Minua ärsyttää suunnattomasti! x|

tipuliinukka

Terveeks taas pitkästä aikaa kaffepalstalaiset!
Laitanpa tänne tälläiusen aloituksen, kun minua ärsyttää suunnattomasti ihmisten yhdyssanavirheet. Ja tietty, miksi ihmiset ei enää nykyisin ymmärrä, että konsonanttien väliin EI KUULU väliviivaa!
Tietävätköhän osa ihmisistä edes, mikä on konsonantti?

Toki minä ymmärrän erehdyksessä tehdyt virheet, mutta esimerkiksi jos koko kirje on täynnä virheellisiä yhdyssanoja, vaikka tyyliin: yhdys-sana tai yhdys sana, niin pitäisi minusta lukea uudestaan ala-asteen äidinkielen kirjoja. x/

Mitä on muut asiasta mieltä?!

27

2684

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crystale

Täällä myös yksi, jolla pistää silmään kaikki älyttömät kirjoitusvirheet tekstissä. Ei siis ärsytä, mutta pistää silmään. Johtunee kai siitä, että suvussa on opettajia :o)

• tipuliinukka

Minun suvussa ei ole opettajia, mutta minulla on muita "vaikuttimia"! ;)

• Crystale
        tipuliinukka kirjoitti:

Minun suvussa ei ole opettajia, mutta minulla on muita "vaikuttimia"! ;)

hieman vinkkiä niistä sinun "vaikuttimistasi"? :o)

• tipuliinukka
        Crystale kirjoitti:

hieman vinkkiä niistä sinun "vaikuttimistasi"? :o)

Sitä on aika vaikea selittää, mutta jos vaikka sanoisin:
        -"Kova kotikuri läksyt luettiin huolella!" ;)

• Crystale
        tipuliinukka kirjoitti:

Sitä on aika vaikea selittää, mutta jos vaikka sanoisin:
        -"Kova kotikuri läksyt luettiin huolella!" ;)

Noo sepä selittääkin asian :o)

• Crystale

Osasin mutkien kautta käydä katsomassa profiiliasi, ja huomasin että tänään on tasan 11kk siitä, kun olet rekisteröitynyt tänne Suomi24:seen! Onnea siis! :o) *naureskelee*

• tipuliinukka

KIITOS!
        Lämpemäste vaan kiitoksii kauhjaste?!

*Niiaa, suukottaa, kumartaa ja palvoo* ;D

• tipuliinukka

Mä en ollu eres huamannu mokomaa! :)

• Crystale
        tipuliinukka kirjoitti:

Mä en ollu eres huamannu mokomaa! :)

Joo sen huomasin sattumalta minäkin :o)

• tipuliinukka
        Crystale kirjoitti:

Joo sen huomasin sattumalta minäkin :o)

Aika pistävät silmät sulla... eiku?! Joteskin kai miten liänee?! xD

• ex-koltis

Nutturas kanssa.

• tipuliinukka

Se on tän kärryn kanssa aika hankalaa, mutta tuutko mun kanssa?! ;)
        Tämä on tietty sun mielipide, mutta voitko perustella sen myös?

• ex-koltis
        tipuliinukka kirjoitti:

Se on tän kärryn kanssa aika hankalaa, mutta tuutko mun kanssa?! ;)
        Tämä on tietty sun mielipide, mutta voitko perustella sen myös?

Aloitus olla hauska provo, mut jos ei niin en ota tuohon sävyyn neuvoja vastaan.

• tipuliinukka
        ex-koltis kirjoitti:

Aloitus olla hauska provo, mut jos ei niin en ota tuohon sävyyn neuvoja vastaan.

Ei tämä mun avaus nyt varsinainen neuvo ollu kun keskusteluavaus. :)

• tipuliinukka kirjoitti:

Ei tämä mun avaus nyt varsinainen neuvo ollu kun keskusteluavaus. :)

Minuu ei ärsytä muu kuin että olen väärältä puolen jokke.
        Kun oliskin Turuust, eikä sudeettisavolainen. Äidinkielenopettajani sekosi ja muutti Intiaan orpokotia pitään.

Hän oli Turusta lähtenyt: Ole vaikka kuninkas mun puolesta, mutta kieliopista et tiedä mitään. Sanoi.

• Pappa.
        capt.cöpenick kirjoitti:

Minuu ei ärsytä muu kuin että olen väärältä puolen jokke.
        Kun oliskin Turuust, eikä sudeettisavolainen. Äidinkielenopettajani sekosi ja muutti Intiaan orpokotia pitään.

Hän oli Turusta lähtenyt: Ole vaikka kuninkas mun puolesta, mutta kieliopista et tiedä mitään. Sanoi.

älä jaksa

• pilvilaiva

tällaiset avaukset joissa nostetaan oma nokka muiden nokkaa ylemmäksi. Siinä menee sateella vettä nokkaan tuollaisella asenteella.

• Pussipuskapiru

mietintämyssyn paikka ...tehdä sateensuoja joka suojaa ylpeiden ihmisten sieraimia sateelta ja lumelta!
        Ei oo kivaa jos nokka on täynnänsä vastasatanutta nuoskalunta...

Ketäs taas saatas rojektiin mukaan, mää voisn olla takapiruna ja markkinointipäällikkönä....ja ottaa ne suurimmat rahat omaan taskuuni mitä tällä mainiolla keksinnöllä saadaan...

• väliäkun

vaan tekstistä selvää saa ja ymmäårtää asian. Turhaa nipostusta sulla!

• ettäå ohmiset ei käytä

haijastelevia killuttimia, mut jääkööt alle sitten! Nimittäin auton.

• suurTsaari

Luulisinpahan-vaan, jotta olet kohdanut nota uuskirjuutus taidottomia! Häpoe heille! Äla valitä. Medän pareman väen ylemyys siinnä vaan korstuu.

• viisaan ajatukset

Ihmisen virheet tekevät hänestä miellyttävän.
      - Johann Wolfgang von Goethe -

• Pussipuskapiru

kun ihmiset ei osaa kirjottaa oikeen kirjakielellä.
      Mua suututtaa ihan sanomattomasti ku melkeen kaikkien kirjotuksissa on niin hitsin paljo vihneit..eikun virheitä.
      Kaikellaisii väliviivoja vääris paikois ja pilkkuja ja pisteitä miten sattuu ja oon sitä miältä et kyllä tän porukan pitäs mennä ala-asteelle opetteleen kirjotustaitoo! EHOTTOMASTI!

Mää onneks osaan kirjottaa niin että tolloki saa selvää.
      Voisin alkaa opettaa teitä muitaki vähä parempaan suamenkiäleen.

Kyl mää sentään vaa oon kaikkien muiren yläpuolella täs kirjottamisen tairossa.

ps. Tän provon olen lukenut ennenkin jostain palstalta...siis kai se sentään provo on..ei kai kukaan nyt sentään tosissaan...

• kirjuutusvirheet

ei vaikka avvaaja kirjuuttaaki tälläiusen, ihan viärin. Pittäis kirjuuttaa tällaisen, aika heleppoon sannaan oli tullunna 2 kirjainta vieärin, haaskaahan se on, heh heh

• Ak:n lapio

Yhdyssanat voi ihan hyvin kirjoittaa oikein. Ei se niin mahottoman paljoa vaadi. Minä ja arkunkantaja kirjotamme aina yhdyssanat oikein.

Meitä kumpaakin kumisaappaaseen saa astua väärinkirjoituksen oikeaopineet. Hehhehhee tipuliinukka Suomen kieli on puolustamisen arvoinen.

Elä anna panna halvalla.

• Olen koulussa nukkunut puolet äidinkielentunneista ja toisen puolen hommaillut jotain mielenkiintoisempaa esim. kirjoitellut paperilapuille viestejä ihastukselleni, nimettömänä tietty. :)
      Mulla ei ole hallussa sanajärjestys. Pilkut ja pisteet tulee miten sattuu. Joskus jään miettimään onko joku sanayhdistelmä yhdyssana vai erikseen kirjoitettava. Kirjotinvirheitä sattuu useinkin, olen tavallaan sokea omille kirjoitusvirheilleni. Muilta saatan ne huomata, mutta ne ei haittaa eikä häiritse mitenkään lukemista.

Onneksi työssäni en joudu juurikaan sähköposteja tai pöytäkirjoja kirjoittamaan. Työni on enimmäkseen puhumista.

Ihan varmasti joitakin ärsyttää yhdyssanavirheet ja muut kirjoitusvirheet. Sitä en epäile yhtään.

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2577
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2263
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      111
      1941
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      128
      1926
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1653
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      146
      1220
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1095
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      26
      1085
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1051
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      999
    Aihe