Kunnollinen pyörähuolto pääkaupunkiseudulla???

klapio

Kertokaa ihmiset kokemuksia pyörähuolloista. Mä olen nyt käyttänyt vähän siellä sun täällä, eikä missään ole saanut pyöräänsä kunnolla huolletuksi.

Ostin pari vuotta sitten Focuksen hybridin, jossa on deore XT:n vaihdesarja hydrauliset levyjarrut jne. Ei nappaa huoltaa itse, joten jostain pitäisi löytää ammattilainen, joka tekisi huollot kunnolla. Kuljen pyörällä päivittäin töihin läpi talven, joten täysi huolto on tehtävä 2 kertaa vuodessa.

Alla on omia kokemuksiani:

Lauttasaaren pyörä ja urheilu
- Ostin fillarin täältä ja käytin ensihuollossa. Eivät tainneet tehdä yhtään mitään, kun huollon jälkeen vaihteet jatkoivat naksumista. Muutenkin ylimielistä palvelua. EN SUOSITTELE

Mountain bike shop L.Brahenkadulla
- Pyörä oli ihan siistissä kunnossa huollon jälkeen, mutta vaihteet oli jälleen kerran säädetty ihan v...leen. Etuvaihtajaa ei ollut kiristetty ja se kääntyi ekan kilometrin jälkeen. Palvelu oli kyllä parempaa, kuin Lauttasaaressa, mutta enpä taida silti palata.

Bike Service Munkkiniemessä
- Kävin teettämässä täyden huollon pyörään ja nastarenkaat alle. yht 150 €. Takarengas oli puhki, joten siihen piti saada uusi sisäkumi myös. Panivat perkeleet pikaventtiilillä olevan kumin. Edessä on nyt presta- ja takana pikaventtiili. Nyt mä tarvin kaksi erillistä sovitinta, jos meinaan täyttää kumini huoltoasemalla. Kun pääsin ovesta ulos, niin huomasin että molemmat renkaat oli vedetty niin tiukalle, ettei ne pyörineet juuri ollenkaan. EN SUOSITTELE tätäkään paikkaa.

Summa summarum. Onko tässä kaupungissa yhtään pyörähuoltoa, joka kävisi huollon jälkeen koeajamassa fillaria 200 metriä, jotta voisi todeta kaiken toimivan. Mulla menee vuodessa n. 300 euroa pyörän huoltoon ja korjaamiseen. Olisi kiva saada sille rahalle vastinetta.

151

73298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renkaat

vedetty niin tiukalle ettei pyörineet ?!?! Miten renkaiden tiukkuus vaikuttaa pyörimiseen. Pyörää ei tarvitse 2 kertaa vuodessa huollatta, jos siinä ei ole mitään tiettyä vikaa !!!

• klapio

Et ole ilmeisesti ikinä kiristänyt renkaita. Jos renkaan lukituksen vetää liian kireäksi, niin laakerit alkavat "kantaa".

Ja jos ajaa 4000 kilometriä vuodessa, niin kyllä pyörää on hyvä huoltaa säännöllisesti. Sinusta en tiedä, mutta mä haluan ajaa pyörällä missä vaihteet pelaa ja jarrut toimii. Huoltohan on huolto ja korjaus on korjaus. kaksi eri asiaa. Jos pyörässä on jotain rikki, se korjataan. Jos taas haluat pitää pyörän kunnossa ettei mikään mene rikki, niin kannattaa huoltaa.

• Klapio
        klapio kirjoitti:

Et ole ilmeisesti ikinä kiristänyt renkaita. Jos renkaan lukituksen vetää liian kireäksi, niin laakerit alkavat "kantaa".

Ja jos ajaa 4000 kilometriä vuodessa, niin kyllä pyörää on hyvä huoltaa säännöllisesti. Sinusta en tiedä, mutta mä haluan ajaa pyörällä missä vaihteet pelaa ja jarrut toimii. Huoltohan on huolto ja korjaus on korjaus. kaksi eri asiaa. Jos pyörässä on jotain rikki, se korjataan. Jos taas haluat pitää pyörän kunnossa ettei mikään mene rikki, niin kannattaa huoltaa.

Sulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Kyseessä ei ole renkaiden " kiristäminen ", vaan mahdollisesti napojen säätö, mikä on liian tiukalla, jos siitäkään nyt on puhe ! Katso onko jarrupalat säädetty liian lähelle, siinä saattaa olla koko jutun pulma. Vielä huollosta. Olen ajanut pyörälläni yli 20 000 km enkä ole kertaakaan käyttänyt " huollossa ", eikä pyörässäni ole edelleenkään mitään vikaa !!!!

• klapio
        Klapio kirjoitti:

Sulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Kyseessä ei ole renkaiden " kiristäminen ", vaan mahdollisesti napojen säätö, mikä on liian tiukalla, jos siitäkään nyt on puhe ! Katso onko jarrupalat säädetty liian lähelle, siinä saattaa olla koko jutun pulma. Vielä huollosta. Olen ajanut pyörälläni yli 20 000 km enkä ole kertaakaan käyttänyt " huollossa ", eikä pyörässäni ole edelleenkään mitään vikaa !!!!

Puuroja tai vellejä. Oli miten oli. Navat ovat se osa renkaasta, jolla ne kiinnitetään pyörään. Jos sen vetää liian tiukalle, niin pyörä ei pyöri kunnolla. Jos pyörän hakee huollosta, eikä pyörät pyöri, niin paskaa jälkeä on huolto tehnyt.

Eikä mua oikeasti kiinnosta kuinka pitkälle sun jopos kulkee ilman huoltoa. Minä käytän omaani huollossa. Piste. Tämän keskustelun aiheena ei ollut pyörähuollon tarpeellisuus, vaan se mistä hyvän sellaisen löytää. Sinä kun et pyörääsi ole huollossa käyttänyt, niin voit ottaa osaa johonkin toiseen keskusteluun.

• klapio
        klapio kirjoitti:

Puuroja tai vellejä. Oli miten oli. Navat ovat se osa renkaasta, jolla ne kiinnitetään pyörään. Jos sen vetää liian tiukalle, niin pyörä ei pyöri kunnolla. Jos pyörän hakee huollosta, eikä pyörät pyöri, niin paskaa jälkeä on huolto tehnyt.

Eikä mua oikeasti kiinnosta kuinka pitkälle sun jopos kulkee ilman huoltoa. Minä käytän omaani huollossa. Piste. Tämän keskustelun aiheena ei ollut pyörähuollon tarpeellisuus, vaan se mistä hyvän sellaisen löytää. Sinä kun et pyörääsi ole huollossa käyttänyt, niin voit ottaa osaa johonkin toiseen keskusteluun.

Napa ei ole renkaan osa, vaan nimitys tälle paketille on pyörilykielellä = kiekko. Pyörää on turha huollattaa jos siinä ei ole mitään vikaa ! Jarrupalat ovat ainoa osa, joita kannattaa säätää tai vaihtaa ja sen takia (5minuutin työ) ei kannata 50 euroa maksaa. ps. mun Jopo on maksanut yli 4000 € !

• härnääjä
        klapio kirjoitti:

Napa ei ole renkaan osa, vaan nimitys tälle paketille on pyörilykielellä = kiekko. Pyörää on turha huollattaa jos siinä ei ole mitään vikaa ! Jarrupalat ovat ainoa osa, joita kannattaa säätää tai vaihtaa ja sen takia (5minuutin työ) ei kannata 50 euroa maksaa. ps. mun Jopo on maksanut yli 4000 € !

Jos sulla on noin noussut liemi päähän, niin kannattaa pitää suu kiinni. Teet itsestäsi pellen kommentoimalla asiattomasti.

Jos joku haluaa viedä pyörän huoltoon ja maksaa siitä, niin sen ei pitäisi kuulua sulle pätkän vertaa. Uskon, että hän on ansainnut rahansa laillisilla keinoilla ja maksanut niistä vielä veroakin. Kaikki saavat käyttää rahojansa mihin tahtovat.

En kyllä ymmärrä, miten olet saanut kulutettua jopon huoltoon 4000 euroa. Oma colnagonikin maksoi vain reilu 2000 euroa! (Ja voidaan vaikka heti ottaa viivat)

• härnääjä
        härnääjä kirjoitti:

Jos sulla on noin noussut liemi päähän, niin kannattaa pitää suu kiinni. Teet itsestäsi pellen kommentoimalla asiattomasti.

Jos joku haluaa viedä pyörän huoltoon ja maksaa siitä, niin sen ei pitäisi kuulua sulle pätkän vertaa. Uskon, että hän on ansainnut rahansa laillisilla keinoilla ja maksanut niistä vielä veroakin. Kaikki saavat käyttää rahojansa mihin tahtovat.

En kyllä ymmärrä, miten olet saanut kulutettua jopon huoltoon 4000 euroa. Oma colnagonikin maksoi vain reilu 2000 euroa! (Ja voidaan vaikka heti ottaa viivat)

Asiahan on tietysti jokaisen itse päätettävissä mitä pyörälleen tekee, mutta turha on turhaa ! Esim: pyörän napoja, keskiöakselia, ohajaussatsia on turha mennä ropaamaan jos ne toimivat moitteetta. Paras keino pyörän omaan huoltoon on puhtaus (ketjut, rattaat, rissat)sekä ketjun rasvaaminen ( ei öljyllä)Noilla toimenpiteillä ajat kunnon pyörällä varmaan 20 000 km huoletta. Mitä tulee Colnagoosi, voin kertoa, että 2000 ei saa edes keskivertocolnagon runkoa, puhumattakaan koko pyörästä (no jos 500 raamissa on Tiagran osat )ja Colnagon tarrat ! Viivalla on tullut käytyä aikoinaan satoja startteja, joten siihen ei ole aihetta !

• hykkyrät
        härnääjä kirjoitti:

Asiahan on tietysti jokaisen itse päätettävissä mitä pyörälleen tekee, mutta turha on turhaa ! Esim: pyörän napoja, keskiöakselia, ohajaussatsia on turha mennä ropaamaan jos ne toimivat moitteetta. Paras keino pyörän omaan huoltoon on puhtaus (ketjut, rattaat, rissat)sekä ketjun rasvaaminen ( ei öljyllä)Noilla toimenpiteillä ajat kunnon pyörällä varmaan 20 000 km huoletta. Mitä tulee Colnagoosi, voin kertoa, että 2000 ei saa edes keskivertocolnagon runkoa, puhumattakaan koko pyörästä (no jos 500 raamissa on Tiagran osat )ja Colnagon tarrat ! Viivalla on tullut käytyä aikoinaan satoja startteja, joten siihen ei ole aihetta !

