Eli miten teen 24V releelle oikeaoppisen kytkennän maasturin 24V sähköjärjestelmästä? Relepalikasta löytyy 30, 87, 86, 85. Mistä siis ko. numeroille piuhat?
Tarkoitus laittaa työvaloja (sulakkeen kautta) niin ettei akut kärsi. Työvaloissa 24V polttimot.
Kansantajuinen esitys johdotuksesta releelle please!
24V-releen kytkentä
5
8053
Vastaukset
- ...................
30 - virta esim. akulta
87 - lampulle lähtevä
86 - heräte virta=ohjaus virta
85 - maa
navat 86 ja 85 on aivan sama kumminpäin ne laitat
sama kaavio on myös 12V järjestelmässä- ..............
laita se sulake napaan 30 tulevaan johtoon ja lähelle akkua tai sitä paikkaa mistä virran otat.
- 24 vai 12 voltagee
.............. kirjoitti:
laita se sulake napaan 30 tulevaan johtoon ja lähelle akkua tai sitä paikkaa mistä virran otat.
Eli mistä toi releen herätevirta kannatta ottaa 24V järjestelmässä? Kierrätänkö hyttiin katkaisijoille 24V joka sitten releen napaan 86? Vai pitäisikö tuo herätevirta ottaa 12V:stä? (Siis invertterin 24->12 kautta, ei suoraan 12V akulta koska tämä suora otto kuulemma syö akun nopeasti kelvottomaksi)?
Lisävalojen heräteryöstön ymmärrän kyllä mutta miten tän herätteen hoidan asiallisesti akkuja turmelematta? 24 vai 12 voltagee kirjoitti:
Eli mistä toi releen herätevirta kannatta ottaa 24V järjestelmässä? Kierrätänkö hyttiin katkaisijoille 24V joka sitten releen napaan 86? Vai pitäisikö tuo herätevirta ottaa 12V:stä? (Siis invertterin 24->12 kautta, ei suoraan 12V akulta koska tämä suora otto kuulemma syö akun nopeasti kelvottomaksi)?
Lisävalojen heräteryöstön ymmärrän kyllä mutta miten tän herätteen hoidan asiallisesti akkuja turmelematta?Kun Sinulla on 24V:n kelalla varustettu rele,
niin kytke siten kuin tuossa edellisessä viestissä
kerroin.
Sen kelan ottamalla virralla ei ole mitään
vaikutusta akkusi kestävyyteen, kunhan suojaat
sen sulakkeella vikatapauksia varten.
Se herätevirta on oikeasti ohjausjännite, jonka
otat työvalojen sulakkeelta.
Äsköinen viestini hävisi kuin tuhka tuuleen.
Toivottavasti tämä näkyy.
Jos Sinulla on metallikuorinen rele, niin sen
napa 85 voi olla jo suoraan maissa. Joten kytke
navasta 30 johto työvalojen ohjauskytkimelle ja kytkimeltä napaan 86 ja napa 85 maihin, niin
jälkipolvet eivät sekoa kytkennöissä.
Tuo "herätevirta" otetaan normaalisti auton jo
suojatusta virtapiiristä. Työvalotapauksessa
releen kela voidaan oikosulkusuojata hyvin tuolla
työvalosulakkeella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074586- 1862561
- 671512
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961210- 1251119
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1041106- 711061
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91032Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1311017- 107977