ärsyttävää..edes porissa ei enään tehdä niitä AITOJA PORILAISIA. kaikki tehdään johonkin hampparisämpylän väliin, vaikka aito sipulimakkara olisikin.
kaikkein kamalinta on, kun MUUALLA KAUPUNGEISSA KEHDATAA MYYDÄ PORILAISENA SÄMPYLÄÄ, JONKA VÄLISSÄ ON LAUANTAITA...Aaargggh!
aitoon porilaiseen kuuluupi VUOKALEIPÄ VIIPALEET JA SIPULIMAKKARA....
feikki porilaisia kaikkialla...
4
1293
Vastaukset
- mik kosika
Täällä käytetään miltei kaikkialla berliininmakkaraa, joka on ainoa oikea makkara porilaiseen...Valitettavana ilmiönä on havaittavissa myös eräiden suomalaisgrillien ikävä ruotsittuminen ja etenkin länsirajalla porilaisena myydään parisare-makkaralla varustettuja läpysköitä.
- orvokki76
kyllä mikään berliinin makkara aito porilaismakkara..heh. se on alunperin sipuli-T MAKKARA, JOTA ENÄÄN VALMISTETAAN, joten nyt pitkin hampain porilaiset suostuvat tavalliseen sipulimakkaraan...
mun isoisäni ollut joskus grilliä porissa pitämässä ja jo siitä lähtien porilainen tehty sipulimakkaraann... - Hyvää on ainakin
orvokki76 kirjoitti:
kyllä mikään berliinin makkara aito porilaismakkara..heh. se on alunperin sipuli-T MAKKARA, JOTA ENÄÄN VALMISTETAAN, joten nyt pitkin hampain porilaiset suostuvat tavalliseen sipulimakkaraan...
mun isoisäni ollut joskus grilliä porissa pitämässä ja jo siitä lähtien porilainen tehty sipulimakkaraann...Jos en saa sipulimakkaraa, otan jahtia, tai metsästäjän makkaraa, (vähän kalliimpaa kuin jahti, mutta hyvää), Leikkaan marrarasta sen verran vinoja siivuja, n.1,5 cm paksuja, että peittää lähes koko leivän jollaisia olen käyttänyt näin.
Vuokaleivän viipaleet parilaan, ei liikaa painoa, kypsennän rapeaksi, tai, jos on hampurilaisleipää, pitää sen olla isompi laatu ja painan parilassa sen verran kovaa, että hampurilausuus litistyy sopivan rapeaksi.
Aloitan pohjan sopivalla kastikkeella, siihen hiukan salaattia, ja tuoretta sipulia, makkaran siivu päälle, sinappia ja ketsuppia maun mukaan lisää salaattia, pikkelsiä ja tuoretta sipulia, sekä mahdollisesti valkosipulikastiketta maun mukaan.
Leivän toinen kuori päälle ja voipaperitaskuun, sillä se on paljon mukavampi syödä siitä,kuin lautaselta.
Kerrankin mulle annettiin Tampereella Porilainen, mikä oli tehty mikrossa lämmitettyn hampparileivän väliin ja lauantain se lämmitti öljyssä salaattia ja kastiketta ei lainkaan puhumattakaan sipulista.
Kun huomautin asiasta ärttyinen täti vastasi:
"Tämä on meidän Porilainen"... No minä heitin POrilaisen eukon tiskille ja sanoin, että syö sä vaan itse tollane sotku. Jäi vielä huutelemaan rahojensa perään, mutta... - orvokki76
Hyvää on ainakin kirjoitti:
Jos en saa sipulimakkaraa, otan jahtia, tai metsästäjän makkaraa, (vähän kalliimpaa kuin jahti, mutta hyvää), Leikkaan marrarasta sen verran vinoja siivuja, n.1,5 cm paksuja, että peittää lähes koko leivän jollaisia olen käyttänyt näin.
Vuokaleivän viipaleet parilaan, ei liikaa painoa, kypsennän rapeaksi, tai, jos on hampurilaisleipää, pitää sen olla isompi laatu ja painan parilassa sen verran kovaa, että hampurilausuus litistyy sopivan rapeaksi.
Aloitan pohjan sopivalla kastikkeella, siihen hiukan salaattia, ja tuoretta sipulia, makkaran siivu päälle, sinappia ja ketsuppia maun mukaan lisää salaattia, pikkelsiä ja tuoretta sipulia, sekä mahdollisesti valkosipulikastiketta maun mukaan.
Leivän toinen kuori päälle ja voipaperitaskuun, sillä se on paljon mukavampi syödä siitä,kuin lautaselta.
Kerrankin mulle annettiin Tampereella Porilainen, mikä oli tehty mikrossa lämmitettyn hampparileivän väliin ja lauantain se lämmitti öljyssä salaattia ja kastiketta ei lainkaan puhumattakaan sipulista.
Kun huomautin asiasta ärttyinen täti vastasi:
"Tämä on meidän Porilainen"... No minä heitin POrilaisen eukon tiskille ja sanoin, että syö sä vaan itse tollane sotku. Jäi vielä huutelemaan rahojensa perään, mutta...tullut kyllä eri grilleillä ihan ihme juttuja muuteskin...heh.
paljon miehen kanssa reissataan ympäri suomen ja joskus tulee illan päätteeksi eksyttyä grilleille. ihan ihme sapuskoita tulee kyllä nähtyä..oliskos ollut nokialla, kun ostettiin jättiporilaiset...heh. paahtoleivän välissä puolikas ohut siivu lauantaita ja mausteina ketsuppi ja sinappi...en edes uskaltanut kysyä, että millanen se tavallinen porilainen on..heh.
ite tehnyt porilaisia kotona myös parilalla ja ennen sitä ihan paistanut kunnon siivun sipulimakkaraa ja mausteet ja paahdetut paahtoleivän siivut (reilu paahtoleipää).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764568Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1523546Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381014- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27862