Näättehän että keskusteluun on pesitytnyt ihan täysi peelo. Käyttää toisten nimimerkkejä ja kirjoittaa mistä sattuu aiheeseen liittymättä.

Dissatkaa, pliis! Tällaiset vai innostuvat kun saavat palautetta turinoistaan.

• tunnistaja
        hykkyrät kirjoitti:

Näättehän että keskusteluun on pesitytnyt ihan täysi peelo. Käyttää toisten nimimerkkejä ja kirjoittaa mistä sattuu aiheeseen liittymättä.

Mistä näitä ''asiantuntijoita'' oikein sikiää?

• näitä
        tunnistaja kirjoitti:

Mistä näitä ''asiantuntijoita'' oikein sikiää?

uusavuttomia tumpeloita sikiää. Ne varmaan vie pyykinpesukoneenkin huoltoon 2 kertaa vuodessa, ettei se hajoa !

• houkuttelua laittomuuksiin?
        härnääjä kirjoitti:

"(Ja voidaan vaikka heti ottaa viivat)"

• alkup. Maantiepyöräi
        klapio kirjoitti:

"...Pyörää on turha huollattaa jos siinä ei ole mitään vikaa ..."

Tuo on parissakin mielessä virheellinen väittämä. Ensinnäkin ns. ensihuolto on tärkeä polkupyörän keston kannalta. Siinä katsotaan mm kireydet sisäänajon jälkeen. Toiseksi huonosti huolllettu pyörä on jos ei aina vaarallienn niin ainakin raskas polkea. Se, tekeekö huoltotoimenpiteet itse vai teettääkö, on osin makuasia. Siihen vaikuttavat myös mm. kätevyys, aika ja tilat.

Pahoja miinoja ovat huonot joustohaarukat, jotka huoltamattomina ovat hengenvaaarllsiia. Huollettuina vain epämukavia - toivottavasti. Toinen erittäin ongelmallinen on napavaihde, joka kaipaa huoltoa vähintään vuosittain. Siinä kuluvat osat ovat piilossa, joten käyttäjä ei välttämättä havaitse vähittäistä vaihteiston likaantumista, kulumista ja lopulta hajoamista ennen kuin on myöhäistä.

• Ihmettelee...
        härnääjä kirjoitti:

Kokkelia vedätte?

• Wiiru Pöllö
        houkuttelua laittomuuksiin? kirjoitti:

"(Ja voidaan vaikka heti ottaa viivat)"

Naisellakin on viiva...

• PienistäPuroistaSyntyy
        härnääjä kirjoitti:

Taitaa olla Jopo jo vanha, jos sen huoltoihin on mennyt 4000 euroa. Tommosilla summilla ei kannata huoltaa, vaan ostaa uutta.

• Anonyymi
        hykkyrät kirjoitti:

Täältä ei viitsi enää mitään edes kysyä, kun tuo joka palstan sotkija on heti viisastelemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täältä ei viitsi enää mitään edes kysyä, kun tuo joka palstan sotkija on heti viisastelemassa.

17- vuotta odotit ennen kuin kommentoit, jonkinlainen ennätys sekin.

• ainakin...

itsellä myönteisiä kokemuksia,sijaitsee Porvoonkadulla, lähellä Flemaria.

• pyöräilijätär

Minä ostin pyöräni Kalle Sportista (etelä-haaga).
        Ystävällinen palvelu ja ainakin ensihuolto oli hyvin tehty. Aion huoltaa siellä jatkossakin.

• MaggFlower
        pyöräilijätär kirjoitti:

Minä ostin pyöräni Kalle Sportista (etelä-haaga).
        Ystävällinen palvelu ja ainakin ensihuolto oli hyvin tehty. Aion huoltaa siellä jatkossakin.

(Minä ostin pyöräni Kalle Sportista (etelä-haaga).
        Ystävällinen palvelu ja ainakin ensihuolto oli hyvin tehty. Aion huoltaa siellä jatkossakin.)

Mäkin kävin kallessa huoltamassa, enkä käy toiste!!! Palvelu oli ihan asiallista mutta työn jälki oli saamatonta, kallista ja kiekkojen uusimisessa meni monta kuukautta. Vein Norco Launch:in huoltoon ja sieltä 3kk päästä alexrimms kisakiekkojen tilalle (arvo joku 200€ kpl.) tuli jotku paskat ''biltema 29e'' kiekot. Lopulta tarpeeksi raivottuani sain omani takaisin ja sen jälkeen olen käynyt JANU-Pyörähuollossa joka on ihan kallen vieressä (Haagan ammattikoulun kupeessa). Huoltaa hyvin, nopeasti ja halvalla joten jos sinulla joka ketjun aloitti on vielä huolto haussa nii januun vaan.

• suosittelen

Pasilan pyörähuolto on tehnyt kohtuullisella hinnalla hyvää jälkeä. Pari kertaa olen oikaissut vanteet ja vaihdattanut laakereita.

Pasanen Taimo Tmi
      Ratavartijankatu 4 E, 00520 HELSINKI
      Puhelin: 09 2786663

• Henki Hieveri

Hyvä mesta!

Hesarin alkupäässä on myös pyörähuolto, mutta ne ovat aina kiireisiä.

• pasilasta
        Henki Hieveri kirjoitti:

Hyvä mesta!

Hesarin alkupäässä on myös pyörähuolto, mutta ne ovat aina kiireisiä.

Kaveri tekee hommia pääasiassa yksin, mutta kesällä sillä näkyi olevan joku toinen siellä apuna. Aina olen saanut asiantuntevaa ja huolelista palvelua. Aikaa voi välillä mennä paljon, mutta se sopii aika hyvin niinkin että vallitset vientipäivän ja saat sitten seuraavana päivänä takaisin. Ajat siihen asti huoltamattomalla.

Mulla on hyviä kokemuksia myös Bike Planetin huollosta Espoossa. Se on siellä Friisilänaukion kupeessa Mäkkärin vieressä.

• Lartsu

Sattuukos joku tietämään Pasilan Pyörähuollon aukioloajat?

• päivän pilaaja

Todella huono palvelu ja tyyppi oleilee 10-17 työpäivän sisällä pari tuntia "ruokatunnilla" pahimpaan kiireaikaan.
        EN SUOSITTELE ITÄ-PASILAN PYÖRÄHUOLTOA KELLEKÄÄN.

• työn laadusta?
        päivän pilaaja kirjoitti:

Todella huono palvelu ja tyyppi oleilee 10-17 työpäivän sisällä pari tuntia "ruokatunnilla" pahimpaan kiireaikaan.
        EN SUOSITTELE ITÄ-PASILAN PYÖRÄHUOLTOA KELLEKÄÄN.

Työn laatua, palvelua ja asiantuntemusta kysyttiin. Niillä mitattuna ja hinta-laatusuhteella tarkistettuna ihan varmasti Helsingin parhaita paikkoja.

Jos sulla ei ole aikaa käydä toista kertaa tai soittaa ennen menemistä, sulla on varmaan ongelma ajankäytössä.

• työn laadusta?
        työn laadusta? kirjoitti:

Työn laatua, palvelua ja asiantuntemusta kysyttiin. Niillä mitattuna ja hinta-laatusuhteella tarkistettuna ihan varmasti Helsingin parhaita paikkoja.

Jos sulla ei ole aikaa käydä toista kertaa tai soittaa ennen menemistä, sulla on varmaan ongelma ajankäytössä.

Tarkistettu tilanne tältä keväältä: Kaverilla on kesän ajan toinen mies apunaan. Töitä on niin paljon, ettei kumpikaan ehdi istuskella puistossa kuin eväiden syömisen ajan.

Palvelu, hinnat ja työn laatu ovat edelleen kohdallaan.

• työn laadusta?

Tarkistettu tilanne tältä keväältä: Kaverilla on kesän ajan toinen mies apunaan. Töitä on niin paljon, ettei kumpikaan ehdi istuskella puistossa kuin eväiden syömisen ajan.

Palvelu, hinnat ja työn laatu ovat edelleen kohdallaan.

Pasilan pyörähuolto on vaihtanut omistajaa. Uusi yrittäjä on tuo edellä mainittu toinen mies. Työn laatu (kokeiltu kohtalaisen hankalalla keskiöremontilla) on edelleen hyvä, hinnoittelu myös kohdallaan. Puhelinnumero on säilynyt, auki arkisin 9-17 näin talviaikaan.

• työn_laadusta

Pasilan pyörähuolto on vaihtanut omistajaa. Uusi yrittäjä on tuo edellä mainittu toinen mies. Työn laatu (kokeiltu kohtalaisen hankalalla keskiöremontilla) on edelleen hyvä, hinnoittelu myös kohdallaan. Puhelinnumero on säilynyt, auki arkisin 9-17 näin talviaikaan.

Huolto pyörii täysillä. Eilen siellä oli neljä ihmistä kaikki näpit rasvassa.

Ilmeisesti uuden omistajan käsissä huollosta on tullut entistä parempi hinta-laatusuhteeltaan. Ainakin minä olen ollut edelleen tyytyväinen. Tehdään mitä luvataan ja aikataulu pitää. Hankalammatkin hommat tehdään ja saadaan toimimaan.

• Vaikkapa

Bikeplanet Vantaan Myyrmäessä. Hyvä huolto, hieman ylimielisiä tavan pyöräilijöitä kohtaan, melko kallis kun laittavat vain hyviä osia pyöriin ts. ei myy skeidaa. Kannattaa kokeilla, jos tuolla ei saa fillaria kuntoon niin on jo ihme. Ite en tosin oo koskaan siellä huollattanut vaan ostan vain tarvittavat osat sieltä.

• PaskaaSilmilleSaanut

Joo. Jotkut liikkeet ovat vähän ylimielisiä tavisfillaroijia kohtaan. Muistan yhen liikkeen noin 20 vuoden takaa, Lahdessa, missä tuli asioitua kaks kertaa: ensimmäisen ja viimeisen. Vein sinne mun kolmen ja puolen tonnin (markoissa) Rossinin, niin huoltomies alkoi mollaa helvetisti mun pyörää ja kehui omiaan, että kuinka fillarin pitää maksaa kymmeniä tuhansia. Muutenkin oli vitun ylimielinen mua kohtaan. Meinasin sanoa sille hongankolistajalle, että: "Mitäs jos sä nyt vaan teet työsi ja jätät ton turhan paskan länkyttämisen akoille. Jos mä tarvin sun mielipidettäsi, niin mä kysyn sitä erikseen." Mutta jätin sanomatta.
        Sit sillä korjaamolla oli semmonen tyyli, että kun ne huolsivat pyöriä, niin ne porasivat renkaiden napoihin reiät. Hommassa oli olevinaan semmonen filosofia, että napojen laakereita on helpompi rasvata, kun navoissa on reiät. Ei tartte ottaa rengasta irti, että saa tungettua uudet vaseliinit. Voi vittu sentään mitä touhua ja vittuilua. No teettihän se nyt aika saatanasti turhaa työtä, että ylipäätään pääsi poraamaan niitä kolmen millin reikiä niihin napoihin. Ja sitä paitsi vittu sentään, niin eihän se laakereiden rasvaus nyt minkään keskellä napaa olevan pienen reiän kautta onnistu! Se pitää avata, putsata laakerit vanhoista paskoista puhtaiksi ja laittaa uudet vaseliinit tilalle, kasata ja laittaa paikoilleen. Siis tehdä työ kunnolla. Mitä vittua se reiän poraus hyödytti? Siitähän meni sateella vedet sisään ja pisti laakerin entiseksi. Kyllä niitä on jos jonkunlaisia pyörä"huoltoja". Sitä lahtelaista paskaputiikkia sanottiin tähtipään huolloksi.

• Hylssääjä1

Meripellontiellä Vuosaaren sillan kupeessa. Siellä on ammattitason mekaanikko, laittaa minkä tahansa vian kuntoon, koe-ajaa kaikki fillarit ennen kuin luovuttaa asiakkaalle. mailto:[email protected]

• Henki Hieveri

"Lauttasaaren pyörä ja urheilu
      - Ostin fillarin täältä ja käytin ensihuollossa. Eivät tainneet tehdä yhtään mitään, kun huollon jälkeen vaihteet jatkoivat naksumista. Muutenkin ylimielistä palvelua. EN SUOSITTELE"

Minullakin Focus ja ostettu Larunpyörästä.
      Ensihuollosta sama kokemus, vaihteet naksuvat. Jarrupalat oli vaihdettu, mielestäni turhaan ja kalliit ja huonot laitettu tilalle. Biltemasta saa halvemmat.

Mutta kun syntyi ongelma (satulapultti katkesi), niin Larunpyörässä satulatolppa vaihdettiin ilman mitään napinoita ja protesteja. Eli en minä siellä ensihuollossa käynyt turhan takia (takuu voimassa). Mutta kaikki takuun ulkopuoliset ongelmat hoidatan Pasilassa.

• klapio

Kiitos kaikille vaastanneille. (lukuunottamatta tätä yhtä asiantuntijaa)
      Hyvän pyörähuollon löytäminen ei ole helppoa. Täytyy varmaan käydä kokeilemassa suositeltuja paikkoja.

• pyörätiellä

Jos etsit sitä Pasilan pyörähuoltoa, se löytyy Ratapihantien ja Teollisuuskadun kulmassa olevan vanhan HPY:n talon takaa. Talon tunnistat katolla olevasta keskitysleiritornista ja takana on se puoli joka ei ole radalle päin... Puiston reunassa. Merkkinä on fillarin kumiton kiekko kerrostalon seinässä oven päällä.

• tule kuntoon
        pyörätiellä kirjoitti:

Jos etsit sitä Pasilan pyörähuoltoa, se löytyy Ratapihantien ja Teollisuuskadun kulmassa olevan vanhan HPY:n talon takaa. Talon tunnistat katolla olevasta keskitysleiritornista ja takana on se puoli joka ei ole radalle päin... Puiston reunassa. Merkkinä on fillarin kumiton kiekko kerrostalon seinässä oven päällä.

niin vie takaisin huoltoon, jossa se oli ja kysy miksei ole kunnossa!

• heh
        tule kuntoon kirjoitti:

niin vie takaisin huoltoon, jossa se oli ja kysy miksei ole kunnossa!

Jos et kerta ole löytänyt kunnollista huoltopalvelua pääkaupunkiseudulta vieppä pyöräsi Järvenpäähän Chebici pyöräliikkeeseen. Omistaja toiminut kauiten pyöräalalla tässä maassa. Sieltä pyöräsi lähtee ulos kunnossa.

• samaa
        heh kirjoitti:

Jos et kerta ole löytänyt kunnollista huoltopalvelua pääkaupunkiseudulta vieppä pyöräsi Järvenpäähän Chebici pyöräliikkeeseen. Omistaja toiminut kauiten pyöräalalla tässä maassa. Sieltä pyöräsi lähtee ulos kunnossa.

mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Chebici lienee asiantuntevin pyöräliike koko maassa ( mitenkän muita halveksimatta) Sellaista pyörää tai ongelmaa ei ole mitä siinä kioskissa ei pystytä laittamaan !

• Nurhe

Hyvä polkupyörähuolto ja ystävällinen palvelu löytyy Itä-helsingin pyörähuollosta.
      Meripellontiellä Vuosaaren sillan kupeessa. mailto:[email protected]

• aetelaah

Huonoja:

Olen samaa mieltä eräästä lauttasaarelaisesta liikkeestä (en valitettavasti muista nimeä mutta sijaitsee aika lähellä ostaria). Huonoa jälkeä, eivät tehneet paljon mitään. Palvelu oli kuitenkin ystävällistä.

Hyviä:

Pimp Garage (Siltasaarenkatu 12). Tää jätkä osaa ja tietää ja myös haluaa tehdä hyvää jälkeä. Hinnat eivät tietenkään ole halvimmat, mutta ainakin tietää saavansa rahalleen vastinetta.

• hese

lauttasaari näyttää tosiaan olevan pyörähuollon akilleenkantapää.ostin larunpyörästä uuden focuksen ja kaikki piti säätää ja kiristää ennen noutoa eli mitään ei oltu tehty ennenkuin paikanpäällä noutaessani asioista huomautin.kaikista vaihtoehdoista kuitenkin ylivoimaisesti surkein on meripuistotiellä veljesten pitämä todellinen pyörähajottamo,älkää vain edes harkitko kyseistä liiteriä.bestbreiks lauttasaarentiellä ainakin yrittää palvella.

• AnskuM

• Toinen näkemys

Mulla on taas ihan hyvät kokemukset pyorahuolto.com:sta

• Lmil
        AnskuM kirjoitti:

Espoon Kilosta löytyy hyvä pyörähuolto http://www.2your.eu/ Suosittelen!

Huollatin tuola pyöräni viime syksynä. Vaihteet oli säädetty ihan päin metsää. Hinta oli korkea ja pyörälle ei tehty juuri mitään. En ole toisten viemässä pyörääni sinne.

• Mystiikkaa
        Toinen näkemys kirjoitti:

Mulla on taas ihan hyvät kokemukset pyorahuolto.com:sta

Mulla ei ole. Vaihdatin huonot takarenkaat uusiin. Parin päivän päästä alkoi olla raskas polkea. Siitä parin päivän päästä aamulla oli kumit aivan tyhjät. Venttiili kiristettiin. Seuraavana aamuna oli kumit taas tyhjät. Vein lähempään syyniin. Löysivät nastan tapaisen, jota minulle ei näytetty. Veloittivat tietysti uudelleen uuden sisäkumin hinnan. Ihan mystistä, kun 7 vuotta ajoin ilman renkaan puhkeamista kesät talvet ja kun sain uudet renkaat alle, "nasta" puhkaisi sen heti. 70e maksoi, että pystyn nyt ajamaan ilmeisesti ehjin kumein. Tuli mieleen, että reiítetäänkö siellä uudet renkaat pikku reiällä, että saadaan asiakas palaamaan ja tuplalaskutetaan taas uudesta kumista?! Onko saman suuntaisia kokemuksia pyorahuolto.com ista Lauttasaaresta???

• Täh?
        Mystiikkaa kirjoitti:

Mulla ei ole. Vaihdatin huonot takarenkaat uusiin. Parin päivän päästä alkoi olla raskas polkea. Siitä parin päivän päästä aamulla oli kumit aivan tyhjät. Venttiili kiristettiin. Seuraavana aamuna oli kumit taas tyhjät. Vein lähempään syyniin. Löysivät nastan tapaisen, jota minulle ei näytetty. Veloittivat tietysti uudelleen uuden sisäkumin hinnan. Ihan mystistä, kun 7 vuotta ajoin ilman renkaan puhkeamista kesät talvet ja kun sain uudet renkaat alle, "nasta" puhkaisi sen heti. 70e maksoi, että pystyn nyt ajamaan ilmeisesti ehjin kumein. Tuli mieleen, että reiítetäänkö siellä uudet renkaat pikku reiällä, että saadaan asiakas palaamaan ja tuplalaskutetaan taas uudesta kumista?! Onko saman suuntaisia kokemuksia pyorahuolto.com ista Lauttasaaresta???

Ihan oikeesti, hei! Onko se pyörän huoltajan vika jos ajat nastaan uudella renkaalla? Jos ei osaa itse paikata rengasta, se maksaa...

Itselläni on vain hyviä kokemuksia pyörähuolto.com:ista. Asiantuntevaa palvelua, hyvä työn jälki ja ystävällinen henkilökunta. Ainoa huono puoli on jono huoltoon, eilenkin sai vartin jonottaa että pääsi sisään. Mitähän se kertoo?

• IhmeenäPitäisin
        Täh? kirjoitti:

Ihan oikeesti, hei! Onko se pyörän huoltajan vika jos ajat nastaan uudella renkaalla? Jos ei osaa itse paikata rengasta, se maksaa...

Itselläni on vain hyviä kokemuksia pyörähuolto.com:ista. Asiantuntevaa palvelua, hyvä työn jälki ja ystävällinen henkilökunta. Ainoa huono puoli on jono huoltoon, eilenkin sai vartin jonottaa että pääsi sisään. Mitähän se kertoo?

Ei kaikkien tarvi olla mitään pyörähuollon specialisteja, mutta kyllä jokaisen nyt pitäis osata edes renkaan paikkaaminen. Jos osaa keittää kananmunan, osaa paikata puhjenneen renkaankin. Mitä mä oon tätä palstaa lukenut, niin jotkuthan käyttää fillariaan huollossa jo renkaan pumppauksen takia. Ja sitä mä en käsitä, että miten joku ei saa muka pumpattua fillarinsa renkaita? Maksaa sit monta euroa siitä, että saa ilmaa renkaisiin. Uusavuttomuus vetelee jo semmosissa mittasuhteissa, ettei hommalle löydy enää sanoja.

• Erittäin tyytyväinen

Tuolla on hyvä palvelu, olet sitten ostamassa tai huollattamassa. Junalla pääsee Helsingistä. Ainakin mun pyörä oli kuin uusi täydellisesti säädetty huollon jälkeen. :)

• vanhuus

Saarelainen on tosi hyvä paikka. Perinteitäkin on. Pyöräilijä Veli Saarelainen perusti muutamia vuosikymmeniä sitten. Olen käyttänyt aina siellä.

• kauraviipale

Kokeile BEST BRAKESIÄ. Olin tetissä siellä ja siellä tehtiin hommat asiallisesti ja kunnolla

• Kokemus-K

Tikkurilan Ajomiehestä on ollut vain positiivisia kokemuksia. Pitäjällä nykypäivänä harvinainen halu todella palvella asiakasta ja löytää tarvittava osa vaivojaan säästämättä. Suosittelen.

• Keisarinnaaali
        Kokemus-K kirjoitti:

Tikkurilan Ajomiehestä on ollut vain positiivisia kokemuksia. Pitäjällä nykypäivänä harvinainen halu todella palvella asiakasta ja löytää tarvittava osa vaivojaan säästämättä. Suosittelen.

Lauttasaaren pyörähuolto kilpailukykyiset hinnat ja osaava henkilökunta. Polkupyörää kuten autokaan ei tarvitse huoltaa. Vasta kun jakopäänhihna on poikki kannattaa se korjata, sama pyörän ketjuissa. Loppuun kannattaa ajaa kaikki osat, niin voi sitten ostaa kerralla hipomman osan tilalle.

• KylläHarmittaa
        Keisarinnaaali kirjoitti:

Lauttasaaren pyörähuolto kilpailukykyiset hinnat ja osaava henkilökunta. Polkupyörää kuten autokaan ei tarvitse huoltaa. Vasta kun jakopäänhihna on poikki kannattaa se korjata, sama pyörän ketjuissa. Loppuun kannattaa ajaa kaikki osat, niin voi sitten ostaa kerralla hipomman osan tilalle.

Etsin ketjua pyörähuoltoon liittyvistä kokemuksista, kun niin ottaa päähän omat huonot kokemukset... joo, minustakin on ihan ok huollattaa pyörää välillä, etenkin vanhaa. Mutta kyllä menee hermot, kun ne ei tee hommiaan kunnolla!
        Hankin jonkin huoltopaketin vanhaan 20 v pyörääni taannoin Etelä-Suomen Pyörähuollosta Leppävaarasta. "Huollon" jälkeen takajarrun vaijeri oli mennyt jonkin kiinniikeen taakse siinä rungossa, ja meni itseasiassa jonkin aikaa, ennen kuin tajusin, että miksi se ei oikeasti lainkaan toimi se takajarru. No, toinen vika tuli heti perään, sitten kun sen sai toimimaan, niin takajarrun jouset ei enää palauttanut sitä jarrua ylös, vaan ne jäi laahaamaan. Kun oli vaihdettu uudet isommat jarrupalat, ne ei enää toimineet sen väsähtäneen jousen kanssa. Ymmärrettävää, mutta kamaan, EIKÖ SITÄ HUOLLETTUA PYÖRÄÄ PITÄISI TESTATA SIELLÄ HUOLLOSSA!! No, vaihteetkaan eivät toimineet ihan kunnolla, mutta ne sain itse säädettyä. Ja vannoin, ettei enää koskaan siihen liikkeeseen.

Noh. Vanha pyörä hajosi sitten tarpeeksi ja päätin viikko sitten hankkia uuden, käytetyn pyörän. Ja jostakin syystä päädyin sitten tietty tuonne Etelä-Suomen Pyörähuollolle, ei tässä lähimaastossa paljon noita liikkeitä ole ja ihan kaukaa ei kantsi hakea siltä varalta, jos tulee jotakin valitettavaa tms.

Hankin sitten "juuri viimeisen päälle huolletun" vanhan ja käytetyn pyörän. Tein pikkukoeajon siinä loskassa ja hiekotushiekassa minkä uskalsin ja sanoin, että luotan nyt sen varaan, että jos sanotte että tämä on huollettu kuntoon, että se myös on. Sitten varoen kotimatkalle. Kun ensimmäisen kerran sitten nopeus nousi niin, että seiskavaihteisesta tuli käyttöön 4 ja suuremmat, voin vain todeta, että ronksuu eikä pidä ketjut tasaisesti, vaan jostakin antaa perään. Mitään en vaihteista ymmärrä, nämäkin kun nyt ovat siellä takapyörän navan sisällä, mutta sen ymmärrän, että ne ei toimi kunnolla, eli taaskaan ei ole testattu sitä "viimeisen päälle huollettua" pyörää!

Kyllä harmittaa, onhan siinä kolmen kuukauden takuu, sentään!, mutta se vaiva, kun jotenkin hankkiudut sen pyörän kanssa takaisin sinne liikkeeseen ja sitten aikanaan haet takaisin ja kohta tässä jo pyöräkausi voisi alkaakin.. siis ihmiset, minä sopisin seuraavan kerran suoraan palautusoikeudesta tai hinnanalennuksesta, jos siinä rakkineessa kuitenkin on jotakin, vaikka pitäisi olla kaikki kondiksessa. Suosi tässä sitten suomalaista käsityötaitoa, kun se taito on vahvasti hakusessa!

• KylläHarmittaa
        KylläHarmittaa kirjoitti:

Etsin ketjua pyörähuoltoon liittyvistä kokemuksista, kun niin ottaa päähän omat huonot kokemukset... joo, minustakin on ihan ok huollattaa pyörää välillä, etenkin vanhaa. Mutta kyllä menee hermot, kun ne ei tee hommiaan kunnolla!
        Hankin jonkin huoltopaketin vanhaan 20 v pyörääni taannoin Etelä-Suomen Pyörähuollosta Leppävaarasta. "Huollon" jälkeen takajarrun vaijeri oli mennyt jonkin kiinniikeen taakse siinä rungossa, ja meni itseasiassa jonkin aikaa, ennen kuin tajusin, että miksi se ei oikeasti lainkaan toimi se takajarru. No, toinen vika tuli heti perään, sitten kun sen sai toimimaan, niin takajarrun jouset ei enää palauttanut sitä jarrua ylös, vaan ne jäi laahaamaan. Kun oli vaihdettu uudet isommat jarrupalat, ne ei enää toimineet sen väsähtäneen jousen kanssa. Ymmärrettävää, mutta kamaan, EIKÖ SITÄ HUOLLETTUA PYÖRÄÄ PITÄISI TESTATA SIELLÄ HUOLLOSSA!! No, vaihteetkaan eivät toimineet ihan kunnolla, mutta ne sain itse säädettyä. Ja vannoin, ettei enää koskaan siihen liikkeeseen.

Noh. Vanha pyörä hajosi sitten tarpeeksi ja päätin viikko sitten hankkia uuden, käytetyn pyörän. Ja jostakin syystä päädyin sitten tietty tuonne Etelä-Suomen Pyörähuollolle, ei tässä lähimaastossa paljon noita liikkeitä ole ja ihan kaukaa ei kantsi hakea siltä varalta, jos tulee jotakin valitettavaa tms.

Hankin sitten "juuri viimeisen päälle huolletun" vanhan ja käytetyn pyörän. Tein pikkukoeajon siinä loskassa ja hiekotushiekassa minkä uskalsin ja sanoin, että luotan nyt sen varaan, että jos sanotte että tämä on huollettu kuntoon, että se myös on. Sitten varoen kotimatkalle. Kun ensimmäisen kerran sitten nopeus nousi niin, että seiskavaihteisesta tuli käyttöön 4 ja suuremmat, voin vain todeta, että ronksuu eikä pidä ketjut tasaisesti, vaan jostakin antaa perään. Mitään en vaihteista ymmärrä, nämäkin kun nyt ovat siellä takapyörän navan sisällä, mutta sen ymmärrän, että ne ei toimi kunnolla, eli taaskaan ei ole testattu sitä "viimeisen päälle huollettua" pyörää!

Kyllä harmittaa, onhan siinä kolmen kuukauden takuu, sentään!, mutta se vaiva, kun jotenkin hankkiudut sen pyörän kanssa takaisin sinne liikkeeseen ja sitten aikanaan haet takaisin ja kohta tässä jo pyöräkausi voisi alkaakin.. siis ihmiset, minä sopisin seuraavan kerran suoraan palautusoikeudesta tai hinnanalennuksesta, jos siinä rakkineessa kuitenkin on jotakin, vaikka pitäisi olla kaikki kondiksessa. Suosi tässä sitten suomalaista käsityötaitoa, kun se taito on vahvasti hakusessa!

..piti vielä lisätä, että tänään olisin viemässä sitä rakkinetta sinne huoltoon. Miten siellä sitten meneekään, hyvin tai huonosti, niin yritän muistaa käydä kertomassa.

• GripShift
        Kokemus-K kirjoitti:

GripShift (kvg) meni rikki. Osat olivat 20 € ja asennus 10 €. Vaihtoi kaupan päälle viallisen ruuvin ja taisi öljytä ketjutkin! Sain pyörän heti seuraavana päivänä takaisin, vaikka nyt on sesonkikausi. Hyvin säätivät vaihteet, suosittelen!

• Tiksi_linjalla
        GripShift kirjoitti:

GripShift (kvg) meni rikki. Osat olivat 20 € ja asennus 10 €. Vaihtoi kaupan päälle viallisen ruuvin ja taisi öljytä ketjutkin! Sain pyörän heti seuraavana päivänä takaisin, vaikka nyt on sesonkikausi. Hyvin säätivät vaihteet, suosittelen!

Tikkurilassa Ajomiehessä perushuolto 90 € (osat erikseen) ja Kunnon Kaupassa 70 € (pikkuosat sisältyvät hintaan). Ei kokemusta palvelusta.

• laadidaa
        Keisarinnaaali kirjoitti:

Sulla on varmaan joku moottorien työstöpaja kun tollasia neuvoja autojen jakohihnojen vaihdoista annat.

Useimman myllyt menee täysin remonttikuntoon jos jakajahihna pettää ;-)

• kampiaxeli
        laadidaa kirjoitti:

Sulla on varmaan joku moottorien työstöpaja kun tollasia neuvoja autojen jakohihnojen vaihdoista annat.

Useimman myllyt menee täysin remonttikuntoon jos jakajahihna pettää ;-)

Sarkasmi sulle vieras käsite?

• Mystiikkaa
        KylläHarmittaa kirjoitti:

Lueppa tämä! Vaihdatin huonot takarenkaat uusiin. Parin päivän päästä alkoi olla raskas polkea. Siitä parin päivän päästä aamulla oli kumit aivan tyhjät. Venttiili kiristettiin. Seuraavana aamuna oli kumit taas tyhjät. Vein lähempään syyniin. Löysivät nastan tapaisen, jota minulle ei näytetty. Veloittivat tietysti uudelleen uuden sisäkumin hinnan. Ihan mystistä, kun 7 vuotta ajoin ilman renkaan puhkeamista kesät talvet ja kun sain uudet renkaat alle, "nasta" puhkaisi sen heti. 70e maksoi, että pystyn nyt ajamaan ilmeisesti ehjin kumein. Tuli mieleen, että reiítetäänkö siellä uudet renkaat pikku reiällä, että saadaan asiakas palaamaan ja tuplalaskutetaan taas uudesta kumista?! Onko saman suuntaisia kokemuksia pyorahuolto.com ista Lauttasaaresta???

• just joo
        Mystiikkaa kirjoitti:

Lueppa tämä! Vaihdatin huonot takarenkaat uusiin. Parin päivän päästä alkoi olla raskas polkea. Siitä parin päivän päästä aamulla oli kumit aivan tyhjät. Venttiili kiristettiin. Seuraavana aamuna oli kumit taas tyhjät. Vein lähempään syyniin. Löysivät nastan tapaisen, jota minulle ei näytetty. Veloittivat tietysti uudelleen uuden sisäkumin hinnan. Ihan mystistä, kun 7 vuotta ajoin ilman renkaan puhkeamista kesät talvet ja kun sain uudet renkaat alle, "nasta" puhkaisi sen heti. 70e maksoi, että pystyn nyt ajamaan ilmeisesti ehjin kumein. Tuli mieleen, että reiítetäänkö siellä uudet renkaat pikku reiällä, että saadaan asiakas palaamaan ja tuplalaskutetaan taas uudesta kumista?! Onko saman suuntaisia kokemuksia pyorahuolto.com ista Lauttasaaresta???

Sama typerä viesti tuplana on jo mustamaalauksen makua.

Ei se ole pyörän huoltajan vika jos sä ajat nastaan etkä osaa itse etsiä vikaa & korjata sitä.

Pyörähuolto.com on erittäin asinantunteva liike ja sen huolto Helsingin toimivimpia. Tosin huoltoon pitää varata aina aika, siellä on "vain" kolme miestä töissä eivätkä ehdi mahdottomia.

• fillaristieikänisti

Hki sepänkatu Action Factory.Perushuolto 50e osat päälle.Tarvittaessa koeajavat.Huollattanut fillarini jo vuosia samassa paikassa,eikä koskaan mitään sanomista.Ammattitaitoinen henkilökunta.

• Minzzee

Osoite näköjään nyttemmin Tehtaankatu 25.

• Petri Pyöräilijä

Helsingin Kalliossa Aleksis Kiven katu 14, 00500 HELSINKI

Vein uuden citypyöräni sisäkumien vaihtoon, kun mukana tuli jotkut aivan kurat. Ei vaan ehtinyt itse vaihtaa. 13 euroa lupasi puhelimessa per kpl ja seuraavana päivänä hinta oli 60 euroa tullessani hakemaan. Oli kuulemma tehnyt täysihuollon. No, lähden ajamaan sitten ja huomaan että stongat ja kaikki on aivan yhtä irti kuin viedessäni (vasta kasattuani). No, menen kotiin ja kiristelen kiroillen.

Seuraavana aamuna molemmat kumit tyhjänä, toinen enempi, toinen vähempi. Myöhästyn töistä ja soitan miehelle että mitä on tehnyt, sieltä tulee jotain mut muttia ja sanoo että "kiusaan häntä vaikka hän on tehnyt kaikkea", lyö luurin korvaan! Otan vähän selvää miehestä ja selviää että ko. yrittäjä on Kiamiri Morteza. Tekstaan että tulen käymään, menen paikalle ja en sano mitään. Mies katsoo pyörää ja sanoo että olen puhkonut kumit itse ja että hän huoltaa mutta pitää maksaa. Tässä vaiheessa rahan vaihdon yhteydessä sovittu viikon tyytyväisyystakuukin saa unohtua. Tässä vaiheessa sanon että korjaus tai rahat takaisin, uhkaa soittaa poliisit. Kerron että ole hyvä - mies vaikenee eikä vastaa enää mihinkään.

1. Kiristetään lisää rahaa.
      2. Ei tehdä mitä on sanottu.
      3. Valehdellaan ja keplotellaan ulos tilanteesta.
      --> En todella suosittele. Ko. mies sanoi tehneensä pyöriä "kymmeniä vuosia" ja olen hänen ensimmäinen vaikea asiakkaansa. :P En tiedä miksi kaikki oli vaikeaa, ehkä se oli vikani.

• Fillarihuoltoa

Olisiko jollakin kokemusta Vuosaaren Pyörähuollosta? Puoti olisi lähellä meikäläistä ja sehän on toiminut siinä Lokitien alussa jo sellaiset 45 vuotta!

• ulosvetäjä

en tiiä mut ulkolaiset on jotku vain keräämässä rahaa. Ja suomalaiset tekee kiireellä välittämättä asiakkaasta minä ainakin haluan että asiakas tulee myös ensi kerralla minun luo. Mara

• cubido
        Fillarihuoltoa kirjoitti:

Olisiko jollakin kokemusta Vuosaaren Pyörähuollosta? Puoti olisi lähellä meikäläistä ja sehän on toiminut siinä Lokitien alussa jo sellaiset 45 vuotta!

Käynyt liikkeessä jo useat vuodet ja aina saanut toivomani palvelun ja huollot olleet parasta mitä voi saada

• Voi olla joo tai
        cubido kirjoitti:

Käynyt liikkeessä jo useat vuodet ja aina saanut toivomani palvelun ja huollot olleet parasta mitä voi saada

Varmasti tämä on myös syy miksi yrittäjä vaihtaa firman nimeä pikku variaatioin jatkuvasti. Luultavasti kiertää veroja, tähänhän se viittaa, ettei tule monia epäilyttävän alhaisia tilikausia. Yleinen kikka alueella ravintoloiden keskuudessa vuosikymmenet.

• BB ja ECOBIKE

Pari kunnon paikaa tiedän. BEST BRAKES on oikein mainio paikka. Toinen on ECOBIKE. ECOBIKESSÄ on ihan älyttömän nopeaa palvelua ja asialliset hinnat. Joskus vuosia sitten sain pyöräni 15 min. takas huollosta. :D
      Tässä vielä kotisivut: http://www.ecobike.fi/ ja http://www.bestbrakes.net/

• vai onkojo hävinnyt

vielä kauppakeskukseen vievän raitin varrella yhden miehen pyörähuoltoliikettä?

• pyöröilijä?

Siis jos sait pyöräsi 15 min. kuluttua huoltoon jättämisestä takaisin en pitäisi sitä erityisen hyvänä asiana. Tietysti riippuu siitä mitä pyörälle tehtiin. Jos nopeus on tärkeintä, voin kyllä "huoltaa" pyörän vaikkapa minuutissa ja puoleen hintaan.

• wf333f3f
        pyöröilijä? kirjoitti:

Siis jos sait pyöräsi 15 min. kuluttua huoltoon jättämisestä takaisin en pitäisi sitä erityisen hyvänä asiana. Tietysti riippuu siitä mitä pyörälle tehtiin. Jos nopeus on tärkeintä, voin kyllä "huoltaa" pyörän vaikkapa minuutissa ja puoleen hintaan.

rengas oli puhki. ei sen kummempaa.

• Myyräläinen
        vai onkojo hävinnyt kirjoitti:

vielä kauppakeskukseen vievän raitin varrella yhden miehen pyörähuoltoliikettä?

Fillaripaja Myyrmäessä on edelleen ja ihan hyvä mesta. Jos liikut pyörällä, käännä selkä Myyrmanniin päin ja aja uimahallille päin (siis Martinlaaksoon päin) kevytliikenne raitia. Kun olet ohittanut ensin uimahallin, sitten jonkun koulun ja sitten ne toteemipaalut, oletkin jo sen kohdalla. Oikealla se silloin on.

• ponimakkara

Vanha ketju, mutta täällä myös hyviä kokemuksia Itä-Pasilan pyörähuollosta ja Pikku-Huopalahdessa 10:n päättärin vieressä olevasta liikkeestä (Bikeline?). Pieniä juttuja vaan tosin, jarrupalojen ja -vaijereiden ja vaihdevaijereiden vaihtoa. Ainakin tuolla Bikelinessa säätivät vaihteet todella hyvin.

• kohtuuden kannattaja

Deesport Maunulassa on todella hyvä ja asiantunteva paikka. Siellä on sekä nuorta aktiviteettia, että perinnettä ja innokasta senioriteettia sopivasti. Ei muuten ole kallis ainaskaan meitsille koskaan. Käyn siellä 2-3 kertaa vuodessa ja noin kerran vuodessa otan huollon. Ajelen siinä 3 tonnia kilsoja vuosittain.

• PiiKei

Huollatin tänään kaksi pyörää Ecobikessä (Savilankadulla Taka-Töölössä). Olin huoltoon oikein tyytyväinen. Palvelu oli hyvää ja asiantuntevaa, hinnat kohdallaan (yhteensä 80€) ja fillarit sai takaisin saman päivän aikana. Tosin jo lähtökohtaisesti pyörät olivat hyvässä kunnossa, eikä mitään suuria remontteja vaadittu. Suosittelen.

• toinen kohtuudenystä

Itsekin olen käynyt nyt pari kertaa Deesportissa kun kaveri suositteli. Olen ollut tyytyväinen. Kaveri osaa sekä tehdä että suositella muuta jos asiakas haluaa tyhmiä juttuja. Ei liian innokas myymään, mutta paketoi mielellään sellaisen palvelun, että koko pyörä on kunnossa.

Kannattaa käydä myös vanhemman pyörän kanssa, jos se on korjattavissa niin kuntoon tulee.

Deesport, Metsäpurontie 29 Maunula

• kökkis

työsuhdeautolla, ei edes bensoja tarvi maksaa

• tiesitkö-

verotus vähenys

• lkdfjadl

Keravalla Pyöräliike Lundberg ihan ykkönen,kaikista hinnoista voi neuvotella tai ei,tiputtavat itse pyytämättä,uskomatonta.Eivät tyrkytä heti huippukalliita osia,vaan kertoivat esim mulle,että ei noin halpaan kannata vaihtaa kallista keulaa,vaan kun vaihdat joskus pyörän niin kannattaa katsoa millainen keula on valmiina.Pikkuhuollot tehdään paikanpäällä,kumien vaihdot:työstä ei veloiteta.Jos ostat esim uuden stemmin se vaihdetaan heti pyörään stemmin hinnalla.Huollot olleet aina prima laatua.

• f443

empä usko oikein

• Pomppukeppi
        f443 kirjoitti:

empä usko oikein

No kyllä tuolla Lundbergillä on ihan hyvä maine pyöräpiireissä. Muita hyviä tuolla pohjoisemman Vantaan alueella ovat TIkkurilan ajomies (ihan huippu paikka!) ja Itä-Vantaan Pyörähuolto.

• pyörällää

Itä-Pasilan Pyörähuolto, hyvää jälkeä ja asialliset hinnat.

Lauttasaaressa kannattaa tehdä pelkät takuutyöt. Jälki on ihan hyvää, mutta joskus joutuu viemään pyörän takaisin ja aikataulun venyminen on ärsyttävä asia, pyörä ei olekaan kunnossa silloin kun sen piti olla. Ja takuutöiden jälkeen hinnat itselle liian suolaiset. Hyvä palvelu muuten siellä kyllä on. Ja hyvä paikka ostaa pyörä.

Fillarikellari on hyvä paikka jos tarvitsee esimerkiksi aamulla jonkun osan tai muuta, mutta sijainnin ym- takia pieni lisä hinnoissa ja joudut maksamaan jopa puolet enemmän verrattuna maksaa automarketissa. Huollosta ei kokemuksia.

• huollattaja

Tikkurilassa Kunnon kauppa, huoltaa pyörät edullisesti ja varmasti. Levyjarru hommat kannattaa pyytää isännän tekemään. Ehkä ainoa pyöräliike mistä voi löytää osia myös vanhempiin pyöriin, koska liike niin vanhaa perua. Mitä itse olen käyttänyt siellä, niin yleensä ne tekee hommat aika nopeasti. sesonki aikanankin ollut max. 5pv jono.

-koeajoa hekään tuskin tekevät jos ei erikseen vaadi!

• Kokemus-K

Ja siinä melkein vieressä (sisäpihan puolelta sisään) on Tikkurilan ajomies. Sieltä löytyy asiantuntemusta sitten vaikka kuinka hienojen ja kalliiden pyörien kanssa. Toki huoltaa myös peruspyörät.

• talvihuolto

Älkää ainakaan eksykö Helsingin Urheiluvälinehuoltoon, en todellakaan suosittele.

• Alkup. Maantiepyöräi

Itse olen ollut tyytyväinen pyorahuolto.com'n toimintaan.

• työmatkan varrella

Velosport siellä ollaan käytetty mäkelänkadulla

• takapään ulosvetäjä

onks pyörähuoltajilla netti et ne voi kehua itteesä täällä ilmasiks?

• helesinkiläenen
    • cannari

Tikkurilan Ajomies. Taatusti hyvää ja asianmukaista huoltoa.

• hintavertailija2011

Nopea hintavertailu P-Helsingin tienoilla yllä olevien suositusten mukaan (9.8.2011):

Kalliopyörä (Tapanila) 60 €
      Kunnon kauppa (Tikkurila) 70 €
      Duosport (Oulunkylä), 80 €
      Ajomies (Tikkurila) 90 €

Kaikissa toimitusaika muutama päivä ja vaihdettavat osat joutuu maksamaan erikseen.

• ja?

Kiva lista. Mitä nuo hinnat sisältävät?

• fillaroija

Tietääkö kukaan minkälainen paikka on Herttoniemenpyörä herttoniemen rannassa.???? pitäs saada nopeesti pyörä kuntoon,tuskin isoa vikaa, vaihteet rätisee ja kun polkee, niin rätinä tulee ,,,tutkittu on itse ja yritetty korjata,mutta viat tulee takaisin.....Kiitos etukäteen...

• cubido
        ja? kirjoitti:

Kiva lista. Mitä nuo hinnat sisältävät?

Hesarilla olevassa Cyclecenterissä ovat kalliit puhdistus rätit kun pelkkä rättipyyhkiminen 80e:n luokkaa.

• jesse s.

L18arun pyössä hyviä pyöriä todella hyvään hintaan. ylivoimaisesti paras hinta-laatusuhde Suomessa. Tämän lisäksi olen aina saanut hyvää palvelua, ostamani tuotteen hinnasta riippumatta. Suosittelen!!!!

• Erkki...

Taas joku kehui Velosportia käpylässä, mutta fakta on, että alle 2000 pyörää siellä ei myydä, eikä mielellään korjata. Lähinnä halveksuvat "tavispyöräilijöitä".

• jp

Velosportiin minäkin ajattelin pyöräni viedä huoltoon. Liikkeessä ei
        ollut antaa huoltohinnastoa ja sovimme, että pyydän sitä sähköpostitse.
        Eivätpä viitsineet vastata siihenkään...

Kolme kertaa olen asioinut Helsingin Urheiluvälinehuollossa, josta
        pyöränikin ostin. Aina oli palvelussa jotain ongelmia, joten enpä mene
        enää heitäkään häiritsemään.

Hyvä tavispyöräilijöiden liike on minullakin siten hakusessa.

• ok, tai noh...
        jp kirjoitti:

Velosportiin minäkin ajattelin pyöräni viedä huoltoon. Liikkeessä ei
        ollut antaa huoltohinnastoa ja sovimme, että pyydän sitä sähköpostitse.
        Eivätpä viitsineet vastata siihenkään...

Kolme kertaa olen asioinut Helsingin Urheiluvälinehuollossa, josta
        pyöränikin ostin. Aina oli palvelussa jotain ongelmia, joten enpä mene
        enää heitäkään häiritsemään.

Hyvä tavispyöräilijöiden liike on minullakin siten hakusessa.

HUH on saanut haalituksi tiskin taakse sellaiset "asiantuntijat" että sinne mennessä tuntuu kuin tällä palstalla olisi. Ei siis osaa edes kysyä oikein...

Siellä on hyvää tavaraa kohtuuhinnalla kunhan kestää sen myyntiasenteen. Asiantuntemus on kohdallaan, kunhan ostaja tietää mitä haluaa eikä anna periksi. Hankkivat halutun osan mistä vain ja kertovat kun se on noudettavissa.

Huollosta minulla ei ole kokemusta siellä.

• kokemuksiakokemuksia

Ostin vuonna 2005 alle kuuden huntin fillarin velosta ja ihmettelin kyllä myyjän asennetta. Nähtävästi en kuvitellut mitään. Myymälä oli täynnä paljon mielenkiintoista fillarointi tavaraa mutta ostaminen oli tehty mahdottomaksi. Puhumattakaan että olisi säädetty fillari samantien mitoilleni sopivaksi. Ensihuoltoa ei edes mainittu. Oli kyllä semmonen palvelukokemus että jäi ikuisesti mieleen. Tämä myyjä osasi kyllä rintojani tuijottaa. Siinä "palvelussa" sai täydet kymmenen pistettä.

• onelonelywalker

Hesarilla Cycle centerissä näköjään paljon huollattavat peruspyöriä. Niitä on liikkeen edessä usein vinot pinot joten asiakkaat taitavat olla tyytyväisiä?

• Täällä yksi....

" joten asiakkaat taitavat olla tyytyväisiä?"
        Justiinsa hain oman ceeceeni perushuollosta. 18 km kotimatka poljettu, hienosti toimii. Alan miehiä on hesarilla töissä.

• maanantai

Olen itse käyttänyt pyörää useamman kerran Velosportissa. Huolto on maksanut aina paljon ja huollon jälkeen on tuntunut, että mitään ei ole tehty koska samat ongelmat tai säätöjen puutteet ovat olleet fillarissa edelleen huollonkin jälkeen. En voi suositella.

• Stondde

Silti viet fillarin aina sinne, vaikka huolto on surkea?

Velosportilla on hyvin kaksijakoinen maine. Toiset kehuvat asiantuntevaksi ja parhaaksi Helsingissä ja toiset haukkuvat eritoten juuri huoltoa ja palvelua.

Tämä johtuu siitä, että kalliimmissa pyörissä (reilusti yli tonnin) joita Velosport pelkästään myy ja "kannattaa" se on varmasti osaava alallaan. Sen sijaan huoltoon tuodaan useimmiten ihan tavispyöriä (alle tonnin) ja näihin ei riitä kiinnostusta. Samoin palvelu on monen mielestä nuivaa siksi, että he kysyvät ihan tavallisia polkupyöriä eivätkä mitään 3000 euron ammattilaisvehkeitä.

Eritoten fillarifoorumilla Velosportia kehutaan ja siellä onkin enimmäkseen ns. trikoopyöräilijöitä joiden oman pyörän hinta lähtee sieltä 1500 ylöspäin. Nyrkkisääntö meille taviksille onkin, että jos sitä kehutaan fillarifoorumilla se ei ole meille :D

• karhennettu turtana

Kävin juuri huollattamassa rikkoutuneet vaihteet Pyörähuolto.com:ssa (pyorahuolto.com). Työn laadusta, kiristyksistä tai muusta en osaa sanoa tuon taivaallista, mutta palvelu oli ystävällistä ja nopeaa ja pyörä toimii taas. Voin suositella.

• v tuttaa25

Minun uusi vuotava rengas vaihdettiin uuteen, mutta veloitettiin taas renkaan hinta. Kummallista kun 7 vuotta ajoin vanhalla ei vuotanut. Nyt uudessa heti reikä ja tuplaveloitus tietysti! Polkupyorahuolto.com Lauttasaari

• Täh?
        v tuttaa25 kirjoitti:

Minun uusi vuotava rengas vaihdettiin uuteen, mutta veloitettiin taas renkaan hinta. Kummallista kun 7 vuotta ajoin vanhalla ei vuotanut. Nyt uudessa heti reikä ja tuplaveloitus tietysti! Polkupyorahuolto.com Lauttasaari

Toisen kerran: onko se pyörän huoltajan vika jos ajat nastaan uudella renkaalla?

Opettele paikkaamaan rengas niin pääset liikkeelle eikä tarvi valittaa.

• vanhaukko

homma hoituu ja halvin. myyrmäessä fillaripaja.

• rengasmies kokemuksi
    • ei stadist mutta

sen ainoa kerran kun olen saanut hyvää palvelua (poislukien ulkomailta tilatut pyörät ja varusteet) vein pyörän huoltoon syksyllä. olisiko siinä ratkaisu? kesällä juosten kustu ihan aina!!

onhan se naurettavaa että ulkomaisesta kaupasta saa pyöränsä paremmin säädettynä kuin sitten kun vie sen ekaa kertaa huoltoon kivijalkaan. mukana taisi tulla jopa koeajajan check-list että kaikki tarkastettu. täällä puolestaan ei saa edes asiallisesti eriteltyä laskua!!

• jukka pakkanen

Myyrmäen fillaripajaan ei kannata mennä. huono huolto ja surkea palvelu. kuvottava äijä duunissa. lienee savolainen

• kamalaa

VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ PAIKKAA VIIMEISEEN ASTI!! USKOMATTOMIA HUIJAREITA!

Kävin kysymässä paikasta apua nikotteleviin vaihteisiin. Myyjä hädintuskin katsoi pyörää, vaan ilmoitti samoin tein, että otetaan pyörä sisään ja katsotaan mikä siinä on vikana, ja korjataan. Kysyin, mitä tämä tulee maksamaan ja hän ei pystynyt sanomaan, ennen kuin on löytänyt vian ja totesi hinnaksi 20-120 euroa. Kysyin, onko samantyylisiä vikoja ollut aikaisemmin ja hän totesi, että paljonkin, koska se on ollut ko. pyörässä tyypillinen ongelma. Hän ei tästä huolimatta voinut edes arvioida remontin kustannuksia, eikä halunnut tutkia pyörää, vaan halusi hanakasti ottaa se huoltoon vetoamalla siihen, että parempi muuten hyväkuntoinen pyörä on hoitaa kuntoon, kun jättää rikkinäiseksi.

Epäröin, haluanko sijoittaa vanhan, mutta sinänsä kelpo pyörän remontoimiseen niin paljon rahaa, ja samassa myyjä kantoi sisältä toisen pyörän ja sanoi, että hän antaa pyörästäni vaihdossa 40 euroa ja voin ottaa siitä uudenveroisen käytetyn tilalle. Yhtäkkiä siis hyvä pyöräni olikin enää vain 40 euron arvoinen?!

Sisältä tuli toinen työntekijä katsomaan pyörää. Hän pyöritteli polkimia ja totesi, että vaihteet huoltamalla se saataisiin kuntoon. Yhtäkkiä vika olikin siis näin simppeli. Kysyimme, mitä vaihteiden huolto käytännössä tarkoittaa, mutta hän ei suostunut sitä meille kertomaan. Seuraavassa lauseessa hän totesikin, ettei hän lupaa että pyörä saataisiin kuntoon vaihteet huoltamalla (vaikka oli juuri hetki sitten niin sanonut). Kun ihmettelimme, miten hän voi ensin sanoa yhtä ja sitten toista, totesivat myyjät, että "jättäkää nyt helvetti se pyörä tänne, ollaan käytetty teidän kanssa jo aivan liikaa aikaa". Näiden sanojen siivittäminä päätimme, että tähän pyöräkorjaamoon emme nyt eikä tulevaisuudessakaan jätä yhtään mitään ja lähdimme nopeasti pois paikalta. En ihmettele enää lainkaan, että paikalla on lauttasaarelaisten keskuudessa todella huono maine.

Toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät olla viemästä näiden huijareiden käsiin yhtään mitään!!!!

• unohtui paikka

Kyseessä siis pyörähuolto.com Lauttasaaressa

• ei sinne ei

ei ainakaan kallio pyörä tapanilassa......ei ole sattunut ainakaan mulle hääviä palvelua...päinvastoin.....milloin mitäkin kränää sieltä tultaessa

• masaherttoniemi

Mikäli pyörässäsi ei ole levyjarruja ja haluat toimivan huollon pyörällesi ota yhteyttä alempana näkyvään e-mail osoitteeseen. Voin tehdä muutaman pyörän viikossa omien töiden ja muun elämän lomassa. Sis. rihlaukset, vaihteiden säädöt tahi uuden vaihtaminen rikkinäisen tilalle, kumien paikkaukset ja vaihdot, jarrujen säädöt ja korjaukset, "syyshuollot". Asun Herttoniemessä. Huolto joko onnistuu tai ei onnistu ja on täten ilmainen.

[email protected]

• Focus kayo

Larun/lauttasaarenpyörä:( Ostin maantiepyörän ko liikkeestä! Olihan Focus kasattu ilman ohjain laakerin rasvausta jonka teetin itse omakustanteisesti. Vajaa vuos ajettu ja menin kysymään ohjainlaakeria ja takavaihtajan kiinnikettä!! Pitäisi olla kuulemma mallikappaleet ohjainlaakereihin että ossavat antaa oikeat ja vaihtajan korvan sain "mikä ehkä käy":(( miten ihmeessä voi olla tuolasta tietääkseni maahantuojan liikkeessä? Focus cayo edelleen loistava fillari mutta tuossa liikkeessä asiointi perseestä,ainakin asiakkaana!!

• kura mesta

kallio pyörässä saattaa jäädä huollon päälle vaijerit kiinnittämättä.......vaihteet ei toiminta kuntoiset .....ym ym ......

• pööräilijä1233

larunpyörässä loistava palvelu nykyään.. suosittelen varauksetta!

• Taas rullaa

Sain pyörän just huollosta Helsingin Konalan Fillariverstaasta. Kova tarjous oli pakko käyttää, hinnat paikkaansa pitäviä ja kohdillaan www.fillariverstas.net

• kiertäkää kaukaa

Ei ainankaan Eriksson oy vantaalla. Tuntuu omistajalla olevan jonkin asteinen dementtia. Jos jotakin sovitte niin asia paperille nimet ja todistajat, muutoin homma saattaa mennä vaikeaksi sekä tulla oletettua kalliimmaksi. Näin kävi minulle, mutta toista kertaa sama kaveri ei minua pisuta.

• rekolan reipas

kyllä puhut vähän mutta asiaa....hinta ei pidä paikkaansa kyllä lopussa...olen saman huomannut mutta työ on yleensä laadukkaasti tehty!! siitä plussaa!

• Peukku Erikssonille

Mulla ei ole kokemusta huollosta. Etsin pyörääni varaosaa ja soitin tai kävin viidessä eri pyöräkorjaamossa. Kaikilla muilla osan toimitusaika oli 1 viikko ja hinta 5-10 euroa mut Erikssonilta sain osan heti parilla eurolla. Sen perusteella jäi kyllä superpositiivinen kuva tästä pikkufirmasta.

• pyöräilyonvaankivaa

Kallion alueella Kumiluoti on ihan paras.. Tilat on hyvin pienet ja aina ei mahdu sisälle huoltoon, mutta palvelu on ensiluokkaista.. Niitä oikeesti kiinnostaa sun pyörä ja miten sen vaan saa kondikseen.. Toki aina on myös niitä paskoja pyöriä, huonoista osista joita ei vaihtamatta osia saa kunnolisiksi.. Joillain on se käsitys et perushuolto = uusi pyörä..

• Kilometrejä kesään

Oma kokemus on: Suomen urheiluaitta (Annankatu 22, Hki) josta sain pyörän huollettuna seuraavana päivänä. Hinta oli edullisempi kuin odotin, ja lisäksi oli kiristelty ruuveja tms sivuäänien aiheuttajia, vaikka en tästä edes maininnut!
      Oli tosi positiivinen kokemus :-)

• Minni3

Voin suositella lauttasaaressa ibike:ä. Nopea ja ystävällinen palvelu ja hinta-laatu suhde kohdillaan. Antavat pyörälle huoltokirjan mukaan.

• Anonyymi

Oma kokemus on, HUONO PAIKKA@

• sunnuntaipyöräilijä

Ostin joku vuosi sitten cyclocrossin Lauttasaaren pyörähuollosta (nyk. Pyörähuolto.com). Olen sen jälkeen myös huollattanut pyörän ko. liikkeessä eikä minulla ole valittamista työn jäljestä. MUTTA. Vuosi sitten kuntohuolto ei ollut valmis luvattuna päivänä, tai siis sille ei oltu tehty mitään luvattuun päivään mennessä. Ja viime viikolla sama toistui. Yritin soittaa huoltoon ennen kun lähdin sitä hakemaan, mutta puhelimeen ei vastattu. Menin siis varmistamatta kun kuitissakin luki, että pyörä pitää hakea sovittuna päivänä tai muuten menee säilytysmaksua 5 euros/vrk. Pyörä luvattiin tiistaina 27.8. klo 16, menin paikalle klo 17. Kysyin pitkältä kaverilta, onko pyörä valmis. Hän sanoi lyhyelle kaverille, että hoida sinä tämä ja kuiskaten ”se ei ole vielä valmis”. Lyhyt kaveri pyysi minut luokseen ja mentiin katsomaan pyörää ja hän totesi lievästi hämillään ”tää on vielä kesken, tai siis tällehän ei oo tehty mitään”. Hän sanoi, että se otetaan työn alle heti aamusta ja on noudettavissa jo puoliltapäivin. Soitin 28.8. klo 12.30. Pitkä kaveri vastasi puhelimeen. Sanoi, että tunnin päästä on noudettavissa. Pyysin hyvitystä koska tämä on jo toinen myöhästymiskerta. Pitkä kaveri sanoi, että eihän yks päivä paljon ole, mutta lupasi pientä hyvitystä hinnassa. Eihän päivä ole paljon, mutta kun huolto ei ole kotini lähellä eikä työmatkani varrella, niin sinne pitää varta vasten mennä julkisilla. Useampi käynti tuntuu turhauttavalta. Menin hakemaan pyörää klo 14.45 ja siellähän se oli korjaustelineessä. Pitkä kaveri sanoi, että siitä taitaa vielä ketjut puuttua, mut mee käymään jossain kahvilla ja tuu puolen tunnin päästä takasin. Lyhyt kaveri sanoi pitkälle, että on siinä vielä muutakin. Mittailin Lauttasaaren katuja ja kävin ruokakaupassa. Tunnin päästä pyörä oli valmis. Vain lyhyt kaveri oli paikalla. Huoltotyön hinta oli 115 euroa, eikä mitään alennuksia. Pitkää kaveria ei näkynyt. Pihalla häneen törmäsin ja hän sanoi jotain ”Jaahah, jaahah, valmista tuli”. En sanonut mitään, etten livauta mitään, mitä kohta kadun. Halusin paikasta pian pois, viimeisen kerran.
      Pitkän kaverin asennoitumisesta en aistinut missään vaiheessa pahoittelua. Pyörän huoltamisessa tärkeämpää on työn laatu kuin asiakkaan mielistely, mutta jos palvelusta toistuvasti jää paskanmaku suuhun, niin kyllä siinä asiakas alkaa miettiä firman vaihtoa, minä ainakin. Tietääkö joku Kallion alueelta LUOTETTAVAA pyörähuoltoa. Luotettavuudella tarkoitan sekä hyvää työn laatua että asiakkaan huomioivaa palvelua.

• työmatkapyöräilijä

Pyörähuolto.com lyhyesti:

Paikkaa pyörittävät jäppiset ovat totaalisia idiootteja jotka ryssivät pieninkin homman takuu-varmasti eivätkä saa edes perseestään omaa päätään pyytämään anteeksi. Jos minulla ei olisi parempaa tekemistä haastaisin koko vittunaamat oikeuteen.

• sellasta de on

Pääkaupunkiseudun ns.pyöräkauppiaat/mekaanikot ei pysty huoltamaan vaan laatu ei vastaa hintatasoa.Ostakaa vaihteettomia pyöriä halvalla ulkomaan nettikaupoista.

• 15vuottaja90000km
    • ripax

Suomen paras pyörähuolto on Pieksämäellä nimittäin Urheilu Tenhunen. Viimeksi ollessani maakuntakiertueella Savossa pyöräni takapakka petti ja vaihteet luistivat. Saavuttuani Pieksämäelle soitin Tenhuselle ja pyörä otettiin huoltoon klo 15. Sain samana päivänä klo 17 tektiviestin, että pyörä on valmis. Pyörään oli vaihdettu takapakka ,ketjut ja eturattaat. Liike veloitti työstä ja varaosista vain 120€. Varaosat olivat laadukkaita (yli keskitason) ja palvelu todella hyvää lisäksi vielä nopeaa. Olen käyttänyt liikettä jatkuvasti Pieksämäen pyörän huoltoon ja viime kesänä sai Helsingin pyöräkin kunnon huollon kohtuuhintaan ja nopeasti. Pyörä (hybridi Olpran vm-98) on kulkenut huollon jälkeen kuin unelma! SUOSITTELEN!

• tyytyväinen asiakas

Suosittelen Haagan pyörähuoltoa (entiseltä nimeltään Janu Pyörähuolto, jota joku täällä edellä oli jo suositellut). Itselläni on paikasta nyt parin vuoden ajalta pelkästään positiivisia kokemuksia. Ennen kaikkea palvelu on todella miellyttävää, ja osaavan ja rehellisen tuntuista. Olen tosin maallikkotyömatkapyöräilijä, joten teknistä puolta en osaa arvioida muuta kuin sen puolesta, että pyörä on aina pelittänyt kunnolla huollon jälkeen. Hinnat tuntuvat mielestäni kohtuullisilta, ja viedessä tehdyt hinta-arviot ovat pitäneet hyvin paikkansa ja tehdyt toimenpiteet on aina selitetty noudettaessa. Pyörän voi vain viedä paikan päälle ja valmistumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä, josta myös selviää loppusumma. Maksu onnistuu myös kortilla. Aion asioida täällä jatkossakin, vaikken aivan lähistöllä asukaan. Paikka on pieni ja pidän myös siitä, että saan henkilökohtaista palvelua, ja voin toivon mukaan luottaa siihen, että pyörääni ei huolla mikään "osaamaton harjoittelija", vaan omistaja itse.
      Nettisivusta myös plussaa vaikka pieni paikka onkin. Sieltä voi esim. ruuhka-aikaan keväällä tsekata, millainen jono on huollossa. http://haaganpyorahuolto.fi/

• rynnäs

Tällä palstalla pyöräkauppiaat kehuvat itseään ja haukkuvat muita.

• Hyviä kokemuksia

Itä-Helsingin Pyörähuolto tai Velosport, jos on kyse laatupyörästä. Myös Bike-Planet sekä Friisilässä että Petikossa ovat hyviä.

• LassiT85

Olen itse käyttänyt Velobiaa. Ei ole kyllä muuta kuin hyvää sanottavaa. Laatutyötä. Tuolta löytyy jos kiinnostaa: http://www.velobia.fi/uutiset.html?4

• Jeps123

Minä

Huollan fillarini itse ja tiedän että kunnossa. Ehkä tässä osaa jo jotakin tehdä kun on ollut 6 vuotta fillarikorjaajana. Mutta itse kysymykseen mihin huoltoon fillari niin paras on fillaritohtori mutta ei tee enään huoltoja vain erikoiskorjauksia.

• tuumi

Sain juuri pyöräni priimakunnossa takaisin, huoltajana Kunnon kauppa Tikkurilassa. Olen todella tyytyväinen hyvään ja tehokkaaseen palveluun!

• jortsu2

pikku nippeli hommiin hyvä on tapanillassa kallio pyörä....ja aseveli hintainenkin! suosittelen

• kyrsiintynyt

vuosaaren pyörähuolto surkee palvelu ja kallis osiltaan. Annetaan pyörälle valohoitoa.

• Unelias siili

Töölön Pyörä Linnakoskenkadulla on suosikkini. Asiallinen ja osaava palvelu. Eivät nykyisin enää myy pyöriä vaan keskittyvät korjaamiseen ja varaosiin.

• Nishiki

Mulla huonoja kokemuksia muutamasta pyöräliikkeen huollosta, on jäänyt osia vauhtamatta mistä oli sovittu. Ainakin Mellunmäen pyörähuollossa (ei olemassa enää) vaihtoivat takavanteen ja ulkorenkaan, eivät näemmä koeaja kunolivat laittaneet liian leveän renkaan.Eihän se pyörinyt kun otti runkoon kiinni???
      Ajan myös n.4000km vuodessa ja etsiskellyt myös pätevää huoltoa.

• lauttasaarelainen1

En suosittele kenellekään Larun Pyörähuoltoa Pajalahdentiellä! "Korjasivat" vaihteeni, veloittivat 80€, ja nyt kun reklamoin (siis vika jatkui ihan samanlaisena), MINUN kyllä pitäisi tietää miten kiristää jotain vaihdejuttua koska muuten ei voi pyörää omistaa. Eli minun vika. Ja kyseessä oli vielä paikan omistaja, ei tuikitavallinen työntekijä.

• chainsmoker

Huollatan cyclocrossiani nyt toista kautta Konalassa sijaitsevalla Fillariverstaalla (www.fillariverstas.net). Palvelu ollut joka kerta ystävällistä ja osaavaa, ja työn jälki oikein hyvää, oli kyseessä sitten simppeli kumin vaihto tai kattavampi kausihuolto. Paikka ei välttämättä ulkokuorella koreile, mutta ydinasiat eli hintataso, palvelu ja tietysti huollon laadukkuus ovat kunnossa. Uskallan suositella muillekin, itse olen ollut erittäin tyytyväinen.

• lauttasaaretar

Välttäkää Lauttasaaren Pyörähuoltoa eli pyorahuolto.comia viimeiseen asti. Aivan ala-arvoinen palvelu ja työn laatu surkeaa. Käytin pyörääni heillä saman vian takia kolme kertaa ja tyhmänä maksoin kahdella ensimmäisellä kerralla täyden hinnan, kolmannella en enää suotunut maksamaan mitään vaikka silloin minua syytettiin valehtelijaksi, joka haluaa vain ilmaisen renkaan ja joka ei osaa pitää huolta pyörästään - jolla ei siis oltu ajettu lainkaan juurikin vian takia, jonka he muka korjasivat kahdesti mutta joka ilmeni kotiin päästessä aina uudestaan. Huonoa työn laatua huonompaa on vielä asiakkaan kohtelu.

• Keskustassa
    • Fillaristi-

Kari`s bike on hyvä. Huolellisesti tekee huollon. Hinta on stadin halvimpia. Ystävällinen palvelu myös. Suosittelen. Sijaitsee Roihuvuoressa.

• Jerrer

Haagaan pyörähuolto

Tuolla olen saanut pieniin ongelmiin samantien apua ja ei voi kun ihmetellä minkälainen ryysis siellä on aina kun olen käynyt, ihmisiä lappaa koko ajan pyörineen sisälle!

• F76OpL

Takarenkaan paikkaaminen, Lauttasaari. Mikä liike hoitaa homman.

• Anonyymi

pyorahuolto com

• hyötypyöräilijä

Pasilan pyörähuolto teki ennen hyvää työtä kohtuuhinnalla. Omistajan vaihtumisen jälkeen tyyli on siellä muuttunut päinvastaiseksi. Sen sijaan Haagan pyörähuoltoa voin suositella, kaikin tavoin pro-mesta!

• Anonyymi

Peräreikä Oy, Kalliossa

• Anonyymi

Ketjussa puhutaan munamankeleista ei munista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1726
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1459
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1328
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1282
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1219
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1117
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe