukselta Kristukselta.Lisäksi ainoastaan tuomitut ovat läsnä tällä tuomiolla.
        Toisin sanoen vapaamuurarit eivät pelastu.

        "M.O.T Tarjoa minulle kristillisellä tai vastaavalla propagandalla kyllästämätöntä faktatietoa joka tukee kantaasi.Minä tarjosin väitöskirjan jolla on akateeminen tausta takanaan"
        Oletpa todella naiivi tai sitten innokas uskomaan valheen totuudeksi.
        Ensinnäkin puolueettomat lähteet ovat oikeasti harvassa.Niin kyllä sillä varmaan on akateeminen tausta takana koska moni vap.muurari on korkeasti koulutettu.Et todellakaan tarjonnut puolueetonta tietoa vaan lähdettä joka on peräisin heistä Ahtokarikin lienee vapaamuurarien jäsen tai heihin sidoksissa.
        Asia ei mene niin että kun se on sivistyneessä paketissa se pitää heti paikkansa.

        Miksi se heidän toimintansa on salaista ja salamyhkäistä?
        2.Kor 6:14 "Mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä"
        Ei miään ja näin ollen vapaamuurariudella ei ole mitään tekemistä oikean Jumalan palvonnan kanssa.


      • Nightlord
        L.J.H kirjoitti:

        Masonry, Beyond the light kirjoittanut William Schnoebelen.William Scnoebelen on entinen illuminaatti(korkean tason vapaamuurari).

        The Deceived,Chick julkaisut.
        The mystic Shrine, Ezra A.Cook Pub.Chicago 1975.

        Vapaamuurarit käyttävät menoissaan itäistä tähteä ja saatanallista mendesin vuohea joka on "himon jumala".

        Se "jumala" mitä he palvovat ei ole Raamatun Jumala vaan Bafomet.

        Edesmennyt Kenraali,Albert Pike maailmanlaajuisen vapaamuurariuden ylipappi on sanonut näin;"Se mikä meidän täytyy sanoa yleisölle on:Me palvomme jumalaa, mutta kyseessä on jumala jota palvotaan ilman taikauskoa.Sinulle korkein johtaja,kenraali sanomme tämän jotta sinä voit toistaa tämän 32,31 ja 30 asteen veljille-meidän kaikkien korkean asteen jäsenten tulisi ylläpitää vapaamuurariuskonnan luciferin puhtautta.

        Samaa Bafometin symbolia ovat käyttäneet viime vuosisadan kuuluisin satanisti Aleisteir Crowley ja vapaamuurarijohto.

        Vapaamuurarius on modernia Baalin palvontaa ja siihen on sekoittunut kaikenlaisia uskontoja.
        Kaikki näkevä silmä joka on yhdysvaltain dollarin setelissä on egyptiläisjumala Osirikselta peräisin.
        Heidän obeliskinsa on symboli miehen sukuelimestä ja se liittyy suoraan Baalin palvontaan.Jumala vihaa sitä.

        Jos kristitty liittyisi tällaiseen toisi hengellisen kuoleman perheelleen.

        Punainen fez yksi heidän tunnuksiaan tulee siitä että 8:lla vuosisadalla muslimijoukut valloittivat marokkolaisen Fezin kaupungin ja teurastivat 50 000 kristittyä.Muslimimurhaajat kastoivat päähineet vereen Allahin kunniaksi.
        Yksi heidän valoistaan on muslimivala käsi koraanin päällä missä he sanovat allahin takana olevaa demonia isien jumalaksi.

        Ja yksi heidän taikaesineistään on kirottu muurariesiliina.Esiliinat joita käyttävät korkean tason vapaamuurarit ovat täynnä okkulttisia symboleja.
        Ja he valehtelevat esiliinasta että se olisi vanhurskaus suuren valkean valtaistuimen tuomiolla.

        Vanhurskaus tulee ainoastaan Jeesukselta Kristukselta.Lisäksi ainoastaan tuomitut ovat läsnä tällä tuomiolla.
        Toisin sanoen vapaamuurarit eivät pelastu.

        "M.O.T Tarjoa minulle kristillisellä tai vastaavalla propagandalla kyllästämätöntä faktatietoa joka tukee kantaasi.Minä tarjosin väitöskirjan jolla on akateeminen tausta takanaan"
        Oletpa todella naiivi tai sitten innokas uskomaan valheen totuudeksi.
        Ensinnäkin puolueettomat lähteet ovat oikeasti harvassa.Niin kyllä sillä varmaan on akateeminen tausta takana koska moni vap.muurari on korkeasti koulutettu.Et todellakaan tarjonnut puolueetonta tietoa vaan lähdettä joka on peräisin heistä Ahtokarikin lienee vapaamuurarien jäsen tai heihin sidoksissa.
        Asia ei mene niin että kun se on sivistyneessä paketissa se pitää heti paikkansa.

        Miksi se heidän toimintansa on salaista ja salamyhkäistä?
        2.Kor 6:14 "Mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä"
        Ei miään ja näin ollen vapaamuurariudella ei ole mitään tekemistä oikean Jumalan palvonnan kanssa.

        Lainaus: "Ensinnäkin puolueettomat lähteet ovat oikeasti harvassa."

        Siltä vaikuttaa, päätellen siitä että myös Schnoeblen vaikuttaa vakaumukselliselta, fundamentalistiselta, kristityltä evankelistalta.

        Ristiriita:

        Tässä kyseisessä kirjassa väitetään, että hän oli sekä Mormoni että Vapaamuurari "tullessaan pelastetuksi" vuonna 1984.Tämä tarkoittaa, että hän oli jo liittynyt molempiin opiskellessaan teologiaa vuonna 1980, tai että hän liioitteli olleensa 5 vuotta mormonikirkossa.

        Toisessa, wiccaa täysin perusteettomasti mustamaalaavassa, kirjassaan hän väittää, että ennen vuotta 1984 hän/he "hallitsi yhtä vanhimmista ja suurimmista covenverkostoista". Tämä tarkoittaisi, että hän oli sekä Mormoni, vapaamuurari että uuspakana ennen kääntymistään. Ristiriitoja siis löytyy.

        On esimerkiksi absurdia väittää nousevansa rank & file-noidasta wiccalaisen ylipapin asemaan niin nopeasti kuin hän väittää, ainakin niissä coveneissa joissa jäsenet tavoittelevat muutakin kuin brassailu-oikeutta uskontonsa perusteella.

        Minusta näyttää pahasti siltä, että hän mustamaalaa tarkoitushakuisesti eri tavalla ajattelevia tai muuten valtavirran silmissä eoäilyttäviä liikkeitä ja, kunnon kiihkoevankelistan tavoin, löysi myös iänikuista paholaisen palvontaa myös siitä perinteisestä Dungeons & Dragons-roolipelistä. Suora lainaus taitaa summata kaiken hänen asenteistaan:

        "Put simply, if you aren't a believer in Jesus Christ as Almighty God come in the flesh to save you from your sins, you ARE a satanist!"

        Puolueetontako? Enpä usko.

        Mutta hei, en minä pyri ajattelutapaasi pakolla muuttamaan vaikka siltä saattaisikin vaikuttaa. Annoin vain eriävän mielipiteen, ja asia olisi jäänyt siihen ellet olisi syystä tai toisesta käynyt verbaaliseen vastaiskuun. Minusta on hyvä, että aloittaja saa näkökulmaa "aidan molemmilta puolilta" (vaikka itse en muurari siis olekaan).


