feikki porilaisia kaikkialla...

suski76

ärsyttävää..edes porissa ei enään tehdä niitä AITOJA PORILAISIA. kaikki tehdään johonkin hampparisämpylän väliin, vaikka aito sipulimakkara olisikin.
kaikkein kamalinta on, kun MUUALLA KAUPUNGEISSA KEHDATAA MYYDÄ PORILAISENA SÄMPYLÄÄ, JONKA VÄLISSÄ ON LAUANTAITA...Aaargggh!

aitoon porilaiseen kuuluupi VUOKALEIPÄ VIIPALEET JA SIPULIMAKKARA....

4

1301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mik kosika

Täällä käytetään miltei kaikkialla berliininmakkaraa, joka on ainoa oikea makkara porilaiseen...Valitettavana ilmiönä on havaittavissa myös eräiden suomalaisgrillien ikävä ruotsittuminen ja etenkin länsirajalla porilaisena myydään parisare-makkaralla varustettuja läpysköitä.

• orvokki76

kyllä mikään berliinin makkara aito porilaismakkara..heh. se on alunperin sipuli-T MAKKARA, JOTA ENÄÄN VALMISTETAAN, joten nyt pitkin hampain porilaiset suostuvat tavalliseen sipulimakkaraan...

mun isoisäni ollut joskus grilliä porissa pitämässä ja jo siitä lähtien porilainen tehty sipulimakkaraann...

• Hyvää on ainakin
        orvokki76 kirjoitti:

kyllä mikään berliinin makkara aito porilaismakkara..heh. se on alunperin sipuli-T MAKKARA, JOTA ENÄÄN VALMISTETAAN, joten nyt pitkin hampain porilaiset suostuvat tavalliseen sipulimakkaraan...

mun isoisäni ollut joskus grilliä porissa pitämässä ja jo siitä lähtien porilainen tehty sipulimakkaraann...

Jos en saa sipulimakkaraa, otan jahtia, tai metsästäjän makkaraa, (vähän kalliimpaa kuin jahti, mutta hyvää), Leikkaan marrarasta sen verran vinoja siivuja, n.1,5 cm paksuja, että peittää lähes koko leivän jollaisia olen käyttänyt näin.

Vuokaleivän viipaleet parilaan, ei liikaa painoa, kypsennän rapeaksi, tai, jos on hampurilaisleipää, pitää sen olla isompi laatu ja painan parilassa sen verran kovaa, että hampurilausuus litistyy sopivan rapeaksi.

Aloitan pohjan sopivalla kastikkeella, siihen hiukan salaattia, ja tuoretta sipulia, makkaran siivu päälle, sinappia ja ketsuppia maun mukaan lisää salaattia, pikkelsiä ja tuoretta sipulia, sekä mahdollisesti valkosipulikastiketta maun mukaan.

Leivän toinen kuori päälle ja voipaperitaskuun, sillä se on paljon mukavampi syödä siitä,kuin lautaselta.

Kerrankin mulle annettiin Tampereella Porilainen, mikä oli tehty mikrossa lämmitettyn hampparileivän väliin ja lauantain se lämmitti öljyssä salaattia ja kastiketta ei lainkaan puhumattakaan sipulista.

Kun huomautin asiasta ärttyinen täti vastasi:
        "Tämä on meidän Porilainen"... No minä heitin POrilaisen eukon tiskille ja sanoin, että syö sä vaan itse tollane sotku. Jäi vielä huutelemaan rahojensa perään, mutta...

• orvokki76
        Hyvää on ainakin kirjoitti:

Jos en saa sipulimakkaraa, otan jahtia, tai metsästäjän makkaraa, (vähän kalliimpaa kuin jahti, mutta hyvää), Leikkaan marrarasta sen verran vinoja siivuja, n.1,5 cm paksuja, että peittää lähes koko leivän jollaisia olen käyttänyt näin.

Vuokaleivän viipaleet parilaan, ei liikaa painoa, kypsennän rapeaksi, tai, jos on hampurilaisleipää, pitää sen olla isompi laatu ja painan parilassa sen verran kovaa, että hampurilausuus litistyy sopivan rapeaksi.

Aloitan pohjan sopivalla kastikkeella, siihen hiukan salaattia, ja tuoretta sipulia, makkaran siivu päälle, sinappia ja ketsuppia maun mukaan lisää salaattia, pikkelsiä ja tuoretta sipulia, sekä mahdollisesti valkosipulikastiketta maun mukaan.

Leivän toinen kuori päälle ja voipaperitaskuun, sillä se on paljon mukavampi syödä siitä,kuin lautaselta.

Kerrankin mulle annettiin Tampereella Porilainen, mikä oli tehty mikrossa lämmitettyn hampparileivän väliin ja lauantain se lämmitti öljyssä salaattia ja kastiketta ei lainkaan puhumattakaan sipulista.

Kun huomautin asiasta ärttyinen täti vastasi:
        "Tämä on meidän Porilainen"... No minä heitin POrilaisen eukon tiskille ja sanoin, että syö sä vaan itse tollane sotku. Jäi vielä huutelemaan rahojensa perään, mutta...

tullut kyllä eri grilleillä ihan ihme juttuja muuteskin...heh.
        paljon miehen kanssa reissataan ympäri suomen ja joskus tulee illan päätteeksi eksyttyä grilleille. ihan ihme sapuskoita tulee kyllä nähtyä..oliskos ollut nokialla, kun ostettiin jättiporilaiset...heh. paahtoleivän välissä puolikas ohut siivu lauantaita ja mausteina ketsuppi ja sinappi...en edes uskaltanut kysyä, että millanen se tavallinen porilainen on..heh.

ite tehnyt porilaisia kotona myös parilalla ja ennen sitä ihan paistanut kunnon siivun sipulimakkaraa ja mausteet ja paahdetut paahtoleivän siivut (reilu paahtoleipää).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      162
      2569
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe