Parhaat vanukkaat?

vanukassuu

Rakastan vanukkaita, listataanpa tähän kaikille meille vanukkaiden ystäville parhaat vanukkaat. Kirjotanpa ensiksi omat suosikkini:

Dr. Ötker Suklaavanukas
Dr. Ötker Vaniljavanukas

Nuo ovat täyteläisen paksua vanukasta ja ihanan makuisia! Ei maistu miltään halvalta suklaalta tai keinotekoiselta vaniljalta.

4

959

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johan nyt

Ykköseksi laittaisin minäkin Ötkerin valmisteet. Kakkosena tulee sitten reippaasti halvemmat Lidlin suklaa- ja vaniljavanukkaat (4 kpl pakkaus).

• do it urself

Eivät kaupan lisäaineita pullollaan olevat ylimakeat keinotekoisen makuiset vanukkaat.Minä teen itse suklaavanukasta(2 annosta)näin:

*4 dl maitoa
      *kaakaojauhetta(käytän siis sitä tavallista,en pelkkää kaakaojauhetta,johon on lisättävä sokeri,mutta sitäkin vois kokeilla)
      *makeutusainetta(sokerista tulee hirveästi kaloreita ja makeutusaine on ihan yhtä hyvää)
      *vaniljatankoa(semmoinen n.2 cm pala,halkaisu,raaputus puhtaaksi:siitä tulee paras ja aito vaniljan maku,mutta vaniljatanko on aika kallista maustetta,joten en käytä sitä kovin usein)
      *2 liivatelehteä

Pehmitetään liivatelehdet kylmässä vedessä.Valmistetaan melko vahva kaakaojuoma ja joukkoon makeutusaine maun mukaan.Sitten vaan kattilaan ja vaniljatanko mukaan.Kuumennetaan kiehumispisteeseen ja sitten pois levyltä ja pehmenneet ja ylimääräisestä vedestä puristetut liivatelehdet mukaan ja sitten kunnon sekoitus.Sitten seos kannellisiin ja ilmatiiviisiin pieniin muoviastioihin ja hyytymään jääkaappiin(jos valmistaa vaikka illalla n.klo 18-19 aikoihin,olen ainakin havainnut hyväksi antaa niiden hyytyä varmuuden vuoksi yön yli,mutta tarkkailemalla oikea aika selviää).Hyvää tulee.Mutta makunsa kullakin:joku voi pitää tätä turhan yksinkertaisena verrattuna kaupan vanukkaisiin,mutta kannattaa kokeilla.Tulee ainakin halvemmaksi kuin kaupan vanukkaat.Jännää on se,että siitä tulee ikäänkuin raitavanukas:osa kaakaojauheesta vajoaa pohjalle,mutta ei se minua ainakaan haittaa,ihan kiva juttu vain!:)

• vanukasmonsteri

Olen suorastaan vanukashullu,joten tuleepa aina kaupassa harpottua melkein ensimmätteeks vanukashyllylle.Ovat nuo kaupan vanukkaat kyllä vähän turhan kalliita,joten ajattelinpa tehdä herkkua itse.En vain tiennyt miten sitä tehtäisiin :D,joten suurkiitos ohjeesta.Uskoisi tuon olevan aika kevyttäkin,jos siinä käyttää kevytmaitoa(sitäkö tarkoitit...?)ja makeutusainetta.Taidanpa kokeilla vaikka tänään!:)

• versio paras

Miksiköhän Suomessa ei saa esim. leipomoista ostaa valmiita vanukkaita? Parhaat vanukkaani olen nimittäin syönyt Turkissa, jossa leipomot myyvät erilaisia vanukasversioita reilun kokoisissa foliovuoissa. Itse myös tykkään tehdä, mutta kun itse tehdessä siihen ei uskalla laittaa niin paljon rasvaa ja sokeria kuin mitä noissa valmiissa on :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe