Tunteeko joku mensan jäseniä? Millaisia ne on, onko niillä eri parin kengät jalassa ja puhuuko ne vaan sellaisista sfääreistä, ettei tavallinen tallaaja tajua niistä mitää?
Mä en tunne, en ainaskaa ole kuullu ketään.
Mensan porukka, onko tietoo?
13
1601
Vastaukset
- renttuteekkari
eli joukkoon mahtuu mukavia/kusipäitä, sympaattisia/kylmiä ihmisiä. Aivan kuin missä tahansa otoksessa väestöstä. Eipä taida järki määrätä luonnetta
- jengiä
2% = 1/50. Siis sinunkin koululuokillasi on mitä todennäköisimmin ollut yksi. Mutta älä yritä arvata kuka, menee kuitenkin väärin.
Minustakaan ei moni arvais (todistukset vielä keskikoulussa luokan huonoimpia)
Äo 154 - Kekeeee
Tämmöistä faktaa ei yleensä julkisesti mainita: suuri osa mensan jäsenistä on homoseksuaaleja.
- todisteiden tivaaja
Esitäpä todisteet väitteellesi?
Vai onko väitteesi takana se, että omat tuloksesi on kovasti alle Mensaan pääsyrajan? - Ossi B.
Mielenkiintoinen väite. Miten perustelet sen?
Tilastollisesti tietenkin Mensan 2000 jäsenen joukossa on homoja, mutta miksi osuus olisi suurempi tai pienempi kuin koko väestössä? - skäribo
koko väestöstä on niin ikään homoseksuaaleja, tai ainaki bi-sellaisia. Järkyttävää, eikö totta.
- Me emme pidä
melua itsestämme :)
- skäribo
Ihan tavallista porukkaa. Ei tyhmiä, mutta eivät erityisen fiksujakaan. Kaikista kyllä aistii jonkinlaisen pätemisen tarpeen. Ei kai kukaan niihin testeihin ilman näyttämisen halua menisikään.
Eri asia sitten, että tunnemme luultavasti kaikki jokusen mensanjäsenen, joka ei viitsi jäsenyyttään kauheasti toitottaa...- pulliaisia
me olemme. Minä tein testin huvikseni, tai oikeastaan sukulainen vei mukanaan (minä pääsin läpi, 163, hän ei). Olin silloin parikymppinen, ja ajattelu oli nopeimmillaan. Järkeä oli vielä vähemmän kuin nyt nelikymppisenä. Mahtaisinko enää saada kovinkaan korkeaa pistemäärää, jos uusisin testin - olen huomannut hidastuneeni aivoiltani, vaikka toisaalta hiukkasen selkiytyneeni.
Tunnen muita mensalaisia, ja he ovat kaikki - älykkäitä. Kaksi insinööriä, yksi lakimies, hammaslääkäri. Lakimies on kuin kaikentietävä, kaiken ymmärtävä esitelmänpitäjä. Ystävät kutsuvat häntä Encyclopeadiaksi.
Kaikki tapaamani mensalaiset ovat siinä mielessä ihania ihmisiä, että he pystyvät keskustelemaan asioista aika hyvin. He eivät tiedä kaikkea, mutta ovat yleensä kiinnostuneita vähän kaikesta.
Minulla oli tapana mainita mensalaisuuteni työpaikkoja hakiessani. Tuhoisin tuloksin. Mutta tyhmänä jatkoin sitä pari vuotta, ennenkuin ymmärsin, ettei se auttanut. Olisi ehkä auttanut, jos olisin hakenut akateemisia työpaikkoja. Mutta minä olen ehdottoman epäakateeminen, käsityöläinen, ja ihan onnellinen. Ja olen antanut Mensan jäsenyyteni lopahtaa, koska he ovat (älykkäästi?) ottaneet käyttöön uuden säännön, jonka mukaan joutuu maksamaan yhden vuoden jäsenmaksun rangaistuksena, jos on ollut poissa ja haluaa takaisin. Pitäkööt kerhonsa. Minulla on todistukseni. Se tyydyttää pätemisen tarpeeni:) - vielä vanhempana rajan ylit...
pulliaisia kirjoitti:
me olemme. Minä tein testin huvikseni, tai oikeastaan sukulainen vei mukanaan (minä pääsin läpi, 163, hän ei). Olin silloin parikymppinen, ja ajattelu oli nopeimmillaan. Järkeä oli vielä vähemmän kuin nyt nelikymppisenä. Mahtaisinko enää saada kovinkaan korkeaa pistemäärää, jos uusisin testin - olen huomannut hidastuneeni aivoiltani, vaikka toisaalta hiukkasen selkiytyneeni.
Tunnen muita mensalaisia, ja he ovat kaikki - älykkäitä. Kaksi insinööriä, yksi lakimies, hammaslääkäri. Lakimies on kuin kaikentietävä, kaiken ymmärtävä esitelmänpitäjä. Ystävät kutsuvat häntä Encyclopeadiaksi.
Kaikki tapaamani mensalaiset ovat siinä mielessä ihania ihmisiä, että he pystyvät keskustelemaan asioista aika hyvin. He eivät tiedä kaikkea, mutta ovat yleensä kiinnostuneita vähän kaikesta.
Minulla oli tapana mainita mensalaisuuteni työpaikkoja hakiessani. Tuhoisin tuloksin. Mutta tyhmänä jatkoin sitä pari vuotta, ennenkuin ymmärsin, ettei se auttanut. Olisi ehkä auttanut, jos olisin hakenut akateemisia työpaikkoja. Mutta minä olen ehdottoman epäakateeminen, käsityöläinen, ja ihan onnellinen. Ja olen antanut Mensan jäsenyyteni lopahtaa, koska he ovat (älykkäästi?) ottaneet käyttöön uuden säännön, jonka mukaan joutuu maksamaan yhden vuoden jäsenmaksun rangaistuksena, jos on ollut poissa ja haluaa takaisin. Pitäkööt kerhonsa. Minulla on todistukseni. Se tyydyttää pätemisen tarpeeni:)"Mahtaisinko enää saada kovinkaan korkeaa pistemäärää, jos uusisin testin - olen huomannut hidastuneeni aivoiltani, vaikka toisaalta hiukkasen selkiytyneeni."
Ei hätää - sillä tulos suhteutetaan oman ikäluokan tuloksiin. Saisit varmaan nytkin hyvän tuloksen, ellet ole aivojasi turmellut. - yleispätevä
vielä vanhempana rajan ylit... kirjoitti:
"Mahtaisinko enää saada kovinkaan korkeaa pistemäärää, jos uusisin testin - olen huomannut hidastuneeni aivoiltani, vaikka toisaalta hiukkasen selkiytyneeni."
Ei hätää - sillä tulos suhteutetaan oman ikäluokan tuloksiin. Saisit varmaan nytkin hyvän tuloksen, ellet ole aivojasi turmellut.sääntö; hidastumme iän mukana? Sehän on hyvä, jos se otetaan huomioon testissä. En kyllä kuitenkaan tekisi testiä uudestaan.
- ÄO156
pulliaisia kirjoitti:
Minulla oli tapana mainita mensalaisuuteni työpaikkoja hakiessani. Tuhoisin tuloksin. Mutta tyhmänä jatkoin sitä pari vuotta, ennenkuin ymmärsin, ettei se auttanut. Olisi ehkä auttanut, jos olisin hakenut akateemisia työpaikkoja. Mutta minä olen ehdottoman epäakateeminen, käsityöläinen, ja ihan onnellinen. Ja olen antanut Mensan jäsenyyteni lopahtaa, koska he ovat (älykkäästi?) ottaneet käyttöön uuden säännön, jonka mukaan joutuu maksamaan yhden vuoden jäsenmaksun rangaistuksena, jos on ollut poissa ja haluaa takaisin. Pitäkööt kerhonsa. Minulla on todistukseni. Se tyydyttää pätemisen tarpeeni:)Jäsenistöstä löytyy mm seuraavien ammattien edustajia: kirvesmies, metsuri, lääkäri, insinööri, lakimies, sairaanhoitaja, bussikuski, talonmies, ekonomi, taiteilija, psykologi, upseeri, poliisi, opettaja, kauppias, puutarhuri, teologi, pianisti, baarimikko, metallimies, autonasentaja, kassaneiti...
...ihan tavallisia ihmisiä, joilla on yksi erityisominaisuus, nimittäin nopea päättelykyky. - yksi niistä
ÄO156 kirjoitti:
Jäsenistöstä löytyy mm seuraavien ammattien edustajia: kirvesmies, metsuri, lääkäri, insinööri, lakimies, sairaanhoitaja, bussikuski, talonmies, ekonomi, taiteilija, psykologi, upseeri, poliisi, opettaja, kauppias, puutarhuri, teologi, pianisti, baarimikko, metallimies, autonasentaja, kassaneiti...
...ihan tavallisia ihmisiä, joilla on yksi erityisominaisuus, nimittäin nopea päättelykyky.Ihan normaaleja tyyppejä. Olen itse vaan nopea hoksaamaan asioita ja päättelemään vähistä tiedoista lopputulokset, opin nopeasti uusia asioita ja olen tietokoneiden parissa kuin kotonani. Kengät on samaa paria ja puhe ihan normaalia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708