      • Nightlord kirjoitti:

        Lainaus: "Ensinnäkin puolueettomat lähteet ovat oikeasti harvassa."

        Siltä vaikuttaa, päätellen siitä että myös Schnoeblen vaikuttaa vakaumukselliselta, fundamentalistiselta, kristityltä evankelistalta.

        Ristiriita:

        Tässä kyseisessä kirjassa väitetään, että hän oli sekä Mormoni että Vapaamuurari "tullessaan pelastetuksi" vuonna 1984.Tämä tarkoittaa, että hän oli jo liittynyt molempiin opiskellessaan teologiaa vuonna 1980, tai että hän liioitteli olleensa 5 vuotta mormonikirkossa.

        Toisessa, wiccaa täysin perusteettomasti mustamaalaavassa, kirjassaan hän väittää, että ennen vuotta 1984 hän/he "hallitsi yhtä vanhimmista ja suurimmista covenverkostoista". Tämä tarkoittaisi, että hän oli sekä Mormoni, vapaamuurari että uuspakana ennen kääntymistään. Ristiriitoja siis löytyy.

        On esimerkiksi absurdia väittää nousevansa rank & file-noidasta wiccalaisen ylipapin asemaan niin nopeasti kuin hän väittää, ainakin niissä coveneissa joissa jäsenet tavoittelevat muutakin kuin brassailu-oikeutta uskontonsa perusteella.

        Minusta näyttää pahasti siltä, että hän mustamaalaa tarkoitushakuisesti eri tavalla ajattelevia tai muuten valtavirran silmissä eoäilyttäviä liikkeitä ja, kunnon kiihkoevankelistan tavoin, löysi myös iänikuista paholaisen palvontaa myös siitä perinteisestä Dungeons & Dragons-roolipelistä. Suora lainaus taitaa summata kaiken hänen asenteistaan:

        "Put simply, if you aren't a believer in Jesus Christ as Almighty God come in the flesh to save you from your sins, you ARE a satanist!"

        Puolueetontako? Enpä usko.

        Mutta hei, en minä pyri ajattelutapaasi pakolla muuttamaan vaikka siltä saattaisikin vaikuttaa. Annoin vain eriävän mielipiteen, ja asia olisi jäänyt siihen ellet olisi syystä tai toisesta käynyt verbaaliseen vastaiskuun. Minusta on hyvä, että aloittaja saa näkökulmaa "aidan molemmilta puolilta" (vaikka itse en muurari siis olekaan).

        Niin William Schnoebelen on elämänsä varrella ehtinyt olla myös wicca-noita korkealla tasolla.
        Opiskeli myös katoliseksi papiksi ja myöhemmin liittyi mormoneihin.

        Katolisessa kirkossa oli lähinnä sisältäpäin mädättämässä siinä kirkossa on ollut paljon ei-kristillistä toimintaa vuosien varrella.

        Mormonien alkuperään liittyy okkultismi joka on pimeän puolen juttuja.
        Schnoebelen on ollut korkean tason noita ja vapaamuurari joten voidaan sanoa että tietää mistä puhuu.
        Entä oletko sinä itse vapaamuurari?

        Ymmärrän kyllä että suhtaudut asioihin niin kuin suhtaudut koska olet itsekin wicca eli pimeän puolen eksyttämä ystäväiseni kehotan sinua tulemaan valoon.


      • Nightlord
        L.J.H kirjoitti:

        Niin William Schnoebelen on elämänsä varrella ehtinyt olla myös wicca-noita korkealla tasolla.
        Opiskeli myös katoliseksi papiksi ja myöhemmin liittyi mormoneihin.

        Katolisessa kirkossa oli lähinnä sisältäpäin mädättämässä siinä kirkossa on ollut paljon ei-kristillistä toimintaa vuosien varrella.

        Mormonien alkuperään liittyy okkultismi joka on pimeän puolen juttuja.
        Schnoebelen on ollut korkean tason noita ja vapaamuurari joten voidaan sanoa että tietää mistä puhuu.
        Entä oletko sinä itse vapaamuurari?

        Ymmärrän kyllä että suhtaudut asioihin niin kuin suhtaudut koska olet itsekin wicca eli pimeän puolen eksyttämä ystäväiseni kehotan sinua tulemaan valoon.

        Lainaus: "Entä oletko sinä itse vapaamuurari?"

        Kuten edellisessä viestissäni mainitsin, en ole.

        Lainaus: "Schnoebelen on ollut korkean tason noita ja vapaamuurari joten voidaan sanoa että tietää mistä puhuu."

        Ei millään pahalla, mutta suhtaudun varauksella fundamentalisteihin, jotka tuntuvat näkevän jotain tuomittavaa kaikissa muissa henkisisssä poluissa, paitsi omassaan. Perusteiden puute pahentaa tilannetta!

        Esimerkiksi omaa elämänkatsomustani hän lähtee mustamaalaamaan täysin ilman perusteita ja sotkee sekaan runsaasti rajuja faktuaalisia virheitä ja perinteistä syyttelyä. Ja tämän jälkeen kehtaa vielä keksiä fiktiivisiä henkilöitä, organisaatioita ja tapoja väitteitänsä tukemaan! Tämä ko. kirja vei hänen kredibiliteettinsä aika tavalla pohjalukemiin.

        Lainaus: "Ymmärrän kyllä että suhtaudut asioihin niin kuin suhtaudut koska olet itsekin wicca eli pimeän puolen eksyttämä ystäväiseni kehotan sinua tulemaan valoon."

        Kiitos huomaavaisuudesta, mutta joudun kieltäytymään. Kokeilin kristinuskoa valtaosan elämääni, mutta kävi ilmi, että polkuni johti muualle. Ymmärrän toki lähtökohtasi. jotka ovat hyvin tyypilliset huomioiden elämänkatsomuksellisen taustasi, mutta siitä huolimatta pyytäisin suvaitsevaisuutta edes jollakin asteella. Itse pyrin suvaitsevuuteen toisten elämänkatsomuksia kohtaan, joten olisi mukavaa jos saisin sitä myös vastalahjaksi.

        Onnea polullesi!

        Nightlord, Frater C.S.C.V


      • Vapaus ennenkaikkea
        L.J.H kirjoitti:

        tieto tulee kun kysyy heiltä itseltään?

        Kait voi seuraavaksi uskoa senkin jos joku kommunisti-pulju väittää että kun he pääsevät valtaan niin kaikille tulee kivaa.

        Tai kun natsit sanovat omasta liikkeestään samaa?

        Kyllä se vapaamuurarit vain on paholaisen pulju se mitä he palvovat on lucifer tämä tosin paljastetaan heille vain ylemmillä tasoilla.

        Kyllä Fmasonien yksijumaluus on Lusiferin palvontaa, mihin monet järjestön symbolitkin viittaavat. Suomen Vmuurarit ovat kolmea ensimmäistä Vmuurariastetta -suomen muurarien nettisivuilla tästä puhutaan ns.'sinisinä loosheina'-, joissa tuota 'valon tuojaa'ei vielä paljasteta. Toiset lähteet toki kertovat Lusifer - nimellä olleen eri merkitys silloin kun muurariaate syntyi, tiedä häntä. Jokatapauksessa muurarivalat velvoittavat asioihin jotka aika lailla ristissä monen lakipykälän kanssa. Tästäkin järjestö itse puolustellut usein 'etteivät valat olekaan sitovia', miksihän niihin liittyvät riitit ovat sitten niin moninaisia!? Ja jokatapauksessa on alempiarvoinen muurariveli aina ylempien käskyvallan alla, tietämättä tietenkin mitä ylemmällä asteella on paljastettua tietoa - uuden asteen vihkimyksen jälkeen Fmason saa aina niin uutta kirjallista kuin suullistakin tietoa. Aika lailla salailua ja/tai ympäripyöreyksiä täynnä koko järjestö, jos hyväntekeväisyys jää järjestön ainoaksi ei-moniselitteiseksi asiaksi, voisi sitä harrastaa rehdimmin ja puhtaammin ilman hölmöä rituaalihuuhaata, kalliine puitteineen. Joissakin maissahan muurarius on kiellettyä, koska lainsäädännön vaikea ulottua hyväveli - rakenteeseen: looshien vaikutusvaltaiset miehet voivat juonia monenlaisia asioita .... Juhani Julinhan varoitteli ennen kuolemaan johtanutta onnettomuuttaan kirkon ja muurarien yhteyksistä, nimi kannattanee googlata ...


    • tämä teksti
      • kommenttia..

        Mielenkiintoinen tuo Lahtisen kirja, selailin kappaleita läpi ja poimin muutamia mielenkiintoisia kohtia ja lyön lyhyesti omaa kommenttia niskaan.

        Alustava mielipiteeni on, että Lahtisen teoria vapaamuurarien maailmanvalloituspyrkimyksistä tuntuu aika lennokkaalta, jotenkin 'liian' klassiselta hyvän ja pahan vastakkaisasettelulta, kategoriaa Star Wars - Lord of The rings.

        ---







        Niin, illuminatit ja vapaamuurarit olivat siis alunperin hiukan eri asialla, kuten nimestäkin voi päätellä.



        No, nyt myöhemminhän Ahtisaari on toiminut rauhanneuvottelijana. Bill Clinton taas on kierrellyt saarnaamassa ihmisille ilmastonmuutoksesta, väestönräjähdyksestä yms. uhkakuvista - siis vastaavaa inhimillistä toimintaa kuin Ahtisaarella. Kävipä meilläkin varoittamassa suomalaisia Venäjän yllätyksellisyydestä...

        Voisin lyödä vetoa, että Clinton on vapaamuurari googlataas...HAHAA! Arvasin oikein!!





        Ai sinäkö sen armeijasta tutun johtoporrasilluusion kehitit, Allu?





        Niin, eliitillähän on tapana ajatella, että silloin kun meillä on asiat hyvin, niin silloin kaikkialla on asiat hyvin - vai oletteko jotain muuta mieltä, länsimaalaiset?



        Niin, tämän 'vihkimisseremonian' pitäisi olla salaista tietoa, joten jos aiotte pyrkiä vapaamuurariksi, yrittäkää esittää yllättynyttä niinkuin Jouluaattona kun saatte kirjan lahjaksi...





        Kuinka mielikuvitukseton nimi...







        niin...vain me ansaitsemme tiedon, muut ansaitsevat olla väärässä.





        Tuo oli osuvasti sanottu. Voiman ja vastavoiman laki. Ying ja yang joiden avulla määritellään todellisuutta.



        No ehkä silloin 90 luvun alussa.


        -Olisko tilaastotieteeseen perustuva päättely?

        >
        - Siis sivuutettiin hiilidioksidin lämmpösäteilyn pois heijastumista estävä vaikutus, tarjottiin tunteisiin vetoavaa triviaalitietoa, jonka jälkeen todetaan perusteettomasti, että "30% liusääntynyt kasvu aiheuttaa päinvastoin ilmaston kylmenemistä". -Äkkiseltään lukaistuna jää sellainen käsitys että hiilidioksidin lisäys aiheuttaisi ilmaston viilenemistä. Ehkä näin, mutta taitaa olla hyvin marginaaliset vaikutukset verrattuna yläilmakehän hiilidioksidin aiheuttamiin vaikutuksiin..

        >
        - Muistan kyllä, että viime vuosituhannella tuosta aiheesta kiisteltiin paljon, eli aiheutuuko kasvihuoneilmiö pilvipeitteen keskimääräisestä lisääntymisestä vai hiilidioksidin lisääntymisestä..

        >
        - Hyvä blondi, ensinnäkin merenpinnan nousu aiheutuu pääosin siitä, että ilmaston lämpeneminen aiheuttaa meriveden lämpenemistä, mikä kasvattaa veden tilavuutta. Toisekseen, jääpeitteen reunalla lämpötila on juuri ja juuri nollan alapuolella, asteen lämpenemisellä on aika tehokkaat vaikutukset.



        Niin, ei olisi huolta jos eläisimme kuten kehitysmaissa, mutta kun me länsimaalaiset emme ole mitään tamakotcheja.



        Väestön lisääntyminen käsittääkseni hidastuu kokoajan, ongelma on luonnonvarojen riittämättömyys.



        Jaa, olenkin aina ihmetellyt miksi sanotaan, että ydinreaktorit eivät saastuta juuri ollenkaan, sehän johtuu siitä, että ne ovat käynnissä vain kaksi päivää vuodessa.

        >

        Eikös ainakin TV -dokumentin mukaan pojilla ollut sytyttimen asennuksen kanssa vähän ongelmia.



        Terroristit eivät vielä ole sisäistäneet 'talousajattelua'



        kyseisen kirjan kirja-arvostelusta: "As Mr. Cathie admits, by his own words, he does not consider himself a mathematician nor a scientist. Which is understandable, because he fails miserably at trying to "add to" Einstein's General Relativity theory in another of his own books, trying to improve Einstein's work. This should be a big clue as to the logic behind this book. His theory of a "world grid system" is an example of applying really bad math to an unrelated set of arbitrary information--akin to the assertion, by another author (Michael Drosnin), of a mathematical code contained within the Bible. Bruce Cathie started his research and theories after he had an encounter with a UFO sighting. The "world energy grid" is a series of lines that intersect with UFO sightings around the world. Since UFO sightings are as impossible to verify as the existence of a higher power, this is not good science to base a scientific theory. A strong belief maybe, but not scientific fact."







        Melko lennokkaita väitteitä...



        aiheesta löytyikin googlettamalla roppakaupalla uskottavan tuntuista materiaalia. Mitä HELLVETTIÄ???????



        Standardoiminen, tuo SAAAAATANA... ;)



        Jeesbox.

        ---

        Kokonaisuudessaan aineisto siis näyttäisi keikkuvan todellisen tiedon ja todeksi luullun tai uskotellun datan välimaastossa.

        Nykyajan yhteiskunnan johto, vaikka ihmisiä ovatkin, vaikuttaa kuitenkin olevan niin pihalla kaikesta, minkä huomaa naiivista politikoinnista, ja koska nykyajan politiikka on lähinnä koomista iltapäivälehdille poseeraamista, on syytä olettaa, että valtajärjestelmä on syvälti vapaamuurarisoitunutta.

        Lahtisen väitteet on siis syytä ottaa jokseenkin vakavasti. Lienee viisasta olla kajoamatta koko kiltaan.


      • eteenpäin noita
        kommenttia.. kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tuo Lahtisen kirja, selailin kappaleita läpi ja poimin muutamia mielenkiintoisia kohtia ja lyön lyhyesti omaa kommenttia niskaan.

        Alustava mielipiteeni on, että Lahtisen teoria vapaamuurarien maailmanvalloituspyrkimyksistä tuntuu aika lennokkaalta, jotenkin 'liian' klassiselta hyvän ja pahan vastakkaisasettelulta, kategoriaa Star Wars - Lord of The rings.

        ---







        Niin, illuminatit ja vapaamuurarit olivat siis alunperin hiukan eri asialla, kuten nimestäkin voi päätellä.



        No, nyt myöhemminhän Ahtisaari on toiminut rauhanneuvottelijana. Bill Clinton taas on kierrellyt saarnaamassa ihmisille ilmastonmuutoksesta, väestönräjähdyksestä yms. uhkakuvista - siis vastaavaa inhimillistä toimintaa kuin Ahtisaarella. Kävipä meilläkin varoittamassa suomalaisia Venäjän yllätyksellisyydestä...

        Voisin lyödä vetoa, että Clinton on vapaamuurari googlataas...HAHAA! Arvasin oikein!!





        Ai sinäkö sen armeijasta tutun johtoporrasilluusion kehitit, Allu?





        Niin, eliitillähän on tapana ajatella, että silloin kun meillä on asiat hyvin, niin silloin kaikkialla on asiat hyvin - vai oletteko jotain muuta mieltä, länsimaalaiset?



        Niin, tämän 'vihkimisseremonian' pitäisi olla salaista tietoa, joten jos aiotte pyrkiä vapaamuurariksi, yrittäkää esittää yllättynyttä niinkuin Jouluaattona kun saatte kirjan lahjaksi...





        Kuinka mielikuvitukseton nimi...







        niin...vain me ansaitsemme tiedon, muut ansaitsevat olla väärässä.





        Tuo oli osuvasti sanottu. Voiman ja vastavoiman laki. Ying ja yang joiden avulla määritellään todellisuutta.



        No ehkä silloin 90 luvun alussa.


        -Olisko tilaastotieteeseen perustuva päättely?

        >
        - Siis sivuutettiin hiilidioksidin lämmpösäteilyn pois heijastumista estävä vaikutus, tarjottiin tunteisiin vetoavaa triviaalitietoa, jonka jälkeen todetaan perusteettomasti, että "30% liusääntynyt kasvu aiheuttaa päinvastoin ilmaston kylmenemistä". -Äkkiseltään lukaistuna jää sellainen käsitys että hiilidioksidin lisäys aiheuttaisi ilmaston viilenemistä. Ehkä näin, mutta taitaa olla hyvin marginaaliset vaikutukset verrattuna yläilmakehän hiilidioksidin aiheuttamiin vaikutuksiin..

        >
        - Muistan kyllä, että viime vuosituhannella tuosta aiheesta kiisteltiin paljon, eli aiheutuuko kasvihuoneilmiö pilvipeitteen keskimääräisestä lisääntymisestä vai hiilidioksidin lisääntymisestä..

        >
        - Hyvä blondi, ensinnäkin merenpinnan nousu aiheutuu pääosin siitä, että ilmaston lämpeneminen aiheuttaa meriveden lämpenemistä, mikä kasvattaa veden tilavuutta. Toisekseen, jääpeitteen reunalla lämpötila on juuri ja juuri nollan alapuolella, asteen lämpenemisellä on aika tehokkaat vaikutukset.



        Niin, ei olisi huolta jos eläisimme kuten kehitysmaissa, mutta kun me länsimaalaiset emme ole mitään tamakotcheja.



        Väestön lisääntyminen käsittääkseni hidastuu kokoajan, ongelma on luonnonvarojen riittämättömyys.



        Jaa, olenkin aina ihmetellyt miksi sanotaan, että ydinreaktorit eivät saastuta juuri ollenkaan, sehän johtuu siitä, että ne ovat käynnissä vain kaksi päivää vuodessa.

        >

        Eikös ainakin TV -dokumentin mukaan pojilla ollut sytyttimen asennuksen kanssa vähän ongelmia.



        Terroristit eivät vielä ole sisäistäneet 'talousajattelua'



        kyseisen kirjan kirja-arvostelusta: "As Mr. Cathie admits, by his own words, he does not consider himself a mathematician nor a scientist. Which is understandable, because he fails miserably at trying to "add to" Einstein's General Relativity theory in another of his own books, trying to improve Einstein's work. This should be a big clue as to the logic behind this book. His theory of a "world grid system" is an example of applying really bad math to an unrelated set of arbitrary information--akin to the assertion, by another author (Michael Drosnin), of a mathematical code contained within the Bible. Bruce Cathie started his research and theories after he had an encounter with a UFO sighting. The "world energy grid" is a series of lines that intersect with UFO sightings around the world. Since UFO sightings are as impossible to verify as the existence of a higher power, this is not good science to base a scientific theory. A strong belief maybe, but not scientific fact."







        Melko lennokkaita väitteitä...



        aiheesta löytyikin googlettamalla roppakaupalla uskottavan tuntuista materiaalia. Mitä HELLVETTIÄ???????



        Standardoiminen, tuo SAAAAATANA... ;)



        Jeesbox.

        ---

        Kokonaisuudessaan aineisto siis näyttäisi keikkuvan todellisen tiedon ja todeksi luullun tai uskotellun datan välimaastossa.

        Nykyajan yhteiskunnan johto, vaikka ihmisiä ovatkin, vaikuttaa kuitenkin olevan niin pihalla kaikesta, minkä huomaa naiivista politikoinnista, ja koska nykyajan politiikka on lähinnä koomista iltapäivälehdille poseeraamista, on syytä olettaa, että valtajärjestelmä on syvälti vapaamuurarisoitunutta.

        Lahtisen väitteet on siis syytä ottaa jokseenkin vakavasti. Lienee viisasta olla kajoamatta koko kiltaan.

        vastauksiasi..

        kuka väittää ja sitten miksi ei esim. riitä mikis EI saa riittää jne..

        Vaan onko mahdollista, että syys ja seuraus unohtuu.. ja vaikuttais aikalailla.. new age uskomuksia, ei ihme että vain seurauksia nähdää..
        '
        Ja ainiin eihän pakana, ymmärrä miksi näin käy ..

        Eli et tiedä edes kristinuskosta kuin vapaamuurareiden elitistien valheet..

        Mutta kiitos kun edes vastasit.. standardi vastauksia.. jotka pakotetaan uskomaan..

        no eksytys on tehokasta.. no ei ole pakko lukea kirjaa... jne..

        siis yksinään kirja ei tee vaikutusta, jos ei tutki niitä avarammalla mielellä..

        tiedettäki eksytetään.. ja sitten tyhmät sokeasti päättelevät.. mutta tätä se on..

        Eli et ole edes tutustunut ja laaajemmalta ajatellut..

        Joo arvaan et kristitty.. tai korkeintaa nimikristitty..

        samassa ajatusorjuudessa...


      • tekstistäni...
        eteenpäin noita kirjoitti:

        vastauksiasi..

        kuka väittää ja sitten miksi ei esim. riitä mikis EI saa riittää jne..

        Vaan onko mahdollista, että syys ja seuraus unohtuu.. ja vaikuttais aikalailla.. new age uskomuksia, ei ihme että vain seurauksia nähdää..
        '
        Ja ainiin eihän pakana, ymmärrä miksi näin käy ..

        Eli et tiedä edes kristinuskosta kuin vapaamuurareiden elitistien valheet..

        Mutta kiitos kun edes vastasit.. standardi vastauksia.. jotka pakotetaan uskomaan..

        no eksytys on tehokasta.. no ei ole pakko lukea kirjaa... jne..

        siis yksinään kirja ei tee vaikutusta, jos ei tutki niitä avarammalla mielellä..

        tiedettäki eksytetään.. ja sitten tyhmät sokeasti päättelevät.. mutta tätä se on..

        Eli et ole edes tutustunut ja laaajemmalta ajatellut..

        Joo arvaan et kristitty.. tai korkeintaa nimikristitty..

        samassa ajatusorjuudessa...

        yleensä kun ihminen kirjoittaa kirjan, hänellä on tiettyjä perusteluita väitteelleen. Esimerkiksi Pertti Linkolallakin on pitävät perustelut omalle näkemykselleen. Kuitenkin, pitää muistaa, että ajatukset ja näkemykset yleensä paisuvat ihmisen päässä.

        Ehkä olet oikeassa, kirja kommentit antavat aika kärjistetyn, "pelottavan" kuvan vapaamuurariudesta.

        Vapaamuurariuden idea on käsittääkseni ihan looginen: pyritään henkiseen kehitykseen ja maailmanrauhaan, samaan, mitä kaikissa uskonnoissa. tarkoitetaanko tuolla dollarin setelissä mainitulla sekularismilla sitten nykyajan talouden kehitykseen perustuvaa yhteiskuntamallia, vaiko yhteiskuntaa, jossa perinteisen uskonnollisuuden sijasta olisi henkistä ymmärrystä asioiden päälle, kuten esimerkiksi buddhalaisuudessa?

        On luonnollista ihmiselle pyrkiä parempaan. Ihminen onkin jo kehittänyt kaiken äärimmilleen, mutta...ei itseään, ihmisyyttä! - mikä se on?

        Tekstistäsi en saanut yksiselitteistä kuvaa siitä, oletko itse vapaamuurari, kristitty vai ateisti(siihen verrattavissa oleva). Jos olet kristitty, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan ihmisyydellä - kaikenlaista hyveellisyyttä, tunnetta, että on tietoinen omasta itsestään ja pystyy kontrolloimaan itseään, olla "vapaa" eläimellisistä vaistoista kuten viha, kateus, himo, pelko, synti...
        -mitä? onko synti eläimellinen vaisto???

        Niin, mitä on synti? Minusta synti voidaan tosiaan liittää kategoriaan viha, kateus, pelko ym, suhteellisuudentajua ja inhimillistä ajattelua lamauttaviin tunteisiin. Ihminen, joka tuntee olevansa syntinen, ei pysty ajattelemaan täysin 'riippumattomasti', kuten ei myöskään henkilö, joka on esim kateuden vallassa.

        Nämä ajattelua häiritsevät tunteet ovat myös siinä mielessä haitallisia, että ne heikentävät ihmisyhteisön 'harmoniaa', 'yhteenkuuluvuutta', 'henkistä potentiaalia', (ymmärrätköhän kun käytän tällaisia hassuja termejä..).

        Näistä ihmisen 'henkistä vapautta' rajoittavista asioista pyritään pääsemään eroon. Joko uskonnolla tai sitten filosofialla(pyrkimällä kehittämään suhteellisuudentajua). Uskonto ja filosofia ovat tavallaan vastakohtia: uskonnoissa alistutaan noudattamaan varauksettomasti jotain oppia, filosofiassa taas pyritään itse muodostamaan eheä suhteellisuudentajuinen oppi. Uskonnollisuus on ikäänkuin alamaisuutta, filosofia on johtajuutta. Molemmissa on omat kompastuskivensä, vaaransa.

        Uskonnossa vaarana on todellisuudentajun hämärtyminen, ääriuskonnollisuus, johtajan tai opin sokea seuraaminen. Esimerkiksi Amerikassa jotkut uskonnolliset herätysliikkeet päättyvät johtajan ja alamaisten joukkoitsemurhaan. Alamaiset ovat alistuneet johtajansa määräysvaltaan, hurmoksessa he uskovat tekevänsä oikein vaikka johtajan käskyt olisivat kuinka kummallisia.

        Filosofiassa taas on vaarana, että 'eläimelliset vaistot' salakavalasti huijaavat oppia/moraalia. Pikku hairahdus saattaa tuntua mekityksettömältä, mutta pian siitä jo tulee ns. helmasynti, lopulta alussa niin harmoninen ja suhteellisuudentajuinen kokonaisuus onkin kallellaan kuin Pisan torni. Jos tssa filosofinen(tai teosofinen) oppi-isä ohjaa jotain uskontoryhmää ja hairahtuu, hän vetää mukanaan myös häntä seuraavia alamaisiaan väärälle tielle. Esiemerkkkinä mainittakoon sama mikä edellisessä kappaleessa.

        Nämä molemmat kompastuskivet ovat sangen inhimillisiä virheitä. Vapaamuurarit edustavat jälkimmäistä, filosofista näkemystä. (Ainakin Lahtisen mukaan) vapaamuurareilla on pyrkimyksenä siis parempi maailma, yhteinäinen, rauhanomainen maailma. Keinot saavuttaa tuo pyrkimys ovat kuitenkin kyseenalaisia: valtaväestön henkinen köyhdyttäminen, ihmisten jako eliittiin ja alempaan kastiin. Niin, voidaan tietysti kiistellä siitä, onko kyseessä vain syyn ja seurauksen laki, eli yhtenäistäminen tuo väistämättömästi mukanaan kulttuurin köyhtymisen ja standardisoimisen eikä kyseessä välttämättä ole mikään tietoinen pyrkimys. tämä on tietysti totta. Totta on myös se, minkä "kirja-arvostelussa" totesin, eli eliitti uskoo, että silloin kun 'meillä' on kaikki hyvin, kaikilla on asiat kunnossa. Tämä on yksi edellä mainituista filosofisen maailmankatsomuksen kompastuskivistä.

        Miten sitten pyrkiä ja ek. saavuttaa tuo tarunhohtoinen ihmiskunnan korkeampi henkisen tietoisuuden taso, korkeampi ihmisyys? Voin kertoa oman näkemykseni.

        'Sokeaa uskonnollisuutta' tulisi välttää, sen sijaan tulisi keskittyä asioiden riippuvuussuhteiden ymmärtämiseen. Kuitenkaan yksilöllä ei tulisi olla mahdollisuutta "mukauttaa" opillisia näkemyksiä oman (eläimellisen) mielensä mukaisiksi, vaan tulisi pyrkiä absoluuttiseen oikeaan, puhtaana helmasynneistä. Käytännössä siis olisi tietty normisto, jota "uskonnollisella sokeudella" seurattaisiin, mutta kuitenkin filosofisesti ymmärrettäisiin kokoajan mitä ollaan tekemässä. Uskon, että Jeesus aikanaan pyrki juuri tähän, mutta kun hänen opetuksistaan myöhemmin koottiin uskonto, Jeesuksen päämäärää hämärtyi ja kristinusko 'taantui' jossain määrin.

        "Täydellisestä yhteiskuntarakenteesta" sen verran, että päämääränähän on ihmisten elämänlaadun "maksimointi". Ihmisen ja eläimen ero on juuri tuo em. 'ihmisyys', siihen tulisi siis pyrkiä "täydellisessä yhteiskunnasssa". Siinä mielessä vapaamuurarieliitin kaavailema harvainvalta, "harvainihmisyys", valtaväestön henkisen köyhdyttämisen avulla ei ole hyväksyttävä keino.

        Myöskään alistaminen, kuten kommunismissa, ei ole toimiva vaihtoehto. Kommunismilla ihmisyhteisö saadaan kyllä luotsattua epävakaiden ajanjaksojen yli, mutta elinolosuhteiden parantuessa ihminen alkaa aina etsimään hyvinvointinsa rajoja, vapautta. Kohtuuton/perusteeton alistaminen aiheuttaa poliittista liikehdintää. "Täydellisessä yhteiskunnassa" tulee siis pyrkiä MAHDOLLISIMMAN vapaaseen elämään, siis toisin sanoen niin vapaaseen elämäntapaan kuin se yhteiskunnan eheänä pysymiseksi on vain mahdollista, siis kolmannella tavalla sanottuna perusteltuun rajoittamiseen.

        Määrittelemäni "täydellisen yhetiskunnan" tunnusmerkit saattavat vaikuttaa naiiveilta, mutta mielestäni nämä ovat absoluuttisia totuuksia. Ihmisellä on tietynlainen yhtenevä luonteenlaatu, joka edellyttää tiettyjä piirteitä. Vapaus yms termit eivät siis ole vain länsimaiden oma keksintö, vaan ihmisen perustarpeita.

        Vapaamuurariudesta vielä. Siis Lahtisen kirjan nojalla suhtaudun varauksella vapaamuurariuteen. Vaikka kirja esittää korostetun kärjistettyjä näkemyksiä, ei ole syytä sivuuttaa koko aineistoa tyyliin 'mies puhuu niin hulluja, että kirja pitää todellakin heittää roskiin koska kaikki mitä hän väittää, on paskapuhetta.'


      • antaa periksi
        eteenpäin noita kirjoitti:

        vastauksiasi..

        kuka väittää ja sitten miksi ei esim. riitä mikis EI saa riittää jne..

        Vaan onko mahdollista, että syys ja seuraus unohtuu.. ja vaikuttais aikalailla.. new age uskomuksia, ei ihme että vain seurauksia nähdää..
        '
        Ja ainiin eihän pakana, ymmärrä miksi näin käy ..

        Eli et tiedä edes kristinuskosta kuin vapaamuurareiden elitistien valheet..

        Mutta kiitos kun edes vastasit.. standardi vastauksia.. jotka pakotetaan uskomaan..

        no eksytys on tehokasta.. no ei ole pakko lukea kirjaa... jne..

        siis yksinään kirja ei tee vaikutusta, jos ei tutki niitä avarammalla mielellä..

        tiedettäki eksytetään.. ja sitten tyhmät sokeasti päättelevät.. mutta tätä se on..

        Eli et ole edes tutustunut ja laaajemmalta ajatellut..

        Joo arvaan et kristitty.. tai korkeintaa nimikristitty..

        samassa ajatusorjuudessa...

        On tullut puheeksi tulevaisuus useiden korkeassa asemassa olevien insinöörien, lääkärien yms. "eliittikansalaisten" kanssa. Kaikki vaikuttavat ikäänkuin odottavan staattisesti, että koska romahtaa talous ja alkavat maailmanalaajuiset levottomuudet?. Länsimaisen yhteiskunnan jokainen pikkupesäke on tiiviisti sidoksissa, riippuvainen kokonaisuudesta, yhden kortin puuttuminen vaikuttaa koko korttitaloon.

        Itse olen enemmän optimistiluonne. Mahdollisuuksia parempaan meillä toki on, emme vain ymmärrä, osaa tai halua aloittaa. Odotammeko insinöörien läpimurtoa joka pelastaisi yhteiskunnan romahdukselta, vai odotammeko itse romahdusta?

        Hegelin "huippusalainen" filosofia, jota Lahtisen mukaan vapaamuurarit ajavat, ja jota jenkit avoimesti toteuttavat ulkopolitiikassaan (=luodaan keinotekoinen uhka, jolle tarjotaan ratkaisuna muutosta), on ehkä tehokkain keino pyrkiä keinotekoisesti muuttamaan yhteiskuntaa. Suuret muutokset (esim. yhteiskuntaraksenteessa) tarvitsevat liikkeellepanevan voiman. Esimerkiksi nykyinen länsimainen lintukoto on pääosin maailmansotien ansiota: ihmiset pakotettiin etsimään uusia toimivempia rakenteita. Suurimmat parannukset yhteiskunnassa ovat tapahtuneet sotien aikana tai heti jälkeen. Tarvitaan negatiivinen voima, yin, jolle kansa spontaanisti etsii vastavoiman, yangin, saavuttaakseen harmonian.

        Tämän yksinkertaiseen mekanismiin Hegel tukeutui. Tilanne on vähän sama kuin keräisi muurahaisen munia: lapioidaan muurahaispesää pressun päälle, jolloin muurahaiset itse kantavat munat pressun reunalle asetettujen lehtien alle: kansa tekee työn. Itämaisissa kamppailulajeissakin harrastetaan tätä filosofiaa: vastustajan potkuvoima ohjataan kevyellä pyörähdysliikkeellä kaatamaan hänet itsensä. Vastustajan oma voima käännetään nerokkaasti häntä itsään vastaan.

        Mutta ei asia kuitenkaan niin synkkä ole. Jeesus taisi käyttää SAMAA taktiikkaa:
        Vuonna 0 juutalaisuuden oppi taisi olla reilussa taantumakurssissa kun Jeesus sai heti ison kannattajajoukon, eikä perinteisen juutalaisuuden oppeja juuri kyseenalaistettu Jeesuksen esittäessä korvaavia tulkintoja.
        Ja: eihän JEESUS tehnyt ihmisistä parempia, vaan Jeesus sai ihmiset ITSE tekemään itsestään parempia!!

        Mikä on 'johtaja' englanniksi?
        -ymmärrättehän mikä ero on 'bossilla' ja 'leaderilla'? 'Boss' ottaa tiukan kontrollin ja alamaiset ovat ikäänkuin pelinappuloita, joita hän siirtelee saavuttaakseen päämäärän. 'Leader' taas antaa käskyn ja saa alamaiset itse johtamaan itsensä päämäärään. Jeesus oli pikemminkin 'leader', eikä 'boss'.

        Mitähän Jeesus mahtoi tarkoittaa sanoessaan: "niin TÄYTYY käydä" (Matt. 24:6)?


      • Vapaudu orjuudestasi
        tekstistäni... kirjoitti:

        yleensä kun ihminen kirjoittaa kirjan, hänellä on tiettyjä perusteluita väitteelleen. Esimerkiksi Pertti Linkolallakin on pitävät perustelut omalle näkemykselleen. Kuitenkin, pitää muistaa, että ajatukset ja näkemykset yleensä paisuvat ihmisen päässä.

        Ehkä olet oikeassa, kirja kommentit antavat aika kärjistetyn, "pelottavan" kuvan vapaamuurariudesta.

        Vapaamuurariuden idea on käsittääkseni ihan looginen: pyritään henkiseen kehitykseen ja maailmanrauhaan, samaan, mitä kaikissa uskonnoissa. tarkoitetaanko tuolla dollarin setelissä mainitulla sekularismilla sitten nykyajan talouden kehitykseen perustuvaa yhteiskuntamallia, vaiko yhteiskuntaa, jossa perinteisen uskonnollisuuden sijasta olisi henkistä ymmärrystä asioiden päälle, kuten esimerkiksi buddhalaisuudessa?

        On luonnollista ihmiselle pyrkiä parempaan. Ihminen onkin jo kehittänyt kaiken äärimmilleen, mutta...ei itseään, ihmisyyttä! - mikä se on?

        Tekstistäsi en saanut yksiselitteistä kuvaa siitä, oletko itse vapaamuurari, kristitty vai ateisti(siihen verrattavissa oleva). Jos olet kristitty, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan ihmisyydellä - kaikenlaista hyveellisyyttä, tunnetta, että on tietoinen omasta itsestään ja pystyy kontrolloimaan itseään, olla "vapaa" eläimellisistä vaistoista kuten viha, kateus, himo, pelko, synti...
        -mitä? onko synti eläimellinen vaisto???

        Niin, mitä on synti? Minusta synti voidaan tosiaan liittää kategoriaan viha, kateus, pelko ym, suhteellisuudentajua ja inhimillistä ajattelua lamauttaviin tunteisiin. Ihminen, joka tuntee olevansa syntinen, ei pysty ajattelemaan täysin 'riippumattomasti', kuten ei myöskään henkilö, joka on esim kateuden vallassa.

        Nämä ajattelua häiritsevät tunteet ovat myös siinä mielessä haitallisia, että ne heikentävät ihmisyhteisön 'harmoniaa', 'yhteenkuuluvuutta', 'henkistä potentiaalia', (ymmärrätköhän kun käytän tällaisia hassuja termejä..).

        Näistä ihmisen 'henkistä vapautta' rajoittavista asioista pyritään pääsemään eroon. Joko uskonnolla tai sitten filosofialla(pyrkimällä kehittämään suhteellisuudentajua). Uskonto ja filosofia ovat tavallaan vastakohtia: uskonnoissa alistutaan noudattamaan varauksettomasti jotain oppia, filosofiassa taas pyritään itse muodostamaan eheä suhteellisuudentajuinen oppi. Uskonnollisuus on ikäänkuin alamaisuutta, filosofia on johtajuutta. Molemmissa on omat kompastuskivensä, vaaransa.

        Uskonnossa vaarana on todellisuudentajun hämärtyminen, ääriuskonnollisuus, johtajan tai opin sokea seuraaminen. Esimerkiksi Amerikassa jotkut uskonnolliset herätysliikkeet päättyvät johtajan ja alamaisten joukkoitsemurhaan. Alamaiset ovat alistuneet johtajansa määräysvaltaan, hurmoksessa he uskovat tekevänsä oikein vaikka johtajan käskyt olisivat kuinka kummallisia.

        Filosofiassa taas on vaarana, että 'eläimelliset vaistot' salakavalasti huijaavat oppia/moraalia. Pikku hairahdus saattaa tuntua mekityksettömältä, mutta pian siitä jo tulee ns. helmasynti, lopulta alussa niin harmoninen ja suhteellisuudentajuinen kokonaisuus onkin kallellaan kuin Pisan torni. Jos tssa filosofinen(tai teosofinen) oppi-isä ohjaa jotain uskontoryhmää ja hairahtuu, hän vetää mukanaan myös häntä seuraavia alamaisiaan väärälle tielle. Esiemerkkkinä mainittakoon sama mikä edellisessä kappaleessa.

        Nämä molemmat kompastuskivet ovat sangen inhimillisiä virheitä. Vapaamuurarit edustavat jälkimmäistä, filosofista näkemystä. (Ainakin Lahtisen mukaan) vapaamuurareilla on pyrkimyksenä siis parempi maailma, yhteinäinen, rauhanomainen maailma. Keinot saavuttaa tuo pyrkimys ovat kuitenkin kyseenalaisia: valtaväestön henkinen köyhdyttäminen, ihmisten jako eliittiin ja alempaan kastiin. Niin, voidaan tietysti kiistellä siitä, onko kyseessä vain syyn ja seurauksen laki, eli yhtenäistäminen tuo väistämättömästi mukanaan kulttuurin köyhtymisen ja standardisoimisen eikä kyseessä välttämättä ole mikään tietoinen pyrkimys. tämä on tietysti totta. Totta on myös se, minkä "kirja-arvostelussa" totesin, eli eliitti uskoo, että silloin kun 'meillä' on kaikki hyvin, kaikilla on asiat kunnossa. Tämä on yksi edellä mainituista filosofisen maailmankatsomuksen kompastuskivistä.

        Miten sitten pyrkiä ja ek. saavuttaa tuo tarunhohtoinen ihmiskunnan korkeampi henkisen tietoisuuden taso, korkeampi ihmisyys? Voin kertoa oman näkemykseni.

        'Sokeaa uskonnollisuutta' tulisi välttää, sen sijaan tulisi keskittyä asioiden riippuvuussuhteiden ymmärtämiseen. Kuitenkaan yksilöllä ei tulisi olla mahdollisuutta "mukauttaa" opillisia näkemyksiä oman (eläimellisen) mielensä mukaisiksi, vaan tulisi pyrkiä absoluuttiseen oikeaan, puhtaana helmasynneistä. Käytännössä siis olisi tietty normisto, jota "uskonnollisella sokeudella" seurattaisiin, mutta kuitenkin filosofisesti ymmärrettäisiin kokoajan mitä ollaan tekemässä. Uskon, että Jeesus aikanaan pyrki juuri tähän, mutta kun hänen opetuksistaan myöhemmin koottiin uskonto, Jeesuksen päämäärää hämärtyi ja kristinusko 'taantui' jossain määrin.

        "Täydellisestä yhteiskuntarakenteesta" sen verran, että päämääränähän on ihmisten elämänlaadun "maksimointi". Ihmisen ja eläimen ero on juuri tuo em. 'ihmisyys', siihen tulisi siis pyrkiä "täydellisessä yhteiskunnasssa". Siinä mielessä vapaamuurarieliitin kaavailema harvainvalta, "harvainihmisyys", valtaväestön henkisen köyhdyttämisen avulla ei ole hyväksyttävä keino.

        Myöskään alistaminen, kuten kommunismissa, ei ole toimiva vaihtoehto. Kommunismilla ihmisyhteisö saadaan kyllä luotsattua epävakaiden ajanjaksojen yli, mutta elinolosuhteiden parantuessa ihminen alkaa aina etsimään hyvinvointinsa rajoja, vapautta. Kohtuuton/perusteeton alistaminen aiheuttaa poliittista liikehdintää. "Täydellisessä yhteiskunnassa" tulee siis pyrkiä MAHDOLLISIMMAN vapaaseen elämään, siis toisin sanoen niin vapaaseen elämäntapaan kuin se yhteiskunnan eheänä pysymiseksi on vain mahdollista, siis kolmannella tavalla sanottuna perusteltuun rajoittamiseen.

        Määrittelemäni "täydellisen yhetiskunnan" tunnusmerkit saattavat vaikuttaa naiiveilta, mutta mielestäni nämä ovat absoluuttisia totuuksia. Ihmisellä on tietynlainen yhtenevä luonteenlaatu, joka edellyttää tiettyjä piirteitä. Vapaus yms termit eivät siis ole vain länsimaiden oma keksintö, vaan ihmisen perustarpeita.

        Vapaamuurariudesta vielä. Siis Lahtisen kirjan nojalla suhtaudun varauksella vapaamuurariuteen. Vaikka kirja esittää korostetun kärjistettyjä näkemyksiä, ei ole syytä sivuuttaa koko aineistoa tyyliin 'mies puhuu niin hulluja, että kirja pitää todellakin heittää roskiin koska kaikki mitä hän väittää, on paskapuhetta.'

        Sama sävelet masoneista on usein todettu: monet ovat järjestön sisällä naiiviuttansa mm.'henkistä kasvua' etsimässä, taikka sosiaalisuuden tarpeestaan. Kuitenkin jos asia olisi näin yksiselitteinen ei järjestö olisi näin symboli-ja riittikeskeinen, sen toiminta olisi ei-salailevaa. En tiedä miten asia täytyisi ilmaista, mutta sanon näin: Vmuurarijärjestö on okkulttinen, eräänlaisen uskonnollisen sekametelisopan sekä armeija - tyylisen hierarkisuuden sekoitelma. Se ei ole sitä syyttä vaan syystä, useimmat eivät vain tätä hierarkisuuden vuoksi ymmärrä, salat paljastuvat muurariveljille vähin erin ... Jonkun mainitsemasta suhteista 'starwarseihin' sanoisin, että kyllä maailma mustavalkoinen paikka on. Suhteesi kanssaihmisiin on joko positiivisesti tai negatiivisesti sävyttynyt, se johtuu sekä teoista, että sanoista. Eihän 'starwarsien pimeäpuolikaan' olisi pimeä ilman pimeitä tekoja ja niitten järjestelmällistä salailua. Helppoa puhua puppua pupujusseille, sitä helponpaa mitä enemmän syönyt puutaheinää ... Eikö se kerro jotain, että järjestön 'epämääräisyys' aiheuttaa voimakkaita tunteita?! Toinen on tietenkin se, että loosheissa istuvat ovat elitististä väkeä ...


    • marcus222

      Tiedän pari korkeamman asteen vapaamuuraria. Toinen taisi olla 32 asteen muurari. Molemmat vaikuttavat erittäin fiksuilta tyypeiltä eikä millään lailla "saatanallisia" tai kieroutuneita.

      Kuten tuolla aiemmin on todettu, niin yksi ristiriitainen asia vapaamuurareissa on juuri se, että he väittävät ainakin täällä Suomessa olevansa kristillinen järjestö. Kuitenkin muualla päin maailmaa he voivat olla islamilainen tai juutalainen järjestö. Eli siis kaikkea kaikille.

      Jos tunnet jonkun vapaamuurarin, voit kysyä häntä suosittelijaksesi ja sitä kautta päästä tutustumaan lähemmin heidän toimintaansa. Ilmeisesti heillä on kuitenkin jonkinlainen vala, jonka mukaan he eivät voi ulkopuoliselle kertoa "liikaa" asioita.

    • aito ihmetteliä

      mielestä se on arveluttava oikeusvaltiossa otan esimerkin jos muurariveli on tuomarina ja toinen muurariveki syytettynä, voiko jääviyts toteutua, hehän vannovat uskollisuuden valan, ja toisen muurariveljen suojelemisen ja salaisuuksien varjelemisen. Ja miksihän ne vapaamuurarien "menot" on aika tarkasti varjeltuja salaisuuksia, yleensähän nykyaikana pyritään avoimuuteene että ihmiset huomaa että meidän järjestöllä ei ole salattavaa..

    • ketään

      En tunne ketään vapaamuuraria mutta muutamia työttömiä muurareita tunnen.
      Onks se niinku sama asia?

    • Suurnimi

      Esim. suomenruotsalaisten etuoikeudet ovat vapaamuurarien syytä. "Vapaus", "Veljeys", "Vertaisuus" ja voi V***u!

    • tarvitse ketään

      listiä ja vetää kieltä ulos.Se on taas sitä roskaväkeä pienestä asti,joka on näillä tempuillaan juuri voinneet hyvin elämässään,ja juntannut muiden elämän vihoissaan ja kateuksissaan maan rakoon.Jumala on rakkauden Jumala.Lusteet eroitetaan kerran viellä akanoista. Vaikka söisitte meidät elävänä täällä maapallolla,niin en epäile että saisitte oikotien helvettiin aitiopaikalle ritilöille tirisemään hajuinenne,pois kaikesta siitä,mitä alunperin tarkoitus oli meille paratiisissa.Ottakaa kaikki saatanan luomat mammonannekin mukaan viellä temppuilullanne.

    • Miikael+++

      Niin jos et tiennyt niin kaikki vapaamuurarit toteuttavat lusiferista näkemystä joko tietoisesti tai tiedostamatta. yhden Jumalan usko ja maailmankikko ei tuo sinua sovitukseen sisälle Jeesuksen veressä on sovitus, hän on ainut portti ja muuta porttia Jumalan todellisuuteen ei ole olemassakaan. Tutki Messias ennustukset vanhan liiton puolelta niin tulet hämmästymään Jeesus täytti kirjoitukset, jopa kuollessaan hän vetosi kirjoituksiin " "Jumalani Jumalan miksi minut hylkäsit" Psalmi 22 lue myös Jesaja 53 niin pääset jyvälle, siunausta Mikael

    • Jeesus on tie/totuus

      eikä Raamattu ja sen sanoma elävässä uskossa ja elämässä ole v-muurareille mitenkään tärkeää. Yksi kaikille yhteinen jumala on heillä ja suurin osa heistä eivät edes tiedä, vain korkeimpien asteiden omistajille paljastettu ?
      Naimisiin menin ja on suvussa muurari todella mukava ihminen, mutta itse kristittynä olen tutkinut ja tähän edelläkirjoittamaani tulokseen tullut ettei ole ainakaan kristillisessä mielessä kristittyä...........................

    • palvelijat

      Jumalan silmissä vapaamuurarit luetaan epäjumalanpalvelijoihin ja kun mennään korkeammille asteille palvellaan tietoisesti lusiferia. Ei kannata pysy erossa siitä ja turvaa elävään Jumalaan ja Raamatun sanaan. Valkeudella ja pimeydellä ei ole mitään yhteistä. Vapaamuurari perkeleet ovat niitä jotka ajavat eteenpäin pedon merkkiä koko ajan.

      • vapaamuurareihin kuuluvat ovat käytännössä yhteiskunnan 'kermaa', eli ns. hyväosaisia?
        Eiköhön ole selvää, että 'laki ja järjestys' on juuri tälle ryhmälle tärkeä asia? Raha ja maallinen valta (harha)on heidän jumalansa, näin se menee....


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe