olisin vailla kun itsellä tahtoo aina kalan ostettuaan mennä perinteiseksi Cream Bonjour-loheksi ja vaihtelu virkistää.
Hyväksi havaittuja uunilohireseptejä
5
2326
Vastaukset
Vinkki 1.
Hiero suola kalan sisään ja pintaan. Paista kokonaisena kypsäksi.Irrottele kypsästä kalasta lihat varovasti ja asettele tarjoiluvadille alkuperäisen kalan muotoon. Tarjoile maustepunajuuren sekä -kurkun kera. Valkosipuliperunat - joko öljyssä tai cremessä -ovat hyvä lisäke.
Vinkki 2.
Fileoi kala, suolaa sekä mausta fileet makusi mukaan. Anna mausteiden imeytyä jonkin aikaa. Paista fileet tavallisessa kyökin uunissa grillivastuksella "loimuttamalla". Lohifileiden rasva tuppaa loimutuksessa pirskahtelemaan, joten uunin putsaus on tämän aterian jälkeen askaroitava.Oheen käy vaikka tilliriisi tartar-kastikkeen kera. Helppoa perustatartaria saat yhdistämällä pari desiä kermaviiliä ja kaksi ruokalusikallista sinappikurkkusalaattia. Erilaisia versioita löytyy netistä.Tasoita maku esim. sitruunalla tai kapriksilla, sokeria tai hunajaa kielen mukaan.
Tee kalanperkeistä alakuruuaksi katkarapu-lohisoppa hiivaleivän kera.
Hyvää Itsenäisyyspäivää.- lohesta
Siis lohifilee uunivuokaan, pinnalle sitruunapippuria ja tuoretta tilliä silppuna sekä purkki smetanaa. Ja voihan siihen sitten lorauttaa kyytipojaksi vielä kermaakin..Hyvää on!
- viira
lohifile vuokaan, päälle suolaa, sitruunapippuria ja ripaus aromisuolaa sekä runsaasti sipulirenkaita ja purkki 5 % creme fraichea. Folio päälle ja uuniin.
- oikeesti tosi herkkua
lohifile
juoksevaa hunajaa
sitruunapippuria
suolaa
smetanaa
pariisinperunoita
pakastekasviksia
Lohifile vuokaan nahka ylöspäin ja uuniin n. 10 minuutiksi, kunnes nahka irtoaa. Hunajaa vedellään lohen yli siksakkina muutaman kerran.
mausteet päälle, perunat ja vihannekset vuoan kulmaan. Smetana päälle ja uuniin. - miee
kalafile vuokaan, päälle sitruunamehua ja jotain pippuria, kaiken päälle murustele homejuustoa reilusti...uuniin, tulee hyvääää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2592727Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391934- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois961599Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083