Urbaanihuhut makeisista?

suklaahirviö

Oletteko te muut kuulleet tai lukeneet mitään hassuja urbaanihuhuja makeisia koskien?

Itse muistan joskus 80-luvulla kuulleeni sellaisen urbaanihuhun (joka tietysti oli kaikkea muuta kuin tosi!), että Maraboun tehtailla Ruotsissa työntekijät muka syljeskelevät niihin suklaisiin, jotka menevät Suomeen. :)

Olin tuohon aikaan niin nuori ja herkkäuskoinen, että uskoin täysillä tuon huhun ja välttelin Maraboun suklaita pitkän aikaa. Se oli sikäli kurjaa, kun Maraboun Schweitzer nöt oli siihen aikaan suosikkisuklaatani.

Sitten ihan lapsuudesta muistan sellaisen perättömän huhun, että jos mariannekarkkeja syö liikaa, niin se minttuinen kuorrute syövyttää ruokatorven puhki. :) Täydestä meni sekin, silloin.

Jos joku muistaa tai tietää muita urbaanihuhuja, niin olishan kiva lukea!

14

3568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus 60-70 luvuilla

      urbaanilegendaa. Jos pistää cokikseen asperiinin saa siitä hyvän humalan. Pithän sitä kokeilla. ...tu siitä mitään humalaa tullu.

      • suklaahirviö

        .. oli se yksi älytön huhu kokiksesta: pistä hammas yön ajaksi kokislasiin, niin aamulla se on liuennut olemattomiin. Niin tujua myrkkyä piti kokiksen muka olla hampaille, hehe. :)

        Itsekin olen muuten kuullut tuon limsa ja aspiriini = humala-jutun. Taisi olla aikansa klassikko.


      • namihiiri
        suklaahirviö kirjoitti:

        .. oli se yksi älytön huhu kokiksesta: pistä hammas yön ajaksi kokislasiin, niin aamulla se on liuennut olemattomiin. Niin tujua myrkkyä piti kokiksen muka olla hampaille, hehe. :)

        Itsekin olen muuten kuullut tuon limsa ja aspiriini = humala-jutun. Taisi olla aikansa klassikko.

        se, että jos laitat yöksi hampaan kokikseen niin se on aamulla mustunut. Ei siis liuennut.

        Minusta tuo mustuminenkaan ei tosin kuulosta kovin hyvältä...


    • murmeli-

      Ollessani pieni minulle kerrottiin, että jos nielaisee purkan, suolet menevät solmuun. Olinpa sitten ihan kauhuissani jos vahingossa nielaisin purkan...

    • Purkasta

      Joskus ammoin, kun Orbit-purukumi tuli markkinoille, kiersi sellainen huhu, että siinä on syöpää aiheuttavia ainesosia.. Ja teineihin tämä juttu ainakin upposi.

    • Karkkirosmo

      *"Pepsi-max ja coca cola light pehmentää aivoja"
      (Upposi ainakin minuun ja pikkuveljeeni joten olimme juomatta k.o. limuja pitkään aikaan.
      *"Orbit pierettää" (Toi oli Mankelissa, joten väitteellä tuskin on ollut koskaan sen kummempaa todellisuuspohjaa. Anyway, serkkuni ei syönyt Orbittia enää tuon jälkeen.)

    • Rovitsumän

      Limsojen keinotekoisista makeutusaineista aspartaami kuulemma kertyy elimistöön eikä poistu sieltä. Jossakin elimistössäni on vanhana varmasti useiden satojen grammojen aspartaamiköntti, ellen sitten piakkoin saa aspartaamista syöpää.

    • Suklaan keittäjä ret.

      Ei se ole mikään huhu muuta kuin siltä osin, että asia koskisi nimenomaan Suomeen tulevia makeisia. Ainakin Japp-suklaan kolatäytten keittopataan räkäisi klimpin joku turkkulainen heebo. Kola kyllä keitetään niin kovassa lämpötilassa, että mahdolliset pöpöt kyllä kuolivat.

      Enemmän huolestuttaisi ne kuparikattilat missä täytteitä keitettiin. Ne kun polttivat joskus pohjaan ja ainoa tapa oli keittää sitruunahappoliuosta niin että karsta irtosi. No samalla seuraaviin satseihin tuli tietysti reilusti kuparia mukaan. Se kun irtoaa ennen kuin pintaan tulee joku kerros joka estää liukenemisen. Eihän happoa tietenkään saanut käyttää, mutta eipä kiellosta välitetty kun se vähensi puhdistusaikaa useilla tunneilla. Vanhaa Sundbybergin tehdasta ei taida enää olla ja nykyisin kattilat ovat ruostumatonta terästä joka ei pahemmin piittaa happokäsittelystä.

    • .........

      Coca Cola Light -juomiin on lisätty saatananpalvontarituaaleissä käytettyjä ihmisten jauhettua luuydintä.

      • tuli mieleen

        että joskus luin, että eräät jenkkiläiskaramellit olisi valmistettu niin, että kun ne nielee niin räjähtävät massussa. Aikalailla legenda ja vanhakin taitaa olla, mutta tuli vaan mieleen.:)


    • Rovitsumän

      Mountain Dew surkastuttaa kivekset.

    • Jymäytetty

      Kappas. Tosi vanha ketju, mutta silti tuli mieleen.

      Yläasteikäisenä kaverini sanoi, että sininen Orbit-purkka aiheuttaa syöpää. Olin sitten muutaman viikon/kuukauden ihan vainoharhainen ja ajattelin että kaikki oudot oireet ovat syöpää siitä Orbitista :D

      Vihreä Orbit oli ok.

    • jenna1237

      Joskus kans liikkui juttu, että jos juo kokista ja syö yhtäaikaa minttumentosia niin vatsalaukku puhkeaa. :D

      Uskoin sen aivan kybällä.

    • kasarikakara

      Hahaa, juu minäkin muistan tämän, että Maraboun tehtailla syljettäisiin Suomeen meneviin suklaisiin. Vähän hassua, kun eihän sitä siellä VALMISTUSprosessissa tiedä, mihin se suklaa päätyy.. :) Mutta täydestä meni, ja pitkään tuli syötyä vaan kotimaista kun pelotti ruottalaisten räkä. Ettei vain olisi F... sen huhun takana? ;) Raakaa peliä makeisbisneksessä?

      Sitten muistan senkin huhun, joka täällä mainittiin, että kola asperiini = känni. Ei tultu kokeiltua, mutta 1 kaveri kokeili, eikä saanut mitään hutikkaa. Pettyi raukka pahasti. ;)

      Ja tuokin on tuttu tuo, että purkan nieleminen ---> suolisolmu.

      Mistähän nuo jutut on oikein lähtöisin, ovat tainneet kiertää koko Suomen, kun näin moni ne on kuullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe