olen vegaani syön mielestäni normaalisti,ei maitoallergiaa..mutta jostain syystä turvottaa aivan tavattomasti??onko muilla samoja ongelmia.olen kokeillut kohta kaiken,hedelmäpäiviä,juomana ainoastaan vesi ym.mutta silti vaan turvottaa tuntuu että repeän.vegaanina kuitenkin jo 8vuotta auttakaa mua..
hei saisko apua!
11
1031
Vastaukset
- devilived
täällä näyttää olevan aiheesta valmis keskustelu jos löytyisi apua :)
http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=8241&hl=turvotus - jättää
hiiva ja valkoiset jauhot, makaronit ym kokonaan pois muutamaksi päiväksi ja muista juoda runsaasti vettä ja liikkua tarpeeksi. Itselläni helpotti, kun olin pitkään syömättä näitä, nyt ei enää pienistä määristä tule mitään. Vähensin samalla myös rasvan, kaakaon ja kahvin käyttöä.
Miksi mainitsit maitoallergian? Maitohan ei vegaaniruokaan kuulu?- aktiv..
niin,mä käytän kahvissa maitoa sitä ei voi ilman juoda..eikä sellasen määrän edes pitäisi vaikuttaa vaik olisi allerginenkin..jees,mä olenkin kokeillut tota jauhot makaronit ym.pois.mutta silti on turvotusta?enkä syö edes leipää paitsi hapankorppua välillä..mä luulen et syön liian harvoin voi johtua siitäkin.joskus voi mennä 5h ettei ole syönyt mitään,täytyy yrittää ottaa eväät mukaan nyt joka paikkaan et muistais syödä.ja sit mä viel poltan niin se tekee ettei ole nälkä vie nälän tunteen hetkeksi pois.pitäis yrittää lopettaa tosiaan sekin,mut se on oikeasti vaikeaa!
- quornia
aktiv.. kirjoitti:
niin,mä käytän kahvissa maitoa sitä ei voi ilman juoda..eikä sellasen määrän edes pitäisi vaikuttaa vaik olisi allerginenkin..jees,mä olenkin kokeillut tota jauhot makaronit ym.pois.mutta silti on turvotusta?enkä syö edes leipää paitsi hapankorppua välillä..mä luulen et syön liian harvoin voi johtua siitäkin.joskus voi mennä 5h ettei ole syönyt mitään,täytyy yrittää ottaa eväät mukaan nyt joka paikkaan et muistais syödä.ja sit mä viel poltan niin se tekee ettei ole nälkä vie nälän tunteen hetkeksi pois.pitäis yrittää lopettaa tosiaan sekin,mut se on oikeasti vaikeaa!
Hei!
Käsittääkseni vegaanitkin voivat käyttää sieniproteiinivalmistetta nimeltään quorn. Sitä ei juuri Suomesta saa, olen itse hakenut quornia Ruotsin puolelta Haaparannasta. Sitä voi syödä välillä soijavalmisteiden (tofu) tilalta. Mulla ainakin liika soijan syöminen turvottaa, pavuthan tunnetusti keräävät ilmaa vatsaan. Sieniproteiinilla en ole huomannut olevan turvottavaa vaikutusta. Samoin maha menee palloksi, jos ruokailuvälit venyvät pitkiksi ja sitten tempaisee kerralla paljon ruokaa. - ei käytä
aktiv.. kirjoitti:
maitoa. Eli olet laktovegetaristi.
Kahvimaidoksi käy loistavasti myös soijamaito. Riisi- ja kauramaitokin sopivat hätätapauksessa. - Tilkalla
ei käytä kirjoitti:
maitoa. Eli olet laktovegetaristi.
Kahvimaidoksi käy loistavasti myös soijamaito. Riisi- ja kauramaitokin sopivat hätätapauksessa.kahviin ei ole mielestäni minkäänlaista merkitystä. Minä ainakin kutsun itseäni vegaaniksi vaikka laitankin maitoa kahviin.
- Xveg
aktiv.. kirjoitti:
"mä käytän kahvissa maitoa"
Taisi löytyä se todennäköinen syyllinen turvotuksiisi. Maito usein aiheuttaa tuollaista tuskallista turvotusta ja valitettavasti siitä ei ole mitään korvaavaa terveydellistä hyötyä. Kannattaa jättää pois kokonaan. Tuohon "kahvia ei voi juoda ilman" -ongelmaankin on yksinkertainen ratkaisu, josta on paljon etua itsellesi ja ympäristölle -jätä kahvikin pois.Tuosta mitä muuten sanot:
" olen vegaani"
Itse asiassa et ole. Kasvissyöjä, joka käyttää maitoa on laktovegetaristi. Jos käytät myös kananmunia, olet lakto-ovovegetaristi. Vegaani on kasvissyöjä, joka ei käytä eläintuotteista edes maitoa eikä kananmunia.
- sitä
se hiilaripitoinen ruokavalio monelle teettää. Moni on päässyt turvotuksesta eroon VHH dieetillä, mutta vegaanille se ei taida oikein soveltua.
- Oletko varma??
"Kasvispohjalta rakennettu vähähiilihydraattinen ruokavalio on hyvin terveellinen, sillä siitä jäävät tyydyttyneet rasvat lähes kokonaan pois. Suurin ero sekaravintopohjaan on vähäisempi proteiinin osuus ravinnosta. Mikäli Atkinsin dieettiä yritetään vegaanipohjalta on tofu hyvin tärkeässä asemassa induktiovaiheen aikana."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vähähiilihydraattinen_ruokavalio
Eli ainakin tuon mukaan vhh:ta VOI soveltaa vegaanisenakin, ja silloin se on jopa terveellisempi. En olekaan ikinä ymmärtänyt tuota yletöntä lihalla ja kovilla rasvoilla mässäilyä vhh:ssa. Enemmän kasvispohjainen ja pehmeitä rasvoja suosiva vhh kuulostaa sen sijaan tosi fiksulta.
- mierikkinäinen
Maito ei kuulu vegaanin ruokavalioon!!!
- Larude
Saatko tarpeeks protskuja ?
Proteiinin puute ainaskii aiheuttaa turvotusta...
Joillaki on myös sellanen keho, et se vaan kerää väliajoin nestettä ( hormonien ym. vaikutuksesta ), eikä sellaselle turvotukselle oikein mahda mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2592389Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."702378- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411401Